Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2004, 20:05
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Okee, hypothetisch:
Er is een meisje van achttien die dolgraag op een leuke culturele vakantie wil, maar die niemand heeft om mee op vakantie te gaan.
Wat zeggen jullie dan als oplossing?

<edit by Quiana> Dit is dus een probleemstelling, geen oproep.

Laatst gewijzigd op 27-02-2004 om 21:01.
Advertentie
Oud 27-02-2004, 20:07
Verwijderd
dat kon ik wel zijn, maar dan een jaartje ouder
Oud 27-02-2004, 20:36
juliettebinoche
Citaat:
Pebbles schreef op 27-02-2004 @ 21:07:
dat kon ik wel zijn, maar dan een jaartje ouder
Oe. Samen op vakantie?
Oud 27-02-2004, 20:42
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
juliettebinoche schreef op 27-02-2004 @ 21:05:
Okee, hypothetisch:
Er is een meisje van achttien die dolgraag op een leuke culturele vakantie wil, maar die niemand heeft om mee op vakantie te gaan.
Wat zeggen jullie dan als oplossing?
contact gezocht
Oud 27-02-2004, 20:45
juliettebinoche
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 27-02-2004 @ 21:42:
contact gezocht
nee, ik wilde er geen reisgenoten mee zoeken, ik wilde het als probleemstelling aan de kaak stellen.
'wat zijn de hedendaagse oplossingen voor eenzame zielen die willen reizen?'

Oud 27-02-2004, 21:00
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
juliettebinoche schreef op 27-02-2004 @ 21:45:
nee, ik wilde er geen reisgenoten mee zoeken, ik wilde het als probleemstelling aan de kaak stellen.

R&V. (ik heb je eerste post ff geedit voor de duidelijkheid. )
Oud 27-02-2004, 21:04
Verwijderd
Citaat:
juliettebinoche schreef op 27-02-2004 @ 21:36:
Oe. Samen op vakantie?

Over oplossingen heb ik ook nagedacht, maar iets echt geschikts heb ik nog niet gevonden
Oud 27-02-2004, 21:06
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
juliettebinoche schreef op 27-02-2004 @ 21:45:

okay, excuses.

Ehm.. nou je zou bijvoorbeeld een topic op contact gezocht kunnen openen.

Verder zullen er wel wat dingetjes bestaan waarbij mensen zich aanmelden die op zoek zijn naar bepaalde reisgenoten? Er bestaat orgranisaties zoals Djoser die groepsreizen aanbieden. Daar kan je altijd mee gaan.
Oud 27-02-2004, 21:20
wissie
wissie is offline
Alleen gaan, maar daar moet je wel veel lef voor hebben.

Verder idd een georganiseerde groepsreis, maar als je pech hebt zit je dan tussen de 65 plussers
Oud 27-02-2004, 21:35
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Als je niet al te labiel bent, niet wil gaan gletsjerklimmenalleen gaan en snapt hoe een pinautomaat werkt, zou ik alleen gaan. lijkt me duidelijk.
waarom zou je niet alleen gaan eigenlijk? Het lijkt mij stiekem juist enger om met iemand op vakantie te gaan die je eigenlijk niet kent
Oud 27-02-2004, 21:40
Verwijderd
Citaat:
Dr. Oetker schreef op 27-02-2004 @ 22:35:
Als je niet al te labiel bent, niet wil gaan gletsjerklimmenalleen gaan en snapt hoe een pinautomaat werkt, zou ik alleen gaan. lijkt me duidelijk.
waarom zou je niet alleen gaan eigenlijk? Het lijkt mij stiekem juist enger om met iemand op vakantie te gaan die je eigenlijk niet kent
Nou, als je met iemand op vakantie zou willen die je alleen van internet ofzo kent, kun je natuurlijk altijd van te voren een paar keer afspreken met elkaar, om elkaar een beetje te leren kennen en te kijken of het wel klikt enzo

Mij lijkt helemaal alleen juist helemaal niet leuk. Alles zelf uitzoeken, je bent steeds alleen, als je iets geweldigs ziet of meemaakt heb je niemand om er mee over te praten. Niemand om na de vakantie nog mee te praten en herinneringen ophalen enzo..

Nah, ik ga toch echt voor twee personen
Oud 27-02-2004, 22:03
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 27-02-2004 @ 22:40:
Nou, als je met iemand op vakantie zou willen die je alleen van internet ofzo kent, kun je natuurlijk altijd van te voren een paar keer afspreken met elkaar, om elkaar een beetje te leren kennen en te kijken of het wel klikt enzo

Mij lijkt helemaal alleen juist helemaal niet leuk. Alles zelf uitzoeken, je bent steeds alleen, als je iets geweldigs ziet of meemaakt heb je niemand om er mee over te praten. Niemand om na de vakantie nog mee te praten en herinneringen ophalen enzo..

Nah, ik ga toch echt voor twee personen
hmm t heeft inderdaad ook wel heel veel voordelen delen van ervaringen en vooral het herinneringen ophalen

maar onderweg kom je denk ik vaak wel backpackers tegen met wie je tips uit kan wisselen enzo en echt onbekend zal zo iemand ook niet lang zijn.
Oud 27-02-2004, 22:11
Verwijderd
Met een beetje geschikte groep op reis gaan kan ook best leuk zijn hoor. Als het een beetje gemengd gezelschap is leer je ook goed hoe je met mensen om moet gaan
Oud 27-02-2004, 22:36
Verwijderd
je kan altijd nog op zomerkamp gaan. of met een excursiereis mee daar zijn altijd wel alleenstaanden.
Oud 28-02-2004, 07:48
phensicske
phensicske is offline
Ik ben deze vakantie met een kennis die een jaartje ouder is op reis geweest. Zijn broer ging normaalgezien naar daar (Grieks eiland) gaan, maar kon door omstandigheden niet en toen mocht M. dus in zijn plaats. Maar hij ging liever niet alleen en vroeg dus om een reisgenoot.
Ik ben er op ingegaan (heb begon eigenlijk als een grap) en het was toch niet zo tof als ik eigenlijk wel had gehoopt.

We zaten daar bij een Belgische vrouw en haar Griekse man die een manège had. De bedoeling was dat wij hen hielpen met het verzorgen van de paarden en het lesgeven van de toeristen. Er kwamen ook andere taken zoals een trapje maken, fietsen herstellen e.d. bij. In de namiddag hadden we vrij en de laatste 2 dagen van ons 2 weken lange verblijf, mochten we naar Athene.
Dit alles was tegen kost en inwoon.

btw, ik had nog nooit een paard van dichtbij gezien...maar ik leer wel vlug

De reis was héél leuk, ik heb verschrikkelijk van de toeristen, de paarden, het landschap...genoten. Ook mijn gezelschap was wel aardig, tot na een week. Toen begon hij zijn liefdesverklaring en dit was dus niet wederzijds. Nogal een ambetante situatie en we konden elkaar dus onmogelijk vermijden.
Ik kon ook mijn frustraties (niet enkel over het bovenstaande feit) aan niemand, behalve een paar cursusbladen kwijt en zo zaten we in een vicieus cirkeltje...
Het is toen wel goedgekomen, maar het was zeker niet gemakkelijk. Gelukkig bestaat er nog zoiets als een telefoon.

Ik bedoel maar, het is waarschijnlijk beter dat je met drie of vier mensen bent, behalve dan als je elkaar reeds héél goed kent.

Qua kaarten lezen, juiste bussen nemen, op elkaars bagage letten, elkaar wakker maken...was het wel héél handig, natuurlijk.
Oud 28-02-2004, 11:40
merijn
merijn is offline
Gewoon in je uppie gaan. Even zoeken naar iets leuks en gewoon gaan!! Niets zo leuk als mensen leren kennen en zien waar je uitkomt.

Gisteren moest ik naar Den Bosch voor en sollicitatiegesprek en toen raakte ik in gesprek met een Spaanse jongen in de trein. Dat eindigde in een sneeuwballengevecht in Tilburg Het was wel niet echt een grote reis... maar toch... het gaat om het idee
Oud 28-02-2004, 12:36
Verwijderd
mijn nichtje heeft een jaar in Australie gezeten en heeft de eerste paar dagen met een groep backpackers rondgereisd, daarna ging ieder zijn eigen weg en mensen die het goed met elkaar konden vinden etc gingen samen..
misschien kun je zoiets doen..
Oud 28-02-2004, 14:29
Luna
Luna is offline
www.woesteland.nl
Oud 28-02-2004, 18:14
juliettebinoche
Citaat:
wissie schreef op 27-02-2004 @ 22:20:
Alleen gaan, maar daar moet je wel veel lef voor hebben.

Verder idd een georganiseerde groepsreis, maar als je pech hebt zit je dan tussen de 65 plussers
Ikzelf ben bijvoorbeeld zelf vaak alleen gegaan, maar die groepsreizen zijn altijd belachelijk duur.

[edit]

woesteland heb ik ook bekeken, maar ik vind de vakantieomschrijvingen veel te vaag.
Oud 28-02-2004, 18:17
juliettebinoche
Citaat:
Dr. Oetker schreef op 27-02-2004 @ 22:35:
Kom op, je gaat toch niet in je eentje een appartement huren?
En zoals ik al aanstipte, geschikte groepsreizen zijn heel duur .

(Met geschikt bedoel ik alles muv. gogotours ea.)
Oud 28-02-2004, 18:20
wissie
wissie is offline
Citaat:
juliettebinoche schreef op 28-02-2004 @ 19:14:
Ikzelf ben bijvoorbeeld zelf vaak alleen gegaan, maar die groepsreizen zijn altijd belachelijk duur.

[edit]

woesteland heb ik ook bekeken, maar ik vind de vakantieomschrijvingen veel te vaag.
Waar ben je alleen heen geweest op vakantie? Ik zou niet snel alleen gaan.
Oud 28-02-2004, 18:23
juliettebinoche
Citaat:
wissie schreef op 28-02-2004 @ 19:20:
Waar ben je alleen heen geweest op vakantie? Ik zou niet snel alleen gaan.
Hongarije, Spanje (2 x) en Malta.

(Wel in groepsverband dus hè.)
Oud 29-02-2004, 13:32
scala
scala is offline
Ik herken 't probleem ben ook vaak alleen gegaan, bv met vakanties van Vinea en met een uitwisseling van YFU Heel leuk, maar tis idd duur je hebt ook Do It vakanties, schijnt ook koel te zijn..goedkopere mogelijkheden zijn bv vrijwilligers vakanties, zoals SIW, Bouworde en VIA. maarja, dat zijn wel weer andere soort vakanties..Als je gaat backpacken kom je altijd wel mensen tegen..Kan je niet iemand meeslepen voor een stedentrip? hoeft niet duur te zijn en is nooit te lang Maar eigelijk weet ik ook niet echt een geschikte oplossing;o
Advertentie

Regels voor berichten