Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2004, 15:42
engeltje202
engeltje202 is offline
Halloow,
Ik ben opzich slank en niet ontevreden over mijn gewicht.
Ik begin alleen een klein blubberbuikje te kweken (owkeej een beetje ontevreden )
Hebben jullie misschien tips waardoor ik toch iets gezonder zou kunnen eten? Want mijn dagen zijn opzich best lang waardoor ik niet veel tijd heb om ook iets klaar te maken ofzo. Waar kan ik het beste op letten?

Kusjes, engeltje202
Oud 13-03-2004, 22:24
Verwijderd
Hoort dit niet in het grote lijn topic , daar zou je sowieso wel eens kunnen kijken voor tips etc.

Gezonder eten; niet tussen door snoepen, zo min mogelijk snoepen eigenlijk. Goed bij de maaltijden eten ( niet te overdreven natuurlijk, maar als je een goede maaltijd eet, dan heb je minder tussendoor trek). Genoeg fruit eten. Maar er zijn vast nog wel meer dingen hoor.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 22:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Om gezond te eten is regelmatig eten heel belangrijk. Probeer drie maaltijden per dag te eten en tussendoor ongeveer drie (gezonde) tussendoortjes. 's ochtends eten is heel belangrijk, je hoeft dan niet direct twee boterhammen te eten maar fruit, cruesli, crackers of drinkontbijt ofzo is ook goed, als je maar iets eet. Tussen je ontbijt en je lunch eet je dan een tussendoortje bijv. wat fruit, een mueslireep, een liga, zoiets. Tussen de middag eet je dan wat boterhammen met gezond beleg en tussen je lunch en je avondeten ook weer een tussendoortje. 's avonds proberen veel groente te eten en niet al te veel vlees. Aardappels, pasta of rijst zorgen voor een vol gevoel en zijn ook wel belangrijk. Als toetje is fruit of vla ofzo heel geschikt, op die manier krijg je toch ook nog melkproducten binnen (hoewel de laatste tijd in twijfel getrokken wordt of die nou wel gezond zijn). Probeer 's avonds na het eten niet te veel meer te eten en iig niet naar de chips enzo te grijpen, als je toch perse nog wat wilt eten neem dan liever wat fruit.

Probeer ook gedurende de hele dag veel te drinken, als je anderhalve liter water drinkt zit je ook al behoorlijk vol en zal je dus minder snoepen.
Oud 14-03-2004, 13:55
Verwijderd
Gewoon 3 maaltijden per dag eten (ontbijt, lunch en avondeten) en dan een paar gezonde tussendoortjes. Denk dan aan fruit, crackertjes of iets dergelijks. Veel drinken (vooral water) is ook erg goed: ongeveer 1,5 liter per dag.
Verwacht daar trouwens niet te snel resultaat van: als je dit een tijdje volhoudt, zie je pas resultaat.
Ik zou trouwens ook gaan sporten als je dat nog niet doet, want dat helpt ook.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 14:50
engeltje202
engeltje202 is offline
Hartstikke bedankt!
Sorry dat mijn bericht hierstaat...
ik kwam er later pas achter dat er ook nog een lijn-topic is
Maar alsnog bedankt voor jullie berichten en tips!

Kusje van engeltje202
Oud 14-03-2004, 15:33
Sjoerd
Sjoerd is offline
www.gezondheidsplein.nl
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten