Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2004, 15:50
artless
artless is offline
Ik wil met een clubje een Palmer gitaar kopen voor een vriend, is het een beetje een degelijk merk? De gitaar klinkt goed. Moeten we er trouwens een versterker bij kopen als hij er gewoon wat op wil pielen of kan dat ook best een tijdje zonder? Het is namelijk sowieso al een duur geintje...

Laatst gewijzigd op 06-04-2004 om 16:59.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2004, 15:59
Verwijderd
Ik ken Palmer niet, dus ik kan je er weinig over vertellen. 'Klinkt goed' is ten eerste subjectief, en ten tweede kan je je in een winkel helemaal laten inpakken omdat je simpelweg niet veel verstand van een onderwerp weet. Hoeveel is die Palmer? Misschien kan je een link naar de specificaties posten, dan kunnen wij er wel wat over zeggen. O ja, hoe duur is de gitaar?

Over de versterker: ik zou er zeker een bijkopen. Op dit moment zijn er veel redelijke amps op de markt waar je een vrij fatsoenlijk geluid door krijgt. 'Er wat op pielen' is natuurlijk leuk, maar op een gegeven moment wil je ook muziek maken, en niet alleen wat in het rond spelen. Laat je niet meeslepen door verkopers die je een veel te hoog vermogen willen aansmeren; ik heb zelf een Roland Cube 15 W (ontzettend laag) en daarmee zou ik al ruzie kunnen krijgen met de buren. Om een twee keer zo hoog volume te krijgen moet je het vermogen ongeveer met een factor tien vergroten, dus zo ontzettend veel verschil tussen 15 en 25 W is er niet. Door een Fender 5 W (buis) kan je zelfs degelijk scheuren.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 16:59
artless
artless is offline
Specificaties kan ik niet vinden, de gitaar zelf kost 289 euro. Ik hoor trouwens net van een vriend dat ze nu een andere gitaar hebben uitgekozen, zelfde prijs, maar van het merk Osmond. Is dat iets???
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 17:13
lifeafterdeath
lifeafterdeath is offline
Citaat:
artless schreef op 06-04-2004 @ 17:59 :
Specificaties kan ik niet vinden, de gitaar zelf kost 289 euro. Ik hoor trouwens net van een vriend dat ze nu een andere gitaar hebben uitgekozen, zelfde prijs, maar van het merk Osmond. Is dat iets???
Als we niet weten om welk type het gaat kunnen we je niet echt helpen...
Oud 06-04-2004, 17:18
artless
artless is offline
Ehm... STC 33 of 34, kan dat? Die gast in de winkel zei dat het een puike gitaar was voor die prijs, maar dat zal hij wel standaard zeggen, dus vandaar datik het hier vraag.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 19:34
lifeafterdeath
lifeafterdeath is offline
Het komt uit Taiwan wat betekend: lage prijzen en dus redelijk goedkoop materiaal, maar meestal wel vrij degelijke kwaliteit.

STC-33 is een strat copy (Fender Stratocaster)

Heeft 3 goedkope singelcoiltjes die voor geen meter scheuren dit zei een gast over de STC-33 :

"As I have said, I changed the pickups because I play rock through a Marshall half stack. With Duncans or DiMarzios (stacked SCs and HBs) the Osmond STC-33 sounds really good for a guitar that cost 104,- Euros."

dus betere elementen / humbuckers erin zetten hebben veel zin maar hij schijnt redelijk goed te zijn.

lees de rest zelf maar :

http://www.harmony-central.com/Guita...STC-33-01.html
Oud 06-04-2004, 21:03
FaZ
FaZ is offline
als ik het niet ken , is het troep.. *ahum* , en ik ken het dus niet.. helaas
Oud 06-04-2004, 21:47
artless
artless is offline
Hm kut, en een Squier Stratocaster, is dat iets? Is ook niet zo superduur...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 21:48
FaZ
FaZ is offline
Dat klinkt beter, Squier Strat is naar mijn inzien nog altijd de beste beginnersgitaar die er te krijgen is. De gitaar heeft een redelijke kwaliteit , en speelt over het algemeen ook wel lekker. Van deze gitaar kan je er wel vanuit gaan dat het geen 'troep' is. Alleen voor de echte metalgitarist ontbreken toch de humbuckers.
Oud 06-04-2004, 21:51
artless
artless is offline
Cool... dan wordt dat 'm denk ik. Ze hebben 'm in blauw/wit en beige/wit, die laatste vind ik wel apart.. hmm.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 08:07
Verwijderd
Citaat:
lifeafterdeath schreef op 06-04-2004 @ 20:34 :
Het komt uit Taiwan wat betekend: lage prijzen en dus redelijk goedkoop materiaal, maar meestal wel vrij degelijke kwaliteit.

STC-33 is een strat copy (Fender Stratocaster)

Heeft 3 goedkope singelcoiltjes die voor geen meter scheuren dit zei een gast over de STC-33 :

"As I have said, I changed the pickups because I play rock through a Marshall half stack. With Duncans or DiMarzios (stacked SCs and HBs) the Osmond STC-33 sounds really good for a guitar that cost 104,- Euros."

dus betere elementen / humbuckers erin zetten hebben veel zin maar hij schijnt redelijk goed te zijn.

lees de rest zelf maar :

http://www.harmony-central.com/Guita...STC-33-01.html
Ach, je moet nooit alleen uitgaan van reviews van idioten op internet.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 10:09
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
artless schreef op 06-04-2004 @ 22:51 :
Cool... dan wordt dat 'm denk ik. Ze hebben 'm in blauw/wit en beige/wit, die laatste vind ik wel apart.. hmm.
Zijn dat alle kleuren? lijkt me niet.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 10:13
Verwijderd
Citaat:
artless schreef op 06-04-2004 @ 16:50 :
Ik wil met een clubje een Palmer gitaar kopen voor een vriend, is het een beetje een degelijk merk? De gitaar klinkt goed. Moeten we er trouwens een versterker bij kopen als hij er gewoon wat op wil pielen of kan dat ook best een tijdje zonder? Het is namelijk sowieso al een duur geintje...
als hij ietwat serieuze gitarist is, is dit troep, en natuurlijk heeft hij ook een versterker nodig, anders kan hij evengoed een paar elastieken over een doos spannen.

squier is aanvaardbaar, ik heb er zelf eentje. zo steriel als maar kan en de hals heeft nogal neiging tot buigen na een tijdje, maar kom, ik veronderstel niet dat die gast al lang bezig is, anders had hij wel eentje.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 13:44
artless
artless is offline
Citaat:
OPGEROTH schreef op 07-04-2004 @ 11:09 :
Zijn dat alle kleuren? lijkt me niet.
Dat waren de kleuren die te zien waren in de winkel iig.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 14:58
DeadNation
DeadNation is offline
Als hij gitaar wil spelen kun je hem beter het geld geven, tenzij je hem natuurlijk met een gaar kloteding op wilt zadelen. Squier zou ik sowieso voor gaan van de merken die je genoemd hebt.
Oud 07-04-2004, 17:16
Artus
Artus is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 07-04-2004 @ 15:58 :
Als hij gitaar wil spelen kun je hem beter het geld geven, tenzij je hem natuurlijk met een gaar kloteding op wilt zadelen.
Oud 07-04-2004, 18:04
artless
artless is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 07-04-2004 @ 15:58 :
Als hij gitaar wil spelen kun je hem beter het geld geven, tenzij je hem natuurlijk met een gaar kloteding op wilt zadelen. Squier zou ik sowieso voor gaan van de merken die je genoemd hebt.
Hij is een beginner, dus we kopen hem die Squier, ik lees overal dat het een goede gitaar is om mee te beginnen.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 18:11
Verwijderd
Citaat:
artless schreef op 07-04-2004 @ 19:04 :
Hij is een beginner, dus we kopen hem die Squier, ik lees overal dat het een goede gitaar is om mee te beginnen.
is ook zo voor een beginner is squier the way to go
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 19:40
Mindfields
Mindfields is offline
voor 289 kan je een Ibanez GRX40 startersset kopen. Oh, voor 209 al. heb je gelijk versterker en shit, degelijke gitaar.
www.feedback.nl check maar.
Oud 07-04-2004, 20:24
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
Parallel schreef op 07-04-2004 @ 20:40 :
voor 289 kan je een Ibanez GRX40 startersset kopen. Oh, voor 209 al. heb je gelijk versterker en shit, degelijke gitaar.
www.feedback.nl check maar.
Dan wil je dus ook zeker nog steeds voor de Squier gaan
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 22:45
artless
artless is offline
Ja ehhe. Vraagje nog, misschien stom maar ik ben dan ook een leek, moet hij er straks een versterker van hetzelfde merk bij kopen of boeit het merk versterker niet (afgezien van kwaliteitsverschil e.d.)? En krijg je wel de benodigde kabels als je zo'n Squier los in de winkel koopt (dus geen starterspakket)?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 23:54
Verwijderd
Merk versterker maakt natuurlijk niet uit.
En kabels, ehm, je hebt 1 kabel nodig (maar een band, standaard en een stemapparaat zijn ook wel raadzaam) dus dat zal het probleem niet zijn.

Maar is het geen optie eens even met iemand die wel verstand van gitaren heeft eens goed rond te gaan neuzen naar tweedehands spul?
Dan kun je voor dat geld hoogstws best iets moois krijgen.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 08:30
DeadNation
DeadNation is offline
Je krijgt waarschijnlijk zo'n dun kutkabeltje bij je gitaar. Koop een nieuwe erbij. Strap. Stemapparaat. Amp. Allemaal essentieele dingen. Loopt nog wel flink op hoor hehe.
Oud 08-04-2004, 10:35
snowstar
snowstar is offline
als ze die gast een gitaar willen geven om te beginnen met spelen dan zal die dolgelukkig zijn met die squier.

Ik ben zelf ook met een squier begonnen. (en ik heb 'm nog steeds, plus nog 3 andere gitaren...) Daar krijg je ws helemaal nix bij als alleen de snaartjes die erop zitten maar adt is ook prima. Je hoeft er echt geen versterker/kabel/band/stemapparaat bij te kopen. Vraag er een plectrum bij en laat diegene die je die gitaar geeft lekker aankloten, als 'ie t leuk vindt dan kan ie nog genoeg kopen, kabels, band, versterker, stemapparaat, effectenpedalen, flightcases, draadloos, als je eenmaal bezig bent komt 't vanzelf wel...
Oud 08-04-2004, 10:54
snowstar
snowstar is offline
ik hield me trouwens in maar moet het nu toch zeggen....

"only a gibson is good enough"

Oud 08-04-2004, 16:55
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Reel Big Nothin schreef op 07-04-2004 @ 21:24 :
Dan wil je dus ook zeker nog steeds voor de Squier gaan
Nee.

Maar tja.. Voor dat geld.. Ik vind het een lekkere gitaar, en 209 euro is echt niks. Die dude houdt nog geld over en is gelijk klaar.
Oud 10-04-2004, 18:21
machina82
machina82 is offline
Citaat:
snowstar schreef op 08-04-2004 @ 11:54 :
ik hield me trouwens in maar moet het nu toch zeggen....

"only a gibson is good enough"

[afbeelding]

cedricske!
Reageren

Regels voor berichten