Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2004, 07:55
Gast
Gast is offline
Misschien dat sommige m'n kleine verhaaltje nog kenne uit vorige topic, maar ik ben inmiddels 5 weken verder, zit nog steeds met vragen. En heb zo af en toe inderdaad nogal last van wat terugval en neiging om naar haar toe te trekken. Voor degene die niet weten waar het over ging:

Mijn relatie van 3 maandjes is nu bijna 5 weken uit.:'| In het begin was alles zo mooi en leek het voor altijd te kunnen blijven, had ze het over haar ex, en zei ze dat ze niet kon voorstellen zo lang met hun te zijn gebleven nu ze mij had. Maar toen werd een een tijd ziek, heel raar allemaal, we hebben elkaar zodoende een maand bijna niet meer gezien, laat staan iets gedaan. Nou heb ik haar best proberen te steunen en stond ik altijd voor haar klaar. Maar (logisch) in die tijd was het gevoel van haar dus minder geworden, en vond ze het onredelijk voor mij om de relatie door te zetten. We hebben er toen een punt achter gezet, al sloot ze het niet uit dat er nog iets kon komen. We gaan nog steeds samen en met vreinden op vakantie. Noem maar op, veel plannen, die blijven ook allemaal staan, sterker nog, sinds het uit is hebben we alleen nog maar mer afspraakjes gemaakt over wat we nog eens willen doen, samen of met anderen erbij.

Maar het is toch behoorlijk krom allemaal heb ik af en toe het idee: ik zit bij haar op school, zie haar dagelijks. We zijn nog wel hele goede vrienden van elkaar en bespreken dan ook van alles samen. Stappen doen we nu op een één of andere manier élk weekend samen. We betrekken elkaar ook nog steeds bij alles wat we ondernemen etc. (ja, zij mij dus ook) Het voelt ook nog steeds heel goed/fijn om samen te zijn. En dan heb ik ook zoiets, is dat nou gewoon de naieviteit van haar om op deze manier als een goede vriend alles met me te doen of zit er stiekem toch meer achter. Ik wil geen valse hoop hebben, maar opmerkingen als: "kom dan lekker langs bij mij in de tuin zonnen als jij geen zon op het balkon heb", of zoals van het weekend, da we met z'n tweeen wel weer gewoon samen naar de bios gaan. Dat zet me toch te denken, hoe zou ze zich nu voelen tegenover mij, zit er meer achter? Moeilijk om over te beginnen met haar. Bang dat de vriendschap hierdoor ook minder wordt. Maar van het weekend gaan we weer samen wat leuke dingen doen dus misschien dat er dan een goed moment komt om het er eens rustig over te hebben...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2004, 09:02
Verwijderd
goh, wat herken ik dit dus weer..
Zelf zit ik ook een beetje met dat probleem. Iets anders natuurlijk. We hebben elkaar nu twee keer gezien van de drie weken dat t uit is, vrijdag komt ie weer en die week daarop, op zondag, ben ik jarig. Afgelopen donderdag ben ik blijven slapen. We hebben elke keer tot nu toe dat we elkaar gezien hebben seks gehad. Voor sommigen onbegrijpelijk, maar daar gaat t niet om. Ja, die dag zit ie ffies in mn hoofd, en dan kan ik t weer helemaal van me afzetten en zijn we gewoon vriendjes. Tot het moment dat hij smsjes gaat sturen als: Hey geilerd, verveel me.. moet veel aan je denken. Kus
en: weet je.. ik mis je best veel! mag ik misschien niet zeggen maar t was zo fijn met je alles. X
en als je dan vraagt: Wat bedoel je met alles? zegt ie: Alles.. onze relatie, maar ik ben gewoon niet toe aan een lange 'binding'. ik ben stom hè.

Dan denk ik: wat wil je nou? Je hebt een vaste relatie gehad. 14 maanden! Je mist het, en je bent er nog niet aan toe? Waarom maak je t extra moeilijk?

Dus ja, ik vraag me ook vaak af hoe het bedoeld is. Eerst zat hij: ik vind het fijn om een beetje aan je te zitten... en: heb je zin om mij weer te zien? ik wel want dan kan ik stiekem een beetje van je genieten..

Er is zo'n spanning tussen ons en dan vraag ik me ook af: is het alleen seksueel of is er meer?
Naja, ik weet t gewoon even niet meer..

*duwt kriebels weg*

Je hebt niet veel aan mn reply, maarja ik herken t dus.. *knuf*
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 09:54
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 06-04-2004 @ 10:02 :
goh, wat herken ik dit dus weer..
Zelf zit ik ook een beetje met dat probleem. Iets anders natuurlijk. We hebben elkaar nu twee keer gezien van de drie weken dat t uit is, vrijdag komt ie weer en die week daarop, op zondag, ben ik jarig. Afgelopen donderdag ben ik blijven slapen. We hebben elke keer tot nu toe dat we elkaar gezien hebben seks gehad. Voor sommigen onbegrijpelijk, maar daar gaat t niet om. Ja, die dag zit ie ffies in mn hoofd, en dan kan ik t weer helemaal van me afzetten en zijn we gewoon vriendjes. Tot het moment dat hij smsjes gaat sturen als: Hey geilerd, verveel me.. moet veel aan je denken. Kus
en: weet je.. ik mis je best veel! mag ik misschien niet zeggen maar t was zo fijn met je alles. X
en als je dan vraagt: Wat bedoel je met alles? zegt ie: Alles.. onze relatie, maar ik ben gewoon niet toe aan een lange 'binding'. ik ben stom hè.

Dan denk ik: wat wil je nou? Je hebt een vaste relatie gehad. 14 maanden! Je mist het, en je bent er nog niet aan toe? Waarom maak je t extra moeilijk?

Dus ja, ik vraag me ook vaak af hoe het bedoeld is. Eerst zat hij: ik vind het fijn om een beetje aan je te zitten... en: heb je zin om mij weer te zien? ik wel want dan kan ik stiekem een beetje van je genieten..

Er is zo'n spanning tussen ons en dan vraag ik me ook af: is het alleen seksueel of is er meer?
Naja, ik weet t gewoon even niet meer..

*duwt kriebels weg*

Je hebt niet veel aan mn reply, maarja ik herken t dus.. *knuf*
Weet je wat ik denk (dit leid ik ook af uit eerdere stukjes van jou)? Dat hij de vastigheid niet meer wilt. Maar de positieve dingen die jij nog met hem doet daar gaat hij natuurlijk geen nee om zeggen. Verder maken jullie het elkaar misschien moeilijk om uit elkaar te gaan door zo intiem te blijven.

Aan de ene kant denk ik: Je hebt maar geluk dat hij zich niet zoveel verzet. Want anders word je gewoon in het diepe gegooid en moet je je maar zien te redden.
Aan de andere kant: Jullie willen wel vrienden blijven maar jullie doen het niet. Als ik het zo grof mag zeggen: Het lijkt er nu meer op dat jullie seksmaatjes zijn.

Begrijp me goed: ik probeer je niet te beledigen met die laatste opmerking. Ik snap maar al te goed hoe moeilijk het is om na zoiets moois er een punt achter te zetten, maar ga verder of blijf bij elkaar of speek af dat je een no-strings attached relatie aangaat (dwz, niemand hoeft zich aan elkaar te verantwoorden). Van dat gekonkel word je denk ik ook niet al te happy en da's zonde natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 10:17
Verwijderd
Nee, ik heb ook lopen denken. En daar wil ik het vrijdag ook met hem over hebben. Ik wil nu gewoon duidelijkheid. Waar ik aan toe ben.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 11:55
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 06-04-2004 @ 11:17 :
Nee, ik heb ook lopen denken. En daar wil ik het vrijdag ook met hem over hebben. Ik wil nu gewoon duidelijkheid. Waar ik aan toe ben.
Om nu maar even bot en cru te zijn; als je eenmaal duidelijkheid hebt en het is niet positief, wat doe je dan?

Je weet dat ik je verhaal ook een beetje gevolgd heb en ik weet dat je hem nog heel erg mist en dus idd. nog kriebels voor hem hebt. Wat als je duidelijkheid hebt; hij wil geen relatie meer, maar hij wil alleen nog de 'positieve' dingen doen zoals Sponstanietje zegt.

Wat ga je dan doen? Dat jij nog gevoelens hebt voor hem is wel duidelijk, maar wat als hij alleen nog seks wilt?

Ga je alleen nog seks dan met hem hebben, ondanks dat je eigenlijk nog gevoelens voor 'm hebt?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 06-04-2004 @ 12:55 :
Om nu maar even bot en cru te zijn; als je eenmaal duidelijkheid hebt en het is niet positief, wat doe je dan?

Je weet dat ik je verhaal ook een beetje gevolgd heb en ik weet dat je hem nog heel erg mist en dus idd. nog kriebels voor hem hebt. Wat als je duidelijkheid hebt; hij wil geen relatie meer, maar hij wil alleen nog de 'positieve' dingen doen zoals Sponstanietje zegt.

Wat ga je dan doen? Dat jij nog gevoelens hebt voor hem is wel duidelijk, maar wat als hij alleen nog seks wilt?

Ga je alleen nog seks dan met hem hebben, ondanks dat je eigenlijk nog gevoelens voor 'm hebt?
Als je goed hebt gelezen allemaal dan had je misschien ook opgevangen dat t goed ging/gaat met mij. Ook met mijn gevoel richting hem. Het is nu alleen dus voor mij deels een kwestie van duidelijkheid. Ik had duidelijkheid van: het komt niet meer goed en we zijn vrienden en blabla..
Dus dat voelde goed etc en acceptatie was helemaal goed en voelde me er gewoon super onder. Maarja, als hij dan zulke smsjes gaat sturen dat ie blij is dat ie me weer gaat zien, want dat hij dan van me kan genieten en dat hij het fijn vind om me aan te raken en dus ook bovenstaande smsjes.. Dan heb ik zoiets van: wat wil je nou? Dan wordt het onduidelijk en dan komen die gevoelens wel een beetje boven ja. Niet dat ik t wil, maar dat is iets anders. Daarom wil ik ook met m praten voor duidelijkheid.

En de volgende stap is dus: welke grens hebben we nu gesteld of gaan we stellen? Dat moet ik voor mijzelf bepalen en hij ook.

ps. t wordt niet mijn topic he.. straks gaat Gast me nog irritant vinden dat al zn topics opeens over mij gaan Dus ook lief reageren op Gast
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 14:18
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 06-04-2004 @ 15:12 :
ps. t wordt niet mijn topic he.. straks gaat Gast me nog irritant vinden dat al zn topics opeens over mij gaan Dus ook lief reageren op Gast
Sinds jouw situatie en Gast' situatie soortgelijk zijn, kan 't best zijn dat Gast wat heeft aan mijn vragen/jouw antwoord?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 23:10
Verwijderd
Hoe gaat t nu bij jou Gast?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 10:05
Verwijderd
Ik zou dr gewoon vragen of ze weer iets met je wil. Als ze nee zegt kunnen jullie gewoon vrienden blijven, op een gegeven moment ben je dan wel over de verliefdheid heen en heb je er een leuke vriendschap aan overgehouden
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 15:31
Gast
Gast is offline
Citaat:
Ik zou dr gewoon vragen of ze weer iets met je wil. Als ze nee zegt kunnen jullie gewoon vrienden blijven, op een gegeven moment ben je dan wel over de verliefdheid heen en heb je er een leuke vriendschap aan overgehouden
Dankje! Opzich wel een goede manier, maar het is wel heel makkelijk en direct. Ik weet niet of ze dat wel zou waarderen, of ik het wel aandurf dat zo direct te vragen...misschien ook wel bang voor een direct antwoord, en ook omdat ik bang ben dat ik de vriendschap hiermee op het spel zet. Das denk ik ook de reden dat ik het niet zo snel aan durf om er uberhaupt over te beginnen met haar. Kzit nu te denke om haar een mailtje te sturen. Misschien wel onpersoonlijk, maar dan kan ik m'n gevoelens tenminste wel in één keer kwijt zonder iets over het hoofd te zien. En dan laat ik aan haar de keuze hierop in te gaan of niet.

Kmoet wel zeggen dat ik het aan de andere kant een beetje zwak van mezelf vindt. Ik zie haar dagelijks. Op school, van het weekend nog samen naar de bios gegaan.

...Rest van de reply komt zo komt zo, kmoet ff werken..
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 18:51
Verwijderd
Ik vind het helemaal niet zo raar om een mailtje te sturen hoor? Ik doe dat ook regelmatig. Gewoon omdat ik het heel moeilijk vind om onder woorden te brengen wat ik voel. In een gesprek dan zeg je t en het is meteen gezegd. Als je er dan achter komt dat het verkeerd geformuleerd is, dan is het kwaad, om het maar in een uitdrukking en lomp te zeggen, al geschied.
Nu kun je tenminste er de tijd voor nemen. Het drie keer herlezen en desnoods helemaal niet sturen, maar dat je toch even je gevoelens en gedachten hebt geuit.. Vind het dus helemaal niet zo'n slecht idee. En als jij er achter staat om het te sturen moet je dat vooral doen .
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Gast schreef op 08-04-2004 @ 16:31 :
Dankje! Opzich wel een goede manier, maar het is wel heel makkelijk en direct. Ik weet niet of ze dat wel zou waarderen, of ik het wel aandurf dat zo direct te vragen...misschien ook wel bang voor een direct antwoord, en ook omdat ik bang ben dat ik de vriendschap hiermee op het spel zet. Das denk ik ook de reden dat ik het niet zo snel aan durf om er uberhaupt over te beginnen met haar. Kzit nu te denke om haar een mailtje te sturen. Misschien wel onpersoonlijk, maar dan kan ik m'n gevoelens tenminste wel in één keer kwijt zonder iets over het hoofd te zien. En dan laat ik aan haar de keuze hierop in te gaan of niet.

Kmoet wel zeggen dat ik het aan de andere kant een beetje zwak van mezelf vindt. Ik zie haar dagelijks. Op school, van het weekend nog samen naar de bios gegaan.

...Rest van de reply komt zo komt zo, kmoet ff werken..
Ik denk niet dat je de vriendschap ermee op het spel zet. Als ze niets met je wil vindt ze het vast een compliment dat je haar zo leuk vindt, ik zou niet weten waarom ze daar slecht op zou reageren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten