![]() |
|
Een klant van mij wil nu graag zijn eigen website onderhouden. Nu moest ik een goed programma voor ze uitkiezen, alleen Frontpage 2003 (het moet simpel voor ze blijven
![]() IK kwam zelf Webcreator 2 Deluxe van Mindscape tegen, deze leek mij wel redelijk easy en kostte maar 35 euro. Heeft iemand ervaring met dit programma of heeft iemand een ander idee om simpele wijzigingen te maken aan een website?! het betreft: www.lauwersoog.nl
|
![]() |
|
FrontPage 2003 NL MS - 264,95 euro
Davilex Business, Webbouwer (davilex) - 105,91 euro Davilex Webbouwer is een totaalprogramma waarmee op een simpele, snelle manier een totale internetsite gecreëerd kan worden. Op basis van standaard licht-zakelijke sjablonen kan het uiterlijk en inhoud van de site aangepast worden aan de wensen van de ondernemer. Door één druk op de knop wordt de ontworpen site gepubliceerd. Ook het onderhoud van de site gebeurt via een simpele manier en op basis van de reeds gepubliceerde site op internet Web To Date, Personal Edition - 49,95 euro Met Web to Date Personal Edition maakt u snel een professionele website, zonder enige kennis van HTML. Dankzij de eenvoudigheid, en de mogelijkheid om direct o.a. Word en Excel bestanden te importeren is de inhoud van uw site zeer eenvoudig up to date te houden. Incl mogelijkheid om gratis de FormGateway te gebruiken (voor ontvangen van formulieren). Kenmerken: - Meest complete pakket in deze prjsklasse - Supereenvoudig, maar toch veel vrijheid en mogelijkheden om site helemaal aan te passen naar eigen smaak - Profiteren van de zeer goede naam van Web to Date, maar nu voor een consumentenprijs - 6 maanden gratis domeinhosting en domeinnaam - Alles in 1: Ontwerpen, Publiceren en Actualiseren - 150 volledig aanpasbare designs met uiteenlopende stijlvarianten en kleurenschema’s - Afbeeldingen, teksten, tabellen, video’s, links etc. eenvoudig invoegen - Genereert automatisch navigatiestructuur met buttons - Geintegreerde invulformulieren (contact, feedback etc) - Diverse bestanden als downloads (PDF etc) op de site aanbieden - Geimporteerde afbeeldingen worden automatisch in het juiste bestand geplaatst. Eigen HomePage (databecker) - 22,50 euro Eigen Homepage is een compleet pakket waarmee u op eenvoudige wijze een schitterende homepage maakt. Het programma begeleidt u stap voor stap bij het maken van uw eigen homepage. u kiest eerst een van de vele thema-websites uit die al voor u ontworpen zijn, bijvoorbeeld sport, muziek, art, fotografie, zakelijk, vakantie, baby, trendy enz. Vervolgens geeft u aan waar u in de website de navigatiebalk wilt plaatsen. Ook het invoeren van tekst en illustraties is werkelijk eenvoudig. Handig is bovendien dat u tekstkolommen kunt indelen indien u dat wenst. Ook zijn koppelingen te maken naar pagina's binnen uw website maar ook links naar externe websites. Het uiteindelijke resultaat kunt u snel op internet publiceren, aangezien het programma ook nog een FTP-upload functie bevat Oh, en als ik je een tip mag geven: geen rommel van easy kopen.. Pure meuk Laatst gewijzigd op 05-03-2004 om 11:17. |
![]() |
||
Citaat:
open office is een open source kantoor pakket. Het werkt en ziet er net zo uit als office. (En er is natuurlijk ook een windows versie voor.) gebruik gewoon ff writer om de klus te klaren. Laatst gewijzigd op 05-03-2004 om 11:55. |
![]() |
||
Citaat:
Als ze gewoon een fatsoenlijk programma willen hebben laten ze dan Dreamweaver kopen... of laat die klant je betalen voor een gratis PHP CMS systeem... ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Enne dreamweaver is idd duur... maar dan heb je ook wat... ![]()
|
Waarom zou je eigenlijk voor een programma betalen? Als je het ook als freeware kan krijgen?
Ik ken het zakenwereldje goed, ze willen het liefste, nix voor programma's betalen. Zoals ik dus zei, open office ziet er net zo uit als office en is hij nog beter dan ms office. Maar goed, wil je open office uitproberen, kan je gewoon het hele pakket LEGAAL downloaden vanaf hun site. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat is iets wat MS Office uitstraalt. Onder andere door de bekendheid van Microsoft. Het bedrijf behaalt niet voor niets miljardenwinsten. Een open office kan daar nooit tegen op. Laatst gewijzigd op 06-03-2004 om 12:09. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() (liever open source dan closed source ![]() Op nl.openoffice.org lezen we: Citaat:
Laatst gewijzigd op 08-03-2004 om 09:20. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar grote bedrijven die willen zoals eerder gezegd betrouwbaarheid, niet dat openoffice niet betrouwbaar is verder. Maar "Wat de boer niet kent, vreet ie niet" gaat nou eenmaal altijd op iin die wereld.. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik moet wel zeggen dat ik de boel van MS wel prettiger vind om mee te werken. Maar dat komt natuurlijk omdat ik mijn hele leven al met spul van microsoft werk ![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
"Iedereen" kent en gebruikt MS Office. Moet je voorstellen: een groot bedrijf stapt over van MS Office naar Openoffice. Het personeel moet dan leren om te gaan met Openoffice. Dat de computernerds dat 1-2-3 hebben geleerd, OK. Maar veel mensen hebben daar moeite mee. Zo'n bedrijf is dat geld kwijt aan de omscholing, en ook veel tijd (=geld) doordat het personeel moet wennen aan die nieuwe software. Eindstand? Ze werken nog steeds met "office"-bestandstypen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het werkt verder gewoon hetzelfde als MS-office met dezelfde functionailiteit (behalve gelukkig die irritante paperclip). |
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Over MS Office, daar zijn boeken over vol geschreven. Een van de smerigste "features" is dat elke Office een nieuw formaat introduceert die incompatible is met alle oude versies. Dat heeft tot gevolg gedwongen upgrades. Wat jij dus later beweert Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Al met al ben ik het min of meer met jou eens ook mbt wat je hier beweert en quote. Met de kanttekenning dat er naast OO.o nog meer open, gratis, goede alternatieven bestaan.
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Voor de zakenwereld straalt Microsoft betrouwbaarheid uit door de miljardenwinsten (een van de redenen waarom MS bekend is). Een teken van een gezond, gelopend bedrijf. Iets wat vrijwel iedereen in de zakenwereld wil hebben. Citaat:
Maar eigenlijk was dat overbodig, het is logisch dat we over de laatste versie praten. Het is geen goede vergelijking om de nieuwste openoffice (die niet alle documenten kan openen) te gaan vergelijken met een oude ms office (die de nieuwste documenten niet kan openen). Citaat:
Je vergeet trouwens ook de zekerheid. Microsoft bestaat al ruim 20 jaar. MS Office bestaat ook al jaren. MS maakt miljardenwinst. MS Office zal dan ook lang kunnen voortleven. Bij Openoffice hebben bedrijven die zekerheid niet. Mja Sun zit erachter. Maar dat is bij lange na niet een "Microsoft". Niet dat openoffice het niet gaat redden ofzo. Steeds meer particulieren gebruiken het. Het is een goedkoop alternatief voor kleine bedrijven. Als "iedereen" openoffice kent, net als mensen MS office nu kennen, zullen wellicht grotere bedrijven ook de overstap durven te maken. Maar Microsoft zal geen Microsoft zijn als ze tegen die tijd niet weer iets verzonnen (of gejat) hebben om de klanten vast te houden / terug te winnen. |
![]() |
||
Hier ff een leuk bericht over open office op tweakers.net
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dit gaat best wel offtopic
![]() Maar ik vind het wel interesant om te lezen.. Dus hierbij mijn verzoek: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=770265 |
![]() |
|||||||
![]() |
Citaat:
Een goede naam behaal je als bedrijf niet alleen op basis van "mijardenwinsten". Ik weet niet of je het nieuws een beetje volgt enzo. Microsoft komt daar bepaald niet positief in het nieuws. De afgelopen jaren is de software van het bedrijf regelmatig bekritiseerd. Veiligheid hebben we het dan over, incompatibiliteit (kaartte ik eerder aan), we hebben het in dat geval overigens ook over de bethodes van Microsoft. De antitrust zaak bijvoorbeeld, en de nog lopende antitrustzaken in Europa en Japan. En nog veel meer. Ooit van "embrace & extend" gehoord? Een gezond bedrijf (ie. klant) kijkt naar het complete bigger picture; niet alleen naar de winst van het bedrijf. Een gezond bedrijf wil namelijk zelf zoveel mogelijk winst. Het feit dat een ander bedrijf waar het gezonde bedrijf zaken mee wil doen veel winst behaalt zegt vrij weinig over de vraag of het gezonde bedrijf in kwestie er verstandig aan doet om zaken te doen. Tuurlijk heb je blinde robots. Gelukkig niet allemaal. Citaat:
1) Een oude versie van MS Office het nieuwe formaat niet kan lezen. Heeft tot gevolg: een nieuwe versie kopen of overstappen naar een alternatief. 2) Een alternatief zoals OO.o zal het niet meteen ondersteunen omdat het nieuwe formaat niet open is. Citaat:
Citaat:
![]() Voor zekerheid dat een bedrijf blijft voortbestaan of niet kijk je naar de prijs en duur van een support contract en naar hoe het bedrijf het momenteel doet. Hoe het op de markt zit. Niet of het al 20 jaar bestaat. Microsoft is overigens in 1975 opgericht en bestaat dus bijna 30 jaar. Maar echt belangrijk werden ze pas sinds hun versies van Windows 95 toen ze IBM hebben genaaid. Volgens jouw redenatie had iedereen IBM moeten blijven gebruiken omdat IBM het grootste bedrijf was. Haha, nou, zo zwart/wit is het (gelukkig!) niet. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
|