Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2004, 16:59
ratonita7
ratonita7 is offline
Telkens ik in een bepaald Word-document aan het werken ben, wordt na 15 min Word ongevraagd afgesloten en alle niet opgeslagen gegevens gaan dan verloren. Op het scherm komt dan "Windows heeft onvoldoende virtueel geheugen en zal het wisselbestand vergroten blablabla" vervolgens komt er een bericht op het scherm "Kan de toepassing niet juist initialiseren (0xc00012d) Klik op ok om de toepassing te beëindigen"
En dan kan ik niks anders doen dan op ok drukken of alles blokkeert...
Weet iemand raad want ik moet voor maandag een groot bestand indienen...
Oud 26-03-2004, 18:05
Martin
Martin is offline
Het lijkt erop dat je RAM vol zit na een bepaalde tijd(werkgeheugen). Kan je opgeven hoeveel dit is? DIt kan je vinden onder start -> instellingen -> configuratiescherm -> systeem.

Welk besturingssysteem heb je?
Hoeveel RAM-geheugen heb je?

Probeer eens wat applicaties af te sluiten die op de achtergrond draaien.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 18:48
Agamemnon
Agamemnon is offline
Uhh --> Software ??
Oud 26-03-2004, 18:50
unpopular
unpopular is offline
en hoeveel ruimte heb je nog vrij op je (c-) schijf??
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 01:18
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
Dungeon Keeper schreef op 26-03-2004 @ 19:48:
Uhh --> Software ??
als het aan het geheugen ligt....hardware...daar kan je mee gooien namelijk

virtueel geheugen is wel weer software

gôh...nutteloze post eigenlijk weer
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 08:55
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Ga naar My Computer, dan rechtermuisklik en naar Properties, dan kies je Advanced. Dan kies je Settings bij Performance. Dan krijg je een venster genaamd Performance Options, kies hier weer Advanced. Dan zie je iets over het Virtual Memory, vertel eens wat daar staat?
Oud 27-03-2004, 10:23
Verwijderd
Virtual Memory is geen RAM..
Het zegt het zelf al, virtual, en daar is nog steeds niet meer te gooien

Waarschijnlijk kunnen je swapfiles niet meer groter, en die maak je groter op de manier die boven deze post gezet wordt..
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 16:26
ratonita7
ratonita7 is offline
Wel,

Ik heb gekeken naar mijn RAM-geheugen en dat staat op 248MB momenteel. Mijn systeem is Windows XP, Professional, versie 2002.
Wat mijn virtueel geheugen betreft, dat staat op 371MB. Maar ik heb het al gewijzigd naar 512 en dat helpt niet.

Ik denk dat het aan het Word bestand zelf ligt, want ik heb het altijd bij één bepaald document. Ik had het op diskette gezet en op een andere computer gebruikt en daar had ik het ook. Ik vrees voor een virus of zo...
Oud 27-03-2004, 18:13
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
ratonita7 schreef op 27-03-2004 @ 17:26:
Wel,

Ik heb gekeken naar mijn RAM-geheugen en dat staat op 248MB momenteel. Mijn systeem is Windows XP, Professional, versie 2002.
Wat mijn virtueel geheugen betreft, dat staat op 371MB. Maar ik heb het al gewijzigd naar 512 en dat helpt niet.

Ik denk dat het aan het Word bestand zelf ligt, want ik heb het altijd bij één bepaald document. Ik had het op diskette gezet en op een andere computer gebruikt en daar had ik het ook. Ik vrees voor een virus of zo...
248 MB RAM? Voor zo ver ik weet hebben ze alleen geheugenmodules in machten van twee, zoals 128, 256, 512, enz. Zeker weten dat je geen 256 MB RAM hebt?

Maar ja, als je het maar met één word document hebt, lijkt het me duidelijk dat het aan dat document ligt.
Oud 28-03-2004, 10:22
ratonita7
ratonita7 is offline
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 27-03-2004 @ 19:13:
248 MB RAM? Voor zo ver ik weet hebben ze alleen geheugenmodules in machten van twee, zoals 128, 256, 512, enz. Zeker weten dat je geen 256 MB RAM hebt?

Maar ja, als je het maar met één word document hebt, lijkt het me duidelijk dat het aan dat document ligt.
Neenee bij systeemeigenschappen staat er 248MB RAM-geheugen, maar dat is waarschijnlijk het geheugen dat ik nu aan het gebruiken ben en niet de eindwaarde.
Oud 28-03-2004, 15:27
Enlightenment
Enlightenment is offline
druk eens op je windowstoets en op pause/break boven je page up toets. Als je die beide tegelijk in drukt, krijg je je system properties te zien, daar staat onder je processor hoeveel geheugen je systeem heeft. AIDA32 kan je meer informatie geven.

Of heb je dit al bekeken? Zo ja, wat geeft task manager aan (druk control alt delete) hoeveel geheugen je hebt en gebruikt? rechtsonder zie je b.v. 119M/1182M.
Oud 28-03-2004, 18:10
ratonita7
ratonita7 is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 28-03-2004 @ 16:27:
druk eens op je windowstoets en op pause/break boven je page up toets. Als je die beide tegelijk in drukt, krijg je je system properties te zien, daar staat onder je processor hoeveel geheugen je systeem heeft. AIDA32 kan je meer informatie geven.

Of heb je dit al bekeken? Zo ja, wat geeft task manager aan (druk control alt delete) hoeveel geheugen je hebt en gebruikt? rechtsonder zie je b.v. 119M/1182M.
Dat eerste heb ik al bekeken ja.
Wat die taskmanager betreft, die zegt: 255048/620688kb en nu ben ik met verschillende dingen tegelijk bezig.
Is dit teveel, nee toch?
Oud 28-03-2004, 18:52
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
ratonita7 schreef op 28-03-2004 @ 19:10:
Dat eerste heb ik al bekeken ja.
Wat die taskmanager betreft, die zegt: 255048/620688kb en nu ben ik met verschillende dingen tegelijk bezig.
Is dit teveel, nee toch?
Redelijk

Dat betekent dat je 'swap' voor bijna de helft vol zit, en als je geheugen ook vol zit kan dat problemen geven.

Maargoed ligt er maar aan wat voor programma's je gebruikt. Er zijn programma's en spellen die gewoon redelijk veel nodig hebben. En als je dan maar 256MB geheugen hebt..
Oud 03-04-2004, 10:58
rms19
rms19 is offline
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 27-03-2004 @ 19:13 :
248mb ram kan best hoor, dat krijg je als je een onboard videokaart hebt, met shared-memory. Is 256mb - 8mb voor de videokaart.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten