Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2002, 06:44
Frida
Frida is offline
Wat vinden jullie van de dierenverkoop op markten?

"Verbieden?" of denk je "waarom in godsnaam verbieden?!"

Vinden jullie dat het aan bepaalde normen moet voldoen?Zoja kan je enkele voorbeelden geven? (en aan welke normen moet gewone dierenhandel voldoen?)

En tot slot, hebben jullie al een dier op de markt gekocht?
Oud 03-05-2002, 07:59
TearSong
TearSong is offline
natuurlijk verbieden! een goed voorbeeld is de vogeltjesmarkt in Antwerpen, die is nu gelukkig verboden maar als je kijkt wat ze daar met al die beesten deden...
En ik begrijp het best wel, dat je een dier wilt 'redden' uit het kooitje waar het op zo'n markt in zit...maar met het merendeel van die dieren is iets mis, of het nou door inteelt komt of een besmettelijke ziekte. nu is het overigens zo dat veel van die verkopers op de vogeltjesmarkt alsnog dieren verkopen, nu in kleine dierenwinkels enzo..maar nog net zo onbetrouwbaar.

Lees dit verhaal maar eens:
Het kitten dat geen kat mocht worden

of deze:
Puppy Toby

Allebei de dieren gekocht bij een handelaar die eerst op de vogeltjesmarkt stond...

Laatst gewijzigd op 03-05-2002 om 08:02.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 17:39
Frida
Frida is offline
Juh Ik vind het een zeer goed voorbeeld.
Kheb ook al verhalen gehoord van mensen die diertjes uit medelijden kochten op de volgeltjes markt, die dan na een paar dagen vanzelf stierven
Kherinner zelf alleen nog de kraampjes met de enorme "vogeltjes"allemaal hokjes met pietjes vogels.Kwas toen nog klein en kvond het toen ook al zielug.Tis verschrikkelijk jah.

Maar euhmz. Als ik in een dierenwinkel kom merk ik nog vaak dat de dieren er niet meteen op de ideale manier behandeld worden, dus ik vind ook wel dat er een strengere controle op moet komen.En/of dat er een andere oplossing moet gezocht worden ivm het verkopen van diertjes.
Oud 03-05-2002, 20:32
cyb@gurl
cyb@gurl is offline
Citaat:
TearSong schreef:
natuurlijk verbieden! een goed voorbeeld is de vogeltjesmarkt in Antwerpen, die is nu gelukkig verboden maar als je kijkt wat ze daar met al die beesten deden...
En ik begrijp het best wel, dat je een dier wilt 'redden' uit het kooitje waar het op zo'n markt in zit...maar met het merendeel van die dieren is iets mis, of het nou door inteelt komt of een besmettelijke ziekte. nu is het overigens zo dat veel van die verkopers op de vogeltjesmarkt alsnog dieren verkopen, nu in kleine dierenwinkels enzo..maar nog net zo onbetrouwbaar.

Exactly.
Mijn konijn van de markt was 2 piek en zat onder de maden, kwam ik later achter.
En bovendien is het gewoon onethisch tegenover de dieren.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 08:53
kees17
kees17 is offline
Veemarkten moeten bestaan, want er zijn veel mensen die verdienen hun boterham er mee.

We hebben ook eens een konijn gekocht op een markt, maar dat beest leeft nog steeds en is al negen jaar en nog nooit bij de dierenarts geweest.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 11:19
BleuQueen
BleuQueen is offline
ik heb nog nooit een dier gekocht op een markt, alleen maar in winkels.
Oud 05-05-2002, 15:22
D@mien
D@mien is offline
Dieren op de markt zijn vaak mishandeld enzo..verbieden dus
Oud 06-05-2002, 13:04
dierenliefhebster
dierenliefhebster is offline
Dieren moeten niet verhandeld worden, dieren moeten vrij zijn. Dat hoort zo, zo is de natuur en dat is de gang van het leven!
Oud 07-05-2002, 11:21
kees17
kees17 is offline
Citaat:
D@mien schreef:
Dieren op de markt zijn vaak mishandeld enzo..verbieden dus
nee man
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 08:35
bracelance
bracelance is offline
ik was vorige week een weekje in kreta. Daar zag ik echt gewoon levende beesten die verhandeld werden. Er was zelfs een vent die wilde het dier niet levend meenemen. Toen hakte die marktvent die kop eraf. Ranzig gewoon.
Oud 14-05-2002, 16:13
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ik vind dat het wel moet kunnen als ze ook in grote kooien zitten tenminste genoeg ruimte hebben...maar ik zie op de markt altijd veel te kleine kooitjes en veel te veel dieren bij elkaar in een kooi dan moet het verboden worden!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten