Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2004, 17:43
Wietabixke
Wietabixke is offline
...ontsnapt ....maar doen ze dat bij jullie?drugscontroles op school...2doggies alle kastjes gecontroleerd en de verdachten zijn ondervraagt!Degene die meerderjarig waren hebben tegenwoordig niet veel meer om schrik van te hebben maar de andren hun ouders werdern gebeld.... kutschool!

ik vind het dus klote.......iemand die er iets goed van ziet?

xxxsmelxxx
Oud 03-03-2004, 18:03
Footprint
Footprint is offline
ik vind het wel ok van de school dat ze dat doen
gebruik onder schooltijd is niet goed
maar ik vraag me af of het hun taak is, en waar ze zich mee bemoeien.
Oud 03-03-2004, 18:17
Quantes
Quantes is offline
het is misschien wel ok; maar ze hebben zich er niet mee te bemoeien vind ik.
Oud 03-03-2004, 18:19
Footprint
Footprint is offline
mja als de schoolregel is dat je geen drugs op school mag bijhebben/gebruiken dan hebben ze natuurlijk wel een punt
Oud 03-03-2004, 18:22
herbalpower
herbalpower is offline
meerderjarig of niet bij ons op school zou je vet de lul zijn en geschorst worden
Oud 03-03-2004, 18:27
Mindfields
Mindfields is offline
Hm, grappig. Had zelf ook ooit wat in mijn kluisje liggen.
Maar afijn: sowieso, betrapt worden op school leidt alleen tot een gesprek met je ouders, alhoewel ik me er een keer mooi onderuit had gepraat

Maargoed, ik vind het vrij kinderachtig eerlijk gezegd en zeker niet de juiste manier.
Oud 03-03-2004, 18:30
Griller
Griller is offline
Is inbreuk op privacy ... doen ze niet op pnze school volgens mij kun je ze daarop aanklagen want is een zeer slechte zaak...
Oud 03-03-2004, 18:36
Demiurge
Demiurge is offline
Weet niet wat voor school je zit maar bij ons kijken ze nooit in kluisjes of wat dan ook. Zal wel aan de regio liggen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 18:36
Verwijderd
Idd inbreuk op je privacy. Gelukkig doen ze dat hier niet op school. Al zouden ze wiet vinden, zouden ze een gesprekje met je voeren, maar verder niet echt moeilijk doen. Tenzij ze je weer betrappen uiteraard....
Maar al zouden ze hard drugs vinden, dan zijn er grote problemen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 18:40
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Footprint schreef op 03-03-2004 @ 19:03:
ik vind het wel ok van de school dat ze dat doen
gebruik onder schooltijd is niet goed
ik vind 't absurd dat ze 't doen.
wietbezit is eigen zaak, hebben ze niks mee te schaften.
en gebruik onder schooltijd, bla... 't is niet goed, maar wel leuk.
Oud 03-03-2004, 18:48
Footprint
Footprint is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 03-03-2004 @ 19:40:
ik vind 't absurd dat ze 't doen.
wietbezit is eigen zaak, hebben ze niks mee te schaften.
en gebruik onder schooltijd, bla... 't is niet goed, maar wel leuk.
mja als de regel toch is geen drugsbezit dan kun je er weinig aan willen.

hehe en natuurlijk is het leuk
Oud 03-03-2004, 18:49
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
bij ons controleren ze sinds een jaar wel op schoolfeesten of je gedronken hebt, als je dronken bent mag je niet naar binnen en er word ook al een jaar niet meer geschonken aan 3e en 4e klassen en op gezamelijke feesten van onder en boven bouw helemaal niet meer...

drugs controleren ze niet, je word pas gestraft als je onder schooltijd nuttigt en ze merken het (en o hoe vaak merken ze het niet )
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 19:02
Verwijderd
^dat met alcohol doen ze al jaren

Loop nog regelmatig over lijntjes en terwijl de schooldirecteur toekijkt roep ik: "Goed he Karel?!"
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 20:21
zeehond23
zeehond23 is offline
kvin ut wel ok, school is geen plek voor drugs!
Oud 03-03-2004, 21:03
Verwijderd
Citaat:
zeehond23 schreef op 03-03-2004 @ 21:21:
kvin ut wel ok, school is geen plek voor drugs!
ja ik ook
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 22:49
Mir-idiotA
ik snap er lekker geen hokl van...en het kan me niet eens schele, dat gezijk in belgie..bweuch....doe normaal
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 23:12
grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
Griller schreef op 03-03-2004 @ 19:30:
Is inbreuk op privacy ... doen ze niet op pnze school volgens mij kun je ze daarop aanklagen want is een zeer slechte zaak...
nee... of toch wel? ligt namelijk aan de situatie... als jij het kluisje van school huurt dan mogen ze in het kluisje kijken.... stel dat het spul in een etui zit, dan mogen ze die etui niet openmaken... heb je uM?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 23:21
Verwijderd
Razzia's met honden enzo vind ik altijd zo overdreven en Amerikaanse toestanden aandoend. Ik vind wel dat er een controle moet en mag zijn, zeker als in het reglement staat dat er niet gerookt/drugs gebruikt/whatever onder schooltijd mag worden. Daarbij, het is en blijft gewoon verboden onder de 18 .

(En t is ook veel leuker om t stiekem te kunnen doen ).

Wat betreft ouders bellen, zij zijn nou eenmaal verantwoordelijk voor je tot je 18 bent, dus net als met slechte punten, schoolverzuim, slecht gedrag, zullen ze ook voor drugsbezit bellen. En maar goed ook, ouders horen eens meer hun verantwoordelijkheid op te nemen. Dat betekent niet dat het niet enorm kut is als je ouders erachter zouden komen, maar het is nu eenmaal zo dat diegenen die zich wel kunnen gedragen altijd boeten voor diegenen die dat niet kunnen.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 10:08
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Mir-idiotA schreef op 03-03-2004 @ 23:49:
ik snap er lekker geen hokl van...
Oud 04-03-2004, 17:02
Demiurge
Demiurge is offline
Citaat:
ConcordDawn schreef op 03-03-2004 @ 19:49:
bij ons controleren ze sinds een jaar wel op schoolfeesten of je gedronken hebt, als je dronken bent mag je niet naar binnen en er word ook al een jaar niet meer geschonken aan 3e en 4e klassen en op gezamelijke feesten van onder en boven bouw helemaal niet meer...

drugs controleren ze niet, je word pas gestraft als je onder schooltijd nuttigt en ze merken het (en o hoe vaak merken ze het niet )
Hehe, bij ons is dat soms ook... niet echt een controle bij de deur van een schoolfeest maar als ze merken dat je onder invloed bent laten ze je er niet in... dit jaar was het weer veel leuker buiten dan binnen
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 18:38
funkypunk
funkypunk is offline
bij ons op school doen ze dat niet, maar ik vond het achteraf ook wel vreemd dat ik een week met speed door de school heb lopen sjouwen....
(koffiepoeder en speed; wie ziet het verschil )
Oud 04-03-2004, 19:00
Verwijderd
Citaat:
funkypunk schreef op 04-03-2004 @ 19:38:
bij ons op school doen ze dat niet, maar ik vond het achteraf ook wel vreemd dat ik een week met speed door de school heb lopen sjouwen....
Ik volg echt ff niet...

en koffiepoeder?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 19:46
Nanaki
Nanaki is offline
koffiemelkpoeder, tuut tuut
Oud 05-03-2004, 08:38
Verwijderd
doen ze niet bij ons, mogen ze wel doen, het enige dat ze in mijn kluisje vinden zijn wat voorwerpen die ik ergens in school heb meegenomen

en ze mogen mij ook controleren, bijna nooit wat bij op school en dan mogen ze gaan praten met mijn ouders. ik vind het allemaal best.

Wat ik leuker vond is dat twee jaar terug allemaal bruggers in het park aan school gingen blowen en dat ze toen allemaal genaaid werden door de schoolleiding. Die mensen waren niet blij, terwijl wij ook altijd lekker ons jointje daar rookten, maar wij gingen niet als een clown rondlopen op school.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 16:43
INDOctrinatie
INDOctrinatie is offline
Lijkt me wel kut ja als er gecontroleerd wordt

Ik heb namelijk men hasj standaard in men portemonnee. Dat is mijn bewaarplek. Ik rook het niet tijdens school(6vwo=>niet slim om stoned de les te volgen), heel af en toe na school, maar ik heb het gewoon bij me omdat ik het niet thuis wil verstoppen.

Voor de rest weet zo'n beetje de helft van mijn leraren dat ik blow, mijn ouders denk ik ook wel, maar dat zijn de enige die t nog nooit echt van me gehoord hebben.

Zo gauw je het stiekem gaat doen en begint met wiet i.p.v. hasj, dan ziet iedereen t op school natuurlijk. Daar zijn die leraren tegen natuurlijk, vooral bij brugklassers.
Oud 06-03-2004, 18:31
Mindfields
Mindfields is offline
Trouwens, trouwens, trouwens!
Ik las net in het boekje van mijn school dat softdrugs bezit verboden is bij ons.
Hoe zit dat bij jullie? Is het officieel vast gelegd?
Oud 06-03-2004, 18:34
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Parallel schreef op 06-03-2004 @ 19:31:
Trouwens, trouwens, trouwens!
Ik las net in het boekje van mijn school dat softdrugs bezit verboden is bij ons.
Hoe zit dat bij jullie? Is het officieel vast gelegd?
ja, gelukkig wel
Oud 07-03-2004, 20:18
Wietabixke
Wietabixke is offline
Citaat:
RazendeRoeland schreef op 03-03-2004 @ 19:36:
Weet niet wat voor school je zit maar bij ons kijken ze nooit in kluisjes of wat dan ook. Zal wel aan de regio liggen.

beglie/vlaams-brabant....btw er waren flikke bij in burgergkledij...idd school mag/kan wettelijk nix doen maar de flikke wel....ookal ben je 18 drugsbezit op school mag niet ...tis een openbare plaats........heb nu gehoord datik op de verdachtenlijst sta...*f*ck*....we'll see
Oud 07-03-2004, 20:25
GrassAnoniempje
GrassAnoniempje is offline
je mag in het openbaar toch gewoon 5 gram op zak hebben? (anders wordt da best lastig van de shop naar huis )

maar op school kan ik me wel voorstellen, dat zijn eigen regels
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 05:25
A*
A* is offline
Onze school doet dat niet, omdat t niet nodig is.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 07:20
Verwijderd
Citaat:
GrassAnoniempje schreef op 07-03-2004 @ 21:25:
je mag in het openbaar toch gewoon 5 gram op zak hebben? (anders wordt da best lastig van de shop naar huis )

maar op school kan ik me wel voorstellen, dat zijn eigen regels
In België iig niet. Het wordt oogluikend toegelaten, maar als ze er je mee betrappen, wordt het in beslag genomen, ook al is het minder dan 5 gram of zelfs maar 1 joint.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 17:59
dark_poetry
dark_poetry is offline
Gheghe bij ons word er niet paranoide over gedaan,heb keer toen ik uit was met de congerce op t schoolplein slap staan lullen met een joint in me handen,de leerlingencoordinator geeft een vriend van me wel eens een knipoog als ie hem stoned in de les ziet zitten etc.
Oud 08-03-2004, 18:55
Verwijderd
mijn leraar tekenen doet er ook niet moeilijk over, maar ik blow niet meer onder schooltijd of door de weeks
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 08:45
TiggeWabbit
TiggeWabbit is offline
het mooiste was nog wel op het eindexamenfeest, toen we met zn 10en op de trap zaten te blowen en een of andere sub-rector gezellig met ons een praatje kwam houden, hij vroeg nog net niet om een hijsje...
maar ze kunnen je portemonnee toch niet zomaar gaan checken, wettelijk gezien?
Oud 09-03-2004, 09:55
Verwijderd
Citaat:
dark_poetry schreef op 08-03-2004 @ 18:59:
Gheghe bij ons word er niet paranoide over gedaan,heb keer toen ik uit was met de congerce op t schoolplein slap staan lullen met een joint in me handen,de leerlingencoordinator geeft een vriend van me wel eens een knipoog als ie hem stoned in de les ziet zitten etc.
Is ie homo?

En ik vind dat als een school reden heeft om te geloven dat er drugs binnen hun school is, ze controles mogen uitvoeren.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 10:21
Verwijderd
Ik zit op de blowschool van Haarlem, zelfs bruggertjes staan in de pauzes te blowen buiten het schoolplein. Als ze hier op school zo'n razia zouden beginnen dan konden ze de halve school minimaal wel gaan ondervragen, het is al een verloren zaak dus ze proberen er niks meer an te doen.
Sinds ik op deeze school zit blow ik trouwens niet meer tijdens schooltijd omdat voor mij de uitdaging er af is, t is zo normaal hier dat ik t niet echt leuk meer vind
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 16:41
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
funkypunk schreef op 04-03-2004 @ 19:38:
speed is kut

wiet is goed
Oud 09-03-2004, 19:22
funkypunk
funkypunk is offline
Citaat:
Myuki schreef op 09-03-2004 @ 17:41:
speed is kut

wiet is goed
wat een statement
Oud 09-03-2004, 22:54
Verwijderd
wat flauw zeg... spijbelen is tegenwoordig bijna onmogelijk heb ik begrepen en dan kun je ook niets meer eens blowen
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 23:11
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Griller schreef op 03-03-2004 @ 19:30:
begin een rechtzaak, flink dure advocaat, zodat je mooi kan lappen als je verliest.

Goede zaak van die school, en diegene met dope op school, er gewoon afmieteren...kansloos. Roken/spuiten/snuiven doe je maar in je eigen (kansloze) tijd, als je op school bent moet je helder zijn. Ga anders gewoon niet naar school....

Clue van het verhaal: Doe whatever je wil in je eigen tijd.... MAar op school hoor je je maar een beetje aan te passen.

Laatst gewijzigd op 09-03-2004 om 23:13.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 23:28
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
bertbart schreef op 09-03-2004 @ 23:54:
wat flauw zeg... spijbelen is tegenwoordig bijna onmogelijk heb ik begrepen en dan kun je ook niets meer eens blowen
hehe, spijbelen komt tegenwoordig op je strafblad te staan
Oud 09-03-2004, 23:36
Verwijderd
Citaat:
cHa0s schreef op 10-03-2004 @ 00:28:
echt waar?? nou ja ik spijbel amper, eigenlijk pas echt sinds een week of drie, maar krijg er de laatste weken geen gezeik mee.
best chill
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 00:18
slender_fungus
slender_fungus is offline
Citaat:
wtf bizar
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 07:46
freak on a leash
freak on a leash is offline
de rector heeft me ouders persoonlijk verteld dat ik blow,
tijdens de les was zakkie met wiet uit me broekzak gevallen,
enkwas de enigste leerling v/d hele school die op die plek zat (vooraan tegen het bureau v/d leraar aan )

oeps
Oud 10-03-2004, 10:13
Wietabixke
Wietabixke is offline
Citaat:
Mutant schreef op 08-03-2004 @ 08:20:
In België iig niet. Het wordt oogluikend toegelaten, maar als ze er je mee betrappen, wordt het in beslag genomen, ook al is het minder dan 5 gram of zelfs maar 1 joint.
nee t'zit denkik zo : je mag maximum 3gram op zak hebben,je mag kweken thuis maar niet meer dan 1of 2 plantjes...je mag niets kopen en niets doorvekopen...je mag smoren(blowen) maar niet in't openbaar...niet in bijzijn van minderjarigen en je mag niets meehebben in school enz...die wetten spreken elkaar dus tegen...hoe kan je nu smoren zonder te kopen????whatever dat is mijn belgie-landje...btw shit riekt bijlange niet zo hard als wiet dus datis gemakkelijker mee te krijge op school dan wiet... nog iets...k'heb gehoord dat er in holland op festivals soms ook cofeeshops staan?roddeltje of waarheid?

greetz Smel
Oud 10-03-2004, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Alleen bij overmatig spijbelen, niet bij 1 a 2 keer.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 13:17
Verwijderd
bij ons mag je eerst naar halt
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 14:05
Ireentje
Ireentje is offline
Citaat:
Robo schreef op 10-03-2004 @ 14:11:
Alleen bij overmatig spijbelen, niet bij 1 a 2 keer.

Meen je niet hmm dat zuigt..
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Wietabixke schreef op 10-03-2004 @ 11:13:
hoe kan je nu smoren zonder te kopen????

greetz Smel

je spreekt jezelf tegen, want je zegt toch zelf dat je wel 2 plantjes thuis mag hebben ?
Die kan je toch roken zonder het te hoeven kopen ?
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 18:44
O.B.
O.B. is offline
heb zelf 2 ephedra-pilletjes aan de bovenkant van mijn kluisje gepakt,...voor noodgevallen
Die razzia's doen ze trouwens niet bij ons op school....gelukkig maar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten