Advertentie | |
|
![]() |
|
je krijgt allereerst meer stof, de mensen van B1 hebben in het begin van het jaar maar 3uur gehad, en wij 6 uur wiskunde. Bovendien hebben ze halverwege een maand geen wiskunde gehad. De stof die wij extra krijgen is een boek over meetkunde *pakt boek erbij* en een hoop sinussen zo te zien in de inhoud.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() de rest van b2 is makkelijker dan bijvoorbeeld goniometrie van b1 (nu vind ik goniometrie makkelijker, maar dat komt omdat ik nooit meer met meetkunde werk ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Zelf ben ik gekapt met B12 omdat t gewoon veel te veel was. Ik heb nu dan ook ng+na12 en sk12 (die vakken zijn erg goed te doen). Bovendien vind ik meetkunde ook geen reet aan. |
![]() |
|
Ik vind (afgezien van het bewijzen in de meetkunde) wiskunde B12 totaal niet moeilijker dan B1. Het is wat meer (niet veel trouwens: 5 hoofdstukken!) en je moet daarom wat harder werken, maar echt niet moeilijker. Het is naar mijn mening niet te vergelijken met het verschil tussen bijvoorbeeld natuurkunde 1 en 2; bij 2 ga je veel dieper op de stof in, en dat is bij wiskunde echt niet zo.
Een concrete opsomming van de 'extra stof': - Redeneren en bewijzen in de meetkunde Best moeilijk, je leert een aantal nieuwe stellingen en moet deze allemaal onthouden om dingen te kunnen bewijzen. - Afstanden, grenzen en gebieden Echt doodsimpel, het is enkel tekenen als je de regeltjes even doorhebt. Je moet voronoi-diagrammen, iso-afstandslijnen en kortste wegen kunnen tekenen. - Conflictlijnen Nog simpeler, dit is echt puur teken- en meetwerk. Je krijgt ook iets over raaklijnen en spiegels, maar als je nog weet hoe je hoeken moet meten met je geodriehoek, is dat ook geen probleem. - Rijen en formules Je gaat in dit hoofdstuk wat dieper in op reeksen, die je in 4VWO al hebt gehad. Het is niet echt moeilijk, maar ook niet te makkelijk. Dit is ter voorbereiding op het volgende hoofdstuk. - Rijen en convergentie Vrij lastig. De sommen kan je maken door simpelweg de truukjes toe te passen, maar om het echt te begrijpen moet je er wel wat tijd in steken. Het is trouwens ook handig om (als je Getal en Ruimte hebt) de l'Hopitalmethode aan je docent te vragen, want dat is een stuk makkelijker dan de methode van het boek! |
![]() |
|
Ik doe wis B1 en volgende jaar heb ik maar vier hfd volgens mij.
Terwijl de andere mensen van wisB12 moeten nog een boek afmaken. Als je inderdaat goed in meetkunde en ook in wiskunde in het algemeen dan mag je wisB12 kiezen. Maar je moet altijd naar je vervolg opleiding kijken(hebben je B2 nodig voor je vervolg opleiding??). Zo niet(net als mij) dus gewoon niet kiezen, punt uit. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Wiskunde B1 en B2 zijn bij ons twee vakken, en daardoor ligt het tempo bij alletwee niet echt hoog.
Wiskunde B1 is vooral 'weetwiskunde' en Wiskunde B2 'bewijswiskunde' waarin je vooral meetkundige bewijzen geeft en een paar analytische bewijzen. Sommige scholen bieden ook analytische meetkunde aan, een combinatie van de twee, maar dat is niet verplicht voor het examen. |
![]() |
|
|