Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2004, 18:52
Charlottetje
Charlottetje is offline
Steeds vaker vraag ik me af wat verliefdheid nou eigenlijk is, wanneer ik nou eigenlijk verliefd ben.
Soms, namelijk, zeg ik tegen mezelf verliefd te zijn om iemand, maar niet altijd weet ik of ik eigenlijk we de waarheid spreek.
Want hoe snel kun je verliefd worden?
Bestaat liefde op het eerste gezicht wel.
Kan iemand wel verliefd worden op een persoon die je nog niet eens zo goed kent.
Soms ben ik bang te snel mezelf het idee te geven verliefd te zijn.
Alsof ik slechts verliefd ben geworden door 1 goed gesprek of door het feit door omstandigheden wat uurtjes samen door te brengen....
Ik ben erg bang dat ik mezelf te vaak voorlief en daardoor misschien zelfs verdriet aandoe...
Oud 01-04-2004, 18:57
Mariële
Mariële is offline
Geloof mij, als je echt verliefd bent, merk je het wel..

En ja, liefde op het eerste gezicht bestaat.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 19:06
elledc
elledc is offline
Het kan best zijn dat je jezelf voorliegt toch, omdat dit even een goed gevoel geeft maar misschien heb je na 'n tijdje ook zo'n rotgevoel?
Liefde op het eerste gezicht heb ik al vele keren gehad maar vaak was het als de snelle wind voorbij omdat ik me er toe aandrong niet meer verliefd te zijn omdat verliefdheid me een slecht gevoel gaf. Misschien zoiets?
Een keer is het een aangename verliefdheid geweest en dat was met mijn huidige vriend, een spontaan aangenaam verliefd gevoel, als je dat voelt, dan mag je zeker zijn van een goede start
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 19:07
Verwijderd
Ik denk dat als je echt verliefd bent alleen nog maar aan dié ene persoon kunt denken. Misschien niet 24u per dag, maar wel veel en vaak.
Zeker kun je op een persoon verliefd worden die je nog niet zo goed kent: iemand ziet er bijvoorbeel leuk en aantrekkelijk uit...
Kijk het zelf aan: als jij de hele tijd aan 1 bepaalde persoon denkt die je heel erg leuk vindt. Dan ben je verliefd!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 19:15
Charlottetje
Charlottetje is offline
Ik heb zeker geen rotgevoel. (ja, ehhh, het missen van wat er wel gebeurd is en misschien nooit meer gebeuren zal ofzo)
En aan die persoon denken, vaak vooral, ja, absoluut, maar als dat echt de enige voorwaarde voor verliefdheid is...
Oud 01-04-2004, 20:07
LilDushi
LilDushi is offline
Citaat:
TrommelTrut schreef op 01-04-2004 @ 19:57 :
Geloof mij, als je echt verliefd bent, merk je het wel..

En ja, liefde op het eerste gezicht bestaat.

niet voor iedereen...
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 20:15
Charlottetje
Charlottetje is offline
ik vraag me dat dus ook af.
ik twijfel bij alles, dus waarom zou ik dit dan opeens wel zeker weten?
Oud 01-04-2004, 20:20
jongen
jongen is offline
Ik heb nog nooit een vriendin gehad waar ik echt het gevoel bij had dat ik verliefd op haar was. Best vaag eigenlijk. Ik had er nooit zo'n goed gevoel bij, alsof ik die vriendinnen (die wel verliefd op mij waren) gebruikte (wat ik niet deed). Ik heb nu dus besloten: geen vriendinnen voordat ik echt verliefd op ze ben. En dat bevalt me goed. Ik heb wel een aardig meisje moeten afwimpelen die verliefd op me was, maar dat moet je er maar voor over hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 20:23
DreamFlyer
DreamFlyer is offline
nou bij mij ist anders om... keb nooit een vriendin gehad...maar wel 2 waark smoorverliefd op was....maar ja tgaat lastig als ze allebij nee zeggen...
Oud 01-04-2004, 20:25
Luna
Luna is offline
Citaat:
LilDushi schreef op 01-04-2004 @ 21:07 :
niet voor iedereen...
Nee, maar het bestaat wel, en voor sommigen komt het misschien nog. We zijn nog zo jong.
Verliefd op het eerste gezicht, dat ken ik wel...
Oud 01-04-2004, 20:31
DreamFlyer
DreamFlyer is offline
hebbik ook wel eens vaker....zie je een keer een foto en meteen van WOW...
Oud 01-04-2004, 20:33
jongen
jongen is offline
Citaat:
DreamFlyer schreef op 01-04-2004 @ 21:23 :
nou bij mij ist anders om... keb nooit een vriendin gehad...maar wel 2 waark smoorverliefd op was....maar ja tgaat lastig als ze allebij nee zeggen...
Je tijd komt nog wel. Ik was een jaar geleden ook een onbeduidend sukkeltje en toen had ik opeens 2 vriendinnen met 1 maand ertussen. En daarna werd er dus nog een meisje op mij verliefd. Dus hou je hoofd hoog en doe een beetje hyper, dat werkte bij mij!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 20:35
DreamFlyer
DreamFlyer is offline
hyper...? een slak haalt mij zelfs nog in...
Nou ja...
Kben nogal stil...en ja me uiterlijk hebbik ook niet altijd mee
.....We will see
Oud 01-04-2004, 20:46
jongen
jongen is offline
Ik bedoel eigenlijk meer spontaan, maar ik gedraag me vaak ook hyper. En praat ook wat met meisjes. Ik was vroeger idd ook best verlegen, maar toen kwam ik in een nieuwe klas en ging ik me vanzelf wel aan aanpassen, niet heel bewust, maar nu zie ik dat ik wel heel erg ben verandert.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 20:49
Verwijderd
Je kunt echt snel verliefd worden, ik denk niet dat er een minimumperiode van kennen aan vooraf hoeft te gaan. Ik denk ook niet dat verliefdheid die je krijgt als je iemand nog maar kort of niet zo goed kent, minder diep of minder oprecht is. Wanneer je het bent merk je het wel...ik zelf kan me dan echt niet meer concentreren op schoolwerk, ben aan de ene kant vrij stil maar aan de andere kant wil ik dan echt met elke cel van mijn lichaam en geest bij haar zijn en ben bereid alles voor haar te doen
Met citaat reageren
Oud 01-04-2004, 21:06
Charlottetje
Charlottetje is offline
Misschien komt het omdat ik op 'foute' mannen, in de zin van 'onbereikbaar' 'verliefd' ben geworden.
Ze waren (en zijn, want ik spreek ze nog steeds wel) geweldig.
Soms lijkt het wel eens of ik dan nergens anders aan kan denken.
(opeens vallen dan ook al die verliefde en zoenende stelletjes op). Ik heb zeker wel dat ik dan ook echt probeerde zo vaak mogelijk bij die persoon in de buurt te zijn (want ze wonen ook nog eens 'altijd' ver weg).
Nou kwam voornamelijk deze vraag bij mij op, omdat ik voor mijn gevoel (na een maand of 5) pas net (lees: een kleine maand) over de een heen was toen ik op een ander verliefd werd.
Voor mijn gevoel kan of mag dat niet. Kan het dus daardoor nooit een oprechte verliefdheid zijn.
Ik voel me nu ook een soort van 'sletterig' of hoe ik het ook zou moeten noemen, alhoewel ik al het gebeurde ook nooit had willen missen eigenlijk (of misschien allemaal wel, dat ik die jongens/mannen nooit had ontmoet, want dan had ik ze ook niet hoeven missen, toch?)
Dubbele gevoelens zijn om gek van te worden en wakker van te liggen, echt niet grappig meer...
Oud 03-04-2004, 23:46
Ultimate Cookie
Ultimate Cookie is offline
WOW, ik KEN jou verhaal!!
Ik denk (en doe) ook vaak dat ik mezelf voorlieg.
Waarom weet ik niet, maar dan denk ik het gewoon zo hard dat ik vanzelf kriebels in mn buik krijg.

Maar, daar komt ie, dat had ik ook met mijn vriend nu. Dat was een heel goede vriend (samen met een groepje dan) en we waren vaak aant dollen, beetje sexistisch aant doen.
Nu langsaam begon ik te denken dak verliefd was, maar ik geloofde het niet, ik d8 dat ik t gewoon aant verzinnen was.

Ook 4 maanden later had ik dat id af en toe nog, zo van: als hij t nu uit zou maken, zou ik er helemaal niet mee zitten.

Dat was echt kut, want ik wilde m niet kwijt maar wilde mezelf ook nie voorliegen.

Ik heb t m toen gezegd, niet dat ie wist wat ie trug moest zeggen, maar tis nu weer helemaal goed..

Maar ok, als je echt verliefd op iemand bent, dan merk je dat. Of je het jezelf nou hebt aangepraat of niet, je voelt t toch.
En dan komt het allemaal op je houding aan: wil je hiermee doorgaan of niet?
Want je kunt je net zogoed wijsmaken dat je hem niet leuk vind..
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 09:49
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Ultimate Cookie schreef op 04-04-2004 @ 00:46 :
Maar ok, als je echt verliefd op iemand bent, dan merk je dat. Of je het jezelf nou hebt aangepraat of niet, je voelt t toch.
En dan komt het allemaal op je houding aan: wil je hiermee doorgaan of niet?
Want je kunt je net zogoed wijsmaken dat je hem niet leuk vind..
ik ben er nog steeds niet uit of mijn gevoel werkelijkheid of een verzinsel is. Het enige dat ik wel weet is dat ik er toch zo snel mogelijk van zal moeten zien te komen, omdat hij al een jaar een vriendin heeft en daar heel gelukkig mee lijkt te zijn. Daarom is er ook nooit wat gebeurd ofzo. Er was op een gegeven moment echt een onwijs goed zoen-moment, maar ja, hij had een vriendin en dat wist ik. Hij zei ook nog eens heel trouw te zijn, dus ik ondernam maar niets, wil natuurlijk niet de breuk in relatie zijn. Hij ondernam dus ook niets, wou het allemaal uit gaan leggen, maar ondernam niets. Was natuurlijk ook gewoon goed, maar toch.
*zucht* die jongen is zo geweldig, had zo'n goed gesprek ook met hem...
Ben en blijf toch een beetje bang dat ik naar aanleiding van dat gesprek en het 'afscheid' mijzelf een verliefdheid aanpraat....
Oud 04-04-2004, 11:44
Pixxa
Pixxa is offline
hmmm ik moet et toch een beetje toegeven dat ik met mn vorige relatie mezelf flink heb voorgelogen, hoe erg ik et ook vind, niet voor mij maar voor haar ... het was leuk maar ik was niet verliefd zoals ik nu ben met mn vriendin.

Het verschil wat ik nu heb met mn ex en mn vriendin is groot! Die gevoelens zijn totaal anders. Ik weet ook niet of het goed is als je jezelf moet gaan afvragen of je wel verliefd bent op niet ... dan ben je toch niet helemaal zeker. lijkt me?

zowiesow als hij een vriendin heeft ... zijn er dan nog kansen voor jou ook al ben je wel heftig verliefd?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 12:48
Charlottetje
Charlottetje is offline
Het gaat me niet zo zeer om de kansen.
Die heb ik niet. Ik ga ook niets proberen, absoluut niet.
Ik vroeg me slechts af of je altijd het zeker weet wanneer je verliefd bent. Dat je alleen verliefd bent wanneer je dat zeker weet.
Ik ben iemand die over heel erg veel twijfelt, alles zeker wil weten, het eigenlijk zou willen kunnen bewijzen (al stap ik hier ook wel eens van af, maar niet zo vaak)
Kan het niet gewoon aan mijn persoonlijkheid liggen dat ik twijfel ipv dat ik dus eigenlijk niet verliefd ben?
Ik denk heel veel aan hem.
Regels die je leest, zinnen die je hoort, of gewoon wanneer ik slaap (of wakker word).
Ach, je kent het wel.
Ik zou dus niet verliefd zijn omdat ik twijfel, maar weer wel omdat ik zoveel aan hem denk...
Ik weet het niet, echt niet...
kansen zijn er niet, dat begrijp ik ook, dat begrijpt iedereen, maar voor een volgende keer, bij een ander persoon, zou ik gewoon wel graag willen weten wat mijn gevoelens betekenen zeg maar, begrijp je?
Oud 04-04-2004, 14:08
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Dit wel herkenbaar. Ik vindt alles ook zo snel op een "toneelstukje" lijken. Een toneelstukje van in de zin van ja we hebben besloten elkaar leuk te vinden en wat met elkaar te beginnen maar is dat allemaal wel zo (stel dat we iets anders hadden besloten dan was dat ook best geweest, het hangt allemaal van die ene keus af). Een beetje nep idee krijg je dan. Dat idee heb ik soms ook als ik andere stelletjes zie.
En tjsah wanneer ben je verliefd? Dat vraag ik me ook vaak, maar ik denk dat je het wel weet als het zo is. Misschien ook wel als je er op terugkijkt. Dus als je er tijden later aan terugdenkt dat je dan denkt van nee, ik was niet verliefd (of wel). Ook is moeilijk om een grens te trekken waarom je iemand leuk vindt. Vindt je de aandacht leuk, het gevoel dat iemand je geeft of echt gewoon om de persoon die hij is? En welke van de twee hoort het te zijn? Of een combinatie van die twee, maar waar is dan het evenwicht? Bij mijn vrienden wil ik ook graag zijn (op z'n tijd) is dan lust en aantrekkingskracht het enige wat er nog bij moet komen? Is dat de combinatie? Bovendien als je iemand leert kennen is het ook altijd leuk om te kijken hoe het loopt. Het geeft een bepaalde spanning.
Maar misschien komen die twijfels ook wel omdat ik nooit echt verliefd bent geweest, of omdat ik er een illusie heb van het gevoel bij verliefd zijn. Maar welke van twee is het dan? En hoe kan je dat ooit weten? Stel dat ik een illusie heb van verliefd zijn, waar komt dat dan vandaan? Aan de ene kant kan ik me daar wel wat bij voorstellen, maar aan de andere kant toch ook weer niet, een beetje dubbel dus.

Hmm beetje warrig verhaal
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 14:52
Secret_girl3
Secret_girl3 is offline
Als je verliefd bent dan voel je dat inderdaad!!
je denkt dag en nacht aan die persoon.
En liefde op het eerste gezicht bestaat want ik heb het al een keer meegemaakt!!!!
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 14:58
Verwijderd
Citaat:
DreamFlyer schreef op 01-04-2004 @ 21:23 :
Ik heb zoiets al 3 keer meegemaakt. Het zijn kuthoeren, allemaal.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 15:08
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 04-04-2004 @ 15:08 :
*knip* Vindt je de aandacht leuk, het gevoel dat iemand je geeft of echt gewoon om de persoon die hij is? En welke van de twee hoort het te zijn? Of een combinatie van die twee, maar waar is dan het evenwicht?
*knip*Maar misschien komen die twijfels ook wel omdat ik nooit echt verliefd bent geweest, of omdat ik er een illusie heb van het gevoel bij verliefd zijn. Maar welke van twee is het dan? En hoe kan je dat ooit weten? Stel dat ik een illusie heb van verliefd zijn, waar komt dat dan vandaan? Aan de ene kant kan ik me daar wel wat bij voorstellen, maar aan de andere kant toch ook weer niet, een beetje dubbel dus.

Hmm beetje warrig verhaal
Over dat toneelstukje, zo erg is het bij mij dus ook weer niet, want eigenlijk vind ik het helemaal niet prima zoals het nu is, eigenlijk zie ik die vriendin van hem toch wel een beetje als concurrentie, maar ik WEET dat hij nooit voor mij zal kiezen. Natuurlijk zal hij dat nooit doen!

Daar ben ik dus ook bang voor, dat ik misschien gewoon 'verliefd' ben op zijn waardering en aandacht voor mij, misschien dus nog niet eens zo op hem zelf, maar aan de andere kant is hij ook de persoon die dat doet, dus zou ik daardoor ook verliefd op hem zijn, toch? Ik weet ook niet of het een van beide of een combinatie moet zijn. Het zal de combinatie wel zijn, maar dan nog weet ik niet of die er nu is....

Die illusie, daar weet ik dus ook geen antwoord op!!!
Oud 04-04-2004, 15:43
Pixxa
Pixxa is offline
Hmm et komt er dus opneer dat je ehm wel ziet zitte maar niet zeker weet of je verliefd op ehm bent omdat tie al een vriendin heeft ... ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2004, 15:46
Charlottetje
Charlottetje is offline
ja....
ja, zoiets, misschien wel zoiets ja...
maar niet zozeer alleen met deze jongen, ookal meer dan een half jaar geleden had ik dat met een andere jongen (die wel vrijgezel was trouwens)
In het algemeen dus meer, eigenlijk
Oud 04-04-2004, 17:38
Pixxa
Pixxa is offline
hmm das lastig dan .... try to deal with it ... probeer niet te twijfelen.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 18:31
Charlottetje
Charlottetje is offline
ja...
*zucht*
maar wat denk je dat ik telkens probeer te doen?
(ja, ik weet het, ik ben vreemd)
Reageren

Regels voor berichten