Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2004, 19:20
Verwijderd
Sinds een week speel ik (voor 't eerst) B&W, maar ik snap niet helemaal hoe het zit met die desire flags. Er gaan op een gegeven moment vlaggen omhoog, als je villagers dingen nodig hebben, zoals voedsel, hout, village expansion en mercy desires.
Hoe ik aan de voedsel en hout desires kan voldoen is wel duidelijk, maar hoe voldoe ik aan die village expansion en mercy flags? Als ik er meer huisjes bij bouw, daalt de vlag wel, maar na een tijdje gaat 'ie weer omhoog. En dat terwijl ik er geen villagers meer bij wil hebben, omdat ik er al teveel heb. (Alle breeder deciples heb ik btw gestopt). En hoe voldoe ik aan die mercy desire? Nu ben ik nml heel evil bezig omdat ik niet aan die vlaggen kan voldoen, maar ik wil juist een vrolijke wereld .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2004, 19:25
Spoonie
Spoonie is offline
dan zal het waarschijnlijk je wezen zijn die dorpelingen aan het opeten is.
gewoon je beetsje een paar keer flink houwen en dan houd ie wel op
Oud 13-03-2004, 19:29
Verwijderd
Ja maar dat kan dus niet . Mijn wezen is gevangen genomen door dat hulpje van Nemesis, ik zit pas in het derde land ofzo. Ik moet drie dorpen overnemen om de pilaren van het krachtveld te breken, maar als mijn dorpelingen steeds ontevreden zijn verlies ik belief
Met citaat reageren
Oud 13-03-2004, 21:54
Verwijderd
Dat uitbreiden.. gewoon huizen blijven boven.. 2 van die gevallen op elkaar doen en die dingen net zo lang bouwen totdat ze stoppen met zeiken...

En dat mercy.. tja.. je zit of met lightning of boomstammen of wat dan ook naar ze te gooien.. moet je daarmee stoppen en zijn ze snel blij
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 13:39
Verwijderd
hmm dat zal ik dan eens proberen. Nog een vraagje: hoe kan ik kiezen welk wonder ik wil bouwen? Of kan ik ze alleen in de volgorde bouwen zoals ze in de handleiding besproken worden?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 14:57
Smobbo
Smobbo is offline
ligt aan de geloofsovertuiging van de dorpelingen waar je god van bent
Oud 15-03-2004, 16:54
Titus
Titus is offline
hey dude, ik speel ook al jaren BnW, goed plan om er nu nog mee te beginnen, ben je alvast een beetje ingeweid voor Black and White 2!

Teneerste als je evil bent, dan moet je echt schijt hebben aan de vlaggen, je ben een slechte god dus je volgelingen moeten daar maar mee leven...
Verder, in 'the desire flags" zit een kleine fout, het is bijna nooit zo dat ze allen omlaag zijn. Als er een paar volgelingen geen huis hebben gaat de 'huizen bouwen vlag' direct omhoog, heb je een paar huizen teveel dan komen ze meteen met de 'neuk-vlag' op de proppen.
Je moet er gewoon een beetje schijt aan hebben. Zolang je maar weer dat je invloedssfeer (die rode rand) uitbreidt als het aantal BEWONENDE volgelingen stijgt.

In BnW2 is dit allemaal niet meer zo belangrijk, dan hoef je veel minder rekening te houden met je volgelingen, ze leven veel zelfstandiger.

Als je nog vragen hebt, PM me maar.

BB, de vreemdeling

Edit: je kan per ras/stam maar een wonder bouwen, als je dus meer stammen overhaalt in jouw te geloven, krijg je er meer ter beschikking.

Laatst gewijzigd op 15-03-2004 om 16:57.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 19:04
Verwijderd
Aha, dus zoveel mogelijk dorpjes overnemen dus, zodat ik veel wonders kan bouwen.
Dus: hoe meer villagers ik heb, hoe groter mijn invloedssfeer wordt? Ga het gelijk ff uittesten
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 21:58
Titus
Titus is offline
goed lezen dude

hoe meer WONENDE villagers, dus je moet ze ook een huis geven. De desire flags zijn voor het uitbreiden van je invloedssfeer heel handig. Als de 'huizen bouwen vlag' omhoog staat dan betekent het dat je wel genoeg villagers hebt maar te weinig huizen. Je invloedssfeer zal pas uitbreiden als je meer huizen bouwt. Dan gaat dus ook de 'huizen bouwen vlag' naar beneden en komt de 'neuk-vlag' weer omhoog. Je hebt dan wel genoeg huizen maar te weinig villagers, etc etc etc
Kortom veel huizen bouwen en je villagers goed laten fokken, zorg dat je genoeg hout hebt in land 3, dat kan namelijk nog een probleem vormen...
Oud 17-03-2004, 09:18
Verwijderd
Ja ik zit nu in land 3, en heb een houttekort. Maargoed, met die miracle wood dispenser kom je ook een eind, net als met die bosspreuk.
Nog een vraagje: ik heb een miracle dispenser gebouwd, maar er komt geen ballonnetje met een miracle erop. Hij staat nu al een hele tijd in m'n dorpje, maar er gebeurt niks?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 16:23
Titus
Titus is offline
Zonde van je hout... je hebt eigelijk niks aan die dispenser. Er komt niet vanzelf een miracle op. Het is alleen handig als je bijvoorbeeld van land 4 naar land 5 gaat, je hebt dan veel hout en voedsel nodig. Je offert dan wat mensjes of je laat je mensjes veel aanbidden en dan activeer je bijv een wood miracle (bij de tempel of met een simpele handomdraai (letterlijk en figuurlijk ))
je plaatst je hand mét het woodmiracle boven de dispenser en klikt. En zie! je krijgt een wonderzaadje (miracle in een "balonnetje") deze wonderzaadjes kun je dan in de hurricane gooien en die komen er weer uit als je in het volgende land komt. Zo kun je makkelijk voedsel en hout miracles vervoeren, 'ingepakt' als het ware.

Oja, heb je BnW ge-updated? Zoniet dan kun je goed vals spelen... Ga naar je dorpswinkel en houd je hout-miracle boven de ingang van de dorpswinkel, als er 'move' (dacht ik... ik heb de nederlandse versie, in het Nederlands staat er iig 'verplaatsen') komt te staat klik je zovaak en zo kort mogelijk als je kunt, als je het goed doet heb je al gauw honderd keer de hoeveelheid meer als je krijgt uit een gewone miracle. Natuurlijk is dit niet helemaal eerlijk

Het vervelende is wel dat als je het spel niet update, voordat je naar land 5 gaat, je problemen met je creature krijgt (in land vijf)
Multiclicken kun je dus tot en met land 4 doen, als je maar zorgt dat je em VOOR land vijf ge-updated hebt.

succes

Oud 18-03-2004, 20:14
Verwijderd
Had ik net al m'n hout bijeengeschraapt om zo'n dispenser te maken zodat ik lekker veel hout kon casten... Maar, toen ik startte met dit land, stond er al zo'n miracle dispenser, en daar komt wel elke keer automatisch een nieuw houtballonnetje op?
En ik heb 'm al geupdate, anders werkte hij niet onder windows xp.
iig bedankt voor je hulp, 'k ga maar eens m'n creature terugpakken van die andere god.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 15:01
Titus
Titus is offline
ja de dispensers die er al staan die geven je wel steeds een miracle, maar de dispenser die je bouwt geven je niets...
owja, bij land 3 kun je het beste meteen de scroll doen met die vent die op die berg woont. die moet je onopgemerkt volgen, best kut... maar als het je lukt helpt hij je als de Lethys je aanvalt, én hij geeft je een wonder.
Oud 19-03-2004, 20:12
Verwijderd
Citaat:
vreemdeling schreef op 19-03-2004 @ 16:01:
ja de dispensers die er al staan die geven je wel steeds een miracle, maar de dispenser die je bouwt geven je niets...
owja, bij land 3 kun je het beste meteen de scroll doen met die vent die op die berg woont. die moet je onopgemerkt volgen, best kut... maar als het je lukt helpt hij je als de Lethys je aanvalt, én hij geeft je een wonder.
ow, gaat die lethys me aanvallen dan? . Ik had die scroll met die man op de berg al gehaald, dus dat is wel mooi dan.
In dat geval ga ik maar eens veel miracles in die dispenser gooien, zodat ik er veel kan casten als lethys aanvalt. Niet dat m'n prayer power opeens op is ofzo
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 21:30
Titus
Titus is offline
ja steeds als je een dorpje inneemt gaat hij een aanvalletje plegen, niet wonderbaarlijk ofzo maar het kan wel vervelend zijn. Speel je weleens online? Ik heb nl wel weereens zin in een potje
Oud 20-03-2004, 16:28
Verwijderd
Ja hij heeft me al een keertje aangevallen. Toen kreeg ik zo'n pack of wolves op me af. Gelijk m'n dorpje weer kwijt aan de Lethys. Kon ik weer dat dorpje gaan impressen, was ik weer een half uur bezig . En nee, ik speel nog niet online. Doe ik pas als ik het een beetje doorheb en wat beter ben
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 18:26
Titus
Titus is offline

ben je trouwens al een beetje op de hoogte van BnW2?
echt een relaxed spel wordt dat namelijk.
Oud 21-03-2004, 18:58
Verwijderd
Volg het niet zo echt, m'n pc trekt dat nml zeker weten niet
En ik ben nogal blut, dus
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 12:45
Verwijderd
Maar ik ben nu steeds als ik bijvoorbeeld een dorpje wil overnemen waar 1000 belief voor nodig is, dan ben ik steeds een uur bezig ofzo om dat dorpje over te nemen. Is dit normaal of ben ik gewoon ontzettend traag?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 15:19
Titus
Titus is offline
level 3 staat er wel om bekent dat het een enorm k*t level is.
Het is idd erg vervelend dat je geen wezen hebt, het laatste dorp dat je moet veroveren is dan ook het irritantste omdat het ook nog zo enorm ver verwijderd is van jouw eigen dorpen.
Je moet eigelijk gewoon heel veel huizen bouwen en mensen laten fokken. Verder moet je gewoon wonderen verrichten bij de nog te veroveren dorpen, vuurballen gooien, omweer, voedsel, vuurballen, blussen, voedsel, hout, omweer etc etc. Variatie is een van de belangrijkste dingen bij BnW om een dorp t e bekeren. Maar lang duurt het altijd wel idd.
Oud 23-03-2004, 09:48
Verwijderd
Mja, dat derde dorp stond eerst ver buiten mijn invloedssfeer, maar ik heb vlakbij dat derde dorp (aan de rand van mijn invloedssfeer) weer een nieuw dorpje gebouwd, zodat ik er nu makkelijk bij kan komen qua invloed. Maargoed, 'k ben dus nog wel even bezig met 't overnemen van dat dorpje
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten