Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2002, 09:49
Verwijderd
Ik heb naast mn bed de comp van m'n ma staan, een celeron 333, zonder DVD. Op mn andere kamer staan m'n nieuwe comp, met DVD. Beide computers zijn op elkaar aangesloten in het netwerk (via hub trouwens).
Ik heb op die comp van m'n ma ook DVD software geinstalleerd.

Is het mogelijk dat ik via het netwerk de DVD speler van mezelf gebruik (voor DVD's kijken dus, want sharen normaal gaat goed)? Zo ja, hoe?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2002, 10:04
LB06
LB06 is offline
Kweet niet zeker, maar volgens mij moet je je DVD-speler mounten als I: (of iets anders) en dan de DVD software op je pc installeren en I: als standaard DVD-speler instellen.

Mounten doe je door met de rechtermuisknop op netwerkomgeving te klikken en vervolgens op 'netwerkverbinding maken'. Dan moet je het station kiezen waar je je DVD wilt mounten en het pad in de vorm \\sharenamepcpama\sharenamedvd
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 10:05
LB06
LB06 is offline
Ik zo ook 'opnieuw verbinden bij aanmelden' aanzetten ,want dan hoef je dit niet elke keer handmatig te doen bij het starten van windows.

Oja, maar misschien draait DVD niet helemaal goed op een Celli 333.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 10:45
Orion
Orion is offline
Ik denk iig dat je wel een behoorlijk snel netwerk nodig zult hebben...
Oud 02-05-2002, 12:01
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
Orion schreef:
Ik denk iig dat je wel een behoorlijk snel netwerk nodig zult hebben...
100mb half duplex (hub) moet dat wel trekken hoor! maar ik denk alleen dat die celi333 er niet heel erg blij van wordt... ben benieuwd of ie dat trekt
verder werkt het denk ik heel makkelijk.. ga naar dat dvd programma druk op openen ga naar 'netwerk omgeving' ga naar de compu met de dvd en afspelen maar

-de postbode-
Oud 02-05-2002, 12:15
Orion
Orion is offline
Citaat:
de postbode schreef:

100mb half duplex (hub) moet dat wel trekken hoor!
Mja... maar 10 Mb zou te traag zijn denk ik... als ik DivX via het netwerk kijk, trek ik vaak al 600 kB/s
Oud 02-05-2002, 12:16
Verwijderd
Citaat:
de postbode schreef:

verder werkt het denk ik heel makkelijk.. ga naar dat dvd programma druk op openen ga naar 'netwerk omgeving' ga naar de compu met de dvd en afspelen maar
Was het maar zo simpel. Dat werkt helaas niet

Het is een 100 mbit full duplex netwerk. Ik ga zo ff proberen wat LB06 zei. Alvast bedankt luitjes!
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 12:47
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
henri schreef:

Het is een 100 mbit full duplex netwerk.
met een hub dan zal er een switch tussen zitten

-de postbode-
Oud 08-05-2002, 13:27
Verwijderd
Op mijn school hebben ze het hele netwerk beveiligd (daar kun je zo in, maar daar gaat het nou niet om ). Maar 1 snufje is echt superhandig. Ze kunnen namelijk op de server zien wat jij aan het doen bent, m.b.v. een speciaal proggie. Daarmee kun je dan denk ik ook dvd's kijken. Het is dus wel mogelijk. Ik hoop dat ik je op weg help.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 16:32
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
perseus schreef:
m.b.v. een speciaal proggie. Daarmee
DVD kijken via VNC of PC Anywhere. Waarom niet.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 16:37
{-_-}
{-_-} is offline
ja er zijn softwarematige DVD decoders die netwerk mappings als drive accepteren. maar dat lukt niet met een 100Mbit NIC. je zult een firewire verbinding moeten gerbuiken of een 1000Mbit NIC moeten kopen. die zijn niet meer zo duur maar de hubs en switches zijn ENORM duur. dus een firewire kaart lijkt me de beste oplossing. (ik geloof iets van 38Euro). nadeel van firewire is dat de kabel vrij duur is. dus als je een flink eind moet overbruggen kost het geld.
Oud 13-05-2002, 19:09
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
{-_-} schreef:
ja er zijn softwarematige DVD decoders die netwerk mappings als drive accepteren. maar dat lukt niet met een 100Mbit NIC. je zult een firewire verbinding moeten gerbuiken of een 1000Mbit NIC moeten kopen. die zijn niet meer zo duur maar de hubs en switches zijn ENORM duur. dus een firewire kaart lijkt me de beste oplossing. (ik geloof iets van 38Euro). nadeel van firewire is dat de kabel vrij duur is. dus als je een flink eind moet overbruggen kost het geld.
hmmm.... vaag verhaal...
okeey ik denk dat het wel zal werken maar ik ga er even van uit dat hij er niet zoveel geld voor over heeft en om een heel nieuw netwerk aan te leggen om dvdtjes te kijken lijkt me wat overkill en daar bij moet je dan wel voor Gbit NIC gaan omdat je met firewire op langere afstand dan een meter (dacht ik) niet meer werkt...

-de postbode-

ps... H&T -----> S&M
Oud 13-05-2002, 21:02
LB06
LB06 is offline
Heeft DivX echt zo'n hoge bitrate dat het niet via een 100mbit netwerkje te bekijken is?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 21:10
Orion84
Orion84 is offline
da weet ik wel zeker van niet, een film van 1,5 uur past op een cd dus is max 700 MB dat is 8*700 mbit dat is 5600 mbit

1,5 uur is 1,5*3600 seconden = 5400 sec

das dus langernie 100mbit/s

maar het ging toch over dvd's en das een ander verhaal natuurlijk
Oud 13-05-2002, 21:10
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
LB06 schreef:
Heeft DivX echt zo'n hoge bitrate dat het niet via een 100mbit netwerkje te bekijken is?
dat kan echt wel! tenminste bij mij thuis wel... en dat is ook wel aardig logisch ff sommetje.. 100mbit /8 = 12,5 Mbit naja, hou het op 10 Mbit/s film duurt iets van 100minuten... 100X10 = 1000Mbit = 1Gbit...
ik ken /heb geen divxje dat daar boven komt... dus het lijkt mij gewoon kunnen.

-de postbode-

edit, orion84 was me net voor...
Oud 13-05-2002, 22:44
{-_-}
{-_-} is offline
Citaat:
de postbode schreef:

en daar bij moet je dan wel voor Gbit NIC gaan omdat je met firewire op langere afstand dan een meter (dacht ik) niet meer werkt...

Citaat:
met een hub dan zal er een switch tussen zitten

1) uhuh daarom heb ik net die 3 meter kabel gekocht. dat betekend dat je alle rand apparatuur maar een meter van je kast af kan zetten. damn dan moet kan ik de camera nog niet eens op mijn bureau zetten.

2)Onzin. Hubs kunnen net zo goed Full duplex zijn. de NIC's begeven het meestal als ze full duplex moeten presteren. het enisgte verschil tussen een hub en een switch is dat een switch forward beslissingen maakt op grond van MAC adressen die op de switch zijn aangesloten. een hub versterkt alleen de signalen (multiport repeater) en stuurt ze dan naar alle poorten. je moet er wel vanuit gaan dat de meeste mensen hier maar 2 PC's op het netwerk hebben hangen en dan heb je met de juiste NIC's altijd full duplex. ik heb op de zaak alle servers en alle clients op 3 16 poorts 3com hubs hangen. vanaf bijna elke client heb ik een 99Mbit verbinding met alle 5 de servers. er zijn uitzonderingen maar dat komt dat deze PC's nog eens aan een klein hubje hangen.

neem alleen verder mijn stelling terug na wat zoekwerk ben ik erachter gekomen dat DVD een dataoverdracht van 1.5MB vereist. dus heb je aan 100Mbit (half duplex is ook goed) genoeg

http://www.dvddemystified.com/dvdfaq.html

Laatst gewijzigd op 14-05-2002 om 08:30.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 16:08
LB06
LB06 is offline
Hmja... Ik dacht al.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten