Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
aan de mensen die het niet weten: vasten doe je na carnaval tussen aswoensdag en pasen. 40 dagen niet snoepen, geen/minder sex, meer familie bezoeken etc.. dus net een soort ramadam alleen wat minder erg.
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
ik doe niet aan vasten omdat ik het nergens op vind slaan. je moet gewoon je hele leven goed leven! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nadenken over je zondes? En jezelf een complex aanpraten, nee dank je de koekkoek. Als ik wil nadenken over wat ik goed en fout doe, dan doe ik dat wel op het moment dat het van belang is. Daar heb ik geen slap religieus verhaaltje voor nodig als aanleiding, dat getuigt niet echt van eigen initiatief namelijk. Net als die slappe zakken die het excuus van 'oud-en-nieuw' nodig hebben om te stoppen met roken.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik weet heel goed wat het inhoudt, maar ik voel me niet zo geroepen om mee te doen.
Ik hoef me niet zo nodig solidair te voelen met Jezus, en nadenken over mezelf doe ik ook wel zonder te vasten ![]() Maar ik heb natuurlijk wel respect voor de mensen die het vanuit geloofsovertuigingen doen en het ook volhouden.. ![]() |
![]() |
|
Ik denk dat het van belang is dat we áls we ons profileren als mensen die graag iets goeds voor onszelf of voor anderen willen doen dat elke dag, elk uur, elke minuut, elke seconde doen. Iets anders wilen en blij zijn met het je uitleven getuigt namelijk van een enorme hypocrisie. En nog hypocrieter is hij die zijn hypocrisie of ontkent of erkent en er niets aan doet.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ben je trouwens de andere dagen van het jaar uit je christelijke geloof niet verplicht om die dingen te doen die jij alleen deze 40 dagen doet? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik vast niet, ik heb het nog nooit gedaan (behalve dan de verplichte vastendag in school, kan je niet onderuit en de echte betekenis ontgaat je eigenlijk wel als je in het lager zit). Waarom nu per se die bepaalde dagen je anders gaan gedragen? Iets goed moet uit jezelf komen en niet vanuit buiten opgelegde waarden. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Of mag je na het vaste weer lekker gemeen doen tegen iedereen? Ikzelf vast ook by the way, maar dat is om hele andere overtuigen en niet iest als smoes. Maar gelovige mensen doen dat soort dingen nu eenmaal en laat ze toch (vind ik) zolang ze mij er maar niet mee lastig vallen |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het leven geeft je telkens twee keuzes: Liefde of Angst. Het beste, om in aardse termen te spreken, zou zijn om steeds voor Liefde te kiezen. Maar zonder Liefde geen angst, waardoor het haast noodzaak is om beiden te kennen. Hoe weet je wat Vergeven is, als niemand je ooit kwaad heeft gedaan? Volgens mij mis ik heel veel essentiele onderdelen door het zo uit te leggen, voor een beter verslag verwijs ik je graag door naar de boeken van Walsch, die in één boek (dat in dialoogvorm is geschreven) uiteenzet waarom Hitler naar de Hemel ging. Als ik tijd heb binnenkort kan ik het ook wel voor je overtypen, maar aangezien ik het boek nu heb uitgeleend.. |
![]() |
||
Citaat:
En wij vasten eerst en feesten daarna. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |