Advertentie | |
|
![]() |
|
ik weet dat het jaren duurt maar wat ik bedoel is dat er nooit een vorm van een beest is gevonden waar uit bleek dat het een tussenvorm was.
en van dieren is het gewoon een instinct.. ze weten dat ze jonkies hebben maar als er een doodgaat liggen ze er niet echt 'wakker' van kijk bv naar eenden ofzo..
||
Citaat:
![]() Ik geloof best dat er geëvolueerd is maar ik geloof ook in de schepping, het één hoeft het ander niet uit te sluiten volgens mij.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Heb je je een beetje in de evolutiethheorie verdiept? of blaat je maar ? Kikker ---> van zee naar land? Verder: er zijn geen tussensoorten want die gaan dood, Survival of the fittest?
||
Citaat:
||
Citaat:
iedere vorm die we hebben gevonden is immers een tussenvorm tussen het eerste leven en ons bijvoorbeeld, ik bedoel, denk na, natuurlijk hebben we geenb missing links, want zodra we er een hebben is DAT geen missing link meer
||
Citaat:
nee geen bestaande tussensoorten, ooit van fossielen/skeletten gehoord ![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
(kijk ook even naar mijn post over tussen vormpjes)
|
Naar mijn mening, is het mooie van evoluties is dat alles alles (wat vatbaar voor evolutie is) kan veranderen. Of niet. Het is een kwestie van of wel/of niet, geen tussenweg. Evolutie bestaat wel degelijk en is gewoon de reactie op een veranderende leefomgeving. Een soort evolueert om te overleven. En een soort overleeft of wel, of niet. Geen tussenweg. Logisch ook natuurlijk. Om een soort te laten overleven is voortplanting nodig. Juist ja, hoe planten wij voort? Door sex. En juist ja, hoe komt sex? Door liefde. Liefde . Niet alle gevoelens zijn zo te verklaren, naar mijn mening.
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
het komt er op neer dat gevoelens en ons handelen terug te voeren zijn op wat oerinstincten, zoals de behoefte aan voortplanting, en dat dat uit ons onderbewuste komt
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
wat ben je toch het toonbeeld van de arogante mens die het onverdraaglijk vind een "minderwaardige"stamboom te hebben.
||
Citaat:
||
Citaat:
en over die ongevonden tussenvormen nog een keertjhe maar, dat is een domme redenatie iedere vorm die we hebben gevonden is immers een tussenvorm tussen het eerste leven en ons bijvoorbeeld, ik bedoel, denk na, natuurlijk hebben we geen missing links, want zodra we er een hebben is DAT geen missing link meer
||
Citaat:
![]() iedere mormoon die ik over polygamie heb horen spreken verteld dat hij dat uit liefde doet. kijk iig eens een documentaire ofzo, voordat je mensen meteen maar beweegredenen gaat aanpraten die jouw godsdienst mooi uitkomen (en dan zit ik er niet eens zo erg ver vanaf, dat weet jij ook wel) heeeeee, maar wacht... stel je nu dat mensen vanuit een instinct als lust handelen? ik dacht nogwel dat we emoties hadden.
||
Citaat:
*DeVeroorzaker heeft de klok wel horen luiden maar kan de klepel niet vinden. ik zoek het artikeltje wat ik laatst las.
||
Citaat:
![]() en ik heb het alleen maar over bepaalde tussenvormen. het is wetenschappelijk onmogelijk om in een stap compleet ander ademhalingspatroon enz te ontwikkelen.. dus om te zeggen dat zeedieren uiteindelijk landdieren werden moet er dus wel een vorm moeten zijn die dat laat zien.. maar dat is er niet... dus volgens mij kan je dan ook niet zeggen dat het uit elkaar ontstaat.. ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
stel nu dat je voor een ademhalings systeem zus en zoveel genpatronen nodig hebt. als er een gen ontbreekt, heb je geen ander ademhalingssysteem. ik heb net beschreven hoe de evolutie dan over enkele generaties kan worden uitgespreid. \ overigens, de et is tenminste gebaseerd op kansen, er hoeft niks onmogelijks te gebeuren. wonderen ofzo, ik noem maar wat ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
bovendien is het niet zo dat je vanuit het doel moet redeneren. er zijn veranderingen en die resulteren in longen, het is niet zo dat de veranderingen zich ophopen totdat er eindelijk longen zijn.
|
![]() |
Wat ik ergens heb gelezen over het ontstaan van gevoelens volgens de evolutietheorie:
De mens is rechtop gaan lopen en daardoor is het bekken smaller geworden. Om toch kinderen te kunnen baren werden de baby's meer onvoldragen geboren en was het noodzakelijk dat de ouders langer bij het kind bleven om te zorgen dat het veilig kon opgroeien. Daardoor ontstonden er in de loop van de tijd gevoelens die ouders en kind konden binden, namelijk: Liefde. |
![]() |
||
Misschien moet charmedgirl zich wat meer verdiepen in de evolutietheorie, er zijn betere kritische vragen te verzinnen hoor.
Citaat:
Dat over het bekken klopt, de rest niet. De moeder-kind verbondenheid bestaat ook bij de allerdomste dieren, het heeft niets met liefde of emotie te maken. Het is een puur dierlijk instinct, liefde is daar later bij mensen toevallig bijgekomen. Hoe kun je met deze theorie trouwens liefde tussen volwassen mannen en vrouwen verklaren? Laatst gewijzigd op 28-02-2004 om 23:20. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar evolutie sluit wel het 'niet afstammen van een eend of iets dergelijks' uit.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Waarom blijf je er toch steeds op hameren dat er geen tussenvormen zijn? Heb je wel biologie op school?? Er zijn juist ontzettend veel tussenvormen! Hoe denk je anders dat de wetenschappers weten hoe de evolutiestamboom in elkaar zit? Klein voorbeeldje: het paard stamt af van een dier dat je nu onmogelijk als 'paardachtige' zou herkennen. Zijn kop had een heel andere vorm en hij was ongeveer zo groot als een hond. Wetenschappers vonden in één van de oudste grondlagen fossielen van dit dier. Naarmate ze steeds hoger in de grondlagen kwamen, vonden ze telkens andere fossielen, telkens met kleine verschillen ten opzichte van de vorige. Uiteindelijk kwamen ze uit bij wat wij nu kennen als het paard. Wou jij al die fossielen geen tussenvormen noemen? Er zijn zelfs nog levende dieren die je duidelijk als tussenvorm kan benoemen. In Afrikaanse rivieren leeft de longvis. Deze vis ademt met zijn kieuwen, maar heeft ook een soort long, een luchtzak. De rivieren waarin hij leeft, vallen regelmatig voor lange tijd droog. De longvis zuigt zijn luchtzak dan vol met lucht en graaft zichzelf in in de modder. Zo kan hij maanden, soms jaren overleven, terwijl andere vissen met een uur dood zijn. Dit lijkt me duidelijk een tussenvorm, dit dier is aangepast aan leven in het water en ook aan (nog tijdelijk) leven op land. Een andere vis is de coelacanth. Dit is een vrij grote vis, die gewoon zwemt met zijn vinnen, maar tegelijkertijd zitten er wel botjes in die vinnen. Dit is een tussenvorm. Deze vinnen hebben zich langzaam ontwikkeld tot poten, waarmee op het land kan worden gelopen. En ik vind het ook wel heel krom dat jij wel in micro-evolutie gelooft, maar niet in macro-evolutie. Macro-evolutie is het gevolg van micro-evolutie! Een nieuwe soort kan ontstaan als de individuen van twee populaties van dezelfde soort in een ander milieu leven. Doordat iedere populatie zich aanpast aan zijn omgeving (micro-evolutie!!), zijn er na een aantal generaties zoveel genetische verschillen, dat twee individuen uit de beide populaties samen geen vruchtbare nakomelingen meer kunnen voortbrengen. Op dat moment spreek je van een nieuwe soort (macro-evolutie!!). Als je in micro-evolutie gelooft, moet je dus ook in macro-evolutie geloven. Het is onmogelijk dat de genetische verschillen altijd zo klein blijven dat er onderling vruchtbare nakomelingen kunnen worden voortgebracht. Zo, ik heb gezegd!
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
En niemand heeft een goed antwoord gegeven naar mijn mening...
Gevoelens zijn ontstaan omdat je zonder gevoelens geen nut aan iets kan toekennen. Zonder gevoelens kan je geen waarde toekennen aan dingen in je gedachten. Uiteindelijk moet je toch iets willen bereiken, iets gunstigs of iets leuks en daarom moet je dit als een soort factor in je gedachtegang hebben. Gevoel betrekt het lot van je lichaam en je geest met elkaar. Anders zou je dingen kunnen bedenken en doen die niet in het voordeel van je lichaam zijn. Als je nu iets stoms doet dan heb je pijn die je terug tracht te sturen. Dat het systeem niet perfect is is duidelijk want je kan jezelf vermoorden en uithongeren e.d. |
![]() |
|
![]() |
die vorige opmerking klopt niet dat gaat namelijk niet over de manier waarop ze ontstaan zijn
dieren hebben geen gevoelens? jij bent zeker in je vorige leven een dier geweest dat je dat zo goed weet hoewel daar geloof jij natuurlijk niet in dus ik weet het ook niet meer. deze dingen zijn misschien wel eens eerder gezegd maar het is een beetje een lang forume en ik heb geen zin om alles te lezen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
hoe, tja. uitgaande van de elektrogolfjes die we al hebben waargenomen, en die dieren ook al hebben, zou je kunnen zeggen dat gevoelens eens soort van elektropulsen zijn die extra stimulerend werken ofzo.
||
![]() |
Citaat:
(Ik hoop dat jullie mij een beetje begrijpen) |
![]() |
|||||
Citaat:
Ik pleeg hierbij kanttekeningen te plaatsen. Dit is niet een juist argument, en dat was trouwens 25 jaar geleden ook al bekend. Het is een slecht voorbeeld. Er zijn inderdaad verschillende variaties op het thema 'paard' gevonden. Daar is echter geen evoluerende lijn in te ontdekken (bron: Evolutie en schepping, Dr. JR Hewitt) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Evolutie is dus wel degelijk maar een theorie, en zeker geen wet.
Laatst gewijzigd op 03-03-2004 om 15:29. |
![]() |
||
Citaat:
het is onzin, als evolutie waar is en we zouden over tig jaar een nieuwe hersnes groeien, zouden we dan 'iets' hebben wat 'verder' gaat dan wat wij onder bewustzijn scharen? ik denk het wel.. alleen heb je geen hersens nodig ![]() |
![]() |
|
![]() |
duh. om maar even de topicvraag te beantwoorden, dat zie ik niet veel mensen doen namelijk;
organismen die bepaalde gevoelens hebben, bv dieren die pijn kunnen ervaren, hebben een grotere overlevingskans dan die geen pijn kunnen ervaren. pijn is i.h.a. namelijk niet goed voor je, dus dient dit vermeden te worden, wat alleen kan als je pijn kan voelen. dat dieren geen gevoel hebben is natuurlijk bullshit, waar slaat dát nou weer op? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|