Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-02-2004, 10:36
kimmetje100
kimmetje100 is offline
Ongeveer 4 maanden geleden ben ik naar de dokter geweest omdat ik bloedverlies had (ik slik de pil dus dacht dat het daardoor kwam) maar de dokter dacht aan een SOA. dus ik op chlamidia en gonoroe getest. Maar ik had het niet, ik was SOA vrij! Ik had alleen een lichte schimmelinfectie. Toendestijds had ik daar geen last van en hoefde ik ook geen behandeling ervoor.

Maar ongeveer 3 maanden geleden begon ik een rare zure lucht te ruiken. Ik was mij elke ochtend met lauw water en douche mij elke avond. Dus het kan niet zijn omdat ik mij niet was. Soms is de geur zo sterk dat ik het gewoon met kleren aan nog ruik. Het jeukt niet en ik heb ook niet meer afscheiding dan normaal. Ik weet niet wat dit kan zijn en durf eigenlijk ook niet zo goed naar de dokter omdat ik bang ben dat hij weer een inwendig onderzoekje gaat doen. Ik vind dat eng (net zoals dat SOA onderzoek)

Weet iemand misschien wat dit is? Wie kan mij helpen?

Graag serieuze reacties, ik zit er erg mee namelijk....
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 10:39
Verwijderd
Als je een lichte schimmelinfectie had toen, dan lijkt het meest logische mij dat die nu wat erger is geworden en dat je er daardoor nu wél wat last van hebt. Voor zo ver ik weet kan een schimmelinfectie idd een zurige lucht veroorzaken.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 10:44
kimmetje100
kimmetje100 is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 25-02-2004 @ 11:39:
Als je een lichte schimmelinfectie had toen, dan lijkt het meest logische mij dat die nu wat erger is geworden en dat je er daardoor nu wél wat last van hebt. Voor zo ver ik weet kan een schimmelinfectie idd een zurige lucht veroorzaken.
zou ik daarvoor dan weer naar de dokter moeten? en moet hij me dan onderzoeken of niet?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 10:55
Verwijderd
Citaat:
kimmetje100 schreef op 25-02-2004 @ 11:44:
zou ik daarvoor dan weer naar de dokter moeten? en moet hij me dan onderzoeken of niet?
Nou, misschien wel, misschien niet. Misschien zegt hij dat hij na het vorige onderzoek wel weet wat het is en krijg je een receptje mee, misschien zegt hij dat hij het nog even wil bekijken en krijg je daarna een receptje mee... De enige manier om het op te lossen is dat receptje te krijgen, dus tja... gewoon gaan en naar dat receptje toeleven.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 11:30
[Wacko] KiP
[Wacko] KiP is offline
Als ik jou was dan zou ik toch maar even terug gaan naar je huisarts. Het lijkt mij ook niet fijn als je daar onderzocht moet worden, maar een huisarts ziet vrijwel dagelijks een vagina ofzo, dus het is echt niet gek. als je er zo meer door blijft lopen, heb je kans dat het alleen maar erger word.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 12:17
kimmetje100
kimmetje100 is offline
Citaat:
[Wacko] KiP schreef op 25-02-2004 @ 12:30:
Als ik jou was dan zou ik toch maar even terug gaan naar je huisarts. Het lijkt mij ook niet fijn als je daar onderzocht moet worden, maar een huisarts ziet vrijwel dagelijks een vagina ofzo, dus het is echt niet gek. als je er zo meer door blijft lopen, heb je kans dat het alleen maar erger word.
ja daar heb je gelijk in.... ok, dan verzamel ik nu mijn moed bijelkaar om de dokter te bellen, tussen half 2 en 2 kan ik hem namelijk zelf spreken...Ben wel benieuwd wat hij zegt, hopelijk krijg ik gelijk een recept.....
en al zou ik voor onderzoek moeten komen dan moet ik maar gewoon denken, na 5minuten is het weer over....
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 12:32
[Wacko] KiP
[Wacko] KiP is offline
Als je duidelijke tekens van een schimmelinfectie hebt ( jeuk, het is rood, en afscheiding is anders of juist meer) dan krijg je vaak wel meteen een recept mee

In ieder geval succes!!

xxx Mel
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 12:41
kimmetje100
kimmetje100 is offline
Citaat:
[Wacko] KiP schreef op 25-02-2004 @ 13:32:
Als je duidelijke tekens van een schimmelinfectie hebt ( jeuk, het is rood, en afscheiding is anders of juist meer) dan krijg je vaak wel meteen een recept mee

In ieder geval succes!!

xxx Mel
dankejwel....

nou ik heb net de dokter gebeld, maar kreeg de assistente en die vertelde mij dat de dokter op vakantie was. Ik kon een vervanger krijgen als ik een afspraak wilde maken. Of ik kon tot maandag wachten want dan is mijn dokter er weer...

Ik wacht dus maar tot maandag... Ben veel te bang dat die vervanger me wil onderzoeken...Als ik onderzocht moet worden, dan liever door mn eigen dokter...

Maar het enige wat ik heb is een nare lucht. Jeuken, rood of afscheiding is er allemaal niet... Tis even afwachten nu....
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 12:45
Verwijderd
Tja, het is natuurlijk erg oncomfortabel als je door een volslagen onbekend iemand gehlopen wordt. Tja, of die dagen uitmaken? Misschien niet, maar een infectie(als het dat is) kun je toch echt beter zo snel mogelijk laten behandelen. Ook al is het een andere arts, het zal vanuit hem echt geen verschil zijn. Hij krijgt vast vaker patiënten met dezelfde soort klachten.
Ook al is het ''alleen maar nare lucht'' toch is het niet bepaald een normaal iets.

Tja, iets dat nu eenmaal tussen je oren zit(ik bedoel het feit dat je je eigen arts wil) is het moeilijk om er van af te komen, dat weet ik
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 13:13
kimmetje100
kimmetje100 is offline
Citaat:
Morridin schreef op 25-02-2004 @ 13:45:
Tja, het is natuurlijk erg oncomfortabel als je door een volslagen onbekend iemand gehlopen wordt. Tja, of die dagen uitmaken? Misschien niet, maar een infectie(als het dat is) kun je toch echt beter zo snel mogelijk laten behandelen. Ook al is het een andere arts, het zal vanuit hem echt geen verschil zijn. Hij krijgt vast vaker patiënten met dezelfde soort klachten.
Ook al is het ''alleen maar nare lucht'' toch is het niet bepaald een normaal iets.

Tja, iets dat nu eenmaal tussen je oren zit(ik bedoel het feit dat je je eigen arts wil) is het moeilijk om er van af te komen, dat weet ik
ik snap jou punt ook. maar ik vind het gewoon doodseng om daar voor een wild vreemde met mijn geslachtsdeel te gaan liggen.

En ik weet ook dat doktoren dat bijna iedere dag zien maar t gaat om mijn gevoel erbij. Ik ben vroeger sexueel misbruikt en vind het daarom ook zo beangstigend. En als dan ineens een wild vreemde dr aan gaat zitten enzo voel ik mij absoluut niet ok.

Daarom heb ik er meer vrede mee als mijn eigen dokter me onderzoekt dan een vervanger. Mijn dokter kan ik namelijk al een jaartje of 3-4 en die is een beetje vertrouwd voor mij... Dan wacht ik liever, en misschien is het niet goed om te wachten omdat er misschien meer aan de hand is dan een schimmelinfectie maar ik ben gewoon bang.. ik loop er nu al een paar maandjes mee rond, dus tot maandag wachten kan dan ook wel Dacht ik dan....
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 13:59
Verwijderd
Citaat:
kimmetje100 schreef op 25-02-2004 @ 14:13:

En ik weet ook dat doktoren dat bijna iedere dag zien maar t gaat om mijn gevoel erbij. Ik ben vroeger sexueel misbruikt en vind het daarom ook zo beangstigend. En als dan ineens een wild vreemde dr aan gaat zitten enzo voel ik mij absoluut niet ok.
Ohw, het spijt me, dat wist ik niet
Tja, dat verklaart meteen een hoop.
Dan kun je inderdaad denk ik beter op je eigen dokter wachten.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 14:19
kimmetje100
kimmetje100 is offline
Citaat:
Morridin schreef op 25-02-2004 @ 14:59:
Ohw, het spijt me, dat wist ik niet
Tja, dat verklaart meteen een hoop.
Dan kun je inderdaad denk ik beter op je eigen dokter wachten.
geeft niks joh... kon jij ook niet weten... maar dat was mijn reden om niet naar die vervanger te gaan... en eerst ook om eigenlijk helemaal niet naar de dokter te gaan.. maar ja, wie weet word het van kwaad tot erger die schimmel.. dus ik moet wel gaan...

kusje ! En bedankt voor je hulp....
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 14:32
Verwijderd
Dank je

Veel sterkte in elk geval. Khoop dat je wel ongeveer zult vertellen wat er aan de hand was als je geweest bent
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 15:54
kimmetje100
kimmetje100 is offline
Citaat:
Morridin schreef op 25-02-2004 @ 15:32:
Dank je

Veel sterkte in elk geval. Khoop dat je wel ongeveer zult vertellen wat er aan de hand was als je geweest bent
zal ik doen!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 13:03
[Wacko] KiP
[Wacko] KiP is offline
Zelf zou ik ook niet naar een vervanger gaan als ik zo'n soort probleem zou hebben. Gelukkig heb ik een vrouwelijke en een mannelijke dokter, bij een vrouw zou ik me wel wat prettiger voelen (voor zover het prettig is als een onbekende jou intieme deel bekijkt). Maargoed, meestal zijn huisartsen juist op vakantie als je ze net nodig hebt ......
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 13:26
kimmetje100
kimmetje100 is offline
Citaat:
[Wacko] KiP schreef op 26-02-2004 @ 14:03:
Zelf zou ik ook niet naar een vervanger gaan als ik zo'n soort probleem zou hebben. Gelukkig heb ik een vrouwelijke en een mannelijke dokter, bij een vrouw zou ik me wel wat prettiger voelen (voor zover het prettig is als een onbekende jou intieme deel bekijkt). Maargoed, meestal zijn huisartsen juist op vakantie als je ze net nodig hebt ......
ja dat is waar... ze zijn er nooit als je ze nodig hebt..
ik heb een mannelijke dokter maar had denk ik liever een vrouw gehad....
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 14:42
Verwijderd
Ff voor wat luchtige humor er utussen door tussendoor:
Als hetero-jongen heb ik liever een mannelijke arts die benden onderzoek doet, want als je tijdens onderzoek door een vrouw opeens een 'boner' krijgt sta je wel voor lul
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 12:43
kimmetje100
kimmetje100 is offline
nou ik zou nog even laten weten hoe het is gegaan.. ik heb een recept van de dokter gehad... ik hoefde niet langs te komen.. ik kan vanmiddag het recept ophalen...

JIPPIE!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 12:56
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Morridin schreef op 27-02-2004 @ 15:42:
Ff voor wat luchtige humor er utussen door tussendoor:
Als hetero-jongen heb ik liever een mannelijke arts die benden onderzoek doet, want als je tijdens onderzoek door een vrouw opeens een 'boner' krijgt sta je wel voor lul
als je bij een vrouw een 'boner' krijgt, zou het een "normale" reden hebben (als hetero zijnde, uitgaande van een niet al te erge heks als dokter )
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 14:10
Verwijderd
Citaat:
kimmetje100 schreef op 02-03-2004 @ 13:43:
nou ik zou nog even laten weten hoe het is gegaan.. ik heb een recept van de dokter gehad... ik hoefde niet langs te komen.. ik kan vanmiddag het recept ophalen...

JIPPIE!
Fijn
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 14:30
Verwijderd
Citaat:
kimmetje100 schreef op 02-03-2004 @ 13:43:

JIPPIE!
Fijn en nu hopen dat alles goed komt
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 09:21
kimmetje100
kimmetje100 is offline
Citaat:
Morridin schreef op 02-03-2004 @ 15:30:
Fijn en nu hopen dat alles goed komt
ja ik hoop het ook.....

ik heb canesten vaginale creme gekregen... heeft iemand daar misschien ervaring mee?

Ik heb het gisterenavond voor t eerst gebruikt, ik moet 3dagen achter elkaar de creme inbrengen... Ik merk nu nog eigenlijk niks, misschien kan dat nog niet maar ik hoop wel dat het over gaat...
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 15:16
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
kimmetje100 schreef op 03-03-2004 @ 10:21:
ja ik hoop het ook.....

ik heb canesten vaginale creme gekregen... heeft iemand daar misschien ervaring mee?

Ik heb het gisterenavond voor t eerst gebruikt, ik moet 3dagen achter elkaar de creme inbrengen... Ik merk nu nog eigenlijk niks, misschien kan dat nog niet maar ik hoop wel dat het over gaat...
Ikzelf heb er geen ervaring mee, maar mijn moeder heeft afgelopen donderdag t/m zaterdag zo'n kuurtje gehad en ze is er nu helemaal vanaf... (zij had trouwen geen crème maar een soort huge pil oid die je vaginaal moest inbrengen....)

Succes!
Oud 03-03-2004, 15:32
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
hej wat fijn voor je dat je niet eens langs hoefde te komen!!!
nu zal t wel zo over zijn... enne ik snap goed dat je liever naar je eigen huisarts was gegaan.. zou ook niet graag naar een vreemde gaan
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 09:08
kimmetje100
kimmetje100 is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 03-03-2004 @ 16:16:
Ikzelf heb er geen ervaring mee, maar mijn moeder heeft afgelopen donderdag t/m zaterdag zo'n kuurtje gehad en ze is er nu helemaal vanaf... (zij had trouwen geen crème maar een soort huge pil oid die je vaginaal moest inbrengen....)

Succes!
hmm dan ben ik misschien wel blij dat ik een creme heb gekregen...
tis een buisje van ongeveer 10cm dat je vol moet spuiten met die creme en dan zo diep mogelijk moet inbrengen.. ik voel er niet zoveel van behalve dat ik de volgende dag die creme weer uitplas...

Ik merk wel verschil, de zure lucht is al zo goed als weg.. ik moet alleen vanavond nog en dan is t op. hopelijk blijft het ook weg...

hoe zit het trouwens met vrijen? kan je dat in deze periode doen of mag dat niet? kan er niks in de bijsluiter over vinden en op internet had ik ook al gezocht maar geen resultaat....
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten