Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-02-2004, 07:20
MauiMagic
MauiMagic is offline
Ik heb er zo ondertussen 2 weken last van. Ik op tijd naar bed, ruim genoeg slaap ( rond de 8 á 9 uur )
Maar toch elke dag als ik op sta voel ik me alsof ik de nacht er voor gefeest heb
Ik werk er ook nog eens 51 uur per week bij. Zou ik misschien aan het wel begeerde burnout zitten? of heb ik gewoon slaap gebrek
Oud 25-02-2004, 08:14
marrel
marrel is offline
Ik word van teveel slapen ook moe... Maar dat zal het vast wel niet zijn. Volgens mij als je stres hebt op je werk of je zit niet lekker in je vel ben je ook veel moeier... Misschien dat het daar aan ligt...
Oud 25-02-2004, 08:22
Drizzt
Drizzt is offline
Ik heb het ook al een tijdje nu. Maakt geen flikker uit of ik 12 of 6 uur slaap, ben gewoon moe.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 08:39
YumemI
YumemI is offline
het kan ook liggen aan het weer ..
ik weet dat sommige mensen het een riedeltje vinden .. maar het is egt zo ..
het is kut weer en dat vergt veel van je lichamelijke gezondheid.. waardoor je sneller moe wordt en je de hele dag belabbert bent..
en het is ook beter om elke dag om dezelfde tijd te gaan slapen en om op dezelfde tijd op te staan .. dan krijg je een bepaalde regelmaat..
Oud 25-02-2004, 10:24
Verwijderd
Juh, zo tegen het einde van de winter voelen de meeste mensen zich minder fit dan ze zich bijvoorbeeld in de zomer voelen. Je hebt dan gewoon vrij lang geen direct zonlicht gehad, en daardoor heb je ook minder vitamine D aangemaakt. Op zich geen ramp, want je kunt best een paar maandjes met minder toe. Het wordt dan misschien minder als je elke dag wat buiten rondwandelt.
Hoe dan ook wordt je moe van vitaminegebrek, trouwens. Elke dag een glas multivitaminesap helpt dan misschien wel.

Maar dat je zo veel werkt kan er ook mee te maken, hoeft geen burn-out te zijn, maar werken kost hoe dan ook energie, wat voor werk het is; als je harder of meer werkt dan een gemiddeld persoon heb je ook meer slaap nodig dan een gemiddeld persoon.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten