Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2004, 18:35
reddragon
reddragon is offline
ik heb der een vraag over......
want ik vind een meid leuk en zij mij ook
alleen zij heeft waarschijnlijk pfeiffer
mijn vraag is dus als je zoent hoe groot de kans is dat je het zelf ook krijgt (het gaat via speksel over)
Oud 22-03-2004, 18:36
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ja, pfeiffer gaat via speeksel. Vaak is kans op besmetting naar een paar maanden wel minder, maar de kans is er... Ik zou het niet doen, zoenen, of je wilt pfeiffer krijgen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 18:42
pure_evil
pure_evil is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 22-03-2004 @ 19:36:
Ja, pfeiffer gaat via speeksel. Vaak is kans op besmetting naar een paar maanden wel minder, maar de kans is er... Ik zou het niet doen, zoenen, of je wilt pfeiffer krijgen.
niet waar! als jij pfeiffer hebt, ben je na een paar maanden net zo besmettelijk als na 1 week (ik heb het ook )

er zijn wel mensen die blijkbaar niet erg gevoelig zijn voor het virus, en het dus niet krijgen, maar dat weet je nooit van te voren..neem van mij aan..het is geen pretje

(en je kunt ook lol hebben zonder zoenen )
Oud 22-03-2004, 18:49
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
pure_evil schreef op 22-03-2004 @ 19:42:
niet waar! als jij pfeiffer hebt, ben je na een paar maanden net zo besmettelijk als na 1 week (ik heb het ook )
Ja? Oh ja, nu bedenk ik me, ik las ergens dat het virus na een jaar pas echt weg is...
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 18:51
pure_evil
pure_evil is offline
jaja, als het in je bloed niet meer te vinden is, kan het zijn dat het nog in je lever ingekapseld zit en dat het dan als je weerstand laag is, tijden van stress, weer naar boven komt...herstelperiode kan ook langer dan een jaar duren, en zelfs als je het virus helemaal niet meer hebt, kun je nog steeds erg vermoeid zijn...
Oud 22-03-2004, 18:58
reddragon
reddragon is offline
maar kan het alleen via speeksel - speeksel overgaan?
(hoef ok nie persee te zoenen maar ik bedoel zij is zo erg die houd dat nooit lang vol) kan ze bv wel ergens anders kussen?
Oud 22-03-2004, 19:02
duivelaartje
duivelaartje is offline
Nee als je je op je wang kust kan je het niet krijgen, of je moet in je gezicht niezen... Maar ja, dat zal ze wel niet doen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 20:13
teirg
teirg is offline
Vanaf een week na de besmetting kun je het virus hele lange tijd bij je dragen. Je kunt zelfs één of een paar jaar later anderen nog besmetten.

Het kan wel best zijn dat jij al pfeiffer gehad hebt als kind, maar er nooit veel last van gehad hebt. Zo ongeveer de helft van de kinderen krijgt pfeiffer voor ze zes jaar zijn. En als je de ziekte eenmaal gehad hebt, ben je er immuun tegen.

(bron)
Oud 22-03-2004, 20:19
juniperlilly
juniperlilly is offline
Citaat:
reddragon schreef op 22-03-2004 @ 19:35:
ik heb der een vraag over......
want ik vind een meid leuk en zij mij ook
alleen zij heeft waarschijnlijk pfeiffer
mijn vraag is dus als je zoent hoe groot de kans is dat je het zelf ook krijgt (het gaat via speksel over)
ik heb der ook een vraag over:
wat zijn de symptomen eigenlijk? alleen maar erg moe, of ook andere dingen?
Oud 23-03-2004, 06:30
reddragon
reddragon is offline
Citaat:
juniperlilly schreef op 22-03-2004 @ 21:19:
ik geloof ook vaak keelpijn en moe natuurlijk
Oud 23-03-2004, 10:40
Southraider
Southraider is offline
96% van de volwassen heeft pfeiffer gehad maar de meeste merken er niets van.
Het blijft altijd besmettelijk maar als je weerstand goed is zal je er weinig van merken
Oud 23-03-2004, 18:16
pure_evil
pure_evil is offline
helaas...dat is niet altijd waar, ik was de gezondste persoon die men zich in kon denken, eet altijd gezond, sport veel...en toch heb ik er heel erg last van ..

ik heb concentratieproblemen, en ik kan zó (lees tijdens een gesprek, fietstochtje etc) in slaap vallen

je kunt wel ergens anders zoenen, (niesen in iemands gezicht heeft geen effect, de virusdeeltjes komen zo niet in jouw mond)( via ademhalingssysteem niet besmettelijk)

kijk wel uit met verjaardagen, dat kus-kus-kus op de wangen..wanneer zij iemand op de wang zoent, zal degene die gekust worden niet besmet raken, maar iemand die na haar diezelfde wang zoent, wel.

ook oppassen met eten met dezelfde mes/vork/lepel of drinken uit hetzelfde glas=ook besmettelijk...(het is een virus, dat is geen beestje en gaat dus niet "dood" wanneer het een tijdje buiten het lichaam is/afkoeld)

dus..
Oud 23-03-2004, 19:47
Roos
Roos is offline
Citaat:
juniperlilly schreef op 22-03-2004 @ 21:19:
De meeste mensen krijgen eerst een forse keelontsteking, en daarbij heb je ook koorts. En natuurlijk die moeheid.
Ook de milt is vergroot en werkt minder goed.

Er zijn ook zeldzame gevallen waarbij de lever aangetast wordt, maar de 'keel-variant' komt veel vaker voor.
Oud 24-03-2004, 10:48
Verwijderd
6 maanden na de besmetting is de kans dat je een nieuw iemand besmet verwaarloosbaar. Na een besmetting met pfeiffer duurt het vaak een maand voordat je er iets van merkt, dus ongeveer 5 maanden nadat ze er iets van merkte, is de kans dat ze iemand besmet verwaarloosbaar, ongeacht of ze er op dat moment nog last van heeft.

Maar ik heb vandaag toevallig geleerd dat als twee mensen elkaar sexueel aantrekkelijk vinden, ze waarschijnlijk een volkomen verschillend afweersysteem hebben waardoor een virus waar háár afweersysteem niet goed genoeg tegen was, waarschijnlijk nauwelijks effect hij jou heeft .
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten