Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2004, 15:52
W00t@n00bs
W00t@n00bs is offline
Sinds vandaag is Far Cry uit in Nederkand!!!
Maar ik heb hem al een week
Ik verwachtte er veel van, zeker na het zien van de Demo. De 1e 4 of 5 levels zijn ook heel goed!! (level 3 is trouwens bijna gelijk aan de demo).
Maar na ongveer 5 levels kom je in een of ander onderzoekscentrum met allemaal wazige monsters. Iets heel anders dus dan je zou verwachten. En nu hang ik ook nog eens vast (terwijl ik maar op medium speel). Ik kom gewoon niet verder. Maarja mijn conclusie over Far Cry is dus als volgt.
Een mooi spel, vooral de buiten levels, alles is echt heel realistisch. Alleen het is erg moeilijk. En de monsters enzo zijn minder leuk (vind ik dan)
Wat is jullie mening?
Oud 25-03-2004, 16:02
perfectme
perfectme is offline
** onzin **

Laatst gewijzigd op 25-03-2004 om 20:24.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 16:06
Gary Jules
Gary Jules is offline
t ziet er mooier uit dan veel andere games maar verder is het niet speciaal
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 16:50
ThePinkFlamingo
ThePinkFlamingo is offline
Te moeilijk en te zwaar.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 17:09
Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
W00t@n00bs schreef op 25-03-2004 @ 16:52:
Maar na ongveer 5 levels kom je in een of ander onderzoekscentrum met allemaal wazige monsters. Iets heel anders dus dan je zou verwachten.
euh? je wist nog nie dat er monsters in zaten? dat was al lang en breed bekent. gewoon een btje rond neuzen op het I-net en je wist dr van!
Dat is ook mijn grote minpunt aan FarCry...
Oud 25-03-2004, 17:53
Prime Evil
Prime Evil is offline
Mwah, het zijn genetisch gemanipuleerde dudes, geen freaky space-aliens of zombies. En dan nog, alleen die mercenaries gaan je ook de strot uithangen of niet? Mij wel, één groot gunfest is het.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 09:58
Chimera
Chimera is offline
Heb de demo gespeeld, en vond er werkelijk waar geen fluit aan. Viel me vies tegen voor zo'n gehypte game. Reageerde slecht op de muis, en je wordt veel te snel afgeknald.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 10:24
GinnyPig
GinnyPig is offline
Vind die single player erg sfeervol. Vind het erg op Thief lijken, alleen dan met een stuk meer actie.

Tis idd geen snelle, action-packed shooter. Maar ik vind em zeker de moeite waard
Oud 26-03-2004, 10:36
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 26-03-2004 @ 10:58:
Heb de demo gespeeld, en vond er werkelijk waar geen fluit aan. Viel me vies tegen voor zo'n gehypte game. Reageerde slecht op de muis, en je wordt veel te snel afgeknald.
ben het hiermee eens...
FPS zuigt ook zwaar, zelfs alles op low. Niet echt super uitgewerkt. Wapens zijn standaard en zien er niet super uit, sounds van de guns kloppen ook niet.
Enige mooie eraan vind ik de surroundings...
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 17:56
Prime Evil
Prime Evil is offline
Citaat:
Dr0_ol schreef op 26-03-2004 @ 11:36:
ben het hiermee eens...
FPS zuigt ook zwaar, zelfs alles op low. Niet echt super uitgewerkt. Wapens zijn standaard en zien er niet super uit, sounds van de guns kloppen ook niet.
Enige mooie eraan vind ik de surroundings...
Dude. Je moet ook geen Far Cry gaan spelen op je gemodde C64. Het loopt echt wel een portie goed op mijn XP2100+, 512MB DDR333 en Radeon 9800Pro. Toegegeven, zo low zijn mijn specs ook weer niet, maar ik ben ook weer niet zo bijzonder met deze setup. Als je gaat bitchen over FPS, ga dan weer Tetris spelen oid.

Gameplay vind ik wel vervelend worden na negen levels.. het is een level indoor, dan weer outdoor, en standaard mercs. Okee, ze worden steeds vervelender, met riot shields, maar de essentie blijft hetzelfde. Ik weet niet, had ik ook wel verwacht. Ik vind het gewoon een leuk spel, maar niks om superstijl van achterover te slaan.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 17:45
Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
Prime Evil schreef op 26-03-2004 @ 18:56:
Dude. Je moet ook geen Far Cry gaan spelen op je gemodde C64. Het loopt echt wel een portie goed op mijn XP2100+, 512MB DDR333 en Radeon 9800Pro. Toegegeven, zo low zijn mijn specs ook weer niet, maar ik ben ook weer niet zo bijzonder met deze setup. Als je gaat bitchen over FPS, ga dan weer Tetris spelen oid.

Gameplay vind ik wel vervelend worden na negen levels.. het is een level indoor, dan weer outdoor, en standaard mercs. Okee, ze worden steeds vervelender, met riot shields, maar de essentie blijft hetzelfde. Ik weet niet, had ik ook wel verwacht. Ik vind het gewoon een leuk spel, maar niks om superstijl van achterover te slaan.
Ik ben het dus dik met dro_ol eens!
Het spel speelt gewoon traag en irritant. en aan mijn specs ligt het niet (P4 2400Mhz, 512 DDR MBram en Nvidea GeForce 4 TI 4800SE) dus dan denk ik toch echt dat het spelleke een btje traag is...
Oud 27-03-2004, 18:46
Prime Evil
Prime Evil is offline
Citaat:
Alfred J. Kwak! schreef op 27-03-2004 @ 18:45:
Ik ben het dus dik met dro_ol eens!
Het spel speelt gewoon traag en irritant. en aan mijn specs ligt het niet (P4 2400Mhz, 512 DDR MBram en Nvidea GeForce 4 TI 4800SE) dus dan denk ik toch echt dat het spelleke een btje traag is...
Wat is het nou? Speelt het traag en irritant, of heb je lage frames/sec? Ik heb geloof ik het meeste op medium staan, en het is op een enkele plek na, hartstikke goed te draaien. De gameplay zelf is wel 'traag' maar dat is beter dan als een Q3-char door de levels quad-damage'en imo.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 19:56
Vinzz
Vinzz is offline
hm dat ie langzaam reageert enzo snap ik niet echt hoor.. ik heb de (2de?) demo gespeeld en ik heb nu de "hele versie" net geinstalleerd... en een stuk doorgespeeld maar het bevalt me zeker wel.. graphics zijn gewoon mooi.. geluid vind ik ook goed..alleen kan ik me wel voorstellen dat het na een tijdje ietwat bekend word

mijn specs:
p4 2ghz
radeon 9700pro
512mb ram

alles stond nu op medium en dan speelt het erg soepel, high nog eens proberen
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 22:48
Prime Evil
Prime Evil is offline
Citaat:
Vinzz schreef op 27-03-2004 @ 20:56:
alles stond nu op medium en dan speelt het erg soepel, high nog eens proberen
Laat het dan zo Dadelijk speelt het kut op highest, maar wil je niet meer terug naar medium, want je weet beter qua graphics.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 23:39
Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
Prime Evil schreef op 27-03-2004 @ 19:46:
De gameplay zelf is wel 'traag' maar dat is beter dan als een Q3-char door de levels quad-damage'en imo.
Het had van mij dus wel ietsje sneller gekund... (natuurlijk niet op Q3 niveau )
CoD niveau zou imho iig al een stuk bter zijn.
Oud 28-03-2004, 03:28
Prime Evil
Prime Evil is offline
Citaat:
Alfred J. Kwak! schreef op 28-03-2004 @ 00:39:
Het had van mij dus wel ietsje sneller gekund... (natuurlijk niet op Q3 niveau )
CoD niveau zou imho iig al een stuk bter zijn.
Jouw 'imho' is helaas niet de publieke opinie. Zou wat zijn, een ontwikkelaar die met iedereen rekening houdt. Wat wil je sneller dan? Ik lig zo al om de 10 minuten op apegapen.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 10:15
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Prime Evil schreef op 27-03-2004 @ 19:46:
Wat is het nou? Speelt het traag en irritant, of heb je lage frames/sec?
Nou, in mijn geval zijn het niet de FPS die het probleem zijn (P4 3GHz / 9800 Pro), het spel reageert gewoon retetraag op de controls. Het maakt ook uit of je loopt of prone ligt, dus het zal wel een gameplay 'feature' zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 11:25
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 28-03-2004 @ 11:15:
Nou, in mijn geval zijn het niet de FPS die het probleem zijn (P4 3GHz / 9800 Pro), het spel reageert gewoon retetraag op de controls. Het maakt ook uit of je loopt of prone ligt, dus het zal wel een gameplay 'feature' zijn.
Dat zou het ook kunnen zijn..

De feeling klopt gewoon voor geen meter..

En als je toch redelijk rond de recommended settings zit en je doet alles op laag en het loopt totaal niet soepel dan klopt er iets niet.

Dan kan je gaan proberen MENINGEN van anderen naar te gaan halen maar dat heeft geen nut.

Dat jou nou tegen alles in moet gaan en je gelijk moet krijgen is best. Je krijgt het van nu wel maar je hebt het niet

De feel klopt voor geen meter. De veranderingen in settings maken te weinig verschil. En het spel is of stotterend opgebouwd of ze hebben de verkeerde recommended specs aangegeven

Heb het trouwens al lang van mn computer afgegooid. Ken genoeg van die 13 in een dozijn spellen...
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 15:21
Prime Evil
Prime Evil is offline
Het ging er om dat de reviews over het algemeen (erg) positief zijn, vandaar uit concludeer ik dat de feel op zich dus geen ramp is. Ik bedoel niet te zeggen dat je een bitch bent waar het nooit goed voor is. Maar wat jij beschrijft, maak ik zelf eigenlijk niet zo mee. Ik vind het wel voelen als een echt persoon op een eiland. Okee, misschien zou ik irl hossend en duikend en rollend en springend door de levels raggen, maar ik vind het over het algemeen wel kloppen. Alsof COD zo goed klopt. Daar rende ik ook door het veld als een bezetene, dat was ook geen goed idee in de echte strijd in 1945, toch? Het is me niet precies duidelijk wat jij (of jullie) dat zo ergerlijk vinden. Voor mij wordt het te monotoon, de geupgrade mercs en mutanten zijn in weze niets anders qua tactiek, alleen sterker.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 15:41
Verwijderd
Echt wel gruwelijk vet hoor. Het loopt ook wel lekker hoor, ik heb de helft op high en de helft op medium. Ook vet mooi geluid. Zo moeilijk is het toch ook niet, ik zit nu al in level 14 en ik heb het echt nog niet zo lang gespeeld. Nou ik ga weer verder gamen!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 18:59
Verwijderd
CoD was op hoogste niveau zeker een goed spel...

Je bunnyhopte je was dood..

Op multiplayer is het een spray n pray fest geworden waar ik dus totaal niet van hou..

Sproei spellen zoals far cry trekken mij bij voorbaat niet... vooral niet als de "feel" niet goed is.

Hou ik het liever bij ravenshield (dat zeker ook niet bugvrij is) en straks splinter cell..

Ik speel die demo non stop. Dat is nog eens een spel
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 19:32
Rhinus
Rhinus is offline
Ik zach 't op TV en 't zach er goed uit en ik wil 't ook zeker gaan spelen. Dus ik ga over een maand of 5 maar eens op marktplaats kijken.

Verder is Q3 enorm goed. Speelt zooo lekker.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 09:40
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Prime Evil schreef op 28-03-2004 @ 16:21:
Het ging er om dat de reviews over het algemeen (erg) positief zijn, vandaar uit concludeer ik dat de feel op zich dus geen ramp is.
Sorry hoor, maar zelf heb ik van de gemiddelde reviewer geen erg hoge pet op. Als de feel van het spel niet goed is, doet het af. Punt. Ik kan absoluut niet tegen mouselag, in geen enkel spel. Als jij het een goed spel vindt, prima, maar ik vind het vreemd dat je continue probeert meningen onderuit te halen. Ik heb een retesnel systeem, en d'r zijn genoeg leuke games die WEL goed draaien.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 09:45
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Ik speel hem nu een tijdje, en ik moet zeggen dat ik hem toch wel goed vind, al kan ik me voorstellen dat ie op een gegeven moment gaat vervelen, het is veel herhaling.
De graphics en physics zijn wel enorm goed, wat het zeker beter speelbaar maakt, af en toe een beetje rondkijken, er is veel detail en alles ziet er goed uit.

Ik denk niet dat het spel het echt van de gameplay moet hebben, na 1x uitgespeelt te hebben heb je het denk ik wel gezien.Online lijkt me ook leuk, alleen lukt me dat niet
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 11:57
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Mwa, ik vond de demo wel geinig. Als je die gasten uit de helikopter afschiet, vallen ze cool naar beneden. Ik verstopte me ook een keer achter een kist op het strand. Kwam er zo'n mercenary aan, zegt ie "Are you hiding?" Ik kom snel achter die kist vandaan en knal hem overhoop. Dom van die gast, maar dat was waarschijnlijk omdat ik het op easy speelde . Wel cool dat ze je proberen te omsingelen.

Het loopt wel goed op mijn systeem met alle settings op medium/high op 1024x786, ik heb een Ahlon 2500+ en een GF 5900 XT.

Maar toen ik het later nog een keer opstartte, hoorde ik de vijanden niet meer schieten, en hoorde ik handgranten niet meer exploderen. Daarvoor was het geluid prima, ik heb trouwens een audigy player geluidskaart. Ik heb op het far cry forum gelezen dat meer mensen zulke problemen hebben.

Beetje buggy dus. Ik denk dat ik wacht tot het voor een budgetprijs verkocht word.
Oud 29-03-2004, 20:19
Dante's Inferno
Dante's Inferno is offline
Ik had een boel van Far Cry verwacht, maar erg speciaal vond ik het nou niet echt
Oud 29-03-2004, 22:23
Verwijderd
bij speelt ie in ieder geval heerlijk, gaaf spel ook. alleen die monsters, tja.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 22:26
Rhinus
Rhinus is offline
Deed "Far Cry" 't niet beter op FeForce machines? Of heb ik nu een ander spel in mijn hoofd?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 14:50
bezorghoer
bezorghoer is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 29-03-2004 @ 23:26:
Deed "Far Cry" 't niet beter op FeForce machines? Of heb ik nu een ander spel in mijn hoofd?
Nee, maar wel een andere machine denk ik
Oud 30-03-2004, 18:06
Sofradex
Sofradex is offline
Citaat:
Chimera schreef op 29-03-2004 @ 10:40 :
Sorry hoor, maar zelf heb ik van de gemiddelde reviewer geen erg hoge pet op. Als de feel van het spel niet goed is, doet het af. Punt. Ik kan absoluut niet tegen mouselag, in geen enkel spel. Als jij het een goed spel vindt, prima, maar ik vind het vreemd dat je continue probeert meningen onderuit te halen. Ik heb een retesnel systeem, en d'r zijn genoeg leuke games die WEL goed draaien.
Het ging ook om de algemene opinie, niet de klachten van 2 of 3 personen. Dat zou niet opschieten, je moet ergens een scheidende lijn trekken. Als je het niets vindt, dan speel je het niet, toch? Ik vind het nu akelig vervelend, op de 3e moeilijkheidsgraad zijn die big-ass rocketlauncher-mutanten veel te veel aanwezig en zijn ze veel te moeilijk dood te krijgen. Fucking 6 raketten uit een 4WD waren nog niet genoeg :<
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 08:48
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Sofradex schreef op 30-03-2004 @ 19:06 :
Fucking 6 raketten uit een 4WD waren nog niet genoeg :<
Ik keek d'r wel naar uit omdat ik dacht dat het een realistische shooter zou zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten