Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-02-2004, 11:14
Tisch
Tisch is offline
Wie van jullie verwacht met schrijven zijn geld te verdienen later?
En in welke tak van het schrijven?
Wanneer willen jullie in het geval van romans jullie eerste roman hebben gepubliceerd?
Wat ontbreekt er voorlopig nog aan jouw schrijfstijl, dat eerst zal moeten worden toegevoegd om te kunnen publiceren?

Etc.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-02-2004, 11:30
Verwijderd
Ik hoop geld te kunnen gaan verdienen met schrijven, maar ik weet niet hoe reeël dat is. Romans zou het mooiste zijn, maar die kans is vrij klein. Wat het anders wordt, weet ik nog niet.
Het is wel vrij zeker dat ik mijn geld moet gaan verdienen met letters. Of ik ze nu lees of schrijf, dat weet ik nog niet. Dit alles trouwens gesteld dat ik een baan vind in het verlengde van mijn studie. Wat natuurlijk nonsens is.

Ik stel geen deadline voor wanneer ik mijn eerste roman gepubliceerd wil hebben en zeg ook niet tegen mijzelf op mijn veertigste dat ik mislukt ben als ik nog geen roman uitgegeven heb gekregen. Vind het een beetje jammer als je je werk laat bederven door nonsens als leeftijd.

Ik denk dat mijn stijl in het algemeen gewoon moet verbeteren. Meer ritme, meer vloeiende zinnen, treffender woordgebruik, enz. Ik heb qua stijl niet echt een bepaald punt waar ik me op wil focussen.
Verhaaltechnisch heb ik wel een aantal zaken. Ik denk dat ik niet in staat ben om een personage een boek lang geloofwaardig te houden. In een lange tekst die misschien ooit uitgewerkt gaat worden tot romangrootte heb ik dit opgelost door een non-personage te gebruiken (als in; een leeg mens), omdat dat deel uitmaakt van het 'thema'.
En ik moet een verhaal kunnen produceren waarin ik zelf niet verdwaald.

LUH-3417 - Ach,... toekomstmuziek...
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 11:40
J. Kirschner
J. Kirschner is offline
Haha. Dat is ideaal, beste LUH3417, een leeg iemand nemen
Doet Brusselmans dat niet ook al sinds hij kan schrijven?
Ik geloof dat een karakter zelf gaat leven, zodra het verhaal goed is. Ik denk dat alleen al actie een karakter body moet kunnen geven. Bij elke actie hoort namelijk een keuze, nietwaar?
Over je stijl die moet verbeteren: de dingen die jij aandraagt, moet je al van nature bij je dragen. Je kan ze echter ontwikkelen, maar als jij van nature lange zinnen schrijft, is dat vrees ik je aard. Je kan het misschien veranderen, maar of je dan een ritme krijgt? Ik denk dat op gevoel schrijven de beste manier is. Waarom debuteren de meeste, grote schrijvers op jonge leeftijd?
Ik denk omdat zij, in tegenstelling tot anderen, een natuurlijk talent hebben, dat ontwikkelt kan worden, maar reeds op een hoog niveau is, terwijl zij nog zo jong zijn. Uiteraard publiceren er ook een hoop jongeren omdat uitgevers daar geil van worden.
Je hebt in ieder geval een redelijk ritme in de zinnen van bovenstaande reactie.

Ik wens je veel succes!
Ikzelf plan mijn toekomst liever niet.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 18:18
sublime
sublime is offline
het zou mooi zijn als ik uiteindelijk door iets - wat dan ook - te schrijven geld kan verdienen...

het zou leuk zijn om op iets cultuurgeschiedenis achtigs te promoveren, een boek te schrijven en beroemd te worden als baanbrekend historicus

journalistiek is ook een optie, romans/kinderboeken/gedichten/verhalen schrijven ook.

maar ik zie het wel. don't want to worry about the future... (although I do, of course, voor mij geld immers ook

Citaat:
Dit alles trouwens gesteld dat ik een baan vind in het verlengde van mijn studie. Wat natuurlijk nonsens is.

nou ja, minder nonsens dan bij LUH denk ik maar toch
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 18:24
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Ja, hoop is er altijd. Grotendeels ben ik hetzelfde van mening als LUH, de roman-literatuur zou het best zijn, maar iets dat op enigzins andere wijze maar wat met schrijven te maken heeft zou ook voldoenend zijn.
Ik heb ook stiekem zo'n dubbele agenda, lesgeven (1) en schrijven van literatuur (2) of vertalen (1) en schrijven van literatuur (2). En dan hopen dat ik daarmee de kost kan gaan verdienen. *crosses fingers*
Reageren

Regels voor berichten