Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2004, 15:46
PGWR
PGWR is offline
Ik moet voor maatschappijleer onderzoeken of zwaarder straffen leidt tot minder criminaliteit. Daarvoor wil ik graag het gevoerde regeringsbeleid tegen criminaliteit sinds 1960 tot heden gebruiken.

Echter kan ik hierover niets vinden. Als ik op Google kijk, wordt ik niet veel wijzer. Hetzelfde geldt op de website van het Ministerie van Justitie.

Weten jullie een site met goede, objectieve informatie over het gevoerde beleid ten aanzien van de criminaliteit?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-03-2004, 16:01
Verwijderd
Ik kan je zo wel zeggen dat hogere straffen niet leiden tot afname van de criminaliteit, daar hoef ik geen onderzoek voor te doen.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 16:11
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-03-2004 @ 17:01:
Ik kan je zo wel zeggen dat hogere straffen niet leiden tot afname van de criminaliteit, daar hoef ik geen onderzoek voor te doen.
Er zijn weldegelijk theoriën die bevestigen dat zwaarder straffen leidt tot minder criminaliteit.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 12:17
Tha Jodo
Tha Jodo is offline
Hogere straffen helpen niet echt tegen de hoogte van criminaliteit. Het zal wel wat helpen maar niet veel.
Je kan dan beter gaan kijken naar anders soort straffen, zoals de taakstraffen(leerstraf en werkstraf). Ook het electronisch toezicht is dan wel interresant
Oud 18-03-2004, 11:35
PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Tha Jodo schreef op 16-03-2004 @ 13:17:
Hogere straffen helpen niet echt tegen de hoogte van criminaliteit. Het zal wel wat helpen maar niet veel.
Je kan dan beter gaan kijken naar anders soort straffen, zoals de taakstraffen(leerstraf en werkstraf). Ook het electronisch toezicht is dan wel interresant
Ooit gehoord van de theorie van Gary Becker?

Maar goed, niemand heeft objectieve informatie over het gevoerde regeringsbeleid tussen 1960 en heden?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 10:39
Sithan
Sithan is offline
Kom op zeg ff beter zoeken,

Op het WODC de documentatie site van het ministerie van Justitie staan alle cijfers met betrekking tot criminaliteit.

Btw de theorie van Becker is op verschillende wijzes al ontkracht.

Laatst gewijzigd op 22-03-2004 om 20:24.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten