Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik vond het leuk.
Heb het heel rustig gelezen en heeft wel een aardig sfeertje. Wat klein dingetjes die ik wat minder vond (maar zo klein dat ik ze me nu niet eens echt kan herinneren en als ik ze zou zoeken ik ze niet eens echt duidelijk aan zou kunnen wijzen) Die verandering van verteller is ook leuk, behalve dit stukje: "Dit meisje onderscheidt zich van de andere badgangers" Dat vind ik op de een of andere manier toch niet echt erbij passen ofzo... Dat stukje over Casper, dat is voor zover een net iets te duidelijk vervolg ofzo, terwijl als je dat iets ehh softer zou maken, dan zou het zelfs als mooi einde van dit stukje kunnen dienen denk ik... Ik wil graag een vervolg lezen van dit verhaal, wel als het dezelfde sfeer heeft! Mooie sfeer vind ik het!
|
![]() |
Mooi verhaaltje! Best aardig geschreven. Maar ik ben het wel eens met de personene hierboven: Dat laatste stukje past niet echt bij het verhaaltje. Dat had idd wel wat softer, indirecter geschreven kunnen worden.
Maar ik ben benieuwd naar een vervolg!
||
Citaat:
Als je zelf niet goed kunt schrijven zou je het geschrevene van een ander ook niet mogen beoordelen, maar daar ben ik vanaf. Ik schrijf echt niet beter dan ts doet, maar dat wil dan toch nog niet zeggen dat ik bijvoorbeeld niet zou mogen zeggen wat ik minder aan haar verhaal vind? Een iets nuttigere post mag best wel hoor, heeft niemand bezwaar tegen, denk ik.... Charlotte
|
![]() |
Ik heb het over haar post anzich. Ik bedoel: ''kwa'', geen hoofdletters, ''schrjfstijl'', en geen punt op het eind. En dan zegt ze ook nog eens dat de schrijfstijl niet klopt.
![]() Sorry, maar dat slaat echt alles. ![]() En....Wat voor een cijfer ga je deze post geven, op een schaal van tien, wat nuttigheid betreft? ![]() |
![]() |
|
Schrijfstijl is natuurlijk iets anders dan spelling!
maar oke, je reactie is nu wel iets duidelijker (had je ook allemaal meteen uit kunnen leggen natuurlijk. een mening beargumenteren is altijd goed!) het zijn allemaal offtopic posts natuurlijk (jouw laatste en mijn laatste twee) dus wat het nut betreft zouden die allemaal een 1 moeten krijgen op een schaal van 0 tot 10 (ik doe niet aan een 0, wel aan een 10), maar of ik het nuttig vond, ja, deze post (van jou) vond ik nuttiger dan je vorige! Omdat het nu wel duidelijk is namelijk! (ben niet zo goed in cijfers, maar zo is het toch ook wel duidelijk, niet waar?) Charlotte
|
![]() |
Ik heb het verhaal gelezen, en vond het heel aardig hoor. Het is wel heel duidelijk voor een bepaalde doelgroep geschreven (laat ik zeggen: tussen groep acht en de tweede in).
Even een doodnormale vraag: Voor wie heb je dit verhaaltje geschreven? Voor dit forum, voor jezelf, of echt met serieuze bedoelingen? Gewoon vermakelijk om te lezen vind ik het. ![]() Laatst gewijzigd op 12-03-2004 om 21:16. |
![]() |
|
Daar ben ik het mee eens, het is leuk geschreven en het leest vlot en lekker weg. Vooral het centraalstaande personage vind ik erg interessant, en het karakter - voor het grootste gedeelte - komt erg overeen met dat van een karakter uit mijn verhalen: zwijgzaam, een beetje op de achtergrond staand en kennelijk niet al te dol op andere mensen. Dat vind ik sowieso de meest interessante personages (stille wateren, diepe gronden) en ik denk dat je dat ook nog erg veel kan gaan uitwerken. Alleen de laatst paar regels zijn inderdaad een beetje zonde, het zorgt een beetje voor een anticlimax. Maar ik ben wel benieuwd naar een vervolg
![]()
|
Over die doelgroep,
ik denk dat het daarbij heel belangrijk is op welke manier je zoiets leest. Als ik mijn fantasie wat meer de vrije loop laat, dan zit er ergens ook iets heel mooi 'filosofisch' bijna, in! Vind het helemaal niet zo speciaal voor die doelgroep... behalve natuurlijk dat laatste stukje heel erg, vanaf dat ze in het water staat, maar tot (dus niet tot en met, maar tot) dat stukje van ze voelt zich naakt in haar badpak (of iets in die zin) is het alleen maar heel mooi! Vind ik, Charlotte
|
Wat zal ik ervan zeggen?
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Verder vind ik alles goed, behalve je laatste alinea (en dan met name die laatste zin). Opeens een andere verhaalstijl, die ik een stuk minder mooi vind. Dat zou ik veranderen. Een vervolg: ja, daar ben ik zeker in geinteresseerd, want het gaat niet echt ergens over tot nu toe toch? Ik zou het alleen geen vervolg noemen, eerder een onafgewerkt verhaal dat je verder schrijft. Mijn complimenten, ik kom hier niet zo heel vaak, maar dit is de eerste keer dat ik een verhaal lees wat ik echt leuk vind om te lezen door de stijl! Succes! ![]() Hoipiepeloi |
![]() |
|
kleine toevoeging;
Ze kende Casper van vroeger. Samen voeren zij de wereld rond, achtervolgd door bloeddorstige piraten. Hij nam deel aan riddergevechten en zij was de wanhopige jonkvrouw. Ze ontdekten nieuwe continenten, planeten en diersoorten. Bovendien waren ze meerdermaals getrouwd geweest. Maar, zoals het vaker schijnt te gaan tussen beste vrienden, waren ook zij elkaar ontgroeid. Hij ging roken en meisjes versieren. Zij ontdekte de wereld verder, in haar eentje. Tot die dag dat hij ineens weer voor haar deur stond, compleet met bloedneus en betraande ogen. Hij was in een gevecht belandt. Zij kuste zijn tranen zonder er bij na te denken weg, en depte zijn neus met een theedoek. Langzaam vloeiden de uitingen van meelij over in uitingen van lust en begeerte. Op die theedoek heeft hij haar vrouw gemaakt. Pas daarna vertelde hij te gaan verhuizen. De volgende ochtend had ze spijt. Ze voelde zich vies, zelfs na een halfuur onder de douche te boenen. Nergens op haar lichaam was nog een spatje chloor te bekennen, en toch bleef ze wrijven tot haar huid ervan gloeide en schuurde. Als hij nou van haar hield. Als ze het geld nou niet nodig had.
||
Citaat:
Toch één ding, dat "De jongen heet Casper. Hij is een vriend van vroeger, is verbaasd haar weer te zien. Die middag hebben ze in het kleedhokje gevreeën. " vind ik een beetje buiten het stukje vallen. Je kunt in dit geval denk ik heel leuk met de lezer spelen door de lezer daar zelf achter te laten komen. Door een passage als "De volgende ochtend had ze spijt. Ze voelde zich vies, zelfs na een halfuur onder de douche te boenen." heb je als lezer sowieso al wel een vermoeden van wat er gebeurd is. Misschien dat het wat beter werkt als je het niet expliciet noemt. |
![]() |
||
Citaat:
en dan heb je dit dus ook bereikt! ![]() Charlotte
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |