Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2004, 09:36
Donald Duck
Donald Duck is offline
Ik merk in de halve wereld dat iedereen van de middelbare school af ongeveer soaps kijkt.

GTST, ONM, Friends, al die dingen

Maar wat is er nou in godsnaam leuk aan.
Dat het dichtbij de realiteit ligt snap ik ook wel
maar ga je het echt daarom kijken???

OK, als meer mensen het kijken heb je inderdaad iets om over te praten maar daar hoeven het toch niet perse soaps voor te zijn??
Oud 05-03-2004, 09:42
Verwijderd
Dichtbij de realiteit?
Wat één persoon meemaakt in zn soaptijd, vind ik toch niet echt realistisch..

Ik kijk alleen soms GTST, omdat ik om die tijd toch niets beters te doen heb. Het is gewoon een half uurtje simpel vermaak. Maar ik zou er echt niet voor thuis blijven ofzo, en ik zou er ook niet mee zitten als het zou stoppen

En Friends is toch geen soap?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 09:42
Verwijderd
Friends? Soap?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 09:45
Donald Duck
Donald Duck is offline
ik kijk het nooit maar het zou kunnen. Er wordt iig vaak genoeg naar gekeken volgens mij
Oud 05-03-2004, 09:48
Verwijderd
Als er vaak naar wordt gekeken, is het toch nog geen soap?

Volgens mij weten de meeste mensen die nooit Friends kijken even goed wel dat het geen soap is.. en totaal iets anders dan GTST of ONM ofzo..
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 09:57
Paris
Paris is offline
Zoals al gezegd is: Friends is dus géén soap. Friends is cool
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 11:02
rijk_v
rijk_v is offline
Soaps zijn leuk voor mensen die geen sociale contacten hebben
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 11:03
rijk_v
rijk_v is offline
Citaat:
Donald Duck schreef op 05-03-2004 @ 10:36:
Ik merk in de halve wereld dat iedereen van de middelbare school af ongeveer soaps kijkt.

GTST, ONM, Friends, al die dingen

Maar wat is er nou in godsnaam leuk aan.
Dat het dichtbij de realiteit ligt snap ik ook wel
maar ga je het echt daarom kijken???

OK, als meer mensen het kijken heb je inderdaad iets om over te praten maar daar hoeven het toch niet perse soaps voor te zijn??
Friends is een sitcom, geen soap
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 12:12
Pla
Pla is offline
Ik denk dat het leuk is, omdat je 'mee mag roddelen' zonder dat je iets doet wat eigenlijk niet kan.
Oud 05-03-2004, 12:29
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Lekkere meiden natuurlijk....duh
Oud 05-03-2004, 12:37
Mrs Mojo Risin
Mrs Mojo Risin is offline
ik zou het bij god niet weten maar dr zijn echt te veel mensen die ernaar kijken

wel jammer anders zouden ze van de buis verdwijnen en zou er plaats zijn voor boeiende dingen
Oud 05-03-2004, 12:43
Smoozy
Smoozy is offline
Oke friends is leuk, daar kan je nog om lachen. Maar al die soaps, een en al drama en ongeluk. En dat noemen ze dan "real-life". Mensen roepen snel dat ze depressief zijn, maar die mensen, daar heb ik medelijden mee!! En weet heeft er uberhaupt tijd om het te kijken??
Oud 05-03-2004, 12:52
Verwijderd
Ikzelf haat soaps! ik heb een keer een weddenschap moeten doen, ik moest een week naar GTST kijken, ik hield het nog geen 3 dagen vol. Ik vind het gewoon vreselijk.

Maar Friends is wel leuk! Gelukkig is dat geen soap.
Series kijk ik nog wel, maar soaps, nee, echt niet.

Ik snap ook echt niet dat bijv. Bold & the Beautiful er nog steeds op is, als je een maand niet kijkt, zijn ze nog geen stap verder!
Ik vraag me ook af, hoe ze toch alles verzinnen, volgens mij hebben ze in GTST zo'n beetje alles al wel gehad.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 13:02
Freshh~
Freshh~ is offline
ik vind soaps absolùùt niet goed ofzo, maar soms kijk ik het s'avonds gewoon uit verveling en dan niet eens omdat ik het zo leuk vind, maar misschien meer als ontspanning; je hoeft er ten slotte niet echt bij na te denken
kan ook makkelijk zonder hoor, maar vaak is het zo dat je dan wel nieuwschierig bent naar de volgende aflevering
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 13:08
Balance
Balance is offline
Soaps zijn nou eenmaal erg simpel van opbouw: iedereen kan het volgen, hoe laag je IQ ook is. Dat zorgt ervoor dat het heel toegankelijk is en dat je makkelijk (zonder dat je na hoeft te denken) een half uurtje kan zitten kijken.
Vooral het feit dat je niet na hoeft te denken en dus lekker kan ontspannen is voor veel mensen belangrijk. Het leven is al hectisch genoeg, dus een half uurtje ontspannen is even lekker.
En de verhaallijnen en cliff-hangers maken het ook nog eens verslavend, dus iemand die eenmaal kijkt zal (meestal) ook blijven kijken.
Maar het belangrijkste is dus dat het zo makkelijk te volgen is en dat je d'r totaal niet over na hoeft te denken.
Oud 05-03-2004, 13:10
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Dark_Princess schreef op 05-03-2004 @ 13:37:
ik zou het bij god niet weten maar dr zijn echt te veel mensen die ernaar kijken

wel jammer anders zouden ze van de buis verdwijnen en zou er plaats zijn voor boeiende dingen
Zoals?

Ik kijk overigens weinig naar soaps.
Oud 05-03-2004, 13:39
Verwijderd
gewoon fftjes wegzakken in zorgen van anderen waar je eigenlijk niets mee te maken hebt. is gewoon leuk. en het is soms wel eens spannend.

ik volg al jaren gtst. blijft leuk
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 13:44
p-chez
p-chez is offline
Ik snap ook niet wat er zo leuk aan is. Ik zap zo snel mogelijk weg als ik een soap tegenkom op tv.
Oud 05-03-2004, 14:08
Verwijderd
Mja, sommige mensen vinden het leuk omdat ze dan even kunnen zien hoe andere mensen met problemen omgaan... en in soaps doen ze dat akelig goed. (Als iemand overlijdt, duurt het rouwproces nooit lang bv.) Dus tja, sommige mensen 'leren' dan dat ze zich niet zo druk moeten maken over hun problemen.

Maar andere mensen hebben soaps niet nodig om te 'leren' hoe je een probleem op lost bv.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 21:21
dr.phil 2
dr.phil 2 is offline
op zich vind ik het gewoon heel verslavend omdat je wil weten hoe de verhalen aflopen. Ik denk dat als iemand een paar afleveringen achter elkaar geboeit kijkt dat die voor het hele seizoen verslaafd is
Oud 05-03-2004, 21:53
PV
PV is offline
het is leuk om de personages te volgen en met ze mee te leven enzo. en je wil idd steeds weten hoe het verder gaat
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 11:55
Verwijderd
ik leef mee met de topicstarter, ik snap er zelf ook niks van.. stomme soaps echt
waarom zou je in hemelsnaam mee leven met een gast, helemaal gestylt tot aan de puntjes, die zijn o-zo-liefde van zijn leven is kwijtgeraakt ofzo..
who cares?

argh
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 11:27
Donald Duck
Donald Duck is offline
Citaat:
per piacere schreef op 06-03-2004 @ 12:55:
ik leef mee met de topicstarter, ik snap er zelf ook niks van.. stomme soaps echt
waarom zou je in hemelsnaam mee leven met een gast, helemaal gestylt tot aan de puntjes, die zijn o-zo-liefde van zijn leven is kwijtgeraakt ofzo..
who cares?

argh
Dank je.

Ik heb zelf (zoals al honderd keer hier gezegd) af en toe een klein stukje van GTST gezien en ik had op die momenten echt gewoon medelijden met de mensen die elke dag naar dat trieste gedoe kijken.

Tegen die mensen wil ik toch ff zeggen:
Ga leven en zet die shit uit!!

niet lullig bedoeld maar ik heb er echt een grote hekel aan
Oud 08-03-2004, 11:30
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
Citaat:
Balance schreef op 05-03-2004 @ 14:08:
Soaps zijn nou eenmaal erg simpel van opbouw: iedereen kan het volgen, hoe laag je IQ ook is. Dat zorgt ervoor dat het heel toegankelijk is en dat je makkelijk (zonder dat je na hoeft te denken) een half uurtje kan zitten kijken.
Vooral het feit dat je niet na hoeft te denken en dus lekker kan ontspannen is voor veel mensen belangrijk. Het leven is al hectisch genoeg, dus een half uurtje ontspannen is even lekker.
En de verhaallijnen en cliff-hangers maken het ook nog eens verslavend, dus iemand die eenmaal kijkt zal (meestal) ook blijven kijken.
Maar het belangrijkste is dus dat het zo makkelijk te volgen is en dat je d'r totaal niet over na hoeft te denken.
precies!
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 13:16
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Een aantal goede redenen om GTST te kijken:

1. Victoria Koblenko (Isabella)
2. Inge Schrama (Sjors)
3. Lieke van Lexmond (Charlie)
4. Caroline de Bruyn (Jeanine)
5. Yoka Verbeek (Tracey) tot voor kort

Voor de rest sluit ik me aan bij Balance.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2004, 13:20
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
Citaat:
CrazyMoon schreef op 05-03-2004 @ 13:52:

Maar Friends is wel leuk! Gelukkig is dat geen soap.
Dus als het een soap had geheten (wanneer is iets eigenlijk een soap? volgens mij zit er niet echt een duidelijke lijn in)
had je er niks aan gevonden?? volgens mij spreek je jezelf een beetje tegen
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 06:29
Miles
Miles is offline
Soaps zijn het werk van de duvel, mijn vrind, van de duvel, zeg ik je!
Oud 09-03-2004, 09:15
PV
PV is offline
Citaat:
Sweet Revenge schreef op 08-03-2004 @ 14:20:
Dus als het een soap had geheten (wanneer is iets eigenlijk een soap? volgens mij zit er niet echt een duidelijke lijn in)
friends is meer comedy, in een soap zit vrijwel geen humor..

en ach de een kijkt naar soaps en de ander kijkt naar films, of sport, wat is het verschil het is allebei tijdsverspilling.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Sweet Revenge schreef op 08-03-2004 @ 14:20:
Neej, soaps hebben er echt een verhaal in, ze blijven erover doorgaan, terwijl het bij series juist elke aflevering wel ergens anders over gaat.. zo denk ik het tenminste.. ik weet het ook niet hoor, want ik kijk dus geen soaps.

en wat PV zei, friends is comedy en soaps dus echt niet. Hoewel... soms ook wel, als je hoort dat die last heeft van anorexia, die is zwanger, de ander is vermoord door dr man en weer een ander is vreemdgegaan, en dat allemaal in 1 aflevering, vind ik het nog wel humor hebben
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 17:16
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
Citaat:
CrazyMoon schreef op 09-03-2004 @ 16:07:
Neej, soaps hebben er echt een verhaal in, ze blijven erover doorgaan, terwijl het bij series juist elke aflevering wel ergens anders over gaat.. zo denk ik het tenminste.. ik weet het ook niet hoor, want ik kijk dus geen soaps.

en wat PV zei, friends is comedy en soaps dus echt niet. Hoewel... soms ook wel, als je hoort dat die last heeft van anorexia, die is zwanger, de ander is vermoord door dr man en weer een ander is vreemdgegaan, en dat allemaal in 1 aflevering, vind ik het nog wel humor hebben
Je hebt wel gelijk. Maar wat maakt een soap dommer dan een comedy (waarin zoals je zelf zegt, iedere keer iets anders gebeurd, wat het voor mij juist ook dom en oppervlakkig maakt)?
Ik vind dat er qua niveau weinig verschil inzit. Bij een comedy hoef je net zo min na te denken als bij een soap.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 17:20
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
rijk_v schreef op 05-03-2004 @ 12:02:
Soaps zijn leuk voor mensen die geen sociale contacten hebben
Mensen die op scholieren.com posten ook niet

Maar tja wat soaps betreft. Iedereen weet dat ze goedkoop en lekker IQ-loos zijn en toch kijken er een hoop mensen naar.
Waarom ? Daarom.
Oud 11-03-2004, 09:32
Donald Duck
Donald Duck is offline
Citaat:
ZerO schreef op 09-03-2004 @ 18:20:
Mensen die op scholieren.com posten ook niet

Maar tja wat soaps betreft. Iedereen weet dat ze goedkoop en lekker IQ-loos zijn en toch kijken er een hoop mensen naar.
Waarom ? Daarom.
Uit jou reactie vind ik jou eerlijk gezegd ook een beetje IQ loos.

niet lullig maar dat moest er even uit
Oud 11-03-2004, 13:19
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Donald Duck schreef op 11-03-2004 @ 10:32:

dankjewel schat je bent briljant...
Oud 11-03-2004, 14:19
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
Citaat:

IQ-loos?
wat dacht je van jezelf?

Als je jou als bezittelijk voornaamwoord gebruikt is het heel gebruikelijk er een w achter te plaatsen. Aangezien je het over de reactie van ZerO hebt is dit een bezit en dus moet er een w achter geschreven worden.

kortom: jouW reactie.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 14:28
nUdY>
nUdY> is offline
Je hebt ook mensen die de Realiteit en jah uhmm de TV niet uit elkaar kunnen houden, ik kijk zelf geen soaps. Maar ik had ergens gelezen dat een '' Slechterik '' uit GTST wel is word/werd uitgescholden op straat, zij weten dus gwoon het verschil niet..
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 14:39
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
Citaat:
nUdY> schreef op 11-03-2004 @ 15:28:
Je hebt ook mensen die de Realiteit en jah uhmm de TV niet uit elkaar kunnen houden, ik kijk zelf geen soaps. Maar ik had ergens gelezen dat een '' Slechterik '' uit GTST wel is word/werd uitgescholden op straat, zij weten dus gwoon het verschil niet..
klopt, maar ik mag hopen dat dit niet het gemiddelde gedrag + IQ van een gtst-kijker weergeeft.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 14:40
Verwijderd
Citaat:

Schrijf dan in ieder geval j'ouw reactie' als je zelf nog een beetje IQ-vol wil overkomen.

Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 17:46
Blubje
Blubje is offline
Soap ligt juits niet dichtbij de werkelijkheid. Daarom is het ook zo leuk
En het is onwijs voorspelbaar. Maar juist door die voorspelbaarheid wordt het leuk. Als je een soap kijkt is het gewoon lekker verstand op 0 en kijken maar. Lekker niet moeilijk nadenken enzo.
Als je dan ook nog eens kijkt naar de Amerikaanse soaps, dan merk je dat alles er superdik bovenop ligt (denk aan ATWT en The Bold) en dat maakt het alleen nog maar geweldiger!
Oud 11-03-2004, 21:20
geen punt.
geen punt. is offline
Mag iedereen lekker zelf bepalen wat ie leuk vindt of niet? Sommige houden van Soaps, anderen van geile kutjes die je 61 keer in de minuut vragen of je wilt bellen voor die prijs van maarliefst 1000 gulden
Reageren

Regels voor berichten