Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2004, 15:28
olifant
olifant is offline
mensen ik zit met n drama mijn vriend gaat vanavond uit en ik zie er erg tegen op.hij gaat bijna nooit uit want hij vind er weinig aan heeft ie ooit gezegd.het probleem is dat ik superbang ben dat ie vreemd gaat, ik heb nu bijna n half jaar maar ik ben zooo jaloers,ik vind het zo rot want ik weet dat ik met jaloezie alles kan verpesten maar...
hij gaat uit met n andere jongen en nog 2 meisjes en daarna blijven ze met zn allen bij een miesje slapen omdat er na 1 uur geen treinen meer rijden.en ik ben zo bang dat ie dan bij haar in bed kruipt of wat dan ook want hij heeft het best wel eens over haar.aan de andere kant is zij wel 5 jaar ouder dus...nouja ik weet het niet.
ik ben zoo bang dat hij mij niet goed genoeg vind en hij zich voor mij schaamt...ik ben niet echt iemand om trots op te zijn dus.
is deze jaloezie normaal?
moet ik me zorgen maken?
ik heb het er erg moeilijk mee en weet niet goed hoe ik erover moet praten met hem dus ik hoop dat er iemand reageert
alvast bedankt
anne
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2004, 15:34
Verwijderd
Echte liefde is ook elkaar vrijlaten. Dit is niet alleen jaloezie, je vertrouwt je vriend gewoon niet bij een ander meisje. Je moet je eerst eens zorgen gaan maken over jouw houding binnen je relatie. Dit klinkt erg negatief, maar er zit wel een kern van waarheid in.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 16:05
leucomelas
leucomelas is offline
ik heb precies hetzelfde, ben ook superjaloers bv als mn vriend alleen uitgaat *of in een groepje zonder mij*... ik vertrouw mijn vriend wel, maar toch zegt er een stemmetje in mijn hoofd dat ie vreemd zal gaan... ik weet niet of het bij jou ook zo is? dat je hem wel vertrouwt, maar dat je toch jaloers blijft....
helaas nog steeds geen oplossing gevonden, wou dat ik je kon helpen, sorry...
succes! kuzz tanja
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 16:14
olifant
olifant is offline
ja dat is inderdaad bij mij ook het geval....
veel mensen snappen dat volgens mij niet...dat je iemand vertrouwd maar ondertussen toch bang bent...volgens mij komt dat omdat het zo snel kan gebeuren en zeker met het uitgaan en n glaasje alcohol op..
maar jammer dat je er nog geen oplossing hebt gevonden.
kus
anne
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 16:48
Silvie
Silvie is offline
Hm zoiets heb ik ook wel een beetje gehad...
Ik hield superveel van mijn vriendje en ik had al regelmatig meegemaakt dat een vriendje mij verliet dus ik was weer bang dat ook hij mij ooit zou verlaten. Daarom was ik ook 'bang' als hij alleen uit ging of alleen met zijn vrienden ergens naar toe. Ik was bang dat hij iemand anders tegen zou komen en mij zou verlaten. Achteraf best wel stom, want het was nergens voor nodig, maar ik herken je situatie wel en tis echt heel klote als je jaloers bent.
Ik zou ook wel willen dat ik niet zo jaloers zou zijn, maar ik kan er niets aan doen...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 17:39
Pixxa
Pixxa is offline
Ik heb et ook een beetje gehad, mn vriendin ging film kijken met 2 gasten die dr vriendin via msn had leren kennen geloof ik ... naja et zinde me niet zoo maar heb dr toch lekker laten gaan en niets gezegd ... kreeg ook zown lomp stemmetje 'wat als ze nou wel vreemd gaat, ze zal et niet doen maar wat als'

Gruwelijk mind-killing kan ik je vertellen maar achteraf heeft ze et gwn naar de zin gehad en wisten die gasten dat ze een vriend had ... mwah ik heb et dr achteraf verteld dus dat et me niet lekker lag .. kon ze opzich wel begrijpen maar heeft toch liever dat ze zoiets van te voren te weten komt! Kan zei er ook meer aan doen om et mij makkelijk te maken.. niet dat ze dan niet meer zou gaan ofzo

Mwah ik moet zegge dat ze wel gelijk heeft, ik denk ook daarom dat jij et ook gwn met je vriend moet bespreken! Kan echt geen kwaad en hij zal et best wel begrijpen hoor
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 18:19
Verwijderd
Ik snap het wel. Je krijgt dan de neiging om hem angstvallig bij je te houden, zodat er niets kan gebeuren. Zodat hij geen ander meisje zal ontmoeten, zodat hij bij jou zal blijven.

Maar dan zou hij alleen maar bij jou blijven omdat je 'm nooit met andere meisjes in aanraking laat komen. Het is toch juist geweldig als hij lekker uit gaat, allerlei mooie meisjes tegenkomt, maar altijd nog voor jou kiest! Dan weet je dat hij echt voor jou gekozen heeft, dat hij jou blijkbaar leuker vindt dan al die andere meisjes.

Verder is het natuurlijk altijd fijn als je vriendje je gerust stelt. Als hij je bijv. nooit laat merken dat hij jou veel mooier, liever, leuker, aardiger, enz vindt dan andere meisjes, dan is het logisch dat je onzeker wordt. Daarom vind ik dat je er toch met hem over moet praten.

Probeer hem nooit tegen te houden om uit te gaan of om met anderen om te gaan. Dwing hem nooit om voor jou te kiezen. Dat zal nl uiteindelijk averechts werken. Maar je mag hem natuurlijk wel vertellen waar je mee zit en vragen of hij je wat bevestiging wil geven.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 20:02
ilse
ilse is offline
Citaat:
olifant schreef op 08-04-2004 @ 16:28 :
mensen ik zit met n drama mijn vriend gaat vanavond uit en ik zie er erg tegen op.hij gaat bijna nooit uit want hij vind er weinig aan heeft ie ooit gezegd.het probleem is dat ik superbang ben dat ie vreemd gaat, ik heb nu bijna n half jaar maar ik ben zooo jaloers,ik vind het zo rot want ik weet dat ik met jaloezie alles kan verpesten maar...
hij gaat uit met n andere jongen en nog 2 meisjes en daarna blijven ze met zn allen bij een miesje slapen omdat er na 1 uur geen treinen meer rijden.en ik ben zo bang dat ie dan bij haar in bed kruipt of wat dan ook want hij heeft het best wel eens over haar.aan de andere kant is zij wel 5 jaar ouder dus...nouja ik weet het niet.
ik ben zoo bang dat hij mij niet goed genoeg vind en hij zich voor mij schaamt...ik ben niet echt iemand om trots op te zijn dus.
is deze jaloezie normaal?
moet ik me zorgen maken?
ik heb het er erg moeilijk mee en weet niet goed hoe ik erover moet praten met hem dus ik hoop dat er iemand reageert
alvast bedankt
anne

AUW AUW AUW hoe herkenbaar.... en niemand in me buurt schijnt het te snappen. zelfs dat met dat blijven slapen herken ik, deed me vriend ook nog wel eens...

ik lees met dit topic mee, MIJN situatie precies!!!
Oud 08-04-2004, 20:05
ilse
ilse is offline
komt bij mij btw ook omdat me pa en me ex vreemd gingen
Oud 09-04-2004, 09:14
Verwijderd
ik begrijp je volkomen...

ik heb niet echt zelf in die situatie gezeten ofzo, maar ik kan er wél héél goed inkomen dat je je flink kut voelt...
als ik me inbeeld dat mijn vriend met een kameraad van hem en twee meisjes zou uitgaan, en dan bij één van die meisjes zal logeren terwijl hij het best vaak over datzelfde meisje heeft... ik word al ziek en verdrietig bij de gedachte alleen al...

als ik jou was, zou ik m'n vriend vertellen hoe ik me er bij voel, en (als dat zo is) zou ik hem ook uitdrukkelijk vertellen dat ik liever niet heb dat hij bij dat meisje zou blijven slapen, omdat je je er niet goed bij voelt, maar dat het zijn keuze is... dat als hij er écht mee door wil gaan, dat hij het dan maar doet, maar dat hij dan wél moet beseffen dat hij je ermee kwetst, ook al doet hij niets verkeerd en slaapt hij mooi op de logeerkamer (wat ongetwijfeld wel het geval zal zijn...)

(ik weet dat mijn vriend zielsveel van me houdt en me ook nooit zou bedriegen, dus ik vertrouw hem wel, absoluut, maar ik zou me er gewoon absoluut niet comfortabel bij voelen... zeker niet als ik dat meisje niet ken...)

je ziet maar...

sterkte!

xxx
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 14:37
olifant
olifant is offline
Nou ik zal even vertellen hoe het is afgelopen,
ik heb hem donderdag uitgezwaaid toen hij -met een luchtbed in zijn hand- de trein in stapte.

Achteraf bleek dat iemand anders op zijn luchtbed in slaap was gevallen en dat hij dus met 2 meisje in bed heeft gelegen.
Hij zegt dat er verder niks is gebeurd en dat geloof ik maar ik heb het er wel moeilijk mee.

Ik wil even nog en ding zeggen voor iedereen die dit leest, laat je jaloezie niet uit de hand lopen want het kan alles verpesten, ik heb knallende ruzie gehad en het was bijna uitgeweest omdat ik zo jaloers was dus...(nou is het gelukkig weer goed)

Kus
Anne
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 16:32
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Waarom ga je de volgende keer niet mee?
Niet als controlerende vriendin maar voor de gezelligheid. Ik ga heel vaak mee met de vriendengroep van mijn vriend en ik kan al echt een beetje zeggen dat ik erbij hoor. Zodra je ze kent weet je ook dat je niet bang hoeft te zijn. Welke goede vriendin wil nou de leuke relatie van haar goede vriend verbreken..?
Reageren

Regels voor berichten