Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2004, 14:12
Verwijderd
Premier Balkenende opnieuw naar Bush
Premier Balkenende is over ruim een week opnieuw gast van president Bush. Op dinsdag 16 maart staat een gesprek met de Amerikaanse president op de agenda. Nog dezelfde dag ontmoet hij VN-secretaris-generaal Kofi Annan, liet de Rijksvoorlichtingsdienst donderdag weten. Begin september was de premier voor een kennismakingsbezoek in de Verenigde Staten. Toenmalig minister van Buitenlandse Zaken De Hoop Scheffer reisde met hem mee. Achteraf bleek het bezoek cruciaal voor diens latere benoeming tot secretaris-generaal van de NAVO.

Het komend Nederlandse voorzitterschap van de Europese Unie, actuele internationale ontwikkelingen en economische ontwikkelingen zijn de gespreksonderwerpen voor het komende bezoek. Balkenende wordt vergezeld door huidig minister van Buitenlandse Zaken Bot. Bij het gesprek met Kofi Annan, dat onder andere over vredesoperaties gaat, schuift ook minister van Defensie Kamp aan.

De premier is al de maandag voorafgaande in de VS. 's Avonds is hij te gast bij de prestigieuze Universiteit van Princeton, om de door deze universiteit ingestelde Abraham Kuyperprijs in ontvangst te nemen. Premier Balkenende geeft er ook een gastcollege over transatlantische betrekkingen

bron: www.wanadoo.nl

ik vind het wel goed. kan balkenende ook eens laten zien dat hij ergens nuttig voor is
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2004, 14:27
Verwijderd
Wat leuk voor hem
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 14:31
Joostje
Joostje is offline
Ik hoop dat ie veel plezier heeft daar iun washington
Oud 05-03-2004, 14:34
Verwijderd
Zeiken op Balkenende is vreselijk passé.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 14:47
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
2 Idioten in 1 kamer... Wordt weer "genieten"...
Oud 05-03-2004, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 05-03-2004 @ 15:47:
2 Idioten in 1 kamer... Wordt weer "genieten"...
haha ja kunnen ze lekker een feestje bouwen
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 14:55
pvm
pvm is offline
Ik zie het bezoek als buitengewoon positief. Niet alleen voor Nederland, maar ook voor de rest van de EU. Het toont aan dat op diplomatiek gebied de Nederlandse houding t.o.v. de oorlog in Irak verstandig was. Nederland kan nu fungeren als bruggenbouwer tussen de EU landen onderling en tussen de EU en de VS.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 14:57
Gimme more beer
Citaat:
pvm schreef op 05-03-2004 @ 15:55:
Ik zie het bezoek als buitengewoon positief. Niet alleen voor Nederland, maar ook voor de rest van de EU. Het toont aan dat op diplomatiek gebied de Nederlandse houding t.o.v. de oorlog in Irak verstandig was. Nederland kan nu fungeren als bruggenbouwer tussen de EU landen onderling en tussen de EU en de VS.
We willen helemaal geen brug met Bush...
Oud 05-03-2004, 15:15
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 05-03-2004 @ 15:57:
We willen helemaal geen brug met Bush...
Proberen de boel te lijmen is beter dan het land op ramkoers zetten. Ook al is Bush zo'n ontzettende lul.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 16:00
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 16:05
SSER
SSER is offline
Balkenende staat al voorover gebukt, klaar in zijn favoriete standje \o/
Oud 05-03-2004, 16:08
Skyrise
Skyrise is offline
Als die mongool maar niet denkt dat hij nog meer Nederlands geld kan uitgeven aan die Amerikaanse bodemloze put daar in Irak...

"we leven in moeilijke tijden" mn aars!!! vieze klojo heeft al 100-en miljoenen vergooid aan die stomme kut JSF, meer geld krijgen die Amerikanen niet.
en OOK niet voor wederopbouw van Irak... ze betalen ons maar!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 17:25
Verwijderd
Citaat:
Skyrise schreef op 05-03-2004 @ 17:08:
Als die mongool maar niet denkt dat hij nog meer Nederlands geld kan uitgeven aan die Amerikaanse bodemloze put daar in Irak...
nederland stuende de oorlog anders ook... maar daar is vast wel een ander topic over
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 18:15
boerenl*l
boerenl*l is offline
Citaat:
perseus schreef op 05-03-2004 @ 15:34:
Zeiken op Balkenende is vreselijk passé.
Daarbij komt ook nog... (ik heb niets met die vent hoor)
Maar ik word er ook vreselijk moe van. Dat gebeuren rond Pim Fortuin dat hij gedemoniseerd werd en iedereen jaaahhh, ohhh, erg!! ohhh, ja dat merk je wel!!!

En vervolgens wordt JP echt gedemoniseerd als pim tot de macht 10
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 18:48
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
't Is wah.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 19:08
Verwijderd
Citaat:
boerenl*l schreef op 05-03-2004 @ 19:15:
Daarbij komt ook nog... (ik heb niets met die vent hoor)
Maar ik word er ook vreselijk moe van. Dat gebeuren rond Pim Fortuin dat hij gedemoniseerd werd en iedereen jaaahhh, ohhh, erg!! ohhh, ja dat merk je wel!!!

En vervolgens wordt JP echt gedemoniseerd als pim tot de macht 10
JP wordt imo zeker niet gedemoniseerd, eerder 'geplaymobiliseerd', zoals terecht in Kopspijkers is gezegd.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 19:10
Gimme more beer
Citaat:
anniemoppie schreef op 05-03-2004 @ 18:25:
nederland stuende de oorlog anders ook... maar daar is vast wel een ander topic over
Dat is schandalig en daar krijgen ze nu de consequenties van op hun brood!
Oud 05-03-2004, 19:13
Gimme more beer
Citaat:
nare man schreef op 05-03-2004 @ 16:15:
Proberen de boel te lijmen is beter dan het land op ramkoers zetten. Ook al is Bush zo'n ontzettende lul.
De huidige bruggen vind ik meer dan genoeg. Dit schijnheilige gedrag slaat natuurlijk nergens op...
Oud 05-03-2004, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 05-03-2004 @ 20:13:
De huidige bruggen vind ik meer dan genoeg. Dit schijnheilige gedrag slaat natuurlijk nergens op...
Welkom in de (internationale) politiek.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 19:29
Gimme more beer
Citaat:
perseus schreef op 05-03-2004 @ 20:27:
Welkom in de (internationale) politiek.
Bullshit, het is gewoon laf gedrag. De EU heeft officieus een bloedhekel aan de VS, maar durft daar niet voor uit te komen. En dat terwijl de Amerikanen alleen offensief erg sterk zijn, maar defensief erg tegenvallen.
Oud 05-03-2004, 19:33
hi
hi is offline
Je weet het niet als Bush in een vriendelijke bui is mag onze missie in irak worden verlengd, joepie!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 19:44
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 05-03-2004 @ 20:29:
Bullshit, het is gewoon laf gedrag. De EU heeft officieus een bloedhekel aan de VS, maar durft daar niet voor uit te komen. En dat terwijl de Amerikanen alleen offensief erg sterk zijn, maar defensief erg tegenvallen.
Misschien omdat de VS toch wel een belangrijke handelspartner zijn voor de EU? Die moet je niet tegen je krijgen.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 20:26
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
hi schreef op 05-03-2004 @ 20:33:
Je weet het niet als Bush in een vriendelijke bui is mag onze missie in irak worden verlengd, joepie!
mja anders gaan ze daar es op bezuinigen...

yes sorry bush... 3% rule you know...we have debts and our friends from france and germany wont like that...

??friends from france and germany?? debts?? who cares about that??
Oud 05-03-2004, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 05-03-2004 @ 20:10:
Dat is schandalig en daar krijgen ze nu de consequenties van op hun brood!
daar heb je gelijk in.. je kan nou bepaald zeggen dat irak er veel beter van is geworden. ze zijn wel van sadam verlost maar het geweld is alleen maar meer geworden... hetlijkt israel wel
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 21:16
dr.phil 2
dr.phil 2 is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 05-03-2004 @ 21:30:
daar heb je gelijk in.. je kan nou bepaald zeggen dat irak er veel beter van is geworden. ze zijn wel van sadam verlost maar het geweld is alleen maar meer geworden... hetlijkt israel wel
ik denk zeker wel dat het beter is, ik denk dat ze nu gewoon in een overgangsperiode zitten. Als alle buitenlanders weg zijn en de politie een beetje georganiseers is dan zal het geweld denk ik wel afnemen. Het is alleen wel opassen dat het niet heel erg corrupt word

Dat balkenende naar bush mag is wel leuk, ik ben benieuwd hoe hij zich zal gedragen
Oud 05-03-2004, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Het is echt niets anders dan politiek. Wij willen het in Europa zo goed mogelijk hebben en daarvoor zullen wij samen moeten werken met Amerika.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 21:57
dr.phil 2
dr.phil 2 is offline
Citaat:
Ik denk trouwens dat europa niet zo een hele grote hekel aan de VS heeft hoor, het is vooral bush. Toen clinton aan de macht was lag de VS redelijk goed in de internationale politiek
Oud 05-03-2004, 22:15
Verwijderd
Citaat:
dr.phil 2 schreef op 05-03-2004 @ 22:16:
ik denk zeker wel dat het beter is, ik denk dat ze nu gewoon in een overgangsperiode zitten. Als alle buitenlanders weg zijn en de politie een beetje georganiseers is dan zal het geweld denk ik wel afnemen. Het is alleen wel opassen dat het niet heel erg corrupt word

Dat balkenende naar bush mag is wel leuk, ik ben benieuwd hoe hij zich zal gedragen
ik denk ook dat de politie meer macht moet krijgen en niet bang moet zijn. maar eer dat alle buitenlanders er weg zijn is het weer 10 jaar verder.

ik weet niet hoe hij zich zal gedragen. vast weer vereerd.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 22:33
Spoonie
Spoonie is offline
hopsieflopsie kontje neuken (komt blair ook)
Oud 05-03-2004, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Spoonie schreef op 05-03-2004 @ 23:33:
hopsieflopsie kontje neuken (komt blair ook)
ja en die neemt prince charles weer mee

oeps offtopic
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 22:53
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
dr.phil 2 schreef op 05-03-2004 @ 16:57:
Ik denk trouwens dat europa niet zo een hele grote hekel aan de VS heeft hoor, het is vooral bush. Toen clinton aan de macht was lag de VS redelijk goed in de internationale politiek
Misschien minder dan nu, maar er was altijd al een afkeer op de VS.

On-topic, wordt dit bezoek ook gefilmd net als vorige keer?
Oud 05-03-2004, 22:54
dr.phil 2
dr.phil 2 is offline
misschien gaat balkenende wel een hele arogante houding aannemen omdat iedereen vorige keer zo een kritiek had op hem?
Oud 05-03-2004, 23:01
Verwijderd
Citaat:
Anonymous John schreef op 05-03-2004 @ 23:53:
Misschien minder dan nu, maar er was altijd al een afkeer op de VS.

On-topic, wordt dit bezoek ook gefilmd net als vorige keer?
ik hoop het, wil balkenende wel dom zien kijken
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 23:50
pvm
pvm is offline
Citaat:
De EU heeft officieus een bloedhekel aan de VS? Welke EU? De EU van Frankrijk, Belgie en Duitsland? Of de EU van het Verenigd Koninkrijk en Spanje?

Citaat:
Dat wil ik betwisten. In het Sadam tijdperk werd er gemarteld bij het leven, het vermoorden van politieke gevangen was dagelijkse praktijk. Heb jij er veel van gehoord in de media al die jaren? Ik niet.

Na de oorlog wordt iedere uitslag breed uitgemeten op TV. Het openen van nieuwe winkels, het trainen van het Iraakse voetbal-elftal, dat is geen nieuws. Terwijl dat kleine dingen zijn die het welzijn van mensen enorm verbeteren.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 01:01
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
ik vind het wel goed. kan balkenende ook eens laten zien dat hij ergens nuttig voor is
Wat loop je nu te zeiken mens, wat je ook van hem mag vinden, jij zult nooit bereiken wat hij heeft bereikt. Het is zeker niet mijn favoriete premier, maar dat populaire geblaat hangt me de keel uit. Iedereen lult elkaar maar na.
Oud 06-03-2004, 01:25
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 06-03-2004 @ 02:01:
Wat loop je nu te zeiken mens, wat je ook van hem mag vinden, jij zult nooit bereiken wat hij heeft bereikt. Het is zeker niet mijn favoriete premier, maar dat populaire geblaat hangt me de keel uit. Iedereen lult elkaar maar na.
Dat is eigenlijk precies wat ik bedoelde met 'zeiken op Balkenende is vreselijk passé'.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 08:44
Gimme more beer
Citaat:
pvm schreef op 06-03-2004 @ 00:50:
De EU heeft officieus een bloedhekel aan de VS? Welke EU? De EU van Frankrijk, Belgie en Duitsland? Of de EU van het Verenigd Koninkrijk en Spanje?
De EU... Ook GB en SP hebben een hekel aan ze, maar die spelen het politieke reetlikken met elkaar... En nu de rest van de EU ook.

De EU is minstens even belangrijk voor de VS als de VS voor de EU, trouwens, dus dat overdreven diplomatieke gezwets hoeft ook niet meer. Waarom gaan jullie er trouwens vanuit dat ik de VS meteen tot vijand wil maken?
Oud 06-03-2004, 09:51
pvm
pvm is offline
Citaat:
De EU... Ook GB en SP hebben een hekel aan ze, maar die spelen het politieke reetlikken met elkaar... En nu de rest van de EU ook.
Owja, waaruit blijkt dat dan? Ik weet niet wat Blair denkt, of wat er zich afspeeld achter de deuren van Downingstreet 10.

Citaat:
De EU is minstens even belangrijk voor de VS als de VS voor de EU, trouwens, dus dat overdreven diplomatieke gezwets hoeft ook niet meer.
Het stabiliseren van de relaties is toch erg plezierig. In een andere tread over de nieuwe bezuinigingen van het kabinet had je het erover dat mensen "vertrouwen in de economie gegeven moest worden". Als de VS en de EU elkaar in de haren vliegen is dat vertrouwen in ieder geval verdampt!

Citaat:
Waarom gaan jullie er trouwens vanuit dat ik de VS meteen tot vijand wil maken?
Nou, als premier Balkenende al geneens op bezoek mag bij president Bush, dan wil je de relaties wel heeel erg bekoelen.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 15:42
Gimme more beer
Citaat:
pvm schreef op 06-03-2004 @ 10:51:
Owja, waaruit blijkt dat dan? Ik weet niet wat Blair denkt, of wat er zich afspeeld achter de deuren van Downingstreet 10.
Dat blijkt wel uit de enquetes die zijn gehouden onder europese burgers. Maar het heeft idd meer betrekking op bush dan op de VS an sich.

Citaat:
Het stabiliseren van de relaties is toch erg plezierig. In een andere tread over de nieuwe bezuinigingen van het kabinet had je het erover dat mensen "vertrouwen in de economie gegeven moest worden". Als de VS en de EU elkaar in de haren vliegen is dat vertrouwen in ieder geval verdampt!
Nogmaals, ik heb het niet over in de haren vliegen. Daarnaast, wat is er nou economisch stimulerend aan om een goede band te hebben met een land dat nog meer schulden heeft dan de rest van de wereld bij elkaar?

Citaat:
Nou, als premier Balkenende al geneens op bezoek mag bij president Bush, dan wil je de relaties wel heeel erg bekoelen.
Ik denk niet dat de relatie dusdanig slecht is dat er een pleisterpoging nodig is...
Oud 06-03-2004, 16:02
Henkidu
Henkidu is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 05-03-2004 @ 15:12:
De premier is al de maandag voorafgaande in de VS. 's Avonds is hij te gast bij de prestigieuze Universiteit van Princeton, om de door deze universiteit ingestelde Abraham Kuyperprijs in ontvangst te nemen. Premier Balkenende geeft er ook een gastcollege over transatlantische betrekkingen
Waarvoor moet Balkenende nou weer een prijs krijgen? Hij heeft bij mijn weten weinig boeiends gedaan op wat normen en waarden geblaat na dan en heel erg veel bezuinigen.

Die lecture zal wel interessant zijn denk ik, hoe zal die heten? "How to become an ass-kisser in international politics' of 'Sucking up to Bush, an overview'?
Oud 06-03-2004, 17:19
pvm
pvm is offline
Citaat:
Nogmaals, ik heb het niet over in de haren vliegen. Daarnaast, wat is er nou economisch stimulerend aan om een goede band te hebben met een land dat nog meer schulden heeft dan de rest van de wereld bij elkaar?
Er is, voorzover ik weet, geen duidelijk verband tussen de mate waarin handel met een land de economie stimuleerd en de mate waarin dat land schulden heeft. Wat wel vaststaat is dat als de Nederlandse export stijgt, het nationaal inkomen zal stijgen.

Citaat:
Ik denk niet dat de relatie dusdanig slecht is dat er een pleisterpoging nodig is...
Bestaande relaties moet je ook goed houden. Daar horen wederzijdse bezoeken ook bij.

Citaat:
Waarvoor moet Balkenende nou weer een prijs krijgen? Hij heeft bij mijn weten weinig boeiends gedaan op wat normen en waarden geblaat na dan en heel erg veel bezuinigen.
Het kabinet Balkenende II heeft al meer voor elkaar gekregen dan het de kabinetten Kok I en II. Balkenende is bezig met grote hervormingen van de verzorginsstaat, zodat deze ook in de toekomst behouden kan blijven. Daarnaast worden op tal van terreinen taboes doorbroken die ten tijde van Paars ondenkbaar waren. Denk bijvoorbeeld aan twee gevangenen op 1 cel, of het indammen van de gezinsmigratie.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 17:53
Spoonie
Spoonie is offline
misschien scheert hij zich helemaal kaal neemt ie tatoe's en alles met zo'n strak wit hempje en spijkerbroek.

je weet wel steriotype dokwerker
Oud 06-03-2004, 17:53
Verwijderd
Citaat:
pvm schreef op 06-03-2004 @ 18:19:
Het kabinet Balkenende II heeft al meer voor elkaar gekregen dan het de kabinetten Kok I en II. Balkenende is bezig met grote hervormingen van de verzorginsstaat, zodat deze ook in de toekomst behouden kan blijven. Daarnaast worden op tal van terreinen taboes doorbroken die ten tijde van Paars ondenkbaar waren. Denk bijvoorbeeld aan twee gevangenen op 1 cel, of het indammen van de gezinsmigratie. [/B]
hij zorgt zeker voor goede dingen. en al die bezuinigingen moeten omdat paars maar door gegaan is met uitgeven.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 18:00
Henkidu
Henkidu is offline
Citaat:
Er is, voorzover ik weet, geen duidelijk verband tussen de mate waarin handel met een land de economie stimuleerd en de mate waarin dat land schulden heeft. Wat wel vaststaat is dat als de Nederlandse export stijgt, het nationaal inkomen zal stijgen.
Dat is er wel. De grootte van schulden heeft een effect op de economie doordat dat geld ergens geleend moet worden. Dit wordt nagenoeg altijd door middel van obligaties en andere dingen. Dat geld kan dus niet gebruikt worden voor het handelen met andere landen.

Bovendien zorgen die schulden ervoor dat de wisselkoers vaak negatief wordt beďnvloed, op dit moment de lage dollar en de hoge euro. Hierdoor verslechterd de internationale concurrentiepositie door externe factoren. De export neemt af en dat is nou net belangrijk een stimulans van een economie.

Als laatste is het absoluut niet zo dat als de export stijgt ook het nationaal inkomen (NI) stijgt. Het NI bestaat namelijk uit meerdere factoren, te weten consumtie van consumenten, overheidsbestedingen, investeringen in de economie, import en export. Het is dus niet automatisch zo dat het NI stijgt als de export toeneemt.

Het zou zelfs kunnen dalen doordat de conumenten minder gaan consumeren of doordat de investeringen of de overheidsbestedingen omlaag gaan. Het kan ook nog eens zo zijn dat de mate van import alle verdiensten van de export weer naar het buitenland toesluizen doordat er meer geďmporteerd wordt dan er wordt geëxporteerd. Zo zie je maar weer dat een stijgende export niet per defenitie zorgt voor een stijging van het NI, vaak is dit het geval.

Citaat:
Het kabinet Balkenende II heeft al meer voor elkaar gekregen dan het de kabinetten Kok I en II. Balkenende is bezig met grote hervormingen van de verzorginsstaat, zodat deze ook in de toekomst behouden kan blijven. Daarnaast worden op tal van terreinen taboes doorbroken die ten tijde van Paars ondenkbaar waren. Denk bijvoorbeeld aan twee gevangenen op 1 cel, of het indammen van de gezinsmigratie.
Persoonlijk ben ik het hier totaal niet mee eens. De manier waarop Balkenende de verzorgingsstaat uitkleed (wat jij hervormingen noemt) zinloos, onnnodig en veel te ver gaan. Ook vind ik de manier waarop die taboes worden doorbroken helemaal niet positief, ik vind het zelfs een verslechtering. Ook ben ik het niet eens met 2 op een cel (waar gevangen, directeuren en bewakers het overigens vaak ook niet mee eens zijn) of het indammen van gezinsmigratie. Dus dat zijn volgens mij geen verdiensten.

Bovendien zou daar nooit een internationale prijs mee gewonnen kunnen worden, dat gaat meer om internationale verdiensten of bijdragen.
Oud 06-03-2004, 18:16
pvm
pvm is offline
Citaat:
De manier waarop Balkenende de verzorgingsstaat uitkleed (wat jij hervormingen noemt) zinloos, onnnodig en veel te ver gaan. Ook vind ik de manier waarop die taboes worden doorbroken helemaal niet positief, ik vind het zelfs een verslechtering. Ook ben ik het niet eens met 2 op een cel (waar gevangen, directeuren en bewakers het overigens vaak ook niet mee eens zijn) of het indammen van gezinsmigratie. Dus dat zijn volgens mij geen verdiensten.
In een aantal andere threads gaat het ook over de bezuiningen. Ik ga daar graag met je in discussie over de benodigde bezuinigingen. Je vroeg zelf: "Waarvoor moet Balkenende nou weer een prijs krijgen?", daarop geef ik een rede. Dat dat geen internationale rede is doet er niet toe, dat vroeg je immers niet.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 19:05
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
Simpele ziel, waarom zou de Eu altijd achter de VS aanlopen, laat de VS maar naar ons toekomen. De nederlandse houding was absoluut fout, als nederland enig verstand had gehad was het bij de VN gebleven. En niemand hecht enig belang bij nederland als bruggenbouwer. Dit is weereens het typisch nederlandse gelul. Nederland stelt niets voor, en moet daarom ook niet iets willen voorstellen, en ipv altijd de EU landen te naaien zou nederland zich beter eens wat meer op de eu kunnen concenteren ipv altijd op de VS
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 19:05
Dannemann
Dannemann is offline
Mijn excuses trouwens voor het woord simpele ziel
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 19:15
pvm
pvm is offline
Citaat:
De nederlandse houding was absoluut fout, als nederland enig verstand had gehad was het bij de VN gebleven. En niemand hecht enig belang bij nederland als bruggenbouwer. Dit is weereens het typisch nederlandse gelul. Nederland stelt niets voor, en moet daarom ook niet iets willen voorstellen, en ipv altijd de EU landen te naaien zou nederland zich beter eens wat meer op de eu kunnen concenteren ipv altijd op de VS
Ik denk daar heel anders over. Nederland heeft als voorzitter van de EU straks weldegelijk een stevige vinger in de pap. En als de EU met elkaar overhoop ligt en met de VS, dan kan Nederland weldegleijk een belangrijke rol spelen als bruggenbouwer.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 19:42
Verwijderd
Citaat:
anniemoppie schreef op 06-03-2004 @ 18:53:
hij zorgt zeker voor goede dingen. en al die bezuinigingen moeten omdat paars maar door gegaan is met uitgeven.
Je praat gewoon heel populair Pim Fortuyn na.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 19:43
pvm
pvm is offline
Citaat:
perseus schreef op 06-03-2004 @ 20:42:
Je praat gewoon heel populair Pim Fortuyn na.
Je kunt toch niet ontkennen dat zelfs toen de economie bijna oververhit was Paars wel erg veel lastenverlichting heeft gegeven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten