Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
als je de driehoek in tweeën deelt, krijg je twee rechthoekige driehoeken. van die driehoeken kun je door de cosinus de basis berekenen cos = aanliggend / schuin dus: cos 67,5° = aanliggend / 12,5 aanliggend = 12,5 × cos 67,5° aanliggend = 4,78 dat moet je keer twee doen (je had de driehoek in twee delen gedeeld) en dat is dus 9,57 cm. Citaat:
de ladder is 15m. hoek is 30°. je hebt één rechte hoek, dat is de hoek van het gebouw en de straat (die hoek is dus 90°). omdat je één rechte hoek hebt, kan je de sinus of de cosinus gebruiken. sinus = overstaand / schuin en cosinus = aanliggend / schuin. je moet de lengte van de aanliggende zijde weten en je hebt de schuine al, dus gebruik je de cosinus. de berekening is dan: cos 30° = aanliggend / 15 aanliggend = cos 30° × 15 aanliggend = 12,99 = 13 m vervolgens bereken je de andere kant van de straat, dat gaat ongeveer hetzelfde, alleen vul je voor de 30° 40° in. de berekening wordt dan: cos 40° = aanliggend / 15 aanliggend = cos 40° × 15 aanliggend = 11,49 = 11,5 m de straat is 13 + 11,5 = 24,5 m breed. ik hoop dat je er wat aan hebt. als je nog hulp nodig hebt, mail je me maar!! ------------------ wie anderen kent is geleerd, wie zichzelf kent is wijs.
|
![]() |
|
|