Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2004, 18:21
Boogie
Boogie is offline
Wind, kasseien, venijnige klimmetjes, slechte wegen en vooral heel veel publiek langs de kant. De Vlaamse klassiekers komen er weer aan. Veel van deze wedstrijden zijn live op tv te volgen, de meeste op Canvas (België 2) en enkele ook op de NOS (vooral de wedstrijden in het weekend. Dit topic gaat over de volgende wedstrijden en worden allen live vertoond op tv:

Woensdag 24 maart: Dwars door Vlaanderen - Waregem
Zaterdag 27 maart: E3-prijs Vlaanderen - Harelbeke
Zondag 28 maart: Brabantse Pijl
Zondag 4 april: Ronde van Vlaanderen
Woensdag 7 april: Gent-Wevelgem
Zondag 11 april: Parijs-Roubaix
Woensdag 14 april: Scheldeprijs Vlaanderen - Schoten

Over de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix komen andere topics, omdat dit veel belangrijkere wedstrijden zijn.

Wie zijn de kanshebbers voor welke wedstrijd? Om te beginnen bij woensdag voor Dwars door Vlaanderen. En op welk vlak verschillen de wedstrijden met elkaar?

Hieronder het parcours van Dwars door Vlaanderen. Informatie over de andere wedstrijden volgen tezijnertijd.

Oud 23-03-2004, 19:52
Boogie
Boogie is offline
iemand?
Oud 23-03-2004, 19:56
Verwijderd
goed systeem dat ie automatisch de plaatjes verkleint
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 20:09
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 23-03-2004 @ 20:56:
goed systeem dat ie automatisch de plaatjes verkleint
Ik hoopte op een inhoudelijke bijdrage
Oud 23-03-2004, 20:25
Tha Gladnekker
Tha Gladnekker is offline
Ja nou ja ik kan wel wat zeggen, maar over Scheldeprijs Vlaanderen of Dwars door weet ik weinig te vertellen
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 21:41
Verwijderd
Michael Boogerd wint gewoon al die ritten....

vooruit....1tje voor die ouwe belg
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Boogie schreef op 23-03-2004 @ 21:09:
Ik hoopte op een inhoudelijke bijdrage
ken bijna geen wedstrijd daarvan
alleen parijs-roubaix, de rest alleen van naam...
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 22:15
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ga alleen live De Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix volgen
Oud 24-03-2004, 23:23
Boogie
Boogie is offline
Ludovic Capelle won dus, door op het perfecte moment weg te springen uit de groep vluchters. Jaan Kirsipuu werd 2e, Roger Hammond 3e. De koers werd vooral gereden door de groep die vroeg wegsprong uit het peloton, in een zone waarin de wind een grote rol speelde. Een groepje met Museeuw naderde tot binnen de minuut, maar kon geen aansluiting vinden. Een indicatie over het vormpeil van de topfavorieten hebben we dus niet gekregen.
Oud 25-03-2004, 14:35
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Dom dat Kirsipuu zijn vriend Capelle liet winnen
Oud 25-03-2004, 14:41
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 25-03-2004 @ 15:35:
Dom dat Kirsipuu zijn vriend Capelle liet winnen
Zou jij achter je vriend aanrijden om vervolgens de sprint te verliezen?
Oud 25-03-2004, 16:41
KoenTor
KoenTor is offline
was nog een leuke koers gisteren
Oud 25-03-2004, 20:14
houn
houn is offline
Wie tippen jullie dit weekend?

ik denk dat boogerd en bruylands wel weer zullen strijden om de winst in de babantse pijl, de e3 vind ik moeilijker te voorspellen...
Oud 25-03-2004, 20:46
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
houn schreef op 25-03-2004 @ 21:14:
Wie tippen jullie dit weekend?

ik denk dat boogerd en bruylands wel weer zullen strijden om de winst in de babantse pijl, de e3 vind ik moeilijker te voorspellen...
E3-prijs verwacht ik de toppers van de Vlaamse wegen in ieder geval meer dan afgelopen woensdag, omdat de E3 wat belangrijker is. Dus Boonen, Museeuw, Van Petegem, Freire, Bettini, Pieri, O'Grady etc.

In de Brabantse Pijl verwacht ik weer de Raboploeg (met Boogerd als voorste) tegen de rest. De rest onder aanvoering van inderdaad Dave Bruylandts. Veder zou ik niet zo snel mensen kunnen noemen, ik weet ook niet of bijvoorbeeld Paolini en Bettini meedoen. Anders zijn dat ook kanshebbers.
Oud 26-03-2004, 08:13
Tofke_H
Tofke_H is offline
De E3 prijs heeft 50% kans dat er een "onbekend" iemand wint, nett zoals dat een grootheer wint. Voorspelen is hier dan ook zeer moeilijk.

Brabantse Pijl heeft al iets meer kans dat een "grote" wint. Afhankelijk van wie de dag ervoor gereden (en gewonnen of nipt verloren) heeft, kan vandaag het proberen goed te maken of nagenieten. Of de enkele renners die enkel pieken naar deze wedstrijd. Ik hoop dat Museeuw in de E3 prijs rustig mee trapt en in de Brabantse Pijl nog eens uithaalt.
Oud 26-03-2004, 21:59
Tha Gladnekker
E3 prijs is zeker weer een koers als alle andere Vlaamse? (zie eerdere post van mij in deze topic).
Ik zou niet weten wie daar wint
Zondag Brabantse pijl moet een prooi voor Boogerd zijn, of het koersverloop zou dusdanig anders moeten zijn dat het iemand anders word.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 16:51
Boogie
Boogie is offline
De Belg Tom Boonen heeft dus gewonnen. Hij versloeg in de sprint twee renners uit de Baltische staten, Jaan Kirsipuu (Estland) en Andrius Nauduzs (Letland). Nederlander Steven de Jongh werd vierde.

Het was een zeer aantrekkelijke en open koers met steeds weer wisselende koersbeelden. Nadat Dave Bruylandts (Chocolade Jacques) fors doortrok op de Côte de Trieux (Knokteberg) konden alleen Michael Boogerd (Rabobank) en Stijn Devolder (US Postal-Berry Floor) volgen. Deze ontsnapping leek gedoemd te mislukken, omdat achterin de Belgische machtsblokken Lotto-Domo en Quick Step-Davitamon zich hadden gereorganiseerd.

Met het ingaan van de laatste kilometer leek het met een voorsprong van 10 seconden echter weer mogelijk voor de vluchters. Het peloton liet zich, ondanks een valpartij met o.a. Bettini, niet van de wijs brengen. In de pelotonsprint was Tom Boonen duidelijk de sterkste, gegangmaakt door Stefano Zanini. Jaan Kirsipuu kon niet eens meer in het wiel komen en werd dus voor de tweede keer in drie dagen tweede.
Oud 28-03-2004, 13:47
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Vandaag Brabantse Pijl, ga denk ik niet kijken... maar volgende week is het eindelijk zo ver: de échte wielerklassiekers!!!
Oud 28-03-2004, 16:30
Boogie
Boogie is offline
Vandaag heeft Luca Paolini de Brabantse Pijl gewonnen. Hij was de enige die Michael Boogerd op de laatste beklimming van de Kerkereberg (Alsemberg) kon volgen. Hij klopte hem in de sprint. Nico Sijmens kwam nog dichtbij, maar werd derde.
Oud 28-03-2004, 16:34
vreselijke fout
Een echte Boogerd wedstrijd weer vind ik
Oud 28-03-2004, 16:51
Tha Gladnekker
Ja precies, hij ging te vaak zelf achter demarrages aan, waar hij juist Lotz voor had. Anders had hij wellicht nog wel kracht genoeg om ook Paolini te lossen. Maar ja, Boogerd heeft nou eenmaal geen denderende sprint. Dat heeft hem ook al een aantal keer een overwinning gekost natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 21:36
peaceflower
peaceflower is offline
Boogerd reed niet goed in de finale van de Brabantse Pijl! Valt ie aan, rijdt ie Lotz eraf (niet slim), in de hoop ook Paolini kwijt te raken... dan is het gokken wat Paolini nog heeft, maar die ging mee, en heb je dus mis gegokt eigelijk. En daarna ook nog overduidelijk de sprint aantrekken voor Paolini! Je zag hoe makkelijk Paolini over Boogerd heen ging, en ik denk dat Boogerd dat toch wel aan zichzelf te danken had.
Oud 28-03-2004, 22:17
PV
PV is offline
mja, jammer, maar 2e plaats is ook netjes
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 22:53
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
peaceflower schreef op 28-03-2004 @ 22:36:
Boogerd reed niet goed in de finale van de Brabantse Pijl! Valt ie aan, rijdt ie Lotz eraf (niet slim), in de hoop ook Paolini kwijt te raken... dan is het gokken wat Paolini nog heeft, maar die ging mee, en heb je dus mis gegokt eigelijk. En daarna ook nog overduidelijk de sprint aantrekken voor Paolini! Je zag hoe makkelijk Paolini over Boogerd heen ging, en ik denk dat Boogerd dat toch wel aan zichzelf te danken had.
Wat had hij dan moeten doen volgens jou?
Oud 29-03-2004, 15:21
houn
houn is offline
Wat vinden julie trouwens van het stayeren (als je het zo noemt??) van Tom Boonen achter die auto's?

Ik vind het eigenlijk laf van de koersdirectie dat hij niet gediskwalificeerd is omdat hij wel een boete heeft gekregen voor dit voorval, maar hem uit de uitslag schrappen durven ze niet..misschien omdat het een belg is?????
Oud 29-03-2004, 18:43
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
houn schreef op 29-03-2004 @ 16:21:
Wat vinden julie trouwens van het stayeren (als je het zo noemt??) van Tom Boonen achter die auto's?

Ik vind het eigenlijk laf van de koersdirectie dat hij niet gediskwalificeerd is omdat hij wel een boete heeft gekregen voor dit voorval, maar hem uit de uitslag schrappen durven ze niet..misschien omdat het een belg is?????
Tjah, ik weet ook niet hoe ik zou reageren als ik geen fan van Tom Boonen was. Ik kan me namelijk mateloos ergeren als ik iemand van Domina Vacanze Mario Cipollini de Poggio op zie duwen. Dat is ook koersvervalsing. Alleen dit is na een pechsituatie (en niet de eerste van Boonen) en dat van Cipo is onmacht.

Ik weet ook niet hoe vaak zoiets gebeurt tijdens wedstrijden, dat stayeren. Volgens mij best vaak.
Oud 29-03-2004, 20:29
peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
Boogie schreef op 28-03-2004 @ 23:53:
Wat had hij dan moeten doen volgens jou?
Euhmm...
ja, hij had in ieder geval tot het laatste moment moeten wachten met zijn aanval. Hij had Paolini het werk moeten laten doen, nu deed hij het werk voor Paolini, want die zat lekker in zijn wiel.
Teminste, dat is hoe ik het ervaren heb. Boogerd zelf was zeer tevreden over zijn weekend, las ik in de krant. Tweede plek in de Pijl is ook goed, natuurlijk, maar winnen was mooier geweest.
Oud 30-03-2004, 10:18
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
peaceflower schreef op 29-03-2004 @ 21:29:
Euhmm...
ja, hij had in ieder geval tot het laatste moment moeten wachten met zijn aanval. Hij had Paolini het werk moeten laten doen, nu deed hij het werk voor Paolini, want die zat lekker in zijn wiel.
Teminste, dat is hoe ik het ervaren heb.
Denk je dan dat Paolini had overgepakt? Volgens mij maakt het Paolini geen donder uit of hij nou tegen alleen Michael Boogerd sprint of tegen nog een paar anderen. Dan was het groepje stilgevallen en waren ze met z'n zessen gaan sprinten.
Oud 30-03-2004, 11:01
Boogie
Boogie is offline
En wie zijn de favorieten voor de Driedaagse De Panne-Koksijde?
Deze etappewedstrijd door het Vlaamse land start vandaag namelijk, traditioneel met een etappe door de Vlaamse Ardennen, waarbij in een plaatselijke ronde een paar keer de Berendries, de Leberg en de kasseien van de Haaghoek worden aangedaan. De Driedaagse eindigt donderdag met een tijdrit.
Oud 01-04-2004, 18:42
houn
houn is offline
vandaag weer een twijfelgeval, Bodrogi reed 2 km lang in de luwte van een Tram en kon daardoor een veel hogere snelheid behalen, Rabo heeft nog geprotesteert maar het mocht niet baten..

Wat vinden jullie hiervan? ik vind zelf dat Bodrogi gediskwalificeert moet worden, want het is toch een beetje koersvervalsing op deze manier.

Dan kan je zeggen, had hij dan moeten stoppen, totdat die Tram voorbij was? maar bij de tussentijd lag hij bijna een minuut achter op de nummer 2 Bartko, dus hij zou em nooit meer kunnen winnen.

jullie mening graag..
Oud 01-04-2004, 23:00
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Citaat:
houn schreef op 01-04-2004 @ 19:42 :
vandaag weer een twijfelgeval, Bodrogi reed 2 km lang in de luwte van een Tram en kon daardoor een veel hogere snelheid behalen, Rabo heeft nog geprotesteert maar het mocht niet baten..

Wat vinden jullie hiervan? ik vind zelf dat Bodrogi gediskwalificeert moet worden, want het is toch een beetje koersvervalsing op deze manier.

Dan kan je zeggen, had hij dan moeten stoppen, totdat die Tram voorbij was? maar bij de tussentijd lag hij bijna een minuut achter op de nummer 2 Bartko, dus hij zou em nooit meer kunnen winnen.

jullie mening graag..
Rabo moet niet zeuren als Bartko dat was ipv Bodrogi vonden ze het goed en de tram-diensten gaan door en Bodrogi kan onmogelijk zijn poten stilhouden dus dit vind ik wel gerechtvaardigd.

Wat Boonen deed zaterdag in de E3 niet.
Oud 02-04-2004, 17:55
Boogie
Boogie is offline
Het is koersvervalsing, maar noch Bodrogi noch de organisatie kon er iets aan doen. Met De Lijn is afgesproken om de trams gewoon hun dienst te laten doen omdat het anders een te grote chaos werd voor De Panne. Maar hij heeft er ongetwijfeld een paar seconden door gewonnen. Ik kan me de frustratie van Rabo voorstellen maar niemand kan er iets aan doen.
Oud 02-04-2004, 19:03
houn
houn is offline
maar als je ziet dan zijn tussentijd wel meer als een halve minuut langzamer was dan die van Bartko kun je toch niet anders als Bartko te laten winnen?
Oud 02-04-2004, 19:23
Ocharme ik
Ocharme ik is offline
Citaat:
houn schreef op 29-03-2004 @ 16:21 :

Jongen, ik heb jaren zelf in een (amateur) peleton gereden, en wat er niet allemaal gebeurd om een trap minder te moeten geven... ze zouden elke renner naar huis moeten sturen, Boonen was geen uitzonderlijk geval....
Oud 02-04-2004, 19:43
Mastermind
Mastermind is offline
Het probleem van Boogerd is dat hij geen koersen kan afmaken. Hij is meestal te gespannen en valt op het verkeerde moment aan. Erik Dekker doet het veel slimmer doorgaans, hoewel Boogerd meer kwaliteiten heeft.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 17:01
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Mastermind schreef op 02-04-2004 @ 20:43 :
Het probleem van Boogerd is dat hij geen koersen kan afmaken. Hij is meestal te gespannen en valt op het verkeerde moment aan. Erik Dekker doet het veel slimmer doorgaans, hoewel Boogerd meer kwaliteiten heeft.
Je hebt gelijk. Boogerd gaat ook altijd veel te snel. Hij moet gewoon wachten tot de laatste 500 meter met een jump. Hij weet dat hij niet super is in sprinten maar hij moet ook niet te snel gaan. Hij is veel te gretig. Dekker is rustiger en kan het op een sprint aan laten komen, maar hij kan ook solo aankomen.

Morgen de Ronde van Vlaanderen. Heb morgen familiefeest van mijn verjaardag, maar toch staat het op hoor! Wil het niet missen!

Mijn persoonlijke kanshebbers / favorieten:
- Tom Boonen
- Paolo Bettini
- George Hincapie
En ja heeeel misschien Museeuw, maar van hem heb ik nog geen positieve resultaten gehoord. Ik weet trouwens vanwege alle drukte deze week niet hoe het is gegaan in de Driedaagse Van Der Panne...
Oud 03-04-2004, 20:20
peaceflower
peaceflower is offline
Ik durf niet te zeggen wie er morgen gaat winnen in de Ronde van Vlaanderen. Volgens mij is het aardig onvoorspelbaar, het blijft een verrassing wie er uiteindelijk wint.
Oud 03-04-2004, 20:58
vreselijke fout
Waar blijft dat topic dan boogie
Oud 04-04-2004, 16:29
vreselijke fout
*Steffen Wesemann heeft de Ronde van
Vlaanderen gewonnen.De voor T-Mobile
koersende Duitser kwam na de Muur van
Geraardsbergen aan de leiding met Leif
Hoste en Dave Bruylandts en versloeg de
beide Belgen in de afsluitende sprint.

Hoste maakte deel uit van een kopgroep
die al na 18 km koers ontstaan was.Daar
vielen telkens renners uit weg,maar hij
hield stand,ook toen de favorieten bij
de Muur van Geraardsbergen aansloten.

Dekker en Van Bon hadden de Muur ook
goed verteerd,maar Van Bon kon Dekker
niet bijstaan in de achtervolging,omdat
Hoste op kop reed.Voor Vlaamse reuzen
als Museeuw,Vandenbroucke en v.Petegem
was deze Ronde geen hoofdrol weggelegd.

Jammer dat Van Bon niet overnam en (te)veel vertrouwen had in Hoste, anders waren Dekker en Van Bon er waarschijnlijk nog bijgekomen
Oud 04-04-2004, 16:59
_Moby_
_Moby_ is offline
volgens mij wilde van Bon wel rijden, maar mocht hij gewoon niet omdat Hoste voorin zat, terwijl Hoste eigenlijk kansloos was.. Heel erg jammer dat van Bon niet wilde rijden met Dekker anders was 't misschien wel een Nederlands podium
Oud 04-04-2004, 17:58
peaceflower
peaceflower is offline
Ik vond het een prachtige wedstrijd!
Wat reed Ludo Dierckxsens weer geweldig zeg! Jemig, die vent liet even wat zien!

Alleen de finale was een beetje een afknapper... Leuk voor Wesemann dat hij gewonnen heeft, nog voor die 2 Belgen, maar toch...
ik heb genoten van de koers, maar ik had gehoopt op een spectaculairdere aankomst..
Oud 04-04-2004, 21:04
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Het was wel een leuke wedstrijd, alleen jammer dat die 8 renners (of hoeveel waren het) zo lang vooruit bleven, is niet echt Des Ronde Van Vlaanderens... toch van de andere kant wel apart met 50 man de Muur beklimmen.
Daarna onderstond er voor de Nederlanders wel een klote-situatie: Dekker kon alleen maar rijden omdat Van Bon een mannetje voorop had rijden (who the f*ck is die Horst, familie van de cabaretier??? )... maar qua naam toch een goede winnaar Wesemann, al jaren goed bezig in klassiekers en vandaag van het achterveld na een valpartij ook terug moeten komen, dus das wel knap.

EN NU: OP NAAR DE HEL!!!!!
Oud 05-04-2004, 09:14
Ocharme ik
Ocharme ik is offline
twee belgen en 1 duiters, wie wint? De Duitser... hebben wij even pech... o ja, heb je me zien staan op de koppenberg?
Oud 05-04-2004, 10:14
_Moby_
_Moby_ is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 04-04-2004 @ 22:04 :
EN NU: OP NAAR DE HEL!!!!! [/B]
de enige echte hel (De Hel van het Mergelland) was zaterdag al
Oud 05-04-2004, 14:32
houn
houn is offline
Citaat:
Ozark Henry schreef op 02-04-2004 @ 20:23 :
Jongen, ik heb jaren zelf in een (amateur) peleton gereden, en wat er niet allemaal gebeurd om een trap minder te moeten geven... ze zouden elke renner naar huis moeten sturen, Boonen was geen uitzonderlijk geval....
denk je dat ik gek ben ofzo? ik weet wel dat er heel wat gebeurd om een trap minder te doen, maar dit was wel heel erg opzichtig, terwijl je toch andere renners zag ploeteren om weer vooraan te komen zoals Wesemann, die toch ook wel een favoriet was om die wedstrijd te winnen, en als het zo duidelijk op tv te zien is vind ik dat je niet anders kan dan hem te diskwalificeren
Oud 05-04-2004, 16:59
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 03-04-2004 @ 21:58 :
Waar blijft dat topic dan boogie
Geen tijd gehad

Ik vond het een beetje een tegenvallende wedstrijd, ik zie altijd liever een gevecht tussen de favorieten, maar goed. Ik vind het ook raar dat Van Bon niet mocht rijden, dachten ze bij Lotto-Domo nou echt dat Hoste Wesemann ging verslaan? Jammer voor Dekker ook, hij zat in de tang.

Wat ik ook vreemd vond, is dat er maar drie mensen wegreden op de Muur en dat de rest niet kon volgen, waaronder Boogerd en Bettini. Dat had ik niet verwacht.
Oud 05-04-2004, 20:46
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
_Moby_ schreef op 05-04-2004 @ 11:14 :
het was ook weer een ware hel, want ik ben op de motor mee geweest, was heel zwaar, jammer dat lucassen er weer niet bij was
Oud 05-04-2004, 21:08
B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Citaat:
_Moby_ schreef op 05-04-2004 @ 11:14 :
ben je er geweest ik wel iig

fotos van Ronde van Vlaanderen

fotos hel van mergelland
Oud 05-04-2004, 22:50
_Moby_
_Moby_ is offline
de finish was op 500 meter van m'n huis
Oud 06-04-2004, 13:37
Boogie
Boogie is offline
Morgen Gent-Wevelgem. Wat verwachten we daarvan?
Reageren

Regels voor berichten