Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-02-2004, 14:00
load_harmony
load_harmony is offline
okee, het is een ramp maar mijn geduld begint echt op te raken. Ik heb een hele close vriend en we gaan al jaren heel close met elkaar om (natuurlijk wel met een zekere afstand, maar hij is wel 1 van mijn beste maatjes). Het ging al een tijdje niet zo goed met hem maar ik heb daar nooit veel aandacht aan besteed. Ik bedoel: ik ben een vriendin niet zijn therapeute of zo. Als hij wou praten kon dat maar ik heb er niet op aangedrongen.

Nu zit hij in dagbehandeling en is er een ernstige vorm van bordenline geconstanteerd. Nou vind ik dat natuurlijk ontzettend vervelend en wil ik er voor hem zijn, maar hij stelt zich vaak echt onredelijk naar mij op.

Hij word om helemaal niets boos op mij, ik moet alles voor hem over hebben terwijl dat andersom niet het geval is, hij doet onwijs chagerijnig en.. het loopt gewoon niet lekker.

Ik word er zo moe.. Telkens hebben we weer ruzie. Vaak laat ik het gewoon.. Dan ga ik me niet verdedigen en zie ik het allemaal wel. Maar het word echt vervelend.. Ik word er niet goed van dat ik hem altijd maar weer chagerijnig aan de telefoon heb en dat ik altijd alles verkeerd doe...

Ik wil graag een goede vrienidn voor hem zijn maar hoelang moet ik nog geduld hebben?

ik heb er wel eens met hem over gepraat (geprobeert) maar dan word ie weer onredelijk boos voor mijn gevoel.

Of ligt het meer aan mij?

ARGH
Oud 29-02-2004, 14:14
Nona
Nona is offline
Klinkt niet alsof het aan jou ligt. Kijk, goede vrienden mogen in mjijn ogen best rekening houden met de omstandigheden van hun vrienden, maar als ze er zelf onder gaan lijden is het niet goed meer. Een vriendschap is er om het leuk te hebben met elkaar, niet zodat jij hem kunt ondersteunen en er zelf aan onderdoor gaat.

Dat hij zich soms niet in de hand kan houden is jammer, maar enige redelijkheid mag je verwachten in een vriendschap. Ik zou je aanraden de volgende keer dat er zoiets gebeurt even afstand te nemen en hem een poosje af te laten koelen. Dan hoef jij de klappen niet op te vangen en begrijpt hij misschien dat jij het niet meer wilt pikken.
Oud 29-02-2004, 14:15
Blues
Blues is offline
Licht helemaal niet aan jou.
Die kerel kan 't best heel erg moeilijk heben, en daar kan je rekening mee houden, met mate!
Ik vind niet dat hij recht heeft om jou zo te behandelen, je wil hem toch alleen maar helpen lijk' mij zo

Gewoon tegen hem zegen dat je 't zat bent dat hij jou zo behandelt, en als hij dan boos word bekijkt hij 't maar.
Jij hoeft je leven niet aan hem aan te passen, moet van 2 kanten komen.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 14:32
Verwijderd
Niet dat ik je vriend wil gaan verdedigen hoor, want ik snap jou standpunt ook maar al te goed. Bij borderline, zeker in erge gevallen, gebeurd dit soort dingen heel vaak. Maar hij kan er niet altijd wat aan doen.. maar das natuurlijk geen excuus..
Mensen met borderline kunnen het bloed onder je nagels vandaag halen, wat schade aan brengt aan de vriendschap..

Probeer toch met hem te praten, hem in te laten zien dat hoe hij doet niet een goede manier is om jullie vriendschap te houden. Reageert hij dan weer gewoon boos en onterecht, maak dan zelf een keuze of dit is wat je nog langer wil.

misschien dat als je nu afstand neemt, en hij ondertussen gewoon doorgaat met z'n therapie het over een tijd wel weer heel naders tussen jullie zal gaan

Sterkte

DD
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten