Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2004, 07:42
D@mien
D@mien is offline
FF:CC is gisteren uitgekomen en ik, als FF fanboy , kocht hem natuurlijk meteen...
Ik had er al wat rare reviews over gelezen, maar mijn ervaring met Square was wel dat ze je nooit teleurstellen...or so I thought...
Ik ben na 3 uur spelen in singleplay al ruim over de helft als ik was doorgegaan had ik em in 1 ruk zonder enige moeite uitgespeeld...

Wat is er in mijn ogen dan mis:
- Hij is véél te makkelijk...de dungeons zijn verre van een uitdaging en de bazen zijn belachelijk simpel...daar zijn zelfs de bosses van X-2 nog moeilijk bij...

- Er zit geen verhaal in...je krijgt een inleidend verhaaltje in de manual en in de game hoor je er niets meer over....het hele spel is hetzelfde...naar een dungeon lopen, je helemaal gek rossen op te simpele monsters...een boss verpletteren en en kristal vullen...
Zo gaat dit dus het hele spel....geen plottwists ofsow...alleen maar het bovenstaande...

- heel veel van de monsters zijn gewoon de monsters uit FF9 (zelfde sprites) die iets smoother zijn gemaakt (al lijkt et alsof ze dat in 5 minuten in photoshop gedaan hebben)

- de magic is zielig.....je kan maar 6 soorten magic krijgen...alle elementen, cure en life. Deze kan ej deels combineren...maar het spel is zó simpel dat het alleen maar zonde is van je tijd...want zo machtig is je magic niet....

Ik ga dus voor het eerst in mn leven een game van de Squaresoft inruilen voor een andere game...want dit gedrocht is een schande voor Final Fantasy...

Wat vinden jullie nou van deze game??
Oud 12-03-2004, 08:41
Jolt
Jolt is offline
ik had zo een filmpje gezien, wel hele erge kiddie graphics toch?Maar hoe is het battlesysteem?
Oud 12-03-2004, 10:11
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Ik was al huiverig om hem te kopen, maar na dit gelezen te hebben ga ik em toch maar eerst een keertje huren .
Oud 12-03-2004, 12:59
Verwijderd
En dus wacht ik rustig af tot hij in de budgetbak ligt.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 13:20
Verwijderd
Damn, dit is toch een cube en niet een gba titel?
Hoe weet je eigelijk dat je al over de helft bent? Walktrough?
Pff, dat ze zoiets doen valt me echt van ze tegen(kheb FFX-2 nog niet gespeeld )
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 13:47
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
het is meer een spel uit de Secret of Mana reeks, maar ze hebben het FF genoemd, omdat dan al die FF nerds het zouden kopen.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 13:58
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Mikai schreef op 12-03-2004 @ 09:41:
ik had zo een filmpje gezien, wel hele erge kiddie graphics toch?Maar hoe is het battlesysteem?
Het battlesysteem is zeer simpel.
Je drukt op A en je slaat...met een beetje timing kan je een combo van 3 slagen doen...je hebt ook een special move bij elk ras...maar dat stelt nix voor....
Je hebt maar 6 default magic: Fire, Ice, Water, Thunder, Cure en Life. Deze kan je ongelimiteerd casten... Je kan sommge magic combineren...vb. Fire+Fire = Fira
In totaal heb je maar iets van 15 verschillende magic die vrijwel allemaal etzelfde doen.
In elke dungeon moet je opnieuw je magic halen, want om een of andere idiote reden laat je al je magic achter in de laatste dungeon. het komt er dus op neer dat je in vrijwel alle battles alleen maar de A knop gebruikt, aangezien magic niet de moeite waard is...

De grafics zijn wel in orde...het lijkt et meeste op de stijl van FF9 .(et lijkt wel alsof CC een foute FF9 kloon is)
Oud 12-03-2004, 14:04
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Screaming Slave schreef op 12-03-2004 @ 14:47:
het is meer een spel uit de Secret of Mana reeks, maar ze hebben het FF genoemd, omdat dan al die FF nerds het zouden kopen.
Secret of Mana = sweet...dat heeft een verhaal...je kan level uppen enzo...Dat et niet turn based is is geen probleem...et zit genoeg variatie in om te blijven spelen...FF:CC daarentegen heeft vrijwel geen plot en is het hele spel hetzelfde...

Citaat:
Damn, dit is toch een cube en niet een gba titel?
Hoe weet je eigelijk dat je al over de helft bent? Walktrough?
Et is een Cube titel ja...maar met dat GBA connectivity gedonder...

Ik heb idd in een walkthrough gekeken hoever ik was...aangezien ik al in 'year 2' zat en exact hetzelfde moest doen ging ik ff kijken hoelang dat nog doorging...en et blijkt dat je em na 'year 3' al uitgespeeld hebt....
Verder zijn er geen sidequests....alleen maar 1 minigame die je alleen maar kan spelen in multiplayer...
Oud 12-03-2004, 15:06
Verwijderd
Zucht, zelfs ff8 haalt het niet bij de teleurstelling die ik hierbij voel
Niet dat ik een GC heb
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 15:32
ABrules
ABrules is offline
Met zn 2en is het wel fun maar ja, in mn eentje is het ook wel beetje jammer dat het zo makkelijk is...

ach, ik vind de Final Fantasy sfeer dr wel leuk inzitten eigenlijk, muziek en stijl van het spel het is duidelijk een andere weg in geslagen, maar ik heb er gemengde gevoelens over...

met zn 2en is het echt vet om te spelen in je 1tje minder en te makkelijk waarschijnlijk. *zucht* ach ja, k ben toch fan en vind deze game goed genoeg om niet in te ruilen en als ik hier mee klaar ben dan is waarschijnlijk Metal Gear Solid: Twin Snakes alweer in de winkel.

of ik ben veel eerder klaar maar ja, hoe weet je dat je op de helft bent? heb nergens procenten tegengekomen en vraag me eiegnlijk af to hoe veel jaar het spel gaat, maar ja ik zie wel

het battle system tja... t is anders
Oud 13-03-2004, 00:18
Rareware
Rareware is offline
De game is ook meer voor multiplayer gemaakt hoor. Ik heb hem niet gekocht omdat als ik hem voor de singleplayer zou kopen de 60 euro niet waard is. En voor multi zou ik er nog 2 gb advance bij moeten kopen en dat werd me toch net iets te duur.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 12:47
iRoy
iRoy is offline
Wokee ik ga eerst even zeggen dat je de game NIET na Year 3 hebt uitgespeeld! Een Miasma boom aan laten groeien duurt 2 jaar, maar na elke keer dat een boom dus opnieuw een druppel kan geven wordt het level ook een beetje aangepast. Naja niet iedere keer, maar verschil is er wel! Ook worden de wezens wat veranderd per level. De einbaas leert ook elke keer wat nieuwe truukjes. Verder vergeet je de Magic Clear Maar ik vind dat magie systeem ook nogal jammer, maar op zich is het ook wel weer heel vernieuwend en kan je best veel met zo weinig doen! Maar ik zit nu zelf in het derde jaar en ik heb het eerste half uur spelen ook HEEL veel moeite gehad om de controller niet neer te gooien, maar als je wat langer doorspeelt merkte ik iig dat het best een aardige game is! En ik heb de Multiplayer nog niet geprobeerd.
Oud 17-03-2004, 16:03
Screaming Slave
ik heb het overigens een week of wat geleden ook even geprobeerd, en het zag er erg mooi uit enzo. en spells combinen zag er wel geinig uit op het moment echter geen tijd om er mee verder te gaan, maar dat komt nog wel.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 19:13
Captain N
Captain N is offline
Whehe, je moet het spel ook niet alleen spelen maar met 2 of 3 vrienden.
SP is ronduit kut, MP is de beste MP ervaring tot nu toe imo.

Dus als je geen vrienden hebt met een gba (of gewoon geen vrienden) dan kan je deze laten liggen, anders gelijk aanschaffen.
Oud 18-03-2004, 17:30
ABrules
ABrules is offline
mensen wees niet bang er gaan geruchten dat er nog een Final Fantasy naar de cube komt... het betreft waarschijnlijk een remake van deeltje VII of VIII of IX of alledrie of helemaal nieuw spel naah ja... de geruchten gaan rond en het zou geen slechte zet van Square Enix zijn

http://www.cubezone.nl/ShowContent.asp?ContentID=12513
Oud 19-03-2004, 08:45
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Wat zou er dan zo geweldig zijn aan een remake?
Oud 19-03-2004, 11:37
ABrules
ABrules is offline
Ja, deel 7 is gewoon zo wat ongeveer het beste spel aller tijden vind ik dan

en deel 9 is ook gewoon gaaf... deel 8 iets minder, maar vergeleken met veel andere spellen nog briljant

nou ja... als je fan bent van de final fantasy serie en een gamecube hebt ben je heeeel blij met dit nieuws
Oud 19-03-2004, 13:31
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Als je fan bent van ff heb je die spellen allemaal al en heb je een remake dus nergens voor nodig .
Oud 20-03-2004, 13:04
ABrules
ABrules is offline
ja ik heb die spellen ook

alleen heb ik ff IX die is beschadigt kan ik niet verder ff VIII heb ik op de pc en speelt gewoon niet zo relaxed en ff VII heb ik op de psx en daar is niets mis mee gelukkig ook heb ik ff VI op de psx en nu dos ook ff:cc maar ja, ik wil er ook op de cube anders heb ik dat ding hier ook alleen maar voor zelda staan ofzo
Oud 20-03-2004, 18:00
Verwijderd
FF6 op de psx vond ik verrot traag . Ik was bijna bij het einde, maar toen ging ik eindelijk een PS2 kopen en heb ik meteen FF6 ingeruild er bij.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 20:34
ABrules
ABrules is offline

deze scan is verschenen in een vooraanstaand japans gamecube magazine...

het gaat erover dat er dus waarschijnlijk remakes van eerdere Final Fantasy spellen komen aangezien duidelijk Squall er op staat...

ook staat er dat Kongdom Hearts 2 misschien naar de Gamecube komt... maar ja, het is allemaal nog niet bevestigd enzo... maar op zich zou het wel mooi zijn vind ik

Laatst gewijzigd op 21-03-2004 om 20:41.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 21:24
D@mien
D@mien is offline

Dat lijkt me nou ZO stoer... hopelijk is dit ook meer dan een gerucht..
Oud 21-03-2004, 21:58
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
De trailer van 12 is iig te zien op ign.
Oud 22-03-2004, 08:12
Verwijderd
Maar wat is dat guilty wing dan?

En die trailer van ff12 is al een hele tijd uit
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 10:43
ABrules
ABrules is offline
Ja zo gaat het heten misschien, of het een nieuw spel is of een remake of een collectie van remakes is verder nog niet bekend. Maar ja, het zou niet zo heel foute stap zijn van Square-Enix
Oud 22-03-2004, 13:38
Verwijderd
Ik vraag me af hoe de Full Metal Alchemist game van Square-Enix is
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 16:23
ABrules
ABrules is offline
Citaat:
Morridin schreef op 22-03-2004 @ 14:38:
Ik vraag me af hoe de Full Metal Alchemist game van Square-Enix is
mja, daar ben ik eigenlijk nog helemaal niet bekend mee zal eens gaan kijken waar ik wat ken vinden van FMA... ow jee... is toch niet té vet hé? anders ben ik daar dadelijk ook al aanverslaafd
Oud 22-03-2004, 17:59
Verwijderd
Typ maar in bij google en je vind al snel de square-enix site. helaas is ie in het Japans en snap ik er dus geen reet van en heb ik dus geen idee waar ik de screens kan zien
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 21:11
ABrules
ABrules is offline
ja... zit er eigenlijk aan te denken om een cursus japans ofzo te gaan volgens... spreken en lezen ofzo. Ik bedoel... neej wacht ik verhuis gewoon naar Japan hebben ze alles ook eerder
Oud 22-03-2004, 22:27
Verwijderd
Idd Japan rulez. Ze hebben daar eerder anime, ze hebben daar eerder games en Power Metal is volgens mij ook vrij populair daar
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 15:30
Ieke
Ieke is offline
Ik moet zeggen dat ik hem best leuk vind, maar ik speel hem dan ook in de muliplayer.
Oud 23-03-2004, 16:49
ABrules
ABrules is offline
Citaat:
Morridin schreef op 22-03-2004 @ 23:27:
Idd Japan rulez. Ze hebben daar eerder anime, ze hebben daar eerder games en Power Metal is volgens mij ook vrij populair daar
ja echt hé... wat doen wij hier nog? beetje jaloers zitten wezen enzo... Japan mag van mij de wereld overnemen hebben we hier ook alles zo snel
Oud 23-03-2004, 21:37
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Ik ga hem morgen toch kopen waarschijnlijk, ik denk dat ik hem wel vrij cool ga vinden .
Oud 23-03-2004, 22:34
Screaming Slave
Citaat:
NyteWolf schreef op 23-03-2004 @ 22:37:
Ik ga hem morgen toch kopen waarschijnlijk, ik denk dat ik hem wel vrij cool ga vinden .
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 23:04
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Screaming Slave schreef op 23-03-2004 @ 23:34:
Ja, want je kan dus oneindig door gaan tot je zin hebt om de eindbaas te gaan slachten, dus ach, kan er flink wat tijd instoppen als ik wil.
Oud 23-03-2004, 23:10
Screaming Slave
Citaat:
NyteWolf schreef op 24-03-2004 @ 00:04:
Ja, want je kan dus oneindig door gaan tot je zin hebt om de eindbaas te gaan slachten, dus ach, kan er flink wat tijd instoppen als ik wil.
kmoet het ook maar eens gaan spelen.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 09:09
ABrules
ABrules is offline
Ow, dat van Final Fantasy Guily Wing bleek toch nep te zijn Nintendo heeft (hopelijk nog) niets bevestigd en Square-Enix ook niet... helaas nou maar blijven hopen dan. Maar het zal wel niet gebeuren
Oud 26-03-2004, 16:32
Verwijderd
ff cc ziet er wel schattig uit
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 21:36
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Dit is echt zo'n ongelovelijk leuk spel . Heb het dit weekend non-stop gespeeld met mn vriendin, en zelfs de seks heeft moeten wijken.

Dat zegt genoeg lijkt me .
Oud 29-03-2004, 08:09
Verwijderd
Citaat:
NyteWolf schreef op 28-03-2004 @ 22:36:
Dit is echt zo'n ongelovelijk leuk spel . Heb het dit weekend non-stop gespeeld met mn vriendin, en zelfs de seks heeft moeten wijken.

Dat zegt genoeg lijkt me .
Inderdaad: Zoek hulp
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten