Advertentie | |
|
![]() |
|
Egypte is echt een zand-land... ik wist het natuurlijk wel, maar toen ik er laatst daadwerkelijk was, viel het me pas op wat voor kaal land het eigenlijk is. Ik hoorde dat maar liefst 95 procent van het land uit ongebruikt woestijngebied bestaat.
Maar... er zijn verder wel geweldige dingen te zien! Sowieso de pyramides en het grote nationaal museum, maar je moet ook echt eens een moskee bezoeken, of een bazaar. Verder zou ik je aanraden een dag gewoon door Caïro te gaan lopen zodat je iets van de sfeer in die stad proeft. Iedereen is enorm gastvrij, misschien zelfs te vriendelijk tegen toeristen (je hoort als toerist om de 5 seconden 'Welcome in Egypt' ---> lijkt wel alsof het een verplichting is om toeristen zo toe te spreken, maar goed), maar het is heel apart om door zo'n stad rond te lopen. Blijf dan niet in de winkelstraat hangen, maar ga op zoek naar de armere gedeelten en kijk rond op markten, straatjes enz... super leuk om eens te zien! Dan krijg je namelijk pas echt een beeld van Caïro als wereldstad. Verder is er al een topic over Egypte op dit forum, waar veel tips worden gegeven over bezienswaardigheden in Egypte, dus kijk hier eens!
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Doodgestoken vrouw vertroebelt relatie Egypte en Duitsland Verwijderd | 100 | 26-07-2009 19:23 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Napoleon en religie in Egypte vraag: Verwijderd | 5 | 20-07-2009 12:48 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Farao's in Egypte lso | 5 | 06-05-2007 07:34 | |
Aanslag(en) in Egypte; doel Israelis; opgeeist door de IEB, motief: vergelding Gatara | 134 | 11-10-2004 15:35 | |
VS woedend over weigering Egypte Joostje | 60 | 06-07-2003 12:07 |