Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2004, 00:33
VirginVampiress
VirginVampiress is offline
Heyhey.
Ik heb dus 3 katten, het zijn broertjes van elkaar en komen uit mei 2003. Kypros en Zephyr waren vroeger altijd de 2 die het meest speelden, met elkaar over de grond rollen en zo, lekker wild. Iuno moest nier nooit zoveel van weten.
Goed. Afgelopen dinsdag is Zephyr aangereden. Hij had een hersenschudding en een gebroken kaak. Door het directe handelen van de buurman en door de goede zorgen van de dierenarts is ie nu, vrijdagavond, alweer bijna helemaal de oude. Hij loopt weer lekker rond en zo. Maar het probleem is dat Kypros (voorheen dus zijn beste vriend) en Iuno ook een beetje, niks met hem te maken te lijken te willen hebben. Als Zephyr op Kypros afgaat blaast hij heel hard en zo. Hij is echter wel nieuwsgierig. Iuno doet ook een beetje afstandelijk maar niet zo erg.
Zijn ze nou gewnn nog niet echt eraan gewend dat hij weer terug is?
Ik denk namelijk dat er een mogelijkheid is dat Kypros niet kan bevatten dat Zephyr nog leeft. Hij heeft het waarschijnlijk zien gebeuren, vandaar. De katten aten in de paar dagen dat Zephyr weg was ook veel minder, alsof ze in rouw waren.

Zou het nu helpen om bijvoorbeeld te zorgen dat Zephyr weer naar ons ruikt? Of komt het doordat ie er wat anders uitziet? Of moeten de andere katten gewoon weer even wennen? Is er een mogelijkheid dat Kypros niet kan accepteren dat Zephyr leeft?

Ik weet namelijk niet zo bar veel over de psyche van een kat.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2004, 01:12
Verwijderd
Ai. Geur is inderdaad erg belangrijk voor herkenning, mijn eigen katten herkennen me buiten vaak niet als ik vanuit de straat de tuin in loop, dus misschien is dat het? Waarschijnlijk stinkt ie vreselijk naar allerei ontsmettingsmiddelen e.d?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 02:01
VirginVampiress
Naja hij slaapt vannacht bij mijn ouders in de mand op hun kamer, dus morgen zal ie wel weer gewoon naar ons ruiken, maar vandaag rook ie wel vreemd geloof ik ja.

Het was wel héél lief. Toen hij merkte dat hij weer thuis was leefde hij helemaal op. Het is zo'n schat van een beest
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 02:02
Verwijderd
Goed dat hij nog leeft.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 02:06
VirginVampiress
Als Karel (buurman) hem niet meteen naar de dierenarts had gebracht was het niet zo goed afgelopen denk ik
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 11:03
Bast
Bast is offline
Citaat:
VirginVampiress schreef op 20-03-2004 @ 03:01:
Naja hij slaapt vannacht bij mijn ouders in de mand op hun kamer, dus morgen zal ie wel weer gewoon naar ons ruiken, maar vandaag rook ie wel vreemd geloof ik ja.

Het was wel héél lief. Toen hij merkte dat hij weer thuis was leefde hij helemaal op. Het is zo'n schat van een beest
Blij dat hij weer thuis is Waarschijnlijk is het inderdaad de geur, katten gaan heel erg af op geur, sterker nog: als ze iets niet kunnen ruiken dan is het er ook gewoon niet! (een reden waarom ze nooit reageren op reflecties in de spiegel, het ziet eruit als een kat maar ruikt niet!). Zodra de dierenarts-lucht weg is zal het wel weer beter gaan hoor
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 13:16
VirginVampiress
Mja dat zal het wel zijn idd.
Kypros zat net naast hem, hij went al weer aan hem dus.

Maar ik weet wel dat het anders ruikt en zo, maar omdat Kypros er veel heftiger op reageerde dan Iuno dacht ik dat het misschien, buiten de geur, nog een andere reden kon hebben.
Zodoende.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 20:41
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik weet niet of het het geval is bij katten, maar er zijn veel diersoorten die hun soortgenoten tijdelijk verstoten als deze ziek is. Dit dier kan gewoon gewond zijn geraakt, maar het kan in de ogen van zijn soortgenoten ook een besmettelijke ziekte zijn die ze zelf niet willen krijgen. Als dit idd het geval is, komt het wel weer goed als 'ie genezen is
Oud 20-03-2004, 21:36
regardless
regardless is offline
het heeft inderdaad met de geur te maken.
Je zou je andere katten onder het bekje kunnen aaien daar zitten hun geur klieren en dan je 'zieke'' kat aaien dan ruikt hij zeg maar weer naar hun..
succes er mee en ben blij dat hij het gered heeft!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 22:35
Verwijderd
Ik denk dat het een combinatie is van wat SuperSanne zegt en de geur. Volgens mij is het bij katten idd ook zo dat ze hun soorgenoten (tijdelijk) verstoten als deze ziek is. Bij onze katten is dat iig ook gebeurd nadat Fleur (de jongste) gestereliseerd was, toen wilde Muis (de oudste dus ) niks meer van haar weten, terwijl het daarvoor de beste maatjes waren. Ze liggen nu nog steeds niet meer lief bij elkaar ed zoals ze daarvoor wel deden, maar het is wel iets beter geworden dan vlak na de operatie, Fleur wast Muis soms bv.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten