Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2004, 16:56
desiree1986
desiree1986 is offline
Hallo allemaal!
Ik zit in 6 VWO zoals jullie misschien wel weten. Ik heb net m'n laatste rooster gekregen en dat is echt een geweldig rooster.

maandag: 1e uur vrij, duits, engels, economie, geschiedenis
dinsdag: 1e 2 uur vrij, wiskundea2 (doe EM), aardrk, gs, ne
woensdag: 1e 5 uur vrij (jaja..), wa2, ec
do: 1e uur vrij, ak, en, ec, wa1
vr: 1e uur vrij, fa2, ne

In totaal zijn dat 16 uurtjes. Is dat in vergelijking met andere scholen veel of weinig? Niet dat ik er problemen mee heb, maar ik wil het gewoon weten!

Groetjes,
Desirée

Ohja, en als het examenforum weer komt mag dit topic daarheen verplaatst worden hoor!
Oud 19-03-2004, 16:59
Tiño
Tiño is offline
zo'n rooster, qua uren heb ik al het hele jaar, ook 16uur per week, redelijk normaal dus...
Oud 19-03-2004, 17:04
Verwijderd
Op een gegeven moment waren veel lessen gewoon niet verplicht meer, je mocht komen als je vragen had, maar er was niet echt les meer.
Dus op een gegeven moment was ik gewoon altijd vrij en hoefde ik alleen nog maar van die verplichte dingen in te leveren voor sommige vakken, verbeterde PO's, literatuurmap, schrijfmap, CKV-dingen etc..

Ik heb volgens mij nooit meer dan 20 uur les per week gehad in het examenjaar.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 17:11
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
ik heb hem nog niet maar vanaf begin april heb ik minder dan 14 uur les nog tot midden mei
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 17:14
Qamra
Qamra is offline
Man, eind maart zat ik alweer thuis!!
Oud 19-03-2004, 17:22
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
ik had sinds maart heel weinig les ook... was niet verplicht meer om te komen. Begin april hadden we wel verplichten laaste examen trainingen...
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 18:00
Verwijderd
Mijn rooster (al bijna het hele jaar)

Maandag 5 uur les (economie, wiskunde, duits, engels, wiskunde)
Dinsdag eerste 4 uur vrij, daarna nederlands, duits en geschiedenis
Woensdag eerste 2 uur vrij, daarna wiskunde, geschiedenis, aardrijkskunde economie
Donderdag hele dag les
Vrijdag 2 uurtjes les (aardrijkskunde en wiskunde)
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 21:00
the tourist
the tourist is offline

Haha. Bij mij is het dus echt het tegenovergestelde.
Het hele jaar had ik elke periode zo´n 14 a 17 uur (+ 5 uur kwt) en nu in de laatste periode heb ik er 23 (en nu heb ik geen gym meer, wat ik in het begin van het jaar wel had).
Het hele jaar heb ik het ook redelijk rustig gehad, maar nu moet ik elke dag wel zo´n 3 a 4 uur aan mijn huiswerk besteden
Geweldige gepland bij mij op school, ja

Krijgen jullie nu allemaal ook geen nieuwe stof meer dan?
Alleen voor natuurkunde krijg ik geen nieuwe stof meer. Voor de rest van de vakken moet ik evenveel doen als in andere periodes, of zelfs meer. Voor scheikunde moe(s)t ik bijvoorbeeld nog 4 van de 18 hoofdstukken maken die we in 3 jaar tijd moesten doen, in 4,5 week tijd. Ik heb deze periode ook les van elk examenvak, iets wat ik nog nooit heb gehad.

Nou ja, nog 2,5 week les en een proefwerkweek (8 toetsen in 3 dagen en de week daarna 2 presentaties, van literatuur en van het profielwerkstuk) en dan heb ik vrij...
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 21:27
@Moon
@Moon is offline
Hehe, ik had altijd rond de 20 tot 25 lesuren in de week. Maarrr we hadden wel 3 weken voor het examen vrij en die laatste twee weken les was facultatief, mocht je zelf bepalen of je komt of niet. Maar ja toen gingen we juist heel veel oude examens bespreken.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 21:43
lucy48
lucy48 is offline
Een paar weken voor het examen, dwz vanaf de meivakantie geloof ik hadden we vrij, waren er alleen een paar facultatieve uren. Voor de meivakantie hadden we nog aanzienlijk minder lessen dan aan het begin van het jaar, omdat vakken als gym en literatuur al waren afgesloten in de tweede schoolexamenperiode. Verder was het aan het eind van het jaar ook niet zo erg als je eens niet naar de les kwam, we kregen eindelijk een beetje eigen verantwoordelijkheid.
Wat betreft het thuis werken werd het bij mij zo vanaf de meivakantie ineens wel veel meer.
Al met al was het in ieder geval een toffe tijd vorig jaar en allemaal reuze meevallend
Oud 19-03-2004, 21:48
RayMania
RayMania is offline
Ik weet nog dat ik tijdens de meivakantie en rond koninginnedag eigenlijk helemaal niks te doen had en alleen maar vrij had.

Een maand daarvoor (zeg rond maart) begonnen de lessen al niks voor te stellen. Examens oefenen etc...en voor lucht naar school komen. Dus rond deze tijd zeg maar .

Dit was 5 Havo.
Oud 19-03-2004, 22:39
Balance
Balance is offline
Mijn rooster (al het hele jaar):

Maandag: 2e t/m 8e (5e tussenuur)
Dinsdag: 2e en 3e
Woensdag: 1e t/m 6e
Donderdag: 1e t/m 6e (3e en 5e tussenuur)
Vrijdag: 2e t/m 6e

(45 minuten rooster). Door mondelingen en projectreizen valt er wel heel veel uit naast dit rooster in de laatste periode (komende week maar 11 lessen ).
En 24 april is het vakantie, daarna facultatief les.
Oud 19-03-2004, 22:54
Verwijderd
pfff, maar 3 tussenuren in de hele week. Ik heb gemiddeld elke dag zo'n 2,5 tussenuur
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 11:57
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Maandag: 1ste uur les, zwu, les, zwu, les
Dinsdag: 1ste uur les, zwu, les, les, zwu, les, les
Woendag: 2de uur les, zwu, zwu, les, zwu, les
Donderdag: 1ste uur les, les, les, les, les ,les
Vrijdag: 1ste uur les, zwu, zwu, les, les, les

Totaal aantal lesuren: 21
Totaal aantal uren aanwezig op school: 30
Totaal aantal zwu's (oftewel tussenuren): 9

Wordt echt gek van die tussenuren, een paar in de week in normaal maar 9! (daar zou een verbod op moeten komen, het is nu net bezigheidstherapie)
De komende weken heb ik dit rooster gewoon nog, daarna herkanzingen en ik hoop dat na de herkanzingen de lessen facultatief zijn. Maar de voorlichting op mijn school is slecht dus eigenlijk heb ik daar geen idee van.
De komende periode ga ik wel hard werken, oefenen en leren voor examens maar alle stof hebben we in principe wel behandeld bij alle vakken.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 12:38
Baracuda
Baracuda is offline
maandag : 1e 2 uur les
dinsdag: 2e t/m 4e uur les
woensdag: 4e uur les
donderdag: 2e t/m 5e uur les
vrijdag 4e uur les

In totaal dus 11 uur en daar ben ik wel tevreden mee
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 13:43
---Lisette99---
---Lisette99--- is offline
Ik zit dus weer op de verkeerde school hoor ik al weer...
heb het hele jaar gewoon al iets van 28 uur les per week.
En het stelt ook nog eens helemaal niks voor. Hebben jullie dat nou ook? Dat je echt het gevoel heb dat je voor niks komt.
En heb maar 4 dagen vrij voordat de examens beginnen. Heb die vrijdag laatste lesdag en de woensdag daarna beginnen de examens...fijn!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 14:33
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
nou, ik zit in 5havo en ik heb:
ma: 2e tot 7e
di: 2e tot 6e
wo: 1e tot 6e
do: 2e tot 7e
vr: 3e tot 5e

heel geweldig Sowieso hebben havo-ers veel meer uur dan vwo-ers in t examenjaar.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 14:43
Verwijderd
Wij hebben gewoon hetzelfde rooster als de rest van het jaar De laatste anderhalve week is facultatief, maar de meeste docenten hebben dan gewoon dingen neergezet, dus dat wordt gewoon naar school M'n rooster is dus:
Maandag: 2de t/m 8ste
Dinsdag: 1ste t/m 6de
Woensdag: 2de t/m 6de
Donderdag: 2de t/m 5de
Vrijdag: 2de t/m 5de
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 16:11
Slettelina *
Slettelina * is offline
Ik heb gewoon het rooster van wat het hele jaar was.
Ma: 3e t/m 9e
Di : 1e t/m 9e (laatste twee uur is gym maar daar heb ik
vrijstelling voor)
Wo : 2e t/m 6e
Do : 1e t/m 9e
Vr : 4e t/m 7e

Tja het valt heel erg mee vind ik. Heb elke donderdag veertig minuten rooster dus ie dag is sowieso ook al veel korter. Ach tis toch nog maar 5 weken ofzo
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 16:26
Balance
Balance is offline
Citaat:
---Lisette99--- schreef op 20-03-2004 @ 14:43:
Ik zit dus weer op de verkeerde school hoor ik al weer...
heb het hele jaar gewoon al iets van 28 uur les per week.
En het stelt ook nog eens helemaal niks voor. Hebben jullie dat nou ook? Dat je echt het gevoel heb dat je voor niks komt.
Ja idd. Maar ik vind het niet erg: kan lekker doen wat ik wil; mijn eigen gang gaan. Prima dus. Beter dan saaie lessen.
Oud 20-03-2004, 18:46
mirrie-1986
mirrie-1986 is offline
heb deze periode 18 tussenuren in een week.
Mijn rooster is nu:
maandag: 7,8 uur les
dinsdag: 3,6,7,8 uur les
woensdag: 2,3,4,6,7 uur les
donderdag: 1,2,5 uur les
vrijdag: 2,3, 6 uur les.
Oud 20-03-2004, 23:19
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Mijn exacte aantal lesuren vorig jaar kan ik me niet zo goed meer herinneren, maar het waren er minder dan 10. In ieder geval minder dan 10 verplichte lesuren. Het onderwijs (als je het al zo kan noemen) stelde zowiezo niets meer voor (niet dat het ooit veel voor stelde, het blijft immers oppervlakkige middelbare school). Beetje vrijblijvend examens oefenen
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 10:33
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
FF4-Ever schreef op 21-03-2004 @ 00:19:
Mijn exacte aantal lesuren vorig jaar kan ik me niet zo goed meer herinneren, maar het waren er minder dan 10. In ieder geval minder dan 10 verplichte lesuren. Het onderwijs (als je het al zo kan noemen) stelde zowiezo niets meer voor (niet dat het ooit veel voor stelde, het blijft immers oppervlakkige middelbare school). Beetje vrijblijvend examens oefenen
Dat is bij jou misschien zou, maar bij vele andere scholen ook niet volgens mij hoor Ik doe iig veel te veel nuttige dingen (buiten examentrainingen om) dit jaar. Barst van het werk.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 11:22
Demiurge
Demiurge is offline
Ma: 3 t/m 6e
Di: 3 t/m 7e
Wo: 5 t/m 7e
Do: 2 t/m 5e
Vv: 1 t/m 4e

Exlcusies de tussenuren, daar heb ik er nog 2 van
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 11:48
Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb veel te veel tussenuren, soms verveel ik me echt dood op school. Je huiswerk is na twee uur heus wel af
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2004, 12:30
wouterq
wouterq is offline
Ik zit in 6 gym en volg de laatste weken gemiddeld 8 uur per week les. Is ook nergens voor nodig die les en dat beseffen die leraren ook wel.
Reageren

Regels voor berichten