![]() |
|
![]() |
jaja, als het in je bloed niet meer te vinden is, kan het zijn dat het nog in je lever ingekapseld zit en dat het dan als je weerstand laag is, tijden van stress, weer naar boven komt...herstelperiode kan ook langer dan een jaar duren, en zelfs als je het virus helemaal niet meer hebt, kun je nog steeds erg vermoeid zijn...
![]()
|
![]() |
maar kan het alleen via speeksel - speeksel overgaan?
(hoef ok nie persee te zoenen maar ik bedoel zij is zo erg die houd dat nooit lang vol) kan ze bv wel ergens anders kussen?
|
Vanaf een week na de besmetting kun je het virus hele lange tijd bij je dragen. Je kunt zelfs één of een paar jaar later anderen nog besmetten.
Het kan wel best zijn dat jij al pfeiffer gehad hebt als kind, maar er nooit veel last van gehad hebt. Zo ongeveer de helft van de kinderen krijgt pfeiffer voor ze zes jaar zijn. En als je de ziekte eenmaal gehad hebt, ben je er immuun tegen. (bron)
||
![]() |
Citaat:
wat zijn de symptomen eigenlijk? alleen maar erg moe, of ook andere dingen?
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
helaas...dat is niet altijd waar, ik was de gezondste persoon die men zich in kon denken, eet altijd gezond, sport veel...en toch heb ik er heel erg last van ..
ik heb concentratieproblemen, en ik kan zó (lees tijdens een gesprek, fietstochtje etc) in slaap vallen ![]() je kunt wel ergens anders zoenen, (niesen in iemands gezicht heeft geen effect, de virusdeeltjes komen zo niet in jouw mond)( via ademhalingssysteem niet besmettelijk) kijk wel uit met verjaardagen, dat kus-kus-kus op de wangen..wanneer zij iemand op de wang zoent, zal degene die gekust worden niet besmet raken, maar iemand die na haar diezelfde wang zoent, wel. ook oppassen met eten met dezelfde mes/vork/lepel of drinken uit hetzelfde glas=ook besmettelijk...(het is een virus, dat is geen beestje en gaat dus niet "dood" wanneer het een tijdje buiten het lichaam is/afkoeld) dus..
||
Citaat:
Ook de milt is vergroot en werkt minder goed. Er zijn ook zeldzame gevallen waarbij de lever aangetast wordt, maar de 'keel-variant' komt veel vaker voor.
|
Verwijderd
|
6 maanden na de besmetting is de kans dat je een nieuw iemand besmet verwaarloosbaar. Na een besmetting met pfeiffer duurt het vaak een maand voordat je er iets van merkt, dus ongeveer 5 maanden nadat ze er iets van merkte, is de kans dat ze iemand besmet verwaarloosbaar, ongeacht of ze er op dat moment nog last van heeft.
Maar ik heb vandaag toevallig geleerd dat als twee mensen elkaar sexueel aantrekkelijk vinden, ze waarschijnlijk een volkomen verschillend afweersysteem hebben waardoor een virus waar háár afweersysteem niet goed genoeg tegen was, waarschijnlijk nauwelijks effect hij jou heeft ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Ziekte van pfeiffer Charity's | 4 | 18-01-2012 08:20 | |
Lichaam & Gezondheid |
pfeiffer pietje11 | 22 | 20-12-2010 11:53 | |
Lichaam & Gezondheid |
pfeiffer+huiduitslag Tulpje6 | 15 | 28-02-2006 22:16 | |
Lichaam & Gezondheid |
Alle symptomen van Pfeiffer, maar na bloedtest.. Elysium | 2 | 17-03-2004 14:56 | |
Lichaam & Gezondheid |
Pfeiffer Roosa | 3 | 13-05-2002 20:27 | |
Lichaam & Gezondheid |
pfeiffer!! gitan | 16 | 05-12-2001 20:56 |