Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2004, 15:26
lovetear
lovetear is offline
Het videotijdperk komt aan zijn eind merk ik. Films worden alleen nog maar op dvd verkocht en alle video's worden in de aanbiedingbakken gegooid, waarna ze niet meer bijgevuld worden met nieuwe banden. Videotheken krijgen steeds minder video's en sommige films hebben ze alleen nog maar op dvd. De nieuwste films komen lang niet altijd meer op video uit(cidade de deus bijvoorbeeld). Dvds zijn veel duurder dan video's, maar toch hebben ze de video al bijna helemaal overgenomen.

Ik baal hier als een stekker van. Vooral dat de videotheek alleen nog maar dvds heeft straks vind ik kut, omdat er vrij makkelijk krassen op komen en er dus ook vaak krassen op zitten als ik een iets oudere film huur.

Denken jullie dat de video binnenkort echt vervangen gaat worden? Wat vind je ervan?

En waarom zijn dvd's zo duur?
Oud 28-02-2004, 15:34
Daangerous
Daangerous is offline
ja video's komen zeker aan hun einde... bij onze videotheek zijn eind dit jaar geen video's meer te krijgen, dus "nuff said"
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 15:36
Sithan
Sithan is offline
Die krassen zijn inderdaad erg kut, dat had je met video's veel minder, nu slaat ie soms gewoon hele scenes over

Maar ik vrees ook dat het einde in zicht is, maar van de videorecorder denk ik niet, aangezien je ook nog steeds casettes kan kopen e.d.
Oud 28-02-2004, 15:38
Verwijderd
ik denk dat de films alleen nog maar op dvd worden uitgebracht over een tijdje.
maar de recorder is nog niets aan zijn einde... hoe wil je anders dingen opnemen van de tv?
Daar gebruik ik mijn video over het algemeen ook voor.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 15:39
sharkkkie
sharkkkie is offline
De video zal aardig snel vervangen zijn denk ik, ook al vind ik dat best jammer. Ik vind dvd's wel mooier als een video, maar daar betaal je ook flink voor. Nieuwe dvd's koop ik dan haast niet, omdat ik 25 euro voor een film wel erg veel vind worden. Dat ze duurder zijn dan videos snap ik goed, want je hebt best wel wat meer. Mooiere kwaliteit, geluid, beeld, en extra's als je een goede uitgave te pakken hebt. Bij eigen gebruik(bij mij dan), komen er geen krassen op dvd's , terwijl dat bij video's wel is , en dan vooral aan het begin van de band. Bij videotheken gaan mensen veel minder zuinig met dvd's om wat dit soort dingen veroorzaakt. Ik heb (vreemd genoeg) nog nooit last gehad in videotheken met dvd's. Ik denk juist eerder dat ze langer meegaan dan video's . Tuurlijk zal er wel eens een kras opkomen en dan kunnen er best beschadingen opzitten na langere tijd. Maar dit probleem heb ik bijna altijd als ik videos (weekfilms) haal.

De dumpbakken vielen me ook steeds meer op de laatste tijd. Het is nog niet eens een half jaar oud en het zit al weer in dumpbakken. Die vind ik wel erg leuk, want goedkoop een videootje meepakken is altijd fijn, maar het is wel weer jammer dat er niks voor in de plaats komt.

Kortom; de video raakt uit. Hoe ik een jaar geleden er niet aan had kunnen denken dat ik nu dvd gek was en een dvdspeler heb, vind ik het nu de normaalste zaak van de wereld. Mensen zullen als ze films willen kijken mee moeten gaan met de tijd, en de dvd is de toekomst.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 15:40
Blubje
Blubje is offline
video's huren zal over niet al te lange tijd niet meer kunnen denk ik idd. en ook kopen niet, want de winkels verdienen daar denk ik gewoon te weinig aan.
maar videorecorders blijven er wel gewoon denk ik, aangezien die nog steeds gemaakt worden en ook nog steeds vrij prijzig zijn. Ze kosten iig gewoon evenveel (en soms zelfs meer) als een dvdspeler.

ik koop overigens nog wel video's. niet veel meer, maar als ik een film wil, maar niet zo verschrikkelijk graag, maar ik wil m toch, dan koop ik m gewoon voor 5 euro op video scheelt me wel 10 euro dan
en gewone lege video's koop ik ook nog, want ik neem heel erg veel op van tv en een dvd recorder is me nog te duur.
Oud 28-02-2004, 15:40
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Sithan schreef op 28-02-2004 @ 16:36:
Die krassen zijn inderdaad erg kut, dat had je met video's veel minder, nu slaat ie soms gewoon hele scenes over
Ja ik kan daar echt woest om worden, had het bij road to perdition en bij de animatrix allebei, echt erg.
Oud 28-02-2004, 15:45
Balance
Balance is offline
Citaat:
lovetear schreef op 28-02-2004 @ 16:26:
Denken jullie dat de video binnenkort echt vervangen gaat worden? Wat vind je ervan?

En waarom zijn dvd's zo duur?
Ja, ik denk dat ze vervangen worden. Mijn oom zit in die industrie en vertelde me dat dvd's maken echt veeeeel goedkoper is dan video's (ook al heb je meerdere dvd'tjes nodig). Daarnaast kan er meer op, er zijn meer mogelijkheden en de kwaliteit is vaak beter.
Dat de prijzen zo hoog zijn is puur het in stand houden van de hoge prijzen door de dvd-industrie. Zoals ik al zei is het maken van een dvd'tje goedkoper dan een videoband.
Oud 28-02-2004, 15:48
Anonymous John
Anonymous John is offline
Er zijn genoeg mensen die nog geen DVD speler hebben en aangezien veel oudere films alleen op video verkrijgbaar zijn, zal het nog wel even duren voordat VHS volledig wordt vervangen.
Oud 28-02-2004, 15:49
Daangerous
Daangerous is offline
ik denk dat dat vies tegenvalt...
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 15:50
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Balance schreef op 28-02-2004 @ 16:45:
Dat de prijzen zo hoog zijn is puur het in stand houden van de hoge prijzen door de dvd-industrie. Zoals ik al zei is het maken van een dvd'tje goedkoper dan een videoband.
Ja, dat dacht ik dus ook.

Ik heb trouwens ook een hekel aan die zwarte balken die ik altijd in mijn scherm heb omdat ik toevallig geen supersonische breedbeeldtelevisie heb.
Oud 28-02-2004, 15:52
Verwijderd
Ik kan niet eens meer video's kijken, dus ik ben wel blij dat er zoveel ook op dvd verschijnt.
Dat ze duurder zijn is wel erg vervelend.. mja, dvd-recorders en dvd-branders zijn dan wel weer handig. Dat gaat tenminste wel makkelijker dan met een videoband
En die krassen ook vervelend. Ik had afgelopen week een film gehuurd, en die kon weer terug zonder dat ik hem gezien had, omdat er zoveel krassen op zaten
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 16:58
the tourist
the tourist is offline
Ik denk dat het ook wel snel is afgelopen met de video, ja..
Ik koop nooit dvd´s (en ook geen video´s), dus de prijs maakt voor mij niet veel uit. Gelukkig zijn dvd´s in de videotheek wel even duur als video´s. Ik denk dat ze wel goedkoper gaan worden, zeker als de video helemaal verdwijnt.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 17:08
Verwijderd
Volgens mij is de video binnenkort inderdaad verleden tijd. We hebben sinds kort ook een dvd-speler, maar gelukkig ook nog steeds video. Want dvd's zijn meestal een stuk duurder dan video's Ik hoop wel dat die prijzen binnenkort gaan dalen, maar dat moet haast wel als de video echt weg is
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 17:09
Dinalfos
Dinalfos is offline
Het is inderdaad jammer van die krassen. Het is niet zo dat ze hierdoor onbruikbaar worden voor alle spelers, maar de dvd-spelers die een zwakkere scanner hebben(of ze nu oud of nieuw zijn)pissen hierdoor vaak naast de pot.

Wat betreft de prijs van de gemiddelde dvd: ze zijn inderdaad nog steeds prijzig, maar je moet toegeven dat er in de afgelopen 3 jaar een flinke daling heeft plaatsgevonden. Deze daling kwam VEEL sneller dan die van de videobanden destijds.
Oud 28-02-2004, 17:23
ganralph
ganralph is offline
de gigantische dvd-hype van de afgelopen tijd (enkele jaren) zal wel vrij snel doodbloeden. alle oude tv-series en films zijn langzaam maar zeker wel opnieuw uitgebracht. maar dit heeft er wel voor gezorgd dat de dvd aan terrein heeft kunnen winnen.

maar of de huidige dvd's over 5 jaar nog verkocht worden? de dvd zit nog volop in ontwikkeling (zie bijvoorbeeld dit berichtje )
ook de vele extra's zullen niet meer altijd vanzelfsprekend zijn - zo gauw er geen concurrentie van de video (met alleen de film) meer is, zullen enkele maatschappijen waarschijnlijk stoppen met de soms kostbare extra's.

en om nog een misverstand te verkomen: dvd's zijn niet per se beter tegen 'de tand des tijds' bestand dan video's. de eerste beeldcd's van 20 jaar geleden zijn nu niet bruikbaar meer, en door de steeds fijnere printtechnieken van nieuwe dvd's zijn ze ook gevoeliger voor schade (en zelfs verwering)

net zoals de vinyl en de cassette zal de video niet helemaal verdwijnen, maar de 'hoogtij dagen' zijn wel voorbij
Oud 28-02-2004, 19:30
aniki
aniki is offline
Misschien is dit wel zo. Het is best jammer, want sommige films zijn nu al moeilijk te vinden en als alle videotheken op dvd overgaan kan je sommige films helemaal niet meer vinden.

Maar ben ik de enige die bij het kijken van een oude film op dvd het gevoel krijgt dat het niet klopt??
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 19:40
Balance
Balance is offline
Citaat:
ganralph schreef op 28-02-2004 @ 18:23:
de gigantische dvd-hype van de afgelopen tijd (enkele jaren) zal wel vrij snel doodbloeden. alle oude tv-series en films zijn langzaam maar zeker wel opnieuw uitgebracht. maar dit heeft er wel voor gezorgd dat de dvd aan terrein heeft kunnen winnen.

maar of de huidige dvd's over 5 jaar nog verkocht worden? de dvd zit nog volop in ontwikkeling (zie bijvoorbeeld dit berichtje )
ook de vele extra's zullen niet meer altijd vanzelfsprekend zijn - zo gauw er geen concurrentie van de video (met alleen de film) meer is, zullen enkele maatschappijen waarschijnlijk stoppen met de soms kostbare extra's.
Ik denk niet dat de dvd-hype snel zal doodbloeden.
Zoals ik al zei zit mijn oom in de dvd-industrie en hij vertelde mij oa. dat heel veel producenten overstappen op de dvd en zo met z'n allen de videobranche ten onder laten gaan. De dvd's zijn nou eenmaal goedkoper. Zelfs mét die extra's zijn ze nog goedkoper als videobanden en als ze samen de prijs hoog houden (wat op dit moment gebeurt dus), dan verdienen ze er dus extra aan.
Misschien gaan die extra's idd wel weg als er geen concurrentie meer is van de videoband. Ik zelf denk dat je 2 uitgaven van elke film gaat krijgen: één met extra's en één zonder. Dat zie je nu al bij sommige films.
Oud 28-02-2004, 19:46
Freshh~
Freshh~ is offline
Ik weet het wel zeker idd, kijk maar hoe snel de dvd populair is geworden.. en dat met dat krassen is idd heeel kut had ik verleden week al met een redelijk nieuwe film.

Mensen die video/dvd's huren gaan er vaak slordig mee om, hebben toch zoiets van: oh het is maar van de videotheek..
als je dat dus bij een dvd doet, dan kan hij naar 4 keer gebruiken als meteen vernieuwd worden.

wel misschien een voordeel, dat er dan straks meer dvd's kunnen staan; want ja video's nemen iets meer ruimte in beslag..
ik hoop dat ze dan ook veel oude films erbij doen
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 19:46
Retarded
Retarded is offline
Video is ook een erg achterhaald systeem... Betamax was ongeveer hetzelfde principe, en hoeveel mensen hebben nu nog een Betamax thuis staan?? Ik doe zelf helemaal niets meer met video's, want als je eenmaal de kwaliteit van DVD bent gewend wil je niets anders meer.

Maar waar de vraag vandaag komt waarom DVD's zo duur zijn snap ik niet.. In vergelijking met video's vroeger zijn DVD echt niet zo duur meer hoor. 10 jaar terug betaalde je ook 40-45 gulden voor een nieuwe film op VHS, en nu ben je voor een nieuwe DVD-film vaak niet meer kwijt dan 20 euro.. dus dat gaat redelijk gelijk op. Daarbij komt ook nog dat je voor 10 euro vaak hele leuke titels op DVD kunt vinden hoor.. en dat is natuurlijk geen geld als je bedenkt dat je voor een huurfilm minstens 2,50 euro kwijt bent.
Oud 28-02-2004, 20:09
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Balance schreef op 28-02-2004 @ 20:40:
Ik denk niet dat de dvd-hype snel zal doodbloeden.
Zoals ik al zei zit mijn oom in de dvd-industrie en hij vertelde mij oa. dat heel veel producenten overstappen op de dvd en zo met z'n allen de videobranche ten onder laten gaan. De dvd's zijn nou eenmaal goedkoper. Zelfs mét die extra's zijn ze nog goedkoper als videobanden en als ze samen de prijs hoog houden (wat op dit moment gebeurt dus), dan verdienen ze er dus extra aan.
Misschien gaan die extra's idd wel weg als er geen concurrentie meer is van de videoband. Ik zelf denk dat je 2 uitgaven van elke film gaat krijgen: één met extra's en één zonder. Dat zie je nu al bij sommige films.
met 'hype' bedoel ik de overdreven grote hoeveelheid dvd's die uitkwam de afgelopen jaren. ik denk dat dit zich stabiliseert op hetzelfde niveau als de video van 5 jaar geleden.

en over die extra's: sommige acteurs vragen $75000+ voor een stemmetje in een dvd-menu. sommige maatschappijen hebben al aangegeven dat dit hun te duur wordt.
er zullen wel extra's blijven bestaan. maar verschillende dingen zullen ook verdwijnen (zo gauw het nieuwe er van af is, denk ik niet dat mensen nog 8 audiosporen met commentaar willen)
Oud 28-02-2004, 20:18
Ieke
Ieke is offline
Het zal pas echt helemaal gaan verdweinen als er een goede manier is om langere stukken op DVD op te nemen. Nu zijn er verschillende technieken en kan je ook niet heel lang iets opnemen.
Op den duur zal de video wel verdwijnen, maar dat duurt denk ik nog wel even.

Die DVD's van de videotheek zijn niet altijd even goed. We hebben nu al bij meer dan de helft van de gehuurde DVD's krassen gehad. Echt heeeeeeel erg vervelend, scenes die gewoon niet worden gespeeld
Reageren

Regels voor berichten