Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2004, 14:16
Annoniempie
Annoniempie is offline
Heej

ff een vraagje....
wat is het verschil tussen wiskunde B1 en Wiskunde B12.??
* wat doe je bij wiskunde B12 extra??
* is het egt veel moeilijker wiskunde B12??

Iemand die dit weet misschien
kzit trouwens op ut VWO

Groetjess
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2004, 14:19
Fatality
Fatality is offline
Als je goed bent in meetkunde en bewijzen is Wib2 in vergelijking met Wib1 niet moeilijker. Het tempo ligt alleen wat hoger. Ook niet zo verwonderlijk als je bekijkt dat het tempo van Wib1 erg laag ligt.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 14:21
Verwijderd
Bij Wi B2 krijg je
veel meetkunde en rijen/limieten extra.
Dit is niet heel veel moeilijker, alleen 'bewijzen in de meetkunde' is behoorlijk lastig.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 18:05
Shai-Hulud
Shai-Hulud is offline
Het tempo ligt bij wib12 wat hoger, je moet er bewijzen leveren (vind ik soms vrij lastig) en als je het zelfde proefwerk als wib1 zou hebben (zoals bij mij op school nog wel eens het geval is )wordt er wat zwaarder gerekend.
Oud 29-03-2004, 18:09
kuik
kuik is offline
wiskunde B12 doet 3 hoofdstukken per periode en wiskunde B1 doet er 2 per periode meestal... dat is tenminste bij ons zo
Oud 29-03-2004, 18:13
roliroli
roliroli is offline
bij ons is wi b1 iest van 600 uur ( in 3 jaar) en b12 dacht 1000 ofzo , laat ik nou b1 hebben , maar in principe is b1 al best aardig. Het is net zoveel uur als Wi A12. maar volgens mij ligt het gewoon aan je profiel welke je kiest. NG = b1 NT = b12. Alleen als je scheikunde ( wel leuk vak naar mijn idee) en natuurkunde ( heel stom vak) leuk vindt moet je NT kiezen. want in de 5e en 6e krijg je dit iest van 5 uur per week met NT en met NG 3
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 18:39
Verwijderd
Citaat:
roliroli schreef op 29-03-2004 @ 19:13:
bij ons is wi b1 iest van 600 uur ( in 3 jaar) en b12 dacht 1000 ofzo , laat ik nou b1 hebben , maar in principe is b1 al best aardig. Het is net zoveel uur als Wi A12. maar volgens mij ligt het gewoon aan je profiel welke je kiest. NG = b1 NT = b12. Alleen als je scheikunde ( wel leuk vak naar mijn idee) en natuurkunde ( heel stom vak) leuk vindt moet je NT kiezen. want in de 5e en 6e krijg je dit iest van 5 uur per week met NT en met NG 3
als B! 600 uur is, schat ik B12 eerder op 700 uur hoor
in de 5e hadden wij 1 uur per week meer dan bij B1 en in de 6e hadden we er 2 meer
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 18:47
ProPHeT
ProPHeT is offline
Bij ons is de verdeling 4:2. Dat wil zeggen 4 uur per week B1 en 2 uur per week B2. Dit is echter in theorie en meestal komt het erop neer dat je B2 er nog eventjes bij doet, omdat het niet al te veel theorie is. Dat wil niet zeggen dat het makkelijker is, integendeel.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 19:08
marrel
marrel is offline
je krijgt allereerst meer stof, de mensen van B1 hebben in het begin van het jaar maar 3uur gehad, en wij 6 uur wiskunde. Bovendien hebben ze halverwege een maand geen wiskunde gehad. De stof die wij extra krijgen is een boek over meetkunde *pakt boek erbij* en een hoop sinussen zo te zien in de inhoud.
Oud 29-03-2004, 21:42
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
ik heb zelf wiskunde b2, en dat is voor zover ik het nu heb gehad alleen maar bewijzen en vlakke meetkunde.

Ik vind het een stuk moeilijker dan b1, maar niet onhaalbaar moeilijk . Als je je er gewoon voor inspant moet het wel lukken denk ik
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Dr HenDre schreef op 29-03-2004 @ 22:42:
ik heb zelf wiskunde b2, en dat is voor zover ik het nu heb gehad alleen maar bewijzen en vlakke meetkunde.

Ik vind het een stuk moeilijker dan b1, maar niet onhaalbaar moeilijk . Als je je er gewoon voor inspant moet het wel lukken denk ik
Alleen bewijzen is moeilijker ja
de rest van b2 is makkelijker dan bijvoorbeeld goniometrie van b1
(nu vind ik goniometrie makkelijker, maar dat komt omdat ik nooit meer met meetkunde werk )
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 08:11
ProPHeT
ProPHeT is offline
Citaat:
Als je door de meetkunde heen bent krijg je NT7 en dat gaat over getallenrijen. Dat vond ik een stuk makkelijker.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 11:00
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
FlorisvdB schreef op 29-03-2004 @ 19:39:
als B! 600 uur is, schat ik B12 eerder op 700 uur hoor
in de 5e hadden wij 1 uur per week meer dan bij B1 en in de 6e hadden we er 2 meer
B12 is 760 uur.

Zelf ben ik gekapt met B12 omdat t gewoon veel te veel was. Ik heb nu dan ook ng+na12 en sk12 (die vakken zijn erg goed te doen). Bovendien vind ik meetkunde ook geen reet aan.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 11:02
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Je hebt t btw alleen nodig als je een paar technische studies wil doen of wiskunde&statistiek, anders niet. En bovendien niet eens bij alle universiteiten...
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 13:34
nienie
nienie is offline
Ik vind (afgezien van het bewijzen in de meetkunde) wiskunde B12 totaal niet moeilijker dan B1. Het is wat meer (niet veel trouwens: 5 hoofdstukken!) en je moet daarom wat harder werken, maar echt niet moeilijker. Het is naar mijn mening niet te vergelijken met het verschil tussen bijvoorbeeld natuurkunde 1 en 2; bij 2 ga je veel dieper op de stof in, en dat is bij wiskunde echt niet zo.

Een concrete opsomming van de 'extra stof':
- Redeneren en bewijzen in de meetkunde
Best moeilijk, je leert een aantal nieuwe stellingen en moet deze allemaal onthouden om dingen te kunnen bewijzen.
- Afstanden, grenzen en gebieden
Echt doodsimpel, het is enkel tekenen als je de regeltjes even doorhebt. Je moet voronoi-diagrammen, iso-afstandslijnen en kortste wegen kunnen tekenen.
- Conflictlijnen
Nog simpeler, dit is echt puur teken- en meetwerk. Je krijgt ook iets over raaklijnen en spiegels, maar als je nog weet hoe je hoeken moet meten met je geodriehoek, is dat ook geen probleem.
- Rijen en formules
Je gaat in dit hoofdstuk wat dieper in op reeksen, die je in 4VWO al hebt gehad. Het is niet echt moeilijk, maar ook niet te makkelijk. Dit is ter voorbereiding op het volgende hoofdstuk.
- Rijen en convergentie
Vrij lastig. De sommen kan je maken door simpelweg de truukjes toe te passen, maar om het echt te begrijpen moet je er wel wat tijd in steken. Het is trouwens ook handig om (als je Getal en Ruimte hebt) de l'Hopitalmethode aan je docent te vragen, want dat is een stuk makkelijker dan de methode van het boek!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 17:09
bloed
bloed is offline
Ik doe wis B1 en volgende jaar heb ik maar vier hfd volgens mij.
Terwijl de andere mensen van wisB12 moeten nog een boek afmaken.
Als je inderdaat goed in meetkunde en ook in wiskunde in het algemeen dan mag je wisB12 kiezen. Maar je moet altijd naar je vervolg opleiding kijken(hebben je B2 nodig voor je vervolg opleiding??). Zo niet(net als mij) dus gewoon niet kiezen, punt uit.
Oud 30-03-2004, 17:40
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
imho helpt het me bij de andere vakken.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 18:47
ProPHeT
ProPHeT is offline
Wat helpt je bij andere vakken?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 21:04
Verwijderd
Citaat:
bloed schreef op 30-03-2004 @ 18:09 :
Ik doe wis B1 en volgende jaar heb ik maar vier hfd volgens mij.
Terwijl de andere mensen van wisB12 moeten nog een boek afmaken.
Ook dat valt mee, want in de 6e heb je een jaar lang 2 contacturen per week meer dan B1-mensen.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 21:05
Fatality
Fatality is offline
Je moet wel goed bedenken of je een redelijk wiskundig inzicht hebt. Want met wat minder inzicht kun je Wib1 met veel oefenen best halen. Maar mis je inzicht dan kun je Wib2 met veel oefenen niet halen.
Meetkunde is heelveel 'zien' en weinig leren.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 22:30
ProPHeT
ProPHeT is offline
Achjah, ik heb die meetkunde zooi ook 90% van de tijd fout en haal mijn punten op B1-opdrachten en getallenrijen. Zelfs zo krijg ik er nog wel een 7 uitgesprokkeld volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 23:20
Verwijderd
Citaat:
ProPHeT schreef op 30-03-2004 @ 23:30 :
Achjah, ik heb die meetkunde zooi ook 90% van de tijd fout en haal mijn punten op B1-opdrachten en getallenrijen. Zelfs zo krijg ik er nog wel een 7 uitgesprokkeld volgens mij.
bij elk examen zit (bijna per definitie) een bewijs-vraagstuk en nog een ander meetkunde-geval van B2. De rest van de meetkunde (zoals ng/nt 3) zie je dan in veel gevallen dus niet meer terug.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 06:56
ProPHeT
ProPHeT is offline
NG/NT3 heb ik ook al een half jaar niet meer aangeraakt.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 07:31
Aristidis
Aristidis is offline
Wiskunde B1 en B2 zijn bij ons twee vakken, en daardoor ligt het tempo bij alletwee niet echt hoog.
Wiskunde B1 is vooral 'weetwiskunde' en Wiskunde B2 'bewijswiskunde' waarin je vooral meetkundige bewijzen geeft en een paar analytische bewijzen.

Sommige scholen bieden ook analytische meetkunde aan, een combinatie van de twee, maar dat is niet verplicht voor het examen.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 21:04
Freestyler*
Freestyler* is offline
ach, moeilijker vinmd ik het niet
meer ook zeker niet
ik heb het altijd als een soort bijvakje beschouwd, 1 uurtje in de week een beetje tekenen met cabri
maar met die limieten is wel even nadenken jah
Reageren

Regels voor berichten