Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2004, 15:34
Verwijderd
Uit de oude doos, er word in het Evaluatie topic geklaagd dat het "vroeger" allemaal beter was, nou hier een topic van vroeger, met dank aan bertbart.

Waar let jij op bij het kopen van kleding? Natuurlijk of het goed past, maar ook of het te combineren valt met andere kledingstukken? Prijs, originaliteit, merk?

Koop je liever iets duurders van een bepaald merk wat [origineler] is, of puilt jou kast uit vanwege de stapels leuke en goedkope shirtjes?

Meestal ben ik opzoek naar een bepaald kledingstuk, en dan ga ik net zolang door totdat ik de perfecte versie gevonden heb, die mij ook nog staat, prijs is iets waar ik minder moeilijk over doe, zolang ik het geld maar bij me heb.
Kwaliteit let ik niet extreem veel op, ik behandel mijn meeste kleren met zorg, maar let wel op of ik niet al een zelfde model heb en waar ik mee kan combineren. Zolang de kledingstukken maar niet gedragen worden in mijn buurt, ik vind niets vervelender dan vrienden/bekenden die het zelfde dragen.

En jullie ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2004, 15:43
Teun
Teun is offline
Oooh Riddiej wat ben je toch heerlijk correct<3

Ik ben inderdaad ook vaak van te voren al op zoek naar een bepaald kledingstuk
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 15:47
frozenfountain
frozenfountain is offline
Ik koop meestal gewoon wat ik leuk vind, als het niet overdreven duur is natuurlijk.
Als ik op zoek ga naar iets vind ik het nooit!

Oja, kheb ook liever iets origineels.

Laatst gewijzigd op 25-03-2004 om 15:50.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 15:47
Otis
Otis is offline
Waar let jij op bij het kopen van kleding? Natuurlijk of het goed past, maar ook of het te combineren valt met andere kledingstukken? Prijs, originaliteit, merk?

Dat combineren is wel handig ja , dat klopt.Maar als ik iets zie wat niet combineren valt met de dingen die ik al heb dan ga ik accesoires voor bij dat ene nieuwe kledingstuk kopen, en dan pas ik alles aan dat nieuwe ding aan.
Het belangrijkste is voor mij originaliteit, niemand anders mag t hebben, dit is helaas niet altijd verwezenlijkbaar maar ik probeer t wel .
Prijs is aan het begin van de maand geen probleem, daarna wel.. Gelukkig kan ik mn spaarrekening altijd nog plunderen.
Merk, ik heb niet echt vaste merken ofzo maar er zijn altijd winkels waar je altijd wel leuke dingen kunt vinden.

Koop je liever iets duurders van een bepaald merk wat [origineler] is, of puilt jou kast uit vanwege de stapels leuke en goedkope shirtjes?

Ik koop liever 1 artikel dat super origineel en misschien wat duurder is maar de rest is dan wel gewoon goedkoper (denk aan Hennes, 2ehands,Zara etc) Maar dat moet dan minstens zo hip zijn.

Meestal ben ik opzoek naar een bepaald kledingstuk, en dan ga ik net zolang door totdat ik de perfecte versie gevonden heb, die mij ook nog staat, prijs is iets waar ik minder moeilijk over doe, zolang ik het geld maar bij me heb.
Kwaliteit let ik niet extreem veel op, ik behandel mijn meeste kleren met zorg, maar let wel op of ik niet al een zelfde model heb en waar ik mee kan combineren. Zolang de kledingstukken maar niet gedragen worden in mijn buurt, ik vind niets vervelender dan vrienden/bekenden die het zelfde dragen.

ik vind het super vervelend als ik op school een meisje zie dat hetzelfde als mij aanheeft(zeker als het een stom meisje is) Er zijn kleren geweest die ik hierdoor gewoon niet meer heb gedragen , maar de laatste tijd word het minder want het is natuurlijk naief om te denken dat niemand anders bij de Hennes ofzo koopt.Gelukkig weet ik het dan gewoon zo te combineren/dragen dat het net iets anders zit / met andere accesoires enzo..Zodat het toch nog een beetje origineel is inderdaad.

En jullie ?

geen dank hoor tijssie
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 17:03
CryptapiX
CryptapiX is offline
om het kort te houden:

merk, kleur (of ik niet al veel in die kleur heb), of ik het makkelijk kan combineren met mijn huidige kleding stapel of dat ik er ngo wat bij moet kopen
kwaliteit niet zo aangezien ik er vanuit ga dat het merk zijn kwaliteit bij voorbaat wel waarborgt
originaliteit, niet echt of het uniek is, maar wel als het heel standaard is laat ik het liever hangen (hoewel dat weer niet geld voor shirts die ik ergens onderaan doe)
Oud 25-03-2004, 17:13
MieX
MieX is offline
Citaat:
frozenfountain schreef op 25-03-2004 @ 16:47:
Als ik op zoek ga naar iets vind ik het nooit!
Dat heb ik nou ook, als ik weet wat ik wil kan ik het nooit ergens vinden, de leukste dingen vind ik altijd als ik gewoon even in de stad loop zonder dat ik er naar opzoek ben.

Verder wil ik ook altijd wel iets wat niet iedereen heeft en bedenk ik ook wel even of ik wel dingen heb om het mee te combineren, wel zo makkelijk
Oud 25-03-2004, 17:25
Gianluca *
Gianluca * is offline
ik let bij het kopen van kleding vooral of het mij staat.

vaak dan vind ik bijv. een broek echt super mooi, maar staat hij mij gewoon niet.. verder vind ik merk niet belangrijk, maar vaak zit er aan merk wel kwaliteit verbonden en dat vind ik toch wel belangrijk ( dit ligt er maar net aan in welke prijs klasse ik op dat moment iets wil kopen)
Oud 25-03-2004, 17:26
Verwijderd
Citaat:
CryptapiX schreef op 25-03-2004 @ 18:03:
om het kort te houden:

merk, kleur (of ik niet al veel in die kleur heb), of ik het makkelijk kan combineren met mijn huidige kleding stapel of dat ik er ngo wat bij moet kopen
kwaliteit niet zo aangezien ik er vanuit ga dat het merk zijn kwaliteit bij voorbaat wel waarborgt
originaliteit, niet echt of het uniek is, maar wel als het heel standaard is laat ik het liever hangen (hoewel dat weer niet geld voor shirts die ik ergens onderaan doe)
ik kan nu natuurlijk de discussie van gisteren weer nieuw leven inblazen....maar dat doe ik niet

ik let vooral op of het goed te combineren is en of het origineel is,verder mag ik er absoluut nog niemand anders in hebben zien lopen,prijs doe ik niet zo moeilijk over,tot op zekere hoogte (ik heb grenzen gesteld per kledingstuk,maar die gaan steeds iets hoger liggen).
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 17:26
rodina
rodina is offline
Laatste tijd voornamelijk op prijs.
Koop basisdingen zoals shirtjes en troep gewoon bij de h*m. Vind het belachelijk om veel geld uit te gaan geven voor een simpel tshirtje omdat er toevallig Evisu of weet ik 't op staat.

Broeken zijn wel duur, omdat die heel lang mee moeten, dus dan voornamelijk op kwaliteit. En dan kom je toch vaak in wat duurdere zaken uit.

Schoenen moeten lekker zitten, en mooi zijn.

Verder ach wat, als het me niet bevalt verbouw ik 't zelf. Ik ga geen kleding niet meer aan trekken omdat toevallig iemand anders dat ook heeft. Daar moet je maar boven staan, kleding is een massaproduct dus dat risico heb je van te voren.
Oud 25-03-2004, 17:45
Ragnar
Ragnar is offline
Dat het past, dat het betaalbaar is en dat het zwart is
Oud 25-03-2004, 17:54
mmuddy
mmuddy is offline
1. IK moet het mooi vinden, ik laat me niks aansmeren door andere mensen.
2. het moet wel qua onderwerp/kleur bij de rest van mijn kast inhoud passen.
3. als het meer dan 100 euro kost koop ik het niet zelf.
4. ik koop nooit 2e hands.
5. merk? band shirts hebben niet echt een merk. Broeken moeten wel goed passen heb ik geen vast merk bij, als ze maar een beetje wijd zitten. Bij schoenen heb ik ook geen vast merk, ze moeten wel bij de rest van mijn kleding passen.
6. ik let ook op of er niet teveel mensen zijn die het hebben.

Oud 25-03-2004, 18:14
Verwijderd
Als ik ga shoppen weet ik vantevoren al wat ik wil hebben. Dingen zoals kleur en model staan al vast en dan maar zoeken in de winkel of ze het ook hebben. Dit is dan vooral bij broeken zo. Verder koop ik natuurlijk ook wel vaker iets "spontaan" maar dan moet het er echt leuk uitzien. Wat merk betreft boeit het me niet zo. Ik draag wel veel merkkleding, maar dan van allemaal verschillende merken. En de prijs hoef ik nooit o pte letten, want er wordt voor me betaald. Mooi toch!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 19:08
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
-Het moet perfect passen natuurlijk
-Juiste kleur, ook in combinatie met andere kledingstukken
-Prijs
-Kwaliteit, dus meestal merk, vooral broeken
-ook heel soms wasvoorschriften, dat doe ik sinds ik een keer een broek heb gekocht die alleen met koud water in de handwas mocht
Oud 25-03-2004, 19:14
Inga
Inga is offline
- goede vorm
- moet matchen met iets anders uit mijn kast (soms maak ik een uitzondering en koop nóg iets wat erbij past )
- moet geen 'lastig stofje' zijn, dus niet iets wat je niet mag wassen ofzo (maar ik kijk niet op het labeltje hoor)
- de prijs
- of mijn vriendje en vriendinnen het leuk zouden vinden
Oud 25-03-2004, 19:19
snoodaard
snoodaard is offline
Op prijs, kwaliteit en merk. En natuurlijk op originaliteit, net als ik ben.

Om ook maar even wat uitgebreider te reageren. Ik kijk meestal eerst naar hoe het er uit ziet, en of het bij mij/m'n andere kleren zal staan. Dan kijk ik naar de prijs en of het dan nog net zo leuk is. Ik weet van te voren eigenlijk al wat ik wil hebben als ik iets eenmaal in m'n hoofd heb. Dus het zoeken naar wat die schildknaap van een ridder boven me zegt naar de perfecte versie daar van is dan enkel nog het te overkomen obstakel.
Oud 25-03-2004, 19:27
Erbenda
Erbenda is offline
Ik let op de kwaliteit, de prijs, of het gemakkelijk te combineren is met de kleren die ik al heb, of het goed zit, en of het me wel staat.
Soms koop ik gewoon iets als ik het zie hangen en ik het leuk vind. Maar soms heb ik ook al van te voren iets in m'n hoofd wat ik wil hebben, waarnaar ik dan op zoek ga. Dan maakt de prijs ook wat minder uit.
Ik let maar af en toe op het merkje. Ik heb wel dingen van merken in m'n kast liggen, maar dat komt dan doordat ik de kwaliteit erg goed vond of omdat het er verder niet was.
Ik soms op de orginalitiet, en koop niet gauw dingen waar iedereen al in loopt. Als iedereen met een bepaald iets loopt, dan koop ik iets wat er op lijkt (en dus wel modern is) maar net ff iets anders is.
Oud 25-03-2004, 20:20
guess what
guess what is offline
Ik let op prijs, merk, kwaliteit en ja tuurlijk moet t leuk staan. Voor basisdingetjes koop ik heel veel bij H&M, niet origineel dus. Verder probeer ik wat origineler te zijn maar dat is best moeilijk.
en oja het is ook wel handig als het te combineren is met iets wat ik al heb, als dat niet t geval is zoek ik net zo lang tot ik iets gevonden heb wat er bij past.
Oud 25-03-2004, 20:36
Allures
Allures is offline
volges mij let ik helemaal nooit op of iets te combineren is..
maar das eig. wel erg slim
kga da ook is beginnen doen..
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 20:58
Roos
Roos is offline
Citaat:
snoodaard schreef op 25-03-2004 @ 20:19:
Om ook maar even wat uitgebreider te reageren. Ik kijk meestal eerst naar hoe het er uit ziet, en of het bij mij/m'n andere kleren zal staan. Dan kijk ik naar de prijs en of het dan nog net zo leuk is.
Ja dat heb ik ook. En dan ga ik het passen en kijken of het ook echt leuk staat.
En bij broeken/rokjes even testen of ik er mee kan fietsen, of in kan bukken.

En dan inpakken
Oud 25-03-2004, 21:21
snoodaard
snoodaard is offline
Citaat:
Roos schreef op 25-03-2004 @ 21:58:
En bij broeken/rokjes even testen of ik er mee kan fietsen, of in kan bukken.
Maak me gek!
Oud 25-03-2004, 21:52
Verwijderd
Citaat:
AmnesJAn schreef op 25-03-2004 @ 18:45:
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 21:56
Verwijderd
Citaat:
AmnesJAn schreef op 25-03-2004 @ 18:45:
en dat het goede stof is
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 22:35
Ragnar
Ragnar is offline
Lekker makkelijk toch?
Oud 25-03-2004, 22:41
Faery
Faery is offline
Liefst zwart, comfortabel, goedkoop.
Oud 25-03-2004, 22:41
Verwijderd
Mwah, ik ben een beetje aan het afstappen van het all-black. Op een gegeven moment ben je 't gewoon zat.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2004, 22:42
Faery
Faery is offline
Citaat:
eXo schreef op 25-03-2004 @ 23:41:
Mwah, ik ben een beetje aan het afstappen van het all-black. Op een gegeven moment ben je 't gewoon zat.
Kleurrijke midgets zijn gay.
Oud 25-03-2004, 23:00
Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
Nee ik was andere kleuren zat
Oud 25-03-2004, 23:03
Verwijderd
Citaat:
Faery schreef op 25-03-2004 @ 23:42:
Kleurrijke midgets zijn gay.
j00 callin' me a midget boy?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 23:04
Verwijderd
Citaat:
AmnesJAn schreef op 26-03-2004 @ 00:00:
Nee ik was andere kleuren zat
Hehe, wacht maar af, ook jij zal verkleuren. Metal zit in je hart, niet in je kleren of je sliertige vette haar.

ofzo
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 23:05
Verwijderd
Citaat:
oh exo ! laten we samen de gothicperiode achter ons zetten!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 23:06
Verwijderd
Citaat:
poorleno schreef op 26-03-2004 @ 00:05:
oh exo ! laten we samen de gothicperiode achter ons zetten!
Nee doll, ik blijf gothic4life, maar ik word nu gewoon een kleurige

hiiiiii
woeiii
kawaiiii

+ ik meet mezelf de lolita style aan
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 23:06
Verwijderd
goa aapje?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 23:10
Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
eXo schreef op 26-03-2004 @ 00:04:
Hehe, wacht maar af, ook jij zal verkleuren. Metal zit in je hart, niet in je kleren of je sliertige vette haar.

ofzo
Wedden we van niet? Klopt trouwens wel dat metal in je hart zit en uiteraard niet alleen door je manier van kleden ge-uit wordt

en voor de laatste keer:
MIJN HAAR IS NIET SLIERTIG EN VETTIG!!!

zo
Oud 25-03-2004, 23:17
Verwijderd
Hehe Ik bedoelde met 'je' eigenlijk algemene betekenis, niet jou specifiek.

"Men uit zijn/haar metalheid niet louter door het haar."

Nou ja, er zijn natuurlijk gasten van 40+ met nog lang haar en patches en bandshirts. En dat zijn bijna zonder uitzondering allemaal coole d00dz dusja wie weet.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 23:38
Verwijderd
Citaat:
AmnesJAn schreef op 25-03-2004 @ 23:35:
Lekker makkelijk toch?
Inderdaad
Ik moet toegeven dat ik in een baldadige bui weleens niet zwarte kleren heb gekocht, en die rotten nu weg achter in de klerenkast
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 11:45
Nuck
Nuck is offline
Hoe het eruit ziet, of het een fijn stofje is, of het staat...daar let ik wel op. Prijskaartje is niet zo belangrijk, heb wel vrij veel merkkleding, maar ik koop ook net zo makkelijk iets bij de Hennes. En originaliteit, tja, zo origineel ben ik niet
Oud 26-03-2004, 11:51
Gadje
Gadje is offline
of het leuk is, wat de prijs is,welke kleur, of het past
maar dat is redelijk normaal
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 13:31
Milos
Milos is offline
Hoe fouter het eruitziet volgens de mensen bij mij op school dan. Hoe beter. Superwijde paarse/ geruite/ spijkerbroeken, bandshrts of shirtjes van de markt met superfoute kleuren of prints. meestal lange jas dragend. Okee zomers een zeiljas dan vooruit. *jup ik ben scout voor je het vraagt* Schoenen zijn meestal kisten, Dr martens, skateschoenen en dat soort gedoe. Veder let ik totaal niet op merken, dat boeit me nix.
Oud 26-03-2004, 13:32
Tom Violence
Tom Violence is offline
Ik let erop of ik het kan hebben en of ik thuis nog kleren heb die erbij passen. Ik let ook heel erg op de prijs want ik heb niet veel geld en krijg ook geen geld van pappie en mammie zoals de meesten. Het moet goed passen en lekker zitten, geen klote merken zoals esprit of andere boring casual v&d troep. Een beetje bizar is hip
Oud 26-03-2004, 13:46
Verwijderd
Kwaliteit, draagcomfort, uitstraling.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 13:46
Qamra
Qamra is offline
Of het me staat, of ik het kan combineren, of het lekker zit en vooral de prijs
Oud 26-03-2004, 15:10
Sjoerd
Sjoerd is offline
Of ik 't mooi vind, of het me staat en de prijs..
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 15:30
Verwijderd
zwart overheerst mijn garderobe...zwart met rood, of roze of groen is okay, maar met teveel kleur voel ik me zo kleuterig.
het zwarte heeft bij mij weinig met muzieksmaak te maken, zwart is stijlvol, en ja, zeer makkelijk.
als het iets met kleur is, zoals mijn knalrode adidasrok, moet ie el ergens bij passen. ik ga geen gekleurde kleding kopen die nergens bij aan kan.
soms probeer ik expres zoveel ogenlijk kleur te doen, maar juist dan beland ik met alleen maar zwarte dingen in het pashokje.
verder let ik op de prijs, of broeken wel uitlopende pijpen heeft, misschien een beetje baggy is, je zult me nooit met toelopende broeken zien.
en de prijs. stja, ik wil altijd zoveel mogelijk kopen, dus erg veel duur spul heb ik niet echt
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 15:36
Fog
Fog is offline
vooral of het lekker zit en of ik er niet dik in lijk

verder combineren wel, ik koop meestal kleren die makkelijk overal mee te combineren zijn. ik let ook erg op wat ik al heb, als ik bijvoorbeeld een rood leuk truitje zie maar ik heb al zoveel rood koop ik liever een andere kleur. en het moet er wel een beetje van goede kwaliteit [stof en evt. print goed gedrukt] uitzien.
Oud 26-03-2004, 15:42
LittleLucille
LittleLucille is offline
ik hou van afwisseling..
dus kosten m`n kleren niet zo veel..
er schiet wel eens wat uit..
maar omdat ik dus graag afwissel is het meestal wat goedkoper maar daardoor heb ik wel meer verschillende soorten dingen in m`n kast hangen...
ik let er wel goed op dat ik iets koop wat ik ook echt kan combineren met wat ik al heb.. denk bijvoorbeeld aan schoenen die ik al heb en er onder moet dragen..
Oud 26-03-2004, 16:28
Cruz
Cruz is offline
Of ik er mee kan combineren
Of het lekker zit
Of het mooi staat
Of ik het kan betalen
Oud 26-03-2004, 16:31
Susanne
Susanne is offline
Of ik neukteugels heb in bijv een lage broek of overslagvestje, verder op kleur, prijs, merk en of ik er al niet teveel van heb
Oud 26-03-2004, 16:33
Verwijderd
Ik kijk of het er leuk uitziet, op het moment kijk ik vooral of ik het kan betalen, verder kijk ik of het lekker zit en er geen stiksels loszitten/vlekken opzitten. Dat combineren lukt meestal wel, ik vind altijd wel iets waar het bij past.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Susanne schreef op 26-03-2004 @ 17:31:
neukteugels
Oh my god Suus, dit kan echt niet.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 16:41
Susanne
Susanne is offline
Citaat: