Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2004, 13:07
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Dus,
dat je per dag bekijkt,
waar je een (kleine/grote) schop voor onder de kont verdient
en waar je een schouderklopje voor verdient.
Probeer deze 2 in balans te houden.

Neem de rationalisatie-gedachte mee bij de schop onder de kont. Het is niet de bedoeling dat je jezelf er finaal mee onderuit haalt, maar juist om te komen tot actie; wat zit er áchter of ónder die "schop onder de kont aan jezelf geven"; waarvoor?, waar blijf je in steken/hangen etc, hoe kan je daar actie in brengen?.

Liefs,
Dreamer.
Oud 21-03-2004, 13:11
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Ps: Het heeft raakvlakken met andere topics, maar dit met als doel daar juist heel bewust bij stil te staan en heel duidelijk gescheiden; waar vind je dat je goed mee bezig bent (geweest) en aan de andere kant; waar zou je meer mee kunnen doen/waarin zou je meer actie in moeten/kunnen ondernemen en Hoe!.(Juist die Hoe (en waarom), is denk ik belangrijk, meer bij stil te staan)
Oud 21-03-2004, 13:40
Yummie
Yummie is offline
Ik moet mezelf een flinke schop onder de kont geven.. Ik ben school een beetje aan het verzuimen. Ik kijk niet meer op m'n studiewijzers en maak dus bijna geen huiswerk meer enzo. M'n cijfers zijn opzich wel oke, maar ik moet me echt weer wat beter inzetten. Ik ga de draad weer oppakken! gewoon doen dus, die zooi.

Een goede reden voor het schouderklopje kan ik eigenlijk niet echt bedenken op het moment. Er zal gerust wel iets zijn, dusseh bij deze
Oud 21-03-2004, 14:44
Coral
Coral is offline
Ik moet mezelf echt eens een schop onder mn kont geven wat betreft school. Ik loop achter met verslagen inleveren en moet nog een hoop leren voor tentamens. Ik wilde vanmiddag om 2 uur beginnen, maar zit mn tijd hier te verdoen achter die klote pc. Dus ik denk dat ik toch maar zo ga beginnen.

Schouderklopje: Heb eindelijk mn kamer opgeruimd!!! Dat is ook weer iets dat ik eeuwenlang kan uitstellen. Maar ik heb me aan mn belofte gehouden
Oud 21-03-2004, 14:50
Verwijderd
In tegenstelling tot 'de rest', moet ik mezelf een trap onder m'n kont geven om weekend te gaan 'vieren'. En een schouderklopje omdat ik behoorlijk veel aan school heb gedaan. Nu mezelf er nog toe zetten om het essay voor ethische vragen wat aan te passen en naar de docent te mailen voor feedback.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 14:51
Verwijderd
schouderklopje: ik heb eindelijk een begin gemaakt met mn leerwerk.

die schop: daar zou ik zo'n halve week geleden al mee beginnen. *ik heb mezelf die schop overigens wel al gegeven, want ik heb wel al mn maakwerk voor komende tijd af, zodat ik alleen maar hoef te leren*

dus eigenlijk verdien ik 2 schouderklopjes
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 15:50
Coral
Coral is offline
Schouderklopje (alweeer?) Jaaah alweer

Heb net 1 van de 3 hoofdstukken uit mn kop geleerd voor tentamen.

Schop: Straks achter die pc vandaan om te gaan koken en weer verder te gaan met leren.
Oud 21-03-2004, 16:10
Gothic
Gothic is offline
schop: ik moet eens gaan beginnen aan m'n tentamenweek, die is volgende week namelijk al en nog niets gedaan

klopje: lekker ontspannen dit weekend
Oud 21-03-2004, 16:18
Verwijderd
ik moet nog 3 gedichten schrijven voor morgen, dus: kom maar es achter die pc vandaan mir! *schopt*
en dat schouderklopje verdien ik straks als ik mijn gedichten heb gemaakt .
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 16:57
FoxyRoxy
FoxyRoxy is offline
ik moet meer aan mijn tentamens doen. Als ik deze niet haal dan zal ik gedoemt zijn te zakken dit jaar Ik sta er tot nu toe redelijk voor, maar omdat het er zoveel zijn heb ik er geen zin in. Vandaag heb ik wel 'veel' gedaan, vanavond mijn duitse brief maken en mijn M&O afmaken en dan loop ik op schema
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 18:09
Ruudje
Ruudje is offline
schouderklopje: ik ben naar mijn peetoom zijn verjaardag geweest

schop onder mijn kont: waarom ben ik zo stil geweest? en waarom heb ik weer te veel gevreten?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 18:12
Verwijderd
Schouderklopje; ik had een goed gesprek met mn moeder en dat was nodig

schop onder mn kont; voor eigenlijk de rest, want ik heb veel te veel gesnoept vandaag, ik voel me nog steeds kut, terwijl ik besloten had dat niet meer te doen en ik ben moe
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 18:36
Snow White
Snow White is offline
Schop onder mijn kont;
Vandaag niet nodig

Schouderklopje;
Zelf eten gemaakt en in mijn eentje opgegeten.
Naar healer geweest en veel gedichten gemaakt.
Oud 21-03-2004, 19:01
jet
jet is offline
schop onder mn kont: ik heb gister iets stoms gedaan, en ik doe niks aan school

schouderklopje: ik had een 8.2 vor mn economie ja dat horde ik net)... meer kan ik niet bedenken
Oud 21-03-2004, 19:26
Verwijderd
ah, nu mag ik mezelf een klein schouderklopje geven, ik heb 1 gedicht af.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 20:05
Fantôme
Fantôme is offline
schop onder mn kont:
- wat meer aan mn conditie gaan doen
- mn best doen om me zo te blijven voelen als 2day
- aan mn huiswerk (mja, wie niet? )
- mn tweede rol leren voor het stuk (de eerste ken ik nu, maar ik kreeg gister de vraag of ik nog een rol wilde....)

schouderkloptje (*probeert zichzelf op de schouder te kloppen* naah, het gaat wel, maar niet zo makkelijk)

- vatte dingen goed op vandaag
- zwemmen was leuk, en daar deed ik zelf ook wat voor
- heb me nix van haar aangetrokken

xxxiez me
Oud 21-03-2004, 20:29
Miracle
Miracle is offline
Ik zou mezelf wel een schop onder m'n kont willen geven dat ik nou eens een keer kies wat ik wil met sporten. Ik wil echt meer doen, maar ik kan gewoon niet kiezen. Niks lijkt echt leuk.

Ik geef mezelf een schouderklopje voor wat ik vandaag gedaan heb.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 20:36
kroot
kroot is offline
Ik krijg een hele grote schop omdat ik deze week mijn mondeling en 2 schoolexamens heb en vooral voor de mondelingen moet ik nog vier boeken lezen. Dus grote schop.
En ik zie volgens mijn lieftallige leerlingbegeleidster alles wat ik doe te negatief in, maar ja hoe houd je daar mee op ...niet

Schouderklop: ik had vandaag een boek uitgelezen en een beetje Nederlands geleerd.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 20:45
Verwijderd
schop heeft uitleg nodig:
in een gesprek met een vriend:

Ik:
hij zei: was wel gezellie met D en zijn broeder
was 's avonds uit gegaan met M, M en F

hij zou naar D gaan en me nog mailen.. en heel stiekem doet t toch nog pijn.. raar en ik haat t

die vriend: de naam M bedoel je toch?
ik: nee de gedachte: lol met M
in van: vast leuker dan met mij

*spreekt zichzelf streng toe*

Ja, het moet maar eens afgelopen zijn met dat zielige gedoe.

Schouderklop?
Omdat ik er voor mn gevoel nog redelijk goed mee omga, mn zwakke momenten uitgezonderd..
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 20:50
phensicske
phensicske is offline
schop: ik zit thuis, doe niets, ga niet uit, leer niets, doe niets voor mijn eindwerk, eet vettige dingen en drink veel cola, rook nog steeds, zit achter de computer, gaap tv...

klop: reeds een week niet geblowd
heb hulp gezocht
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 21:52
Eend
Eend is offline
Stomme trut, je bent fantastisch bezig!

Een schop onder m'n kont en een schouderklopje in 1
Oud 22-03-2004, 10:45
Verwijderd
Schop onder m'n kont: heb totaal geen motivatie voor huiswerk, terwijl ik toch echt veel moet doen. Heb over 2 weken (iets minder nu) tentamenweek, en ben het weekend daarvoor weg. Dus er moet wel iets gebeuren

Schouderklopje: heb eindelijk besloten wat ik ga studeren, na heel lang twijfelen
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 10:58
Verwijderd
Schop onder mijn kont:
Proefwerk Nederlands waarschijnlijk slecht gemaakt

Schouderklopje:
Heb mijn beugel al de hele dag in
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 11:50
Verwijderd
schop: heb me niet aan mn eigen afspraak gehouden, mijn ex even wat tijd te geven en m niet te bellen en t niet over 'ons' te hebben..

klopje: heb me voorgenomen af te gaan vallen en ben vanochtend begonnen met hardlopen.. langzaam opbouwen
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 13:28
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
schop onder mijn kont omdat
Ik veel te veel heb gegeten.. En ik mijn Duitse brief wel heel erg verpest heb..
Ik heel erg achterloop met wiskunde, maar een vriendin en mw. Hooijman zullen me wel helpen..

een schouderklopje omdat
Mw. Liebeek gesproken, excuses aangeboden aan mw.Hooijman, en daarna goed gepraat..
Netjes mijn 2 SET's gemaakt. In het dyslectie-lokaal (hoe schrijf je dat) gezeten, dat hielp wel een beetje..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2004, 14:16
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Moonshine schreef op 22-03-2004 @ 11:45:
Schop onder m'n kont: heb totaal geen motivatie voor huiswerk, terwijl ik toch echt veel moet doen. Heb over 2 weken (iets minder nu) tentamenweek, en ben het weekend daarvoor weg. Dus er moet wel iets gebeuren

Schouderklopje: heb eindelijk besloten wat ik ga studeren, na heel lang twijfelen
Precies 2 dingen die mij bezig houden... tentamenweek over 2 weken en wat moet ik studeren...

Wat heb je gekozen ?

Dit keer alleen een klopje: ik heb al 7 v/d 16 hoofdstukken doorgenomen voor m'n biologietentamen
Oud 22-03-2004, 15:16
Ruudje
Ruudje is offline
schouderklopje
Ik kreeg een 7.5 voor een leestoets Frans.. ben ik even goed hè?

schop onder mijn kont
Ik kon haar geen knuffel geven vandaag
Toen ik na mijn 7e uur naar het lokaal liep waar ze les had, om toch nog een knuffel te geven... was ze al weg
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 16:29
Nijn*
Nijn* is offline
schop onder mijn kont:
- Ik ben ernstig bezig mijn school te verkloten
- Ik doe vandaag tegen niemand aardig
- Ik heb teveel gegeten
- Ik ben weer niet naar M. geweest!!

schouderklopje
- Ik heb de moed gehad om met gym mee te doen
- Ik heb mijn toneeltekst al een beetje geleerd
- 'k Heb m'n huiswerk 'ns gemaakt voor de verandering...
Oud 22-03-2004, 17:29
Eend
Eend is offline
schop onder m'n kont:
Kmoet mn kamer es weer opruimen

Dat andere ding:
Prima Laat je niet gek maken door zulke stomme leiding. Laat ze maar een opleiding doen
Oud 22-03-2004, 17:32
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 22-03-2004 @ 15:16:
Precies 2 dingen die mij bezig houden... tentamenweek over 2 weken en wat moet ik studeren...

Wat heb je gekozen ?

Dit keer alleen een klopje: ik heb al 7 v/d 16 hoofdstukken doorgenomen voor m'n biologietentamen
Volgens mij hebben heel veel scholieren/studenten dat nu: dit is altijd een drukke tijd Ga Sociale Geografie & Planologie doen in Utrecht Weet jij het al?

Dan nog maar een schouderklopje: heb een beoordelingsgesprek met m'n baas gehad, en ze waren allemaal heel tevreden over me
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 19:02
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 22-03-2004 @ 14:28:
schop onder mijn kont omdat ik heel erg achterloop met wiskunde, maar een vriendin en mw. Hooijman zullen me wel helpen..
Offtopic: Als je mijn hulp ook kunt gebruiken vind je hier mijn e-mailadres: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=457613
Oud 23-03-2004, 19:55
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 23-03-2004 @ 20:02:
Offtopic: Als je mijn hulp ook kunt gebruiken vind je hier mijn e-mailadres: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=457613
Offtopic: das echt super! ik moet helaas nu mijn economie leren, morgen krijg ik hulp van een vriendin . maar ik zal het zeker onthouden..(voor de herkansing )

schop onder mijn kont
Maak dr maar een hele harde schop van, ik heb iets gedaan wat absoluut fout is, maar wat ontzettend goed voelt.
En ik nu mijn economie moet gaan leren...

schouderklopje
Ben naar Altrecht geweest. Ben eerlijk geweest, en ik heb niet gejankt!
Heb net een leuk idee bedacht onder de douche.. (voor wen.. )

Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 19:55
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Schop onder m'n kont: Omdat ik er achter ben gekomen dat ik autisme heb. Daarom ben ik een fucking stumper. Had gewoon nooit zo mogen zijn.

Schouderklopje: Omdat ik mijn gevoelens heb kunnen tonen en die er nu dus uit zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 19:56
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Happydeath schreef op 23-03-2004 @ 20:55:
Schop onder m'n kont: Omdat ik er achter ben gekomen dat ik autisme heb. Daarom ben ik een fucking stumper. Had gewoon nooit zo mogen zijn.
nou ja?! alsof jij daar wat aan kan doen! sorry, maar das echt onzin
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 19:59
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 23-03-2004 @ 20:56:
nou ja?! alsof jij daar wat aan kan doen! sorry, maar das echt onzin
Ik kan er niets aan doen, maar daarom ben ik wel boos op mezelf dat ik zo ben. Kan ik ook niets aan doen.

Ik keek altijd zo neer op mensen met een handicap en wou niets met ze te maken hebben en nu blijk ik er zelf waarschijnlijk een te hebben. Ik kan mezelf wel uitkotsen op dit moment.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 20:03
Verwijderd
Ik verdien een schop onder mijn achterste voor zo'n beetje alles en een schouderklopje omdat ik zowaar iets op tijd heb opgestuurd.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 20:03
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
schouderklopje:
Ik ben echt goed bezig met school. Ik maak mn SE's goed en mn rapport was ook weer geweldig vandaag.

schop onder je kont:
bel dr terug, zeg dat je van dr houdt, en wees niet zo schijterig dat iemand je hoort
(en hier had ik t even tegen mezelf)
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 20:15
Verwijderd
Schouderklopje : voor mezelf opgekomen
Schop onder kont : moet (nu) repetitie wiskunde leren
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 20:30
Verwijderd
schouderklopje: Gebeld om te gaan voetballen, was erg leuk en ik heb aan mijn godsdienst gewerkt

schop: nog niet voorbereid voor toetsweek.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 20:42
T!ne
T!ne is offline
schouderklopje = heb eindelijk gesproken met vladic (dat heeft 9 maanden geduurd ) en mijn ruzie met menne beste vriend ernst is opgehelderd; dus ik kan terug terecht bij hem

schop = heb niet zo direct een idee; heb alleen vandaag weer geweend omwille van die ruzie, die dan later op de dag weer werd opgeklaard (moet alleen nog mijn lesvoorbereiding leren ma heb geen goesting)

Dus ben best tevreden, deze dag was veleuh beter dan gistere
Oud 23-03-2004, 21:18
phensicske
phensicske is offline
schouderklopje: ik ben dan toch begonnen met mijn kamer op te ruimen (moet al niet meer springen naar mijn bed)., ben naar school geweest om mijn boeken

schop: 'k ben maar om 15h uit mijn bed gestrompeld
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 21:20
kroot
kroot is offline
Kan iedereen mij even een hele grote schop onder mijn kont geven en zeggen ga je boek lezen????
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 21:25
vixen
vixen is offline
Citaat:
kroot schreef op 23-03-2004 @ 22:20:
Kan iedereen mij even een hele grote schop onder mijn kont geven en zeggen ga je boek lezen????
*schop*
Ga je boek lezen!

(eigenlijk moet ik ook boeken lezen..maaaarja)
Oud 23-03-2004, 21:29
kroot
kroot is offline
Citaat:
otherside schreef op 23-03-2004 @ 22:25:
*schop*
Ga je boek lezen!
Dank u! Ik ga het nu doen. (hoop ik)
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 21:30
Luna
Luna is offline
Schop onder kont: meer aan school doen (mn leven buiten school is op het moment te leuk)
Schouderklopje: ik dacht dat ik me weer heel klote zou gaan voelen toen ik hoorde dat mn ex (net 2 mnd uit na een jaar) weer een nieuwe vriendin had, ik voelde me ook even kut, 1 uurtje ofzo en toen dacht ik, fokit, ik heb geen zin om me daar nog druk om te maken, dus dat deed ik ook niet.
Oud 24-03-2004, 11:42
Verwijderd
grote schop onder mn kont:
omdat ik nu toch echt wat moet gaan doen aan mn mondelingen! Ik heb nog niets voorbereid

grote schouderklop:
gisteren en vandaag hard gewerkt aan een leertaak bio en dit is al de derde dag dat ik me echt aan mn hardloopschema hou.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 14:52
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
schop; Ik moet de komende dagen gewoon heel veel tijd in school steken en vooral aan Literatuur en mijn profielwerkstuk

schouderklopje; ontbijt op bed gemaakt voor mam en Henk & gisteren mijn band geplakt en hij is nog steeds goed
Oud 24-03-2004, 15:36
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
schouderklopje
Ik heb al mijn SET's gemaakt. En 1,5 uur aan wiskunde gezeten, als het nu fout gaat weet ik het ook niet meer hoor..

schop onder mijn kont
Het komt door mij. (nee, niet over mijn moeder) Werkstuk maken. NU!!!
naja, eigenlijk zou ik gewoon een schop onder mijn kont moeten krijgen, over hoe ik nu bezig ben..
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 15:44
Verwijderd
Iets waarvoor ik een schouderklopje en een schop verdien is dat ik weer continu achter klasgenoten aanloop of ze ajb hun werk willen maken en dat naar mij willen mailen (omdat ik het verslag maak). Ik vind het goed van mezelf dat ik er achter aan zit, omdat ik weet dat het anders toch niet gebeurd, maar ik vind het bagger dat ik het moet doen en ik vind het ook bagger dat ik niet 'streng' genoeg ben. Maar goed, als ik het morgen niet heb (dan heeft ie een week de tijd gehad, waarvan ik halverwege nog eens een mailtje heb gestuurd, vandaag weer en een msn-berichtje), dan stuur ik een mailtje dat het pech is en dat hij het zelf maar naar de docent toe moet mailen.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 15:53
Quiana
Quiana is offline
Schop onder m'n kont; voor alles. Ik ben afgehaakt na het derde
uur, heb nog niks gedaan voor morgen, en nouja. Ik heb er op
dit moment de energie ook niet zo voor, geloof ik.

Schouderklopje; ik ben iig gegaan. :/
Reageren

Regels voor berichten