Advertentie | |
|
![]() |
|
ik zou het bij god niet weten maar dr zijn echt te veel mensen die ernaar kijken
wel jammer anders zouden ze van de buis verdwijnen en zou er plaats zijn voor boeiende dingen
|
Oke friends is leuk, daar kan je nog om lachen. Maar al die soaps, een en al drama en ongeluk. En dat noemen ze dan "real-life". Mensen roepen snel dat ze depressief zijn, maar die mensen, daar heb ik medelijden mee!! En weet heeft er uberhaupt tijd om het te kijken??
|
Verwijderd
|
Ikzelf haat soaps! ik heb een keer een weddenschap moeten doen, ik moest een week naar GTST kijken, ik hield het nog geen 3 dagen vol. Ik vind het gewoon vreselijk.
Maar Friends is wel leuk! Gelukkig is dat geen soap. Series kijk ik nog wel, maar soaps, nee, echt niet. Ik snap ook echt niet dat bijv. Bold & the Beautiful er nog steeds op is, als je een maand niet kijkt, zijn ze nog geen stap verder! Ik vraag me ook af, hoe ze toch alles verzinnen, volgens mij hebben ze in GTST zo'n beetje alles al wel gehad. |
![]() |
|
ik vind soaps absolùùt niet goed ofzo, maar soms kijk ik het s'avonds gewoon uit verveling en dan niet eens omdat ik het zo leuk vind, maar misschien meer als ontspanning; je hoeft er ten slotte niet echt bij na te denken
![]() kan ook makkelijk zonder hoor, maar vaak is het zo dat je dan wel nieuwschierig bent naar de volgende aflevering ![]() |
![]() |
|
Soaps zijn nou eenmaal erg simpel van opbouw: iedereen kan het volgen, hoe laag je IQ ook is. Dat zorgt ervoor dat het heel toegankelijk is en dat je makkelijk (zonder dat je na hoeft te denken) een half uurtje kan zitten kijken.
Vooral het feit dat je niet na hoeft te denken en dus lekker kan ontspannen is voor veel mensen belangrijk. Het leven is al hectisch genoeg, dus een half uurtje ontspannen is even lekker. En de verhaallijnen en cliff-hangers maken het ook nog eens verslavend, dus iemand die eenmaal kijkt zal (meestal) ook blijven kijken. Maar het belangrijkste is dus dat het zo makkelijk te volgen is en dat je d'r totaal niet over na hoeft te denken.
||
Citaat:
Ik kijk overigens weinig naar soaps.
|
Verwijderd
|
Mja, sommige mensen vinden het leuk omdat ze dan even kunnen zien hoe andere mensen met problemen omgaan... en in soaps doen ze dat akelig goed. (Als iemand overlijdt, duurt het rouwproces nooit lang bv.) Dus tja, sommige mensen 'leren' dan dat ze zich niet zo druk moeten maken over hun problemen.
Maar andere mensen hebben soaps niet nodig om te 'leren' hoe je een probleem op lost bv. |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb zelf (zoals al honderd keer hier gezegd) af en toe een klein stukje van GTST gezien en ik had op die momenten echt gewoon medelijden met de mensen die elke dag naar dat trieste gedoe kijken. Tegen die mensen wil ik toch ff zeggen: Ga leven en zet die shit uit!! niet lullig bedoeld maar ik heb er echt een grote hekel aan
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
had je er niks aan gevonden?? volgens mij spreek je jezelf een beetje tegen |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en ach de een kijkt naar soaps en de ander kijkt naar films, of sport, wat is het verschil ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en wat PV zei, friends is comedy en soaps dus echt niet. Hoewel... soms ook wel, als je hoort dat die last heeft van anorexia, die is zwanger, de ander is vermoord door dr man en weer een ander is vreemdgegaan, en dat allemaal in 1 aflevering, vind ik het nog wel humor hebben ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik vind dat er qua niveau weinig verschil inzit. Bij een comedy hoef je net zo min na te denken als bij een soap. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar tja wat soaps betreft. Iedereen weet dat ze goedkoop en lekker IQ-loos zijn en toch kijken er een hoop mensen naar. Waarom ? Daarom.
||
Citaat:
niet lullig maar dat moest er even uit
||
![]() |
Citaat:
wat dacht je van jezelf? Als je jou als bezittelijk voornaamwoord gebruikt is het heel gebruikelijk er een w achter te plaatsen. Aangezien je het over de reactie van ZerO hebt is dit een bezit en dus moet er een w achter geschreven worden. kortom: jouW reactie. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
niet lullig maar dat moest er even uit ![]() |
![]() |
|
Soap ligt juits niet dichtbij de werkelijkheid. Daarom is het ook zo leuk
![]() En het is onwijs voorspelbaar. Maar juist door die voorspelbaarheid wordt het leuk. Als je een soap kijkt is het gewoon lekker verstand op 0 en kijken maar. Lekker niet moeilijk nadenken enzo. Als je dan ook nog eens kijkt naar de Amerikaanse soaps, dan merk je dat alles er superdik bovenop ligt (denk aan ATWT en The Bold) en dat maakt het alleen nog maar geweldiger! ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geen referendum EU-verdrag Verwijderd | 151 | 27-09-2007 16:55 |