Advertentie | |
|
![]() |
|
C9H8O4,
een benzeen ring met op 1 een carboxylgroep (COOH) en op 2 een acetoxy groep (O-COH). (www.chemfinder.com: acetylsalicylic acid) |
![]() |
||
Citaat:
![]() (misschien moet je leraar worden)
||
Citaat:
![]() Ik hoor dat op school ook minstens 3x per dag en bijna niemand doet het, (ik wel natuurlijk).
||
Citaat:
![]() ![]() Maargoed even serieus, wil je een beetje snappen wat of waarom iets gebeurd dan is het toch niet meer dan normaal dat je een reactie uittekend?? Oke, misschien niet het volledige mechanisme, maar wat zegt C8H7O3 nou??? Niks toch. En om op de oorspronkelijke vraag terug te komen, ik denk niet dat je op het VWO uitgebreid reactiemechanismes krijgt (waarin je dus precies ziet hoe alle electronen en protonen in het rond huppen).. T was ook meer om je even een grof idee te geven wat er ongeveer gebeurd ![]() Maar je ziet ook wel dat azijnzuuranhydride wel interesse heeft in dat OH-tja aan die benzeenring en er uiteindelijk een mooi acetylgroepje aangeplakt wordt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Bij organische chemie teken ik ze idd altijd uit, dan zie je (bijna) meteen welk mechanisme absoluut niet kan verlopen en dat kan je veel tijd sparen. Maar als ze dan gaan zeggen dat het handig is om dat ook te doen bij een titratiereactie met NaOH... ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
gaschromatografie ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() edit: vraag 1) krijg je (veel) organische chemie?
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |