Ik heb al bijna 2,5 jaar een vriend (relatie), die alles voor me betekent en van wie ik heel veel houd. Hij gaat deze zaterdag een paar dagen naar de VS, naar een MVP-bijeenkomst bij Microsoft. En zeker na de aanslagen in Madrid, ben ik doodsbang geworden dat hem iets zal overkomen, dat er een terroristische aanslag zal zijn in zíjn vliegtuig. Ik heb deze angst in het begin van onze relatie ook een tijd gehad; ik was ontzettend onzeker over mezelf en kon niet geloven dat hij voor míj had gekozen, dat hij werkelijk voor mij bestemd was. Ik was toen ook heel erg bang hem kwijt te raken, angst voor een soort van noodlot, omdat ik hem niet verdiende. Deze angst is toen vanzelf verdwenen, maar het is nu weer helemaal terug.
Ik weet het, het is ontzettend irreëel om hiervoor bang te zijn, en ik zou er gewoon niet aan moeten denken, maar het lukt niet! Ik heb het ook aan m'n vriend verteld, maar hij zegt (uiteraard) dat ik me geen zorgen moet maken.
Weet iemand hoe ik met deze angst om kan gaan? Ik kan zo niet doorgaan, ik kan en mag niet bij elk risico dat hij neemt denken dat het afgelopen is...Maar ik kan het niet simpelweg van me afzetten.