Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waarom kom je dan met een dergelijke post dat ik eerst moet uitzoeken wat een SS'er is? Voor een mens zit er weinig verschil tussen of je doodgeschopt word door een SS'er of door een nederlander. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat is het toch altijd al geweest en zal toch ook altijd wel blijven? |
![]() |
|
De aarde heeft meer bewoners dan vroeger, dus is het ook logisch dat er meer mensen om het leven komen bij militaire acties. Natuurlijk verontrust het mij wel. Maar ook hier: wij bekijken het van meerdere kanten. Per dag hoge aantallen doden door hongersnoden, de doden aan de islamitische kant tellen veel en veel minder zwaar, kijk naar het buitensporig geweld dat de Amerikanen in Irak gebruiken, dat door de VS als totaal onbelangrijk wordt beschouwd. Amerikanen omgekomen bij aanval in Irak? Direct op CNN. Onschuldige Irakezen doodgeschoten? Dan moeten het er heel wat zijn voordat dat in het nieuws komt.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Vriendjes zijn? |
![]() |
|
Het is eigenlijk slecht dat geweld en aanslagen zo normaal zijn geworden. Want dat is wel het laatste dat ze moeten zijn. Er is helaas altijd al geweld geweest in de wereld, maar de laatste eeuw wordt het steeds gewoner. Als we zo door gaan dan komt er een derde wereldoorlog, de vraag is alleen wanneer?
In de derde wereldoorlog (als hij komt) dan zullen de meest verschrikkelijke wapens gebruikt worden, waarna de mens terug in het stenen tijdperk beland. ( Da's pas back to basic ![]() Sorry voor deze pessimistische post, maar ik moest het even kwijt. Het lijkt mij overduidelijk dat het steeds slechter gaat met de wereld. En de toenemende berichtgeving over aanslagen etc. versterkt dat alleen maar.
||
Citaat:
Kom niet met het voorbeeld van de A-bombs op Hiroshima en Nagasaki, want het mag duidelijk zijn dat dat (lugubere) "experimenten" waren. |
![]() |
||
Citaat:
En er hoeft maar één zieke geest het bevel tot lancering te geven om een derde wereldoorlog te ontketenen. En de wapens zijn er en als er één gelanceerd word dan gaat de rest ook lanceren als tegenaanval. Je krijgt dan een soort kettingreactie. Vind je niet?
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
HET KOMT DICHTERBIJ!!!! Dichterbij dan jou lief is!! Het zou echt meer geluk zijn dan logica dat Nederland gespaard zou worden tegen Terrorisme. Zeker met de buitenlandse politiek van nu (Hey Balkenende bedankt he? vuile massamoordenaar) En wat terrorisme betreft en oorlogen etcetera sta ik als een BLOK achter Gimme more Beer. Die jongen begrijpt het tenminste. Deze wereld zit zo oneerlijk als de pest in elkaar. Wij hebben het hier supergoed en nog zijn we ontevreden en slaan elkaars hersenen in als de ene net wel dat telefoontje heeft dat jij niet hebt,... HET IS VOLSLAGEN BELACHELIJK.. maar wel de realiteit. Elke Nederlander leeft (vanuit gelijkheid gezien) nog steeds over de rug van pakweg 20 tot 30 zielige kindjes in de Derde Wereld, omdat wij het hier zo goed moeten hebben. Als we de situatie in de wereld beter zouden maken zou er lang niet zoveel geweld en terrorisme zijn, maar nee hoor, het enige wat we doen is ingrijpen in andere landen omdat die niet precies zo denken als wij. you all deserve to die... you'd better change that faith! |
![]() |
|
![]() |
ik ben van mening dat het me wel degelijk iets doet. Niet het feit dat ik mensen ken of iets dergelijks meer omdat ik vind dat een ander niet het recht heeft het leven van een ander te nemen.
Men dient zich moreel te gedragen, wat bij het terrorisme duidelijk niet het geval is. Die hebben het liefst een hoog dodenaantal zodat ze meer aandacht krijgen van de media, en die misschien gaan luisteren wat ze te zeggen hebben. Ik voel me niet droevig door dit soort gebeurtenissen, vraag me wel af waar het heen gaat met de mens als we nieteens in staat zijn ons tegen elkaar moreel te gedragen. Ik ben eerder diep geschokt over de wijze en gedachte waar het uit voortkomt. p.s. Ben wel van mening dat hoe dichter het hierkomt ( a la Madrid) hoe enger het wordt... |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Je betoog is nog aandoenlijker, met name het stukje waarin je aanhaalt dat het ridicuul is dat we de hersens van elkaar inslaan vanwege een telefoontje. Sterker nog, oogcontact kan genoeg zijn voor een leuke vechtpartij. De gedachte dat we deze wereld mooier kunnen maken vind ik vrij naïef, want in hoeverre kan de wereld mooier worden dan hij op dit moment is? Conflicten zullen er altijd bestaan en er zijn humane manieren om die op te lossen, maar het mannelijk gedeelte van deze wereld heeft nu eenmaal dat chromosoom niet meegekregen. Overal bestaan gewoon conflicten, dat zit in de aard van de mens. Het lijkt erop dat er meer geweld is op deze wereld, maar er is niet meer geweld dan een x aantal jaar terug. Een aantal jaar geleden wisten we het natuurlijk niet als er iemand op Jakarta levend werd verbrand. Het lullige is dat de mensen op Jakarta het nu nog niet weten als het daar gebeurd. Dieven, straatvechters, klaplopers, ze zijn er allemaal altijd al geweest en dat zal natuurlijk altijd wel zo blijven. Het is een onwenselijke gedachte, maar probeer geweld maar eens te legaliseren. Ik denk dat het niet zal escaleren en denk ook dat de cadans op dezelfde hoogte zal blijven. De meeste vormen van geweld zijn namelijk niet echt rationele keuzes en daarom is het misschien zo jammer dat juist mannen de wereldtop bemannen, want die denken namelijk nooit echt goed na. Althans niet ver genoeg en zeker niet wanneer ze of extremist of republikein zijn. Deze wereld zit oneerlijk in elkaar. Liefde ook. Als iemand in bed heel slecht is, de seks ook. Uiterlijk is oneerlijk verdeeld. Voetbal is soms oneerlijk. Als je een eerlijke wereld wilt, moet je nu één persoon gaan kweken (ik wil niet opscheppen, maar als je een hele mooie wereld wilt zou je eventueel mij kunnen klonen) en die met heel veel miljard gaan vermenigvuldigen. Dan is er geen onvrede meer en is iedereen gelijk. Citaat:
Laatst gewijzigd op 25-03-2004 om 17:27. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Een geegaliseerde wereld waarin iedereen mag geloven wat hij of zij zelf wil. Waarin iedereen gelijk is. Maar dat zou natuurlijk te mooi zijn. Als het maar een streven is. En dat bereik je dus niet met oorlog! Als je maar streeft naar een vreedzame onderlinge band, komt er vanzelf een tijd waarin iedereen het recht heeft op een lekker leven. Maar daarvoor moeten we, zoals skyrise terecht aangeeft, ook oog hebben voor de minder bedeelden onder ons. Voor "gehandicapten" binnen onze samenleving en als de tijd er komt, voor de minder bedeelden in de rest van de wereld. Wel vind ik belangrijk dat je bij jezelf begint, voordat je aan internationale politiek wil gaan denken. Ik hoef geen internationaal communisme, maar een sociaal samenlevingscontract lijkt me ideaal. En als er een partij niet meewerkt, so be it. Die kunnen dan ook niet meedelen in ons "geluk" en zullen gauw genoeg zwichten voor "al dat lekkers"... Misschien een veel te mooie voorstelling, maar als grondplan geen slecht idee, lijkt me zo.
|
![]() |
|
|