naar mijn mening heeft het leven helemaal geen zin, nut of welk woord je er ook voor wilt gebruiken, omdat ik denkt dat de mens de wereld eigenlijk alleen maar slechter maakt, mijn leven totaal niets toevoegt aan de wereld. De mens opzich voegt al weinig toe, want wat zou het uitmaken als wij er niet zouden zijn? Natuurlijk evenwicht zou dan volgens mij vanzelf uiteindelijk wel weer herstellen en voila, een mooie wereld...
maar de zin van mijn leven....
niets dus, als bedenkt wat het toe zou voegen voor de wereld of voor andere mensen..
maar ik wil het wel zo leuk mogelijk maken voor mijzelf zo lang ik leef. Soms is het daardoor zo dat ik puur bezig ben met overleven en niet depressief (sorry, ik zou misschien depri moeten zeggen) worden, maar als ik al min of meer 'vanzelf' denk te overleven ben ik bezig met alle leuke dingen...
Ik houd mezelf bezig, doe heel erg veel voor een PJO (politieke jongeren organisatie), voor school (eindexamen) doe ik slechts het hoognodige hoe slecht dat ook kan zijn, en verder ben ik bezig met lezen, schrijven, en wat dan ook, zolang ik het zelf maar leuk vind....
(nee, ik ga niet uit, ben bezig vrienden te zoeken, had gelukkig gister nog een geweldig telefoongesprek met iemand!)
Dus mijn leven heeft geen zin, heeft geen nut, maar laten we allemaal alsjeblieft proberen je leven (en ook dat van anderen) zo leuk mogelijk te houden/maken voor zolang het duurt!
Charlotte