Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2004, 17:13
loverboy18xs
loverboy18xs is offline
..Halloo iedereen!!!!

Thema: Gemengde scholen in het voortgezet onderwijs.
De stelling is:
*De overheid moet een gedwongen spreidingsbeleid voeren zodat witte en zwarte scholen verdwijnen.

Ben jij tegen of voor? en waarom?
Oud 08-03-2004, 17:19
Verwijderd
tegen.
ik denk dat je er niet veel mee opschiet. mensen kiezen vaak voor scholen dichtbij of die ze leuk vinden. je zou de vrije keuze alleen maar verpesten als je een verplicht sprijdingsbeleid invoerd.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 17:45
Go
Go is offline
Zorg maar voor gevarieerdere wijken, dan worden de scholen die in de wijken staan ook wat minder 'zwart'.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 18:27
fib
fib is offline
Citaat:
gerwin schreef op 08-03-2004 @ 18:45:
Zorg maar voor gevarieerdere wijken, dan worden de scholen die in de wijken staan ook wat minder 'zwart'.
Maar dat is een oplossing op langere termijn.
Oud 08-03-2004, 18:28
Verwijderd
Tegen:
-Er is niet bewezen dat kinderen op zwarte scholen slechtere onderwijsresultaten behalen.
-In sommige wijken is het percentage allochtonen meer dan 50%, dan is het logisch dat het percentage op scholen ook meer dan 50% is: reëele afspiegeling van de omgeving waarin de school staat.
-Idd ivm reisafstand en ook omdat kinderen dan misschien niet meer bij vriend(innet)jes en/of broertjes en zusjes op school kunnen komen.
-We hebben in Nederland vrijheid van keuze van onderwijs en dat is volgens mij een goed iets.

Voor argument:
-Beter voor de integratie.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 08-03-2004 @ 19:28:
Tegen:
-Er is niet bewezen dat kinderen op zwarte scholen slechtere onderwijsresultaten behalen.
-In sommige wijken is het percentage allochtonen meer dan 50%, dan is het logisch dat het percentage op scholen ook meer dan 50% is: reëele afspiegeling van de omgeving waarin de school staat.
-Idd ivm reisafstand en ook omdat kinderen dan misschien niet meer bij vriend(innet)jes en/of broertjes en zusjes op school kunnen komen.
-We hebben in Nederland vrijheid van keuze van onderwijs en dat is volgens mij een goed iets.

I agree
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 12:36
biologie
biologie is offline
Ik ben tegen.
Want als je kiest voor witte school, dan wil eigenlijk niet zo graag met "zwarten" opschieten.
En als je wordt gedwongen om met ze op te schieten dan ontstaan problemen. denk ik
Oud 11-03-2004, 12:59
Verwijderd
Citaat:
biologie schreef op 11-03-2004 @ 13:36:
Want als je kiest voor witte school, dan wil eigenlijk niet zo graag met "zwarten" opschieten.
Er zijn ook zat mensen die 'onbewust' voor een witte school kiezen, bv. omdat die school dichterbij is en/of omdat alle vriendjes en vriendinnetjes daarop zitten en/of omdat het bijzonder onderwijs is of omdat de school iets anders heeft ofzo. Beetje kort door de bocht dat iedereen die voor een witte school 'kiest' eigenlijk niet graag met 'zwarten' op zou willen schieten...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten