Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Dat de prijzen zo hoog zijn is puur het in stand houden van de hoge prijzen door de dvd-industrie. Zoals ik al zei is het maken van een dvd'tje goedkoper dan een videoband.
||
Citaat:
Ik heb trouwens ook een hekel aan die zwarte balken die ik altijd in mijn scherm heb omdat ik toevallig geen supersonische breedbeeldtelevisie heb.
|
Verwijderd
|
Ik kan niet eens meer video's kijken, dus ik ben wel blij dat er zoveel ook op dvd verschijnt.
Dat ze duurder zijn is wel erg vervelend.. mja, dvd-recorders en dvd-branders zijn dan wel weer handig. Dat gaat tenminste wel makkelijker dan met een videoband ![]() En die krassen ook vervelend. Ik had afgelopen week een film gehuurd, en die kon weer terug zonder dat ik hem gezien had, omdat er zoveel krassen op zaten ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik denk dat het ook wel snel is afgelopen met de video, ja..
Ik koop nooit dvd´s (en ook geen video´s), dus de prijs maakt voor mij niet veel uit. Gelukkig zijn dvd´s in de videotheek wel even duur als video´s. Ik denk dat ze wel goedkoper gaan worden, zeker als de video helemaal verdwijnt. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Volgens mij is de video binnenkort inderdaad verleden tijd. We hebben sinds kort ook een dvd-speler, maar gelukkig ook nog steeds video. Want dvd's zijn meestal een stuk duurder dan video's
![]() ![]() |
![]() |
|
Het is inderdaad jammer van die krassen. Het is niet zo dat ze hierdoor onbruikbaar worden voor alle spelers, maar de dvd-spelers die een zwakkere scanner hebben(of ze nu oud of nieuw zijn)pissen hierdoor vaak naast de pot.
![]() Wat betreft de prijs van de gemiddelde dvd: ze zijn inderdaad nog steeds prijzig, maar je moet toegeven dat er in de afgelopen 3 jaar een flinke daling heeft plaatsgevonden. Deze daling kwam VEEL sneller dan die van de videobanden destijds.
|
![]() |
de gigantische dvd-hype van de afgelopen tijd (enkele jaren) zal wel vrij snel doodbloeden. alle oude tv-series en films zijn langzaam maar zeker wel opnieuw uitgebracht. maar dit heeft er wel voor gezorgd dat de dvd aan terrein heeft kunnen winnen.
maar of de huidige dvd's over 5 jaar nog verkocht worden? de dvd zit nog volop in ontwikkeling (zie bijvoorbeeld dit berichtje ) ook de vele extra's zullen niet meer altijd vanzelfsprekend zijn - zo gauw er geen concurrentie van de video (met alleen de film) meer is, zullen enkele maatschappijen waarschijnlijk stoppen met de soms kostbare extra's. en om nog een misverstand te verkomen: dvd's zijn niet per se beter tegen 'de tand des tijds' bestand dan video's. de eerste beeldcd's van 20 jaar geleden zijn nu niet bruikbaar meer, en door de steeds fijnere printtechnieken van nieuwe dvd's zijn ze ook gevoeliger voor schade (en zelfs verwering) net zoals de vinyl en de cassette zal de video niet helemaal verdwijnen, maar de 'hoogtij dagen' zijn wel voorbij
|
Misschien is dit wel zo. Het is best jammer, want sommige films zijn nu al moeilijk te vinden en als alle videotheken op dvd overgaan kan je sommige films helemaal niet meer vinden.
Maar ben ik de enige die bij het kijken van een oude film op dvd het gevoel krijgt dat het niet klopt?? |
![]() |
||
Citaat:
Zoals ik al zei zit mijn oom in de dvd-industrie en hij vertelde mij oa. dat heel veel producenten overstappen op de dvd en zo met z'n allen de videobranche ten onder laten gaan. De dvd's zijn nou eenmaal goedkoper. Zelfs mét die extra's zijn ze nog goedkoper als videobanden en als ze samen de prijs hoog houden (wat op dit moment gebeurt dus), dan verdienen ze er dus extra aan. Misschien gaan die extra's idd wel weg als er geen concurrentie meer is van de videoband. Ik zelf denk dat je 2 uitgaven van elke film gaat krijgen: één met extra's en één zonder. Dat zie je nu al bij sommige films.
|
Ik weet het wel zeker idd, kijk maar hoe snel de dvd populair is geworden.. en dat met dat krassen is idd heeel kut
![]() Mensen die video/dvd's huren gaan er vaak slordig mee om, hebben toch zoiets van: oh het is maar van de videotheek.. als je dat dus bij een dvd doet, dan kan hij naar 4 keer gebruiken als meteen vernieuwd worden. wel misschien een voordeel, dat er dan straks meer dvd's kunnen staan; want ja video's nemen iets meer ruimte in beslag.. ik hoop dat ze dan ook veel oude films erbij doen ![]() |
![]() |
|
Video is ook een erg achterhaald systeem... Betamax was ongeveer hetzelfde principe, en hoeveel mensen hebben nu nog een Betamax thuis staan?? Ik doe zelf helemaal niets meer met video's, want als je eenmaal de kwaliteit van DVD bent gewend wil je niets anders meer.
Maar waar de vraag vandaag komt waarom DVD's zo duur zijn snap ik niet.. In vergelijking met video's vroeger zijn DVD echt niet zo duur meer hoor. 10 jaar terug betaalde je ook 40-45 gulden voor een nieuwe film op VHS, en nu ben je voor een nieuwe DVD-film vaak niet meer kwijt dan 20 euro.. dus dat gaat redelijk gelijk op. Daarbij komt ook nog dat je voor 10 euro vaak hele leuke titels op DVD kunt vinden hoor.. en dat is natuurlijk geen geld als je bedenkt dat je voor een huurfilm minstens 2,50 euro kwijt bent.
||
![]() |
Citaat:
en over die extra's: sommige acteurs vragen $75000+ voor een stemmetje in een dvd-menu. sommige maatschappijen hebben al aangegeven dat dit hun te duur wordt. er zullen wel extra's blijven bestaan. maar verschillende dingen zullen ook verdwijnen (zo gauw het nieuwe er van af is, denk ik niet dat mensen nog 8 audiosporen met commentaar willen)
|
Het zal pas echt helemaal gaan verdweinen als er een goede manier is om langere stukken op DVD op te nemen. Nu zijn er verschillende technieken en kan je ook niet heel lang iets opnemen.
Op den duur zal de video wel verdwijnen, maar dat duurt denk ik nog wel even. Die DVD's van de videotheek zijn niet altijd even goed. We hebben nu al bij meer dan de helft van de gehuurde DVD's krassen gehad. Echt heeeeeeel erg vervelend, scenes die gewoon niet worden gespeeld ![]()
|
![]() |
|
|