Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2004, 21:43
Mr T
Mr T is offline
Ik zou wel eens naar de Dode zee willen gaan, is er hier iemand al een keer heen geweest? Zou ik dan in Israël of Jormandië moeten zitten ivm de veiligheid? En wat gaat zo'n geintje kosten voor een week (of twee)?
Oud 15-03-2004, 20:40
Rundfunk
Rundfunk is offline
Wat is Jormandië
Ik neem aan dat je Jordanië bedoelt...
Ik ben daar geweest en ik kan het zeker aanraden (alleen niet in hartje zomer want dan smelt je weg ) Het is daar zo ontzettend mooi in de woestijn met al die bergen en je kan heerlijk drijvend relaxen op het water
Qua veiligheid denk ik dat het niet zoveel uit maakt. Je hebt aan beide kanten wel risico's. Aan de Israelische kant de aanslagen natuurlijk en je zit dan wel in dat gebied. En aan de Jordaanse kant ben je natuurlijk wel 'De Westerse' dus ja alles zou dan kunnen gebeuren. Maar alles valt er te relativeren. Ik denk dat het aan beide kanten wel meevalt, hangt een beetje van jou af want ik neem aan dat je niet alleen de Dode Zee wilt zien en dan terug naar huis vliegen.

Oja, ik ben wel aan de westerse kant geweest van de Dode Zee, dus ik kan uit ervaring niet spreken over de Jordaanse kant
Oud 16-03-2004, 13:35
Mr T
Mr T is offline
potver, ik zat denk ik nog met Normandië in mijn kop
en een beetje cultuur van 1 van de landen is altijd mooi meegenomen, maar de dode zee is nogal goed tegen huidziektes, daar zou ik dan ook zeker mijn voordeel mee doen. zou dat ook vergoed kunnen worden dan?
Oud 11-04-2004, 14:40
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Mr.Beefy schreef op 14-03-2004 @ 22:43 :
Ik zou wel eens naar de Dode zee willen gaan, is er hier iemand al een keer heen geweest? Zou ik dan in Israël of Jormandië moeten zitten ivm de veiligheid? En wat gaat zo'n geintje kosten voor een week (of twee)?
Ja, en het is er heerlijk. Ik heb nogal een enorm droge en zeer gevoelige huid en het water van galilea (dode zee) maakt dat weer heerlijk zacht .
Hmm prijzen: dit jaar zit de gem. ticketprijs rond de 400 euro, als ik jou was zou ik goed zoeken en ook de charters checken.
Slaapplaatsen varieren heel erg.
Van gratis bij familie/vrienden tot 5 sterren hotels van een paar honderd euro...
Ik kan je denk ik het beste de hostels aanraden die zijn niet duur en ook gezellig (meestal in een zaal).
In Tel Aviv op de ben yehudastraat kost het 7,50 euro per nacht en kun je ook je eigen eten koken. Maar goed dat verschilt nogal denk ik alhoewel ik er zelf niet tot nauwelijks ervaring mee heb.
Hmm eten in israel is niet duur, showarma en falafel voor 10 shekel en in de straat zijn groenten en fruit spotgoedkoop...
wil je meer weten vraag het gerust . Jeruzalem is in ieder geval zeker een bezoek waard!
Oud 11-04-2004, 14:47
Miracle
Miracle is offline
Topic titel gewijzigd.

een beetje laat.
Oud 11-04-2004, 14:52
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
dreen schreef op 11-04-2004 @ 15:47 :
Topic titel gewijzigd.

een beetje laat.
Geeft niet... Liever laat dan nooit .
Oud 26-04-2004, 13:39
Mr T
Mr T is offline
Citaat:
Sweet_Hadar schreef op 11-04-2004 @ 15:40 :
Ja, en het is er heerlijk. Ik heb nogal een enorm droge en zeer gevoelige huid en het water van galilea (dode zee) maakt dat weer heerlijk zacht .
Hmm prijzen: dit jaar zit de gem. ticketprijs rond de 400 euro, als ik jou was zou ik goed zoeken en ook de charters checken.
Slaapplaatsen varieren heel erg.
Van gratis bij familie/vrienden tot 5 sterren hotels van een paar honderd euro...
Ik kan je denk ik het beste de hostels aanraden die zijn niet duur en ook gezellig (meestal in een zaal).
In Tel Aviv op de ben yehudastraat kost het 7,50 euro per nacht en kun je ook je eigen eten koken. Maar goed dat verschilt nogal denk ik alhoewel ik er zelf niet tot nauwelijks ervaring mee heb.
Hmm eten in israel is niet duur, showarma en falafel voor 10 shekel en in de straat zijn groenten en fruit spotgoedkoop...
wil je meer weten vraag het gerust . Jeruzalem is in ieder geval zeker een bezoek waard!
ik zou daar ook voornamelijk het liefste een keer heen willen voor mijn huid, die ook nogal eens een lastpak is. Ik vraag me dan wel af of zoiets ook te declareren valt bij de verzekeraar...een beetje cultuur is natuurlijk mooi meegenomen, maar hangt ook van de veiligheid in dat land af...iig bedankt voor je reply
Oud 07-07-2004, 18:35
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Mr.Beefy schreef op 26-04-2004 @ 14:39 :
ik zou daar ook voornamelijk het liefste een keer heen willen voor mijn huid, die ook nogal eens een lastpak is. Ik vraag me dan wel af of zoiets ook te declareren valt bij de verzekeraar...een beetje cultuur is natuurlijk mooi meegenomen, maar hangt ook van de veiligheid in dat land af...iig bedankt voor je reply
Als je een aanbeveling hebt van je dermatoloog, kun je (een gedeelte iig) terugkrijgen van de verzekering. Ergens las ik dat als je bijv. een bepaalde vorm van Psoriasis hebt je elk jaar naar Israel mag op kosten van de verzekering.
Good luck!
(voorheen bekend als sweet_hadar)
Oud 11-07-2004, 22:35
Gilbert
Gilbert is offline
Citaat:
Ik zou wel eens naar de Dode zee willen gaan, is er hier iemand al een keer heen geweest?
Ik heb gezwommen in de Dode zee toen ik 4 was, maar daar weet ik niets meer van. Behalve dan dat er mensen op het water dreven die een krantje aan het lezen waren.
Oud 11-07-2004, 22:46
levi's
levi's is offline
Citaat:
Ik ben er al een paar keer geweest... Super cool om een keer mee te maken

Ticket naar Israel kost je ongeveer 400 euro... en dan overnachting... de prijzen zijn iets goedkoper dan hier in Nederland.
Je kan beter naar Israel dan naar Jordanie... de route naar de dode zee vanaf de airport van tel aviv is echt niet Onveilig ofzo

veel plezier!
Oud 12-07-2004, 00:16
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Ik wil er ook heel graag heen. De omgeving van de dode zee is natuurlijk ook prachtig. Plaatsen als Qumran en Petra schijnen zeeer de moeite waard te zijn. En natuurlijk is het het heilige land waar Jezus heeft rondgelopen enzo.. dat is vanuit mijn interesse voor het vroege christendom erg leuk. Het midden oosten spreekt me zoizo erg aan. Ik denk dat het inderdaad niet zoveel uitmaakt of je in Israel of Jordanie zit. De dode zee oever ligt niet in risico gebied wat betreft aanslagen. En Jordanie is een zeer verwesterd en tolerant land.
Oud 12-07-2004, 08:06
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
levi's schreef op 11-07-2004 @ 23:46 :
Ik ben er al een paar keer geweest... Super cool om een keer mee te maken

Regels voor berichten