Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2004, 16:33
DaanBanaan23
DaanBanaan23 is offline
Heey volgens mij is me computer naar de klote gegaan
ik wou er een extra geheugen kaartje indoen.
Me computer staat uit ik doe dat andere kaartje erbij, wil m opstarten lukt niet.
Ik haal het kaartje er weer uit start m op en hij doet het weer.
Ik doe t kaartje er weer in het opstarten staat vast ik druk me computer weer uit haal het kaartje er uit start m weer op doet ie t niet meer
Hij springt wel aan maar me beeldscherm gaat niet meer aan op een of andere manier, denk dat ik sluiting heb gemaakt ofzo, weet iemand wat ik nu moet doen of wat t is?
alvast thx
Grttzz Daan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2004, 16:56
Enlightenment
Enlightenment is offline
Heb je tijdens het verwisselen wel de _STEKKER_ eruit gehaald? Ook al staat je computer uit, er staat spanning op het moederbord als de stekker erin zit. Je mag dus alleen wat doen aan je systeem / kaarten op het moederbord als je de stekker eruit haalt.

Maar als je het kaartje wat werkte erin doet, zie je dus niks meer?
Oud 03-04-2004, 17:12
DaanBanaan23
DaanBanaan23 is offline
Nee ik zie niks meer me beeldscherm gaat niet meer aan en hij start wel op maar met een heel zacht en rustig geluid dat ding binnen in draait nog wel die koeler ofzo maar hij start me scherm niet meer op en normaal als ie opstart.
Had de stekker er niet uit toen ik dat kaartje er in deed.
de 2de ker dat ik t kaartje er in deed was me computer aan t opstarten maar dat stond vast.
toen deed ik m uit haalde t extra kaartje er uit en hij doet niks meer ja hij doet wel wat maar niet meer dan dat piepie die koeling draaid maar t beeld springt niet aan
er kwam trouwens ook een rare geur uit me computer alsof ie heeeel erg warm was

Laatst gewijzigd op 03-04-2004 om 17:17.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 18:27
Verwijderd
Voor statische ontlading is het beter dat je de stekker erin laat zitten, dan kun je tenminste electrische lading langs de aardbaan laten afvloeien. Beter dan het zijn vernietigende werk te laten doen op de componenten.

Haal alle kaarten er uit en prop ze er weer in, er op lettend dat ze goed stevig vast zitten. Controleer alle aansluitingen en ruik aan brandbare componenten, zoals je voeding en de aansluiting van je voeding op het moederbord (grote, brede plastic stekker).

Probeer ook de PC nog eens aan te zetten terwijl je de INS-toets ingedrukt houdtr.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 18:36
Verwijderd
Druk alles eens aan, ern start je PC dan op met het geheugen wat er al in zat..
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 18:38
DaanBanaan23
DaanBanaan23 is offline
Heey thx ik zal gelijk alle kaarten er uit halen enzo zijn er niet veel want t is bijna allemaal geintergreerd.
leven zonder een computer is echt saai verveel me eigen echt de .... nu
harstikke bedankt alvast allemaal ik weet t anders echt niet meer
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 18:39
DaanBanaan23
DaanBanaan23 is offline
heet geheugen wat er al in zat zit er nog steeds in het was alleen 64 mb extra wat ik er in wou doen, had ik t maar niet gedaan.
Er kwam ook een rare geur uit alsof ie heel erg warm is.
Zal er niet gewoon iets verbrand zijn ? en zoja wat kan er verbrand zijn ??
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 19:01
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
DaanBanaan23 schreef op 03-04-2004 @ 18:12 :
Nee ik zie niks meer me beeldscherm gaat niet meer aan en hij start wel op maar met een heel zacht en rustig geluid dat ding binnen in draait nog wel die koeler ofzo maar hij start me scherm niet meer op en normaal als ie opstart.
Had de stekker er niet uit toen ik dat kaartje er in deed.
de 2de ker dat ik t kaartje er in deed was me computer aan t opstarten maar dat stond vast.
toen deed ik m uit haalde t extra kaartje er uit en hij doet niks meer ja hij doet wel wat maar niet meer dan dat piepie die koeling draaid maar t beeld springt niet aan
er kwam trouwens ook een rare geur uit me computer alsof ie heeeel erg warm was
Ok, ff overnieuw.. toen jij dat geheugenreepje erini deed, startte de computer opeens op? Toen zat hij er nog niet helemaal in of al wel? Want hierdoor kun je dus je moederbord en geheugenreep mollen.

Stekker eruit was misschien niet zo'n gek idee. Statische lading zal niet zo snel je computer mollen, maar tijdens dat de computer aan staat een geheugenreepje in het slot douwen wel.

@Nare Man: je raad hem dat toch echt niet aan he? Sommige moederborden hebben een rood lampje naast het DIMM socket om aan te geven dat er stroom op staat en je dus _GEEN_ geheugenreepje mag installen of eruit halen. Daarvoor moet de stekker eruit. Dat lampje zetten ze er echt niet voor de lol op.

Met andere woorden, je kan best je moederbord en geheugen gesloopt hebben hiermee, hard to tell. Als je je computer aan doet, hoor je dan wel een piepje van je PC speaker? Zo ja, is dit één keer of meerdere keren achter elkaar?
Oud 03-04-2004, 19:05
DaanBanaan23
DaanBanaan23 is offline
Haha nou , ik d8 eerst dat ik wel een piep hoorde maar hoor niks meer
heb denk ik toch me moederbord of wat dan ook vernield.
Heb ook al me batterijtje er uitgehaald enzo maar helaas t hielp niet.
Als ik een nieuwe moeder bord koop he doet ie t dan wel gewoon weer?
dan haal ik er gelijk morgen een er is koopzondag geloof ik
kan echt niet zonder dat ding.
ik werk kom thuis ga computeren ga eten dan computeren slapen
\computeren werken enz enz enz
is er iets wat ik nu nog kan proberen ??
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 17:56
Enlightenment
Enlightenment is offline
Je geeft helaas niet antwoord op al m'n vragen, maar ik ga er maar van uit dat je moederbord stuk is. Alhoewel ik dat eerst verder zal uitzoeken. Als je geheugen niet stuk is kun je idd gaan voor een nieuw moederbord. Wat voor processor heb je precies? Dan kunnen we je nog een moederbord aanraden, als je wilt.
Oud 04-04-2004, 18:23
DaanBanaan23
DaanBanaan23 is offline
ik heb vandaag een nieuw moederbord gekocht een asus p4p800 ofzo was 135 euro volgens die man van de winkel wel een goeie maar nu heb ik een ander probleem.
Dat moederbord is te groot voor in me kast dus kan ik ook nog is een andere kast gaan kopen morgen
die kast die ik had was een heel klein ding

en zit met nog iets dit moederbord is natuurlijk heel anders dan die ik er eerst in had zitten en die stekkertjes moeten allemaal weer in de goeie pinnentjes ofzo maar ik heb een stekkertje met 14 gaatjes met nog een wit dingetje in een van die gaatjes terwijl op t moederbord wel zoiets zit maar dan met 16 pinnetjes.
ik heb geen zin om t door een winkel te laten doen want ben nu al genoeg kwijt.

als ik een nieuwe kast koop moet ik dan nog ergens op letten buiten de groote er van natuurlijk, of past ie gewoon in elke kast dan dat moederbord?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 18:44
Enlightenment
Enlightenment is offline
135 euro??? Je had beter eerst even kunnen vragen, had je een prima mobo voor 40 / 50 euro gehad. En nu nog een nieuwe kast ook nog. :/

Wat voor processor heb je nou?
Oud 04-04-2004, 19:26
DaanBanaan23
DaanBanaan23 is offline
ik heb een p4 2.6 die processor die er in zit had ik nog gewoon maaar hij had geen goedkopere mobo's meer
en ik moest m perse vandaag maken.
maarja te kleine kast he
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 08:28
Orion
Orion is offline
hmm.. 23 ? je klinkt als een ventje van 12
Oud 05-04-2004, 08:47
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-04-2004 @ 19:27 :
Voor statische ontlading is het beter dat je de stekker erin laat zitten
Euh, nee. Of je PC geaard is maakt geen fluit uit, als je maar het zelfde spanningspotentiaal hebt als je PC. Gewoon een kwestie van een blank metalen deel van je kast aanraken vorodat je gaat prutsen.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 20:33
T_om
T_om is offline
hmm, niet weten hoe je er een nieuw reepje RAM bij-in moet zetten, en dan wel proberen zelf een nieuw mobo aan te sluiten met alles er weer op en aan? Lijkt me niet echt zo'n slim plan

ik zou gewoon ff iemand erbij vragen die wat meer verstand ervan heeft.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 02:57
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
DaanBanaan23 schreef op 04-04-2004 @ 20:26 :
ik heb een p4 2.6 die processor die er in zit had ik nog gewoon maaar hij had geen goedkopere mobo's meer
en ik moest m perse vandaag maken.
maarja te kleine kast he
Dan had je dus beter even kunnen wachten, ipv zo'n overhaaste beslissing te maken.

Maargoed, succes met het uitkiezen van een (mooie?) kast. En die tip dat je misschien beter iemand met ervaring erbij kan halen is geeneens zo slecht. Hardware is gevoelige apperatuur, niet zomaar ff snel mee gaan prutsen, en al HELEMAAL niet met de stekker erin. Dat mensen dat proberen.... *zucht*
Reageren

Regels voor berichten