Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Eeej,
Ik wou ff zeggen dat we niet steeds alle schuld aan de euro moeten geven!!! ![]() Die recessie met extreem hoge prijzen was er anders ook wel gekomen hoor!! De euro heeft het alleen versneld!! That's it! We hebben nu een sterke munt en ons landje staat qua munteenheid weer op de kaart!!! Nu weer op naar een goede en rijke economie!!!!! |
![]() |
|
Verwijderd
|
de prijsverhogingen zijn door de winkeliers ingevoerd omdat ze toch alles moesten omrekenen. dan neem je het er toch van
![]() ik zou de euro niet meer willen missen... -handig voor in het buitenland, geen geld meer omwisselen. -ik vind dit geld mooier en makkelijker uit elkaar te houden. |
![]() |
|
![]() |
Wat vinden jullie hiervan? Zijn jullie voor of tegen?
Wat hebben we te winnen met een gang terug naar de gulden? Zelfs als al het slechte wat je ooit gehoord hebt over de euro waar is en alle winkeliers zwaar misbruik hebben gemaakt van de komst van de euro om zo de prijzen te verhogen. Zelfs dan, wat heb je er dan aan om terug te keren naar de gulden? Worden de prijzen dan opeens lager? Lijkt me logischer dat de winkeliers dan de valutawisseling opnieuw aangrijpen voor een prijsverhoging. ![]() |
![]() |
|
![]() |
idd als we alles gaan terugdraaien wordt alles weer duurder maar ik vindt het wel achtelijk dat allez zo ontsettend duur is geworden neem nou een breezer ofzoiets 4,50 eurie dat is ruim 10 gulden!!!!!!!!
onsportief van de winkeliers enzo. maar van mij mag ie wel blijven want ik hoef dan niet steeds te wisselen als ik naar het buitenland ga. groetjes
||
Citaat:
de euro heeft het niet versneld, het komt deels door de euro, de recessie kan ook juist een oorzaak zijn van de stijging van de prijzen door de euro. Doordat de prijzen door de euro zijn gestegen zouden de bestedingen per gezin dan zakken. Dit heeft gevolgen voor bedrijfen (deze verkopen minder). De bedrijfen komen met mindere winsten en zelfs met verlies te zitten. Dit heeft ontslagen als gevolg. Doordat er veel mensen ontslagen worden kopen deze weer minder. Met als gevolg dat de bestedingen weer minder worden en de bedrijfen nog minder verkopen. Enz. Over die sterke munt, de gulden was ook sterk (misschien nog sterker dan de euro omdat de gulden een vaste wisselkoers had). Het is inderdaad handig voor de internationale handel, de euro. Maar jongetje, dat vraag ik me nou af, waarom reageer je zo extreem..?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nostalgisch geblaat. |
![]() |
|
Omrekenkoers is al weer dik 2 jaar oud. Al was de gulden er nog geweest had je minder kunnen kopen voor die zelfde Gulden. Als je nu iets koopt in euro's moet je het ongeveer vermenigvuldigen met 2 om tot guldens van "nu" te komen.
Over 20/25 jaar is de is de euro gelijk aan de gulden.
||
![]() |
Citaat:
Des ter meer reden om het in de horecaop bier te houden en thuis de breezers (dat scheelt meer als 3 euro) te drinken. Goed Als de gulden er weer zou komen is het 100% zeker dat alles WEER omhoog gaat, dus der isd helemaal geen nut ![]() Het is verder wel makkelijk voor als je naar portugal ofzo op vakantie gaat Verder heb ik het ZEER goed gemerkt aangezien wij de omprijzingen hebben gedaan, In januari viel het wel mee (dubbele prijzing) maar vooral in Juli ging het wat harder. grtz ivo
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, de euro is niet zozeer gestegen, de dollar is gezakt (bush maakt er weer een zooitje van). Misschien was de dollar tovd gulden nog wel meer gedaald. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De euro dumpen en teruggaan naar de oude munt? Severus | 98 | 20-06-2005 16:10 | |
Algemene schoolzaken |
enquete school over de euro lushious | 61 | 23-09-2003 15:31 | |
Algemene schoolzaken |
Wat merk jij van de euro? akiwerlich | 6 | 26-02-2003 17:38 | |
Werk, Geld & Recht |
Wat merk jij van de euro? akiwerlich | 13 | 26-02-2003 01:12 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Wat merk jij van de euro? akiwerlich | 1 | 19-02-2003 20:43 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Is mijn nederlandse tekst over de euro ok? Compugreen | 2 | 14-01-2002 17:50 |