Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2004, 23:19
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Mijn vriend heeft onlangs een blender aangeschaft....dit weekend hebben we 'm 'ontmaagd'...erg leuk: al gemixt met karnemelk en fruit en naturel kwark met fruit.
Ben nu toch wel enthousiast om er zelf misschien ook wel eentje aan te schaffen.

Wie heeft hier nog leuke blender-tips/ gerechten? Shakes of misschien kun je er ook nog andere dingen mee maken? Wat maak je zelf altijd met je blender?
Welke blender is trouwens de beste?

Ben benieuwd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2004, 00:43
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Ik heb even op internet gezocht naar blenders maar ik kom vaak bij staafmixers uit....is een staafmixer eigenlijk hetzelfde als een blender, maar dan zonder mengbak erbij?? Dat je gewoon zelf een mengkannetje moet pakken maar dat er voor de rest hetzelfde gebeurd?? Dan kan ik nl denk ik beter een staafmixer kopen: voordeliger, de mesjes zitten niet in de mengkan vast, meer mogelijkheden (kan soms ook hakken/ kloppen/ mixen en dat kan een blender vaak niet, die mengt en pureert alleen).
Als je met een staafmixer hetzelfde kan als met een blender (shakes maken en sappen mengen) dan schaf ik denk ik maar een staafmixer aan ipv een blender.

Or am I wrong en is een staafmixer toch iets heel anders??
T probleem met een staafmixer is misschien wel dat al het sap en fruit uit je mengkan vliegt.....bij een blender zitten de mesjes in de kan en doe je de kan dicht dus kan er niks uitvliegen....bij een staafmixer moet je je net als bij een mixer met je hand een beetje de opening bedekken denk ik....ik vrees dat een staafmixer nogal knoeit...of valt dat mee?

Laatst gewijzigd op 07-03-2004 om 00:45.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 11:38
Gianluca *
Gianluca * is offline
ik vind een blender handiger omdat het dan geoon constant blijft rond mixen zeg maar, en een staafmixer heb ik altijd het idee dat hij niet alles mixt zeg maar.. als je bijv. banaan er in doet dan houd je altijdstukjes die groot zijn. omda de mesjes vaak in een soort kapje zitten en in de blender dan ziten de mesjes gewoon los zonder kapje eromheen waardoor je meer en meter kan snijden zeg maar
Oud 07-03-2004, 17:36
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Hmm, ik kwam er vanochtend achter dat we thuis al over een staafmixer blijken te beschikken......als opzetstuk van ons 30 jaar oude mixapparaat We hadden dat ding nog nooit gebruikt, de staafmix dan.
Heb m net dus ff ontmaagd.....volgens mij valt het bij mij met die stukjes wel mee, alleen is mn prakje (fruit+kwark) nogal warm door de warmte/ motor van dat mixapparaat...dus eerst maar even in de koeling gezet.
Ook heeft het geheel een beetje een 'electrisch' bijsmaakje...weet niet hoe ik het moet omschrijven maar het lijkt wel alsof de smaak/warmte van de mixer/ motor erin zit (zelfde smaak als hoe de motor van de mixer ruikt)....beetje minder dus.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 17:52
Verwijderd
smoothies
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 20:54
Verwijderd
Bij een staafmixer is het wel handig om de dingen in een bakje te doen waar de staafmixer in de breedte maar nét in past, anders ontsnappen er allemaal stukjes (zoals mr. Ed zei) en bovendien spettert het dan zo. Bij de staafmixers van Philips is het iig altijd zo dat je er een precies passende meng-maatbeker bij krijgt, ik weet niet of dat bij andere merken ook zo is.

fruit met yoghurt of kwark erin is lekker om je eigen yoghurtdrink te maken . Dan is het trouwens wel handig om fruit met weinig water (zoals bananen) te combineren met magere yoghurt, fruit met een normale hoeveelheid water (zoals kiwis) met normale yoghurt en fruit met veel water (zoals aardbeien) met kwark. Dat drinkt het fijnst.

Ik gebruik mijn staafmixer vooral voor yoghurtdrink eigenlijk, en soms voor aardappelpuree, maar verder heb ik dus geen idee wat er in zou kunnen, afgezien van zelfgemaakte babyhapjes.

Laatst gewijzigd op 07-03-2004 om 20:57.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 14:23
Verwijderd
yoghurt met overrijpe bananen is erg lekker

Wortel/Sinaasappel met yoghurt is ook wel erg lekker

Eigenlijk al het fruit wel.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 19:00
ParisPlage
ParisPlage is offline
Smoothies maak ik vaak inderdaad, en de laatste tijd veel soepen die door de blender moeten. En dat zijn ECHT LEKKERE soepen.
Als je interesse hebt laat maar weten, ik ga niet dat hele recept uittypen als je geen soep lust
Oud 08-03-2004, 19:08
Verwijderd
Wat aardbeitjes en een banaan fijn-blenderen en dan wat sinasappelsap erbij
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 16:12
Blondt
Blondt is offline
Citaat:
ParisPlage schreef op 08-03-2004 @ 20:00:
Smoothies maak ik vaak inderdaad, en de laatste tijd veel soepen die door de blender moeten. En dat zijn ECHT LEKKERE soepen.
Als je interesse hebt laat maar weten, ik ga niet dat hele recept uittypen als je geen soep lust
wat zijn smoothies ?
en hoe maak je ze?

Wij hebben zelf ook een staafmixer en die word eigenlijk nooit gebruikt. En wil er wel een wat mee experimentern.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 16:45
ParisPlage
ParisPlage is offline
Smoothie = milkshake maar met yoghurt ipv melk.
Oud 09-03-2004, 17:14
Endomychus
Endomychus is offline
Oja die heb ik Jamie olliver eens zien maken.. lekker joh!
Oud 09-03-2004, 17:19
Verwijderd
smoothies kun je ook kopen maar dan is het echt vréselijk duur

En ja, soep moet soms ook in de blender. Mijn moeder heeft een courgette-kerriesoup die geblend is, die is echt heel lekker . En pmpoensoep wordt ook opeens eetbaar als je er een staafmixer in hebt gezet.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 18:19
ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 09-03-2004 @ 18:19:

En ja, soep moet soms ook in de blender. Mijn moeder heeft een courgette-kerriesoup die geblend is, die is echt heel lekker [/B]

ik heb gisteren courgette-pesto soep gemaakt in de blender, ook erg goed! Die waar ik het hierboven over had is trouwens de "Curried lentil, carrot & cashew soep" (uit mijn Fast Soups - Ready-to-eat-in-just-30-minutes-bijbel ...die heb ik zaterdag nog gemaakt

zit in soep-periode
Oud 09-03-2004, 19:03
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik heb bij le cafe gewerkt (V&D) en daar maakten ze met de blender altijd verschillende dingen: allerlei vruchtensappen (bijvoorbeeld sinaasappelsap met kiwi en banaan, watermeloen, aardbeien en allerlei anderen fruitsoorten het is maar net wat opmoest), en de tomatensoep werd ermee gemaakt: wat hele tomaten in wat water en blenden maar, vervolgens even opwarmen en me wat peper en zout op smaak brengen en het kan weer voor veel te veel geld verkocht worden
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 21:08
Verwijderd
Wat ook een lekker soepje is waarbij een staafmixer of blender onmisbaar bij is: sinaasappelwortelsoep.
kook aardappels
fruit een paar uien
hak wat winterpenen in kleine stukjes
voeg water en sinaasappelsap toe, van allebei evenveel
koken
blenden/mixen
klaar!
(oh nee ook nog zout, peper, gember en wat voor kruiden je nog meer lekker vindt toevoegen)
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 10:17
ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
ParisPlage schreef op 09-03-2004 @ 17:45:
Smoothie = milkshake maar met yoghurt ipv melk.
Edit: mijn vriendin beweert dat een milkshake geen fruit heeft maar siroop, en dat een smoothie als kenmerk heeft dat er echt fruit in wordt verwerkt...en zij zal het wel weten want ze is slim
Oud 21-03-2004, 11:37
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 09-03-2004 @ 18:19:
smoothies kun je ook kopen maar dan is het echt vréselijk duur

Ik kom vaak op station Utrecht centraal, en daar heb je een standje zitten wat Shakie's heet....daar kocht ik altijd vaak een shake: fruit gemengd met yoghurt of soja-yoghurt of zoiets...is best lekker....maar wel super super duur: varierend van 2.35 tot 2.85 of zo voor een kleine milkshake-beker vol.
Nu kan ik ze lekker zelf maken , zo ongeveer dan.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 14:19
Chimera
Chimera is offline
Mango, kiwi en papaya zijn ook lekker. Gewoon mango, papaya en ander fruit + beetje jus blenden, en daarna wat jus bijgieten zodat het precies de goeie dikte heeft. Als je zelf experimenteerd met verschillende dingen kom je vanzelf wel op lekkere recepten, hoef je geen boeken ofzo voor te kopen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten