Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2004, 14:46
Teerbal
Teerbal is offline
Ik heb al jaren last van uitslag als ik net gedoucht heb of gezwommen. Meestal beperkt zich dit tot enkele rode blaasjes op mijn buik rug en flanken het ergste. Eerst dacht ik dat het normaal was, maar 3 weken terug ging ik naar lanzerote. Toen ik daar de eerste keer in zee zwom was het wel lekker, maar toen ik er 5 minuten uitging, leek het wel of ik in de brandnetels had gerold. Overal blaasjes en rode striemen en het jeukte en brandde als de neten. Meestal is het dan na een uurtje weer weg, maar zo hevig had ik het nog nooit gehad. Keer daarop ook in zee zwemmen kreeg ik dezelfde symptonen.

Is dit nu normaal of niet?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 14:52
Verwijderd
Lijkt me niet normaal, he

Geen idee wat het zou kunnen zijn. Een gevoelige huid in combinatie met zeezout en een allergie kan ik me nog wel voorstellen, maar dat het ook onder de douche gebeurt vind ik vreemd. Misschien ook nog allergisch voor zeep?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 14:54
Redhair
Redhair is offline
Ik zou als ik jou was naar de dokter gaan, wij zijn geen deskundigen en als je die problemen hebt bij kraan- en zeewater is dat best apart
Oud 26-03-2004, 15:03
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik had van de zomer plotseling weer last van allergien (hooikoorts is sterke mate maar ook voor synthetische zeep en andere troep) en ging een weekje naar Spanje op vakantie. Ik kreeg daar ook een allergische reactie op het water, ik kreeg een soort van uitslag voornamelijk op mijn gezicht (gevoelige huid daar) in de vorm van onzichtbare bultjes. Ik heb er verder geen last meer van gehad maar het beste kan je even naar de dokter gaan want echt normaal is het niet (aangezien het nederlandse leidingwater aardig schoon is).
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 15:21
Teerbal
Teerbal is offline
Het is ook pas als ik weer aan het drogen ben, niet als ik in het water of onder de douche sta.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 15:46
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
ik heb ook wel 's dat ik dan van die rooie bultjes krijg en ontiegelijke jeuk, vooral op mijn boven benen,
maar ik denk dat het bij mij komt omdat ik me dan te heet en/of te lang heb gedoucht. misschien is dat bij jouw ook zo.
Het helpt bij mij wel als ik me daarna insmeer...
en anders zou ik toch maar 's naar de dokter gaan als ik jouw was.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 16:28
Verwijderd
Pas als je je afdroogt? Misschien ben je allergisch voor wasverzachter oid...

Maar ga maar eens naar de dokter!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 20:58
kimberley
kimberley is offline
Het lijkt heel erg op mijn huidziekte....

Ik heb als het ware een extreem droge huid (weet de naam niet precies van die aandoening).
In mijn goede periodes heb ik een normale huid, totdat ik in contact kom met water, het wordt dan heel erg droog, ik krijg dan rode bultjes die jeuken/branden/pijn doen...
Heb je ook niet gewoon een droge huid na het in contact komen met water?
Probeer je eens elke keer na het douchen gelijk in te smeren met bodylotion, kijken of het dan meteen weggaat / minder wordt.
Ik heb het heel erg bij het in contact komen met zout water, vooral de middellandse zee (die is zouter dan de zee hierzo)
Gewoon proberen met (vette) bodylotion, en als het na 2 weken nog niet minder is, ffies naar de dokter gaan.
Suc6!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten