Advertentie | |
|
![]() |
|
ik denk dat ik voor de asus ga: http://www.asus.com/products/mb/sock...0/overview.htm
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Probeer dat maar eens te zoeken.. Mijn Asus MoBo had het dus ook, en er werkte echt bijna geen een geheugen module op :r Ik koop echt nooit meer van die rommel die maar een beperkte mogelijkheid tot uitbreiding heeft... |
![]() |
|
![]() |
Msi is niet met alles compatible. Sommige plankjes van gigabyte functioneren niet naar behoren onder XP. Ik zou zelf voor Asus gaan, heb ik weinig problemen mee gehad. Op mn werk hebben we bij de mensen met xp de gigabyte's door asus mobo's vervangen, dit omdat er een constante stroom aan vage klachten op gang kwam. Sindsdien verkopen we eigenlijk alleen nog maar asus (en assrock, de "budget-asus") Of de klant moet perse een ander merk willen....
Maar kijk zelf eens op de site van asus, en dan onder het kopje awards. Dit zegt wel iets vind ik. Asus is snel, degelijk maar natuurlijk niet het goedkoopste. Maar wat zeggen ze ook al weer? Goedkoop is duur koop? |
![]() |
|
Asus is de grootste moederborden fabrikant (zelfs groter dan ECS), dat houdt onder andere in dat je absoluut gezien meer mensen met problemen tegen zult komen. Van belang is, echter, hoe dit zich verhoudt tot het totaal verkochte moederborden en hoe die verhouding ligt bij de andere fabrikanten.
MSI heb ik zelf niet al te beste ervaringen mee, ze hebben onder andere de goedkopere lekkende condensatoren gekozen, hetgeen mij voldoende aanleiding geeft te denken dat ze alles zo goedkoop mogelijk willen en daarop inleveren op kwaliteit. Asus maakt over het algemeen prima bordjes, en ook nog voor een goede prijs. Belangrijker is wellicht de chipset, veel problemen of issues zoals geheugen incompatibiliteit kan deels aan de chipset te wijten zijn.
|
![]() |
Ik heb op dit moment hetzelfde probleem als Harrie.
Alle fans werken, HDD werkt. Ik heb zelf het idee dat de BIOS niet laadt, ik hoor namelijk geen 'beep' (POST). Ik heb alle, in dit topic aangeraden, mogelijkheden al geprobeerd, tevergeefs. Alle PCI en overige randapparatuur opnieuw erin geplaatst. Processor en geheugen ook. Voeding doorgemeten: OK. Het rare: vanmorgen en gisteren startte de PC wel op, maar na opnieuw opstarten niet meer. Is mijn moederbord (Gigabyte 8PE667) niet meer bruikbaar? Of kan het nog ergens anders aan liggen? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daar ben je toch niet mee akkoord gegaan? Dan kun je beter alles zelf doen. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |