Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2004, 17:52
le
le is offline
hallo allemaal,

egyote lijkt me een onwij mooi land en ik zou graag weten hoe het daar nou werkelijk is of het echt zo leuk is als ik denk dat het is en zo mooi als ik denk dat het is, ik wil er zelf wel heel maar dat kan ik op het moment even niet betalen maar het lijkt me leuk iets te horen van iemand die er geweest is.

groetjes
Advertentie
Oud 05-03-2004, 17:59
Princesita
Princesita is offline
hallo!
Ik ben er een paar jaar geleden geweest, en het is zeker mooi. Zorg alleen wel dat je bij een paar bezienswaardidheden in de buurt zit, anders zit je een halve dag in de bus om wat (heel moois) te zien. Tis dus zeker een mooi land en de moeite waard, veel historie. Als vrouw/meisje word je op zich ook niet raar aangekeken, maar let wel op je kleding. Je kunt ook best op straat ten huwelijk gevraagd worden, via je vader dan of de man in jouw gezelschap. Dus niet met een paar vriendinnen ernaartoe, als je niet zoveel aandacht wil!
Als je verder nog vragen hebt, en ik een antwoord wil ik dat tuurlijk wel vertellenn
Oud 06-03-2004, 15:55
droomkoningin
droomkoningin is offline
Hoi!

Ik ben afgelopen herfstvakantie daar geweest en ik ga zeker nog een keer terug! (Dus als je nog een reisgenoot zoekt )
Wij zaten de eerste twee dagen in Cairo en hebben daar veel bezocht en 's nachts zijn we met de trein naar Aswan (het zuiden) gereden. Daar hebben we een Nijlcruise gemaakt en echt ontzettend veel gezien. Echt mooi!
Als vrouw word je idd niet vreemd aangekeken, maar een tip: als je de stad ingaat, doe een lange broek aan en een 'dicht' truitje.
Het is gewoon echt mooi om te zien hoe alles in werkelijkheid is. Je hebt het allemaal in je geschiedenisboek staan, maar echt.. Je moet het zelf meemaken.
Heel veel plezier alvast!

Groetjes!
Oud 07-03-2004, 10:57
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Egypte is echt een zand-land... ik wist het natuurlijk wel, maar toen ik er laatst daadwerkelijk was, viel het me pas op wat voor kaal land het eigenlijk is. Ik hoorde dat maar liefst 95 procent van het land uit ongebruikt woestijngebied bestaat.
Maar... er zijn verder wel geweldige dingen te zien!
Sowieso de pyramides en het grote nationaal museum, maar je moet ook echt eens een moskee bezoeken, of een bazaar. Verder zou ik je aanraden een dag gewoon door Caïro te gaan lopen zodat je iets van de sfeer in die stad proeft. Iedereen is enorm gastvrij, misschien zelfs te vriendelijk tegen toeristen (je hoort als toerist om de 5 seconden 'Welcome in Egypt' ---> lijkt wel alsof het een verplichting is om toeristen zo toe te spreken, maar goed), maar het is heel apart om door zo'n stad rond te lopen. Blijf dan niet in de winkelstraat hangen, maar ga op zoek naar de armere gedeelten en kijk rond op markten, straatjes enz... super leuk om eens te zien! Dan krijg je namelijk pas echt een beeld van Caïro als wereldstad.

Verder is er al een topic over Egypte op dit forum, waar veel tips worden gegeven over bezienswaardigheden in Egypte, dus kijk hier eens!

Regels voor berichten