Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-02-2004, 18:50
Big D
Big D is offline
Ja ik laat ook eens wat zien. De designs zijn allemaal van een hele tijd terug. De foto's zijn nog niet ouder dan een maandje.

Foto's:

1: Emptyness

Remember?
You and me...
Sitting for hours...
Watching the beautiful sky...

Now there is no you and me...
No beautiful sky...

All what's left is emptyness...

------------------------------------------------------

2: [i]Dit is het uitzicht op mijn woonplaats, 's avonds genomen.

-------------------------------------------------------

3: Experimentje met spiegels.

--------------------------------------------------------

4: Little Pearl: Het mooie hiervan vind ik dat druppeltje dat nét niet uit elkaar spat op de bodem. Nu lijkt het net een pareltje. Kleuren zijn aangepast om een extra sfeertje te geven.

---------------------------------------------------------

5: Three Crowns: Hoe dit precies gekomen is weet ik niet. 'k Denk dat er 3 druppels snel achter elkaar gevallen zijn waardoor er 3 'kroontjes' in elkaar zijn ontstaan. Kleuren ook weer wat aangepast.

----------------------------------------------------------

6: Deze foto is niet aangepast, met uitzondering van de border. De gouden kleuren zijn van een goudfilter die ik ervoor gebruikt heb.

-----------------------------------------------------------

7: Wel een leuk perspectief vond ikzelf. Kleuren zijn hier ook wat aangepast om het iets aparts te geven.

------------------------------------------------------------

Designs:

Hier heb ik allemaal linkjes van gemaakt, omdat er een paar wallpapers tussen zitten.

Beauty is in the Hands of the Beholder

Creature

Heaven

It hurts in my face

Our Future?

-----------------------------------------------------------

Dat was het wel een beetje. Ook al doe ik niks meer aan deze foto's en designs, jullie mogen toch nog tips geven. Die kan ik namelijk altijd wel gebruiken. En als je kritiek geeft, doe het dan met een beetje onderbouwing... anders heb ik er nóg niks aan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-02-2004, 19:05
Fgank
Fgank is offline
Heel goede foto's, goed doordachtte composities, mooi kleurgebruik, de kaders zijn ook leuk alhoewel ik daar normaal niet zo gek van ben. Ik vind het nachtaanzicht van je stad er mooi, en de 1e foto straalt ware leegte uit, de andere foto's vind ik ook super! Keep up the good work!
Oud 25-02-2004, 19:06
Fgank
Fgank is offline
oowjah die filters, Cokin filtersysteem???
Oud 25-02-2004, 19:10
Big D
Big D is offline
TNX!

Kader om de foto's doe ik bijna altijd. Het staat gewoon netter/afgewerkter vind ikzelf. Verder heb je ook welleens kleuren van het forum (hier bijvoorbeeld dat geel) dat de foto anders kunnen doen uitkomen. Net als dat bijvoorbeeld de kleur groen, rood versterkt en andersom, zo kan de kleur van dit forum weer invloed hebben op de kleuren in de foto's.

En de filter.. Volgens mij was dat een Cokin systeem ja. Dat zijn toch die dingen die je erin moet schuiven?
'k Weet het niet precies omdat het geen filter van mij was. Hij pastte ook niet op mijn camera, omdat ik geen lensadapter heb. 'k Had hem dus met mijn hand voor de lens moeten houden
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 19:13
Fgank
Fgank is offline
hehe okey, ja je foto's komen op dit forum en misschien andere site's wel mooier naar voren, zo hebben ze hun eigen plekje(ofzO). Wat voor camera gebruik je als ik vragen mag?
Oud 25-02-2004, 19:15
B-Tatch
B-Tatch is offline
Kaders zijn niet echt nodig...
Wel mooi gedaan met de kleuren
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 19:21
Big D
Big D is offline
Ook bedankt.

En ik vind kaders wel nodig. Kijk op deze site ( Klikje ) voor een stukje 'kleurentheorie'. Dan lees je op den duur ook dat kleuren elkaar kunnen beïnvloeden. Met een zwart (of wit) kader heb je daar dus geen last van. Of je kan het zelfs versterken. Een zwart kader kan een foto met veel wit erin bijvoorbeeld beter doen uitkomen. Dat geldt andersom ook.

@ Fgank: Ik heb een Canon Powershot G3. 'k Snap nog niet alles ervan, want ik heb hem pasgeleden pas gekocht. Dus het is nog een beetje experimenteren, wat wel heel leuk is natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 19:26
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
leuke foto's alleen dat versje bij die eerste foto
dat kon wel wat minder afgezaagd niet?
Oud 25-02-2004, 19:29
Fgank
Fgank is offline
Citaat:
Big D schreef op 25-02-2004 @ 20:21:
Ook bedankt.

En ik vind kaders wel nodig. Kijk op deze site ( Klikje ) voor een stukje 'kleurentheorie'. Dan lees je op den duur ook dat kleuren elkaar kunnen beïnvloeden. Met een zwart (of wit) kader heb je daar dus geen last van. Of je kan het zelfs versterken. Een zwart kader kan een foto met veel wit erin bijvoorbeeld beter doen uitkomen. Dat geldt andersom ook.

@ Fgank: Ik heb een Canon Powershot G3. 'k Snap nog niet alles ervan, want ik heb hem pasgeleden pas gekocht. Dus het is nog een beetje experimenteren, wat wel heel leuk is natuurlijk.
Okey, Powershot G3 komt goed uit de test,
Ik gebruik Minolta Dimage 7Hi, die is wel wat ouder dan de G3 geloof ik, maar ook zeer fijn. De zoom is gewoon zoals bij spiegelreflex, ideaal. Heb je wel eens wat gepost op http://www.dpchallenge.com ? misschien wel tof om eens te kijken.
Oud 25-02-2004, 20:53
Faab-D'chem
Faab-D'chem is offline
Erg mooie foto's, applausje voor jezelf
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 20:57
Goede Fee
Goede Fee is offline
Three Crowns
Leuke foto's zeg!
Oud 25-02-2004, 21:55
p-chez
p-chez is offline
Die Three Crowns is wel heel erg vet zeg.
Oud 26-02-2004, 09:35
Big D
Big D is offline
Tnx all! Three Crowns vind ikzelf ook één van mijn mooiste foto's, maar "Little Pearl" vind ik toch nog ietsie mooier. Maar das een kwestie van smaak.

@ Inf3sted Funk: Nee, dat versje kon niet afgezaagder... hij is al afgezaagd genoeg

Niemand trouwens iets te zeggen over de 'designs'?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 09:41
David
David is offline
nr2 nr5 en nr6 zijn mijn favorieten.

Zijn leuke plaatjes
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 16:25
Soron
Soron is offline
Bekende pics en je kent mn commentaar al. Alleen nummer 2 is nieuw. Die is mooi. . Alleen horizon effe recht trekken, maar dat kan mierenneuken wezen.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 16:28
Escapism
Escapism is offline
emptiness
Oud 26-02-2004, 16:58
David
David is offline
boeiend...

VENT WAT BOEIT DAT NOU !?
zeg iets over de foto's ofzo.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Escapism schreef op 26-02-2004 @ 17:28:
emptiness
Je was me voor
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 17:21
David
David is offline
...

Maakt toch ook niks uit of wel ?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 17:23
Big D
Big D is offline
Tnx David & Soron.

@ Soron: 2e kan wel kloppen dat je die nog niet gezien heb... 'k heb nog lang niet alles gepost op CF wat ik op m'n schijf heb staan. Vind ik ook niet echt de moeite.
En 'k weet trouwens niet of de horizon scheef is. Kan ook aan de gebouwen zélf liggen (die grote kerk hoort scheef te staan) of aan de oever van de rivier.
Maakt me trouwens ook niet veel uit anders bij deze, omdat het echt maar minimaal is.

@ Escapism & n00dles: Volgens mij is het toch echt emptyness, afgeleid van het woord empty.
En ook al is dat niet zo, dan boeit me dat geen fuck. Ik vraag hier reacties op m'n foto's en designs. Ik vraag hier niet of iemand even mijn post wil checken op spelfouten. Dan had ik dat wel laten doen door Words ofzo.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Big D schreef op 26-02-2004 @ 18:23:
@ Escapism & n00dles: Volgens mij is het toch echt emptyness, afgeleid van het woord empty.
En ook al is dat niet zo, dan boeit me dat geen fuck. Ik vraag hier reacties op m'n foto's en designs. Ik vraag hier niet of iemand even mijn post wil checken op spelfouten. Dan had ik dat wel laten doen door Words ofzo.
Net als happy -> happiness of holy -> holiness is het ook empty -> emptiness.

En aangezien de tekst toch bij de foto hoort als onderschrift/bijschrift leek het mij niet nutteloos om het even te vermelden. Beetje kinderachtig dat je het afdoet als 'het boeit me geen fuck'. Dat is net zoiets als zeggen dat een kras op je lens geen fuck boeit.

Over je foto's:
Alhoewel ze allen best mooi zijn (met name 4 en 5), vind ik ze toch wat standaard aandoen. Foto 2 en 6 doen me denken aan een ansichtkaart waar alleen nog de tekst "Groetjes uit..." ontbreekt. Desondanks zijn het wel mooie foto's. Wat gewaagdere thema's gebruiken zou niet verkeerd zijn.
Verder vind ik de kaders overbodig. Maar dat is iets persoonlijks.
Je hebt overigens goed gebruik gemaakt van kleur om sfeer te geven aan je foto's. Dus keep that up.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 17:57
Soron
Soron is offline
Gezeik over spelfouten en kaders vind ik ook beetje mierenneuken.

Spelfouten kunnen eenmaal gebeuren. Die maakt iedereen wel eens. Kaders is inderdaad iets persoonlijks, maar het ziet er wel gelikter uit. Snap niet wat er mis aan is. Zo overdreven zijn ze niet en storen totaal niet. Het wel of niet gebruiken van kaders is dan een eeuwige discussie. Zolang de kaders niet overdreven zijn, is een discussie er over niet eens wat waard.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 18:00
Big D
Big D is offline
Kras op m'n lens zou toch wat erger zijn dan een spelfout. Dit omdat de kras op je lens de foto's behoorlijk kunnen verzieken in tegenstelling tot een spelfout, die je nog kunt verbeteren.

En bedankt voor je comment op m'n foto's.
En dat een aantal foto's op een ansichtkaart kunnen vat ik als compliment op. Je zou namelijk geen ansichtkaart maken van een lelijke foto. Je wilt namelijk toch laten zien d.m.v. die kaart hoe mooi/leuk het wel niet was op de plek waar je geweest bent.

En de onderwerpen zijn misschien een beetje cliché, maar dat maakt mij niet uit. Ik doe het omdat ik het leuk vind. En ook al zijn er al honderden foto's van... 'k kan nu tenminste zeggen dat ikzelf er ook 1 (of meer) heb gemaakt

En over die kaders... zie eerder dit topic. Staat zelfs een link naar de 'kleurentheorie'.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 18:05
Verwijderd
fijne foto's hoor
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 18:22
Jarahh
Jarahh is offline
Die 1e is leuk
Oud 26-02-2004, 18:27
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Citaat:
p-chez schreef op 25-02-2004 @ 22:55:
Die Three Crowns is wel heel erg vet zeg.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 19:04
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
Citaat:
Big D schreef op 26-02-2004 @ 10:35:

@ Inf3sted Funk: Nee, dat versje kon niet afgezaagder... hij is al afgezaagd genoeg

Oud 26-02-2004, 19:06
Verwijderd
all THATS's left trouwens
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 19:10
.boris
.boris is offline
Citaat:
cut_off schreef op 26-02-2004 @ 20:06:
all THATS's left trouwens
nee dat klopt ook niet
Oud 26-02-2004, 19:35
Fgank
Fgank is offline
Citaat:
startrak schreef op 26-02-2004 @ 20:10:
nee dat klopt ook niet
nee idd, het is all that is left, all that's left dus
Oud 26-02-2004, 19:42
cottoncandy
cottoncandy is offline
de eerste 2 foto's vind ik niet interessant.. de rest wel. foto's maken van bewegend water is moeilijker dan je op het eerste gezicht zou denken. knap gedaan.
Oud 26-02-2004, 21:48
Big D
Big D is offline
@ degene die alleen spelfouten (proberen te) corrigeren: Ga lekker op één of ander taal & grammatica forum zitten als je zo graag met taal en spelling etc bezig wilt zijn.

@ Cottoncandy: Bewegend water fotograferen is idd nog best lastig. Ikzelf dacht er eerst ook altijd wel makkelijk over, totdat ik het dus zelf eens ging doen. 'k Heb meer dan 60 foto's gemaakt van dit, waarvan er maar iets van 10 écht zijn gelukt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten