Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2004, 07:36
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Ik heb nu meer dan een half jaar jiu-jitsu gedaan, mede omdat in mijn sociale groepje zegmaar vaak 'gestoeid' oid wordt en ik altijd maar het onderspit mag delven.
Qua vechtstijl ben ik nogal opportunistisch = sneak attacks en moment afwachten. Blokkeren is half-onbruikbaar aangezien het jou wel degelijk enige pijn doet.

Dus mijn eisen voor vechtsport zijn:
1. Mensen uitschakelen door klem of greep oid, bij voorkeur niet met stoten ('mag' bij ons wel maar het heeft niet mijn voorkeur)
2. Aanvalstechnieken, niet afwachten totdat ander een zeldzame aanval maakt waarbij jij een 20% kans hebt jouw techniek goed toe te passen
3. 'Sneak' attacks, vallen onder aanvalstechnieken maar sneak attack = aanval maar aanval is niet sneak attack
4. Je moet niet weerloos zijn tegen een muur: je vechthouding van jiu-jitsu is dan onbruikbaar, veel blokkeringen zijn ook slecht, en erg veel technieken werken met veel snelle beweging.

Weet iemand een die hierbij aansluit of er beter bij aansluit dan jiu-jitsu?

Laatst gewijzigd op 11-04-2004 om 07:52.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2004, 08:00
Patrick_vN
Patrick_vN is offline
Hey,

Ga gewoon boksen!!

Dan zit je wel alleen met het stoten.

Maar met boksen hoef je niet af te wachten op je tegenstander. En je wordt er fysiek heel sterk van!

Groeten Patrick
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 08:33
Rerisen Phoenix
Citaat:
Patrick_vN schreef op 11-04-2004 @ 09:00 :
Hey,

Ga gewoon boksen!!

Dan zit je wel alleen met het stoten.

Maar met boksen hoef je niet af te wachten op je tegenstander. En je wordt er fysiek heel sterk van!

Groeten Patrick
Mijn hersencellen zijn mijn meest geliefde bezit, danku.
Oud 12-04-2004, 13:19
Patrick_vN
Patrick_vN is offline
Hey,

Je hoeft toch niet wedstrijd te boksen. Mijn hersencellen zijn mij ook geliefd. Maar dat zou betekenen dat je ook niet kan gaan voetballen want dan kan je ook een bal tegen je hoofd krijgen.

Groeten Patrick
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 13:49
Verwijderd
1- ninjutsu of taijutsu
2- systema
3- krav maga
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 18:57
_Moby_
_Moby_ is offline
Taek Wando natuurlijk

meeste andere sporten zijn verdedigingssporten, maar dit is een echte vechtsport.
Oud 12-04-2004, 19:02
ESCO
ESCO is offline
tai kwando is meer shoppen niet echt super.
Jiu
thai
wing shung
Dat zijn de betere.
Oud 12-04-2004, 21:37
Verwijderd
Citaat:
ESCO schreef op 12-04-2004 @ 20:02 :
tai kwando is meer shoppen niet echt super.
Jiu
thai
wing shung
Dat zijn de betere.
nin/taijutsu > jiu-jitsu.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 06:44
Rerisen Phoenix
Thanks, ik zoek ze allemaal ff op
Oud 15-04-2004, 21:37
gimgamgommetje
gimgamgommetje is offline
als het echt puur voor het stoeien zou ik gaan voor iets als judo, worstelen.
geen boksen aangezien je dan jezelf beperkt tot slaan.
boksen is een fantastische sport maar niet om wat te stoeien.

krav maga ,hehe wel voor zelfverdediging, vooral vanwege de korte felle en effectieve acties, ook tegen wapens en meerdere tegenstanders.
maar om dat nou in je vriendengroep te doen weet ik niet,, zeker niet als ze geen tok dragen.
Oud 16-04-2004, 19:20
Rerisen Phoenix
stoeien is wat te licht, ongenoemde regel is gewoon dat je ander niet molt. Verder wordt wel gewerkt met goed slaan, klemmen, alles behalve 'dirty fighting'.
Oud 16-04-2004, 21:28
gimgamgommetje
okay, die vorm van sparren heb ik wel gezien bij krav maga in den haag, zag er wel leuk uit.
Oud 20-04-2004, 15:42
DAMAGE_INC.
DAMAGE_INC. is offline
Taekwondo veruit beste vechtsport, zowel op kracht als techniek, en je leert snel en hard trappen, is geen andere vechtsport tegen opgewassen.
Oud 20-04-2004, 17:46
Verwijderd
Citaat:
DAMAGE_INC. schreef op 20-04-2004 @ 16:42 :
Taekwondo veruit beste vechtsport, zowel op kracht als techniek, en je leert snel en hard trappen, is geen andere vechtsport tegen opgewassen.
goh, wat heb jij een objectieve kijk op dingen.
je overschat taekwondo.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 19:26
gimgamgommetje
Citaat:
Havock schreef op 20-04-2004 @ 18:46 :
goh, wat heb jij een objectieve kijk op dingen.
je overschat taekwondo.
tja dat blijft een kwestie van proberen, zijn er meetings van dit forum?
Oud 20-04-2004, 19:53
100% Niek
100% Niek is offline
kung fu
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 20:46
Verwijderd
Citaat:
gimgamgommetje schreef op 20-04-2004 @ 20:26 :
tja dat blijft een kwestie van proberen, zijn er meetings van dit forum?
weet ik veel.
wou je een toernooi organiseren ofzo?

btw. ik zeg neit dat TKD kut is, ik zeg alleen dat híj het overschat
tkd laat erg veel te wensen over op straat, of beter voorbeeld: in een druk café.

Laatst gewijzigd op 20-04-2004 om 20:49.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 21:05
el manuel
el manuel is offline
Citaat:
DAMAGE_INC. schreef op 20-04-2004 @ 16:42 :
Ik zit zelf ook op taekwondo en ik vind het een leuke sport en je leert wel kracht en techniek maar om het nou meteen de beste te noemen...ligt meer aan degene die de schop maakt.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 23:03
gimgamgommetje
Citaat:
Havock schreef op 20-04-2004 @ 21:46 :
weet ik veel.
wou je een toernooi organiseren ofzo?

btw. ik zeg neit dat TKD kut is, ik zeg alleen dat híj het overschat
tkd laat erg veel te wensen over op straat, of beter voorbeeld: in een druk café.
ik deel je mening wat straatwaarde betreft.
Ik vind taekwondo een verschrikkelijk mooie sport. Vooral om naar te kijken gezien mijn staat van lenigheid.

Maar voor op straat vind ik het niet de eerste keus.
Ik denk niet dat dat de reden moet zijn om op taekwondo te gaan.

Ook zie ik taekwondo niet zo bar veel in freefights en andere mixed martial art stijlen.
Dus ik wil het weleens zien dan.

Maar ja, dat blijft denk ik toch vooral hypotethisch, want een toernooi of iets dergelijks organiseren om je eigen sport te bewijzen lijkt me niet echt een realistische optie .
Meetings zijn op zich leuk, maar met een andere insteek
Oud 21-04-2004, 12:59
Jordi
Jordi is offline
Ik doe ook taekwondo en ik zou zeker niet zeggen dat het de beste vechtsport is. Eigenlijk zijn er veel teveel regels (zoals alleen boven de band raken), er is teveel nadruk op trappen en het is niet de bedoeling dat je hard raakt.
Een echt effectieve vechtsport lijkt me (kick)boksen, omdat je daar in ieder geval ook leert incasseren. Judo kan ook wel effectief zijn, maar niet tegen meerdere (of getrainde) tegenstanders.

Voor de topicstarter lijkt me judo of worstelen het beste. Je leert daarbij niet slaan of trappen maar juist meer stoeien. En ik meen dat het bij deze sporten (in ieder geval judo) ook niet echt de bedoeling is om elkaar zoveel mogelijk pijn te doen.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 15:58
Verwijderd
Citaat:
gimgamgommetje schreef op 21-04-2004 @ 00:03 :
ik deel je mening wat straatwaarde betreft.
Ik vind taekwondo een verschrikkelijk mooie sport. Vooral om naar te kijken gezien mijn staat van lenigheid.

Maar voor op straat vind ik het niet de eerste keus.
Ik denk niet dat dat de reden moet zijn om op taekwondo te gaan.

Ook zie ik taekwondo niet zo bar veel in freefights en andere mixed martial art stijlen.
Dus ik wil het weleens zien dan.

Maar ja, dat blijft denk ik toch vooral hypotethisch, want een toernooi of iets dergelijks organiseren om je eigen sport te bewijzen lijkt me niet echt een realistische optie .
Meetings zijn op zich leuk, maar met een andere insteek
oh, het was ook min of meer sarcastisch bedoeld, het leek erop alsof je dat wou zeggen nl. op de manier waarop je dat van "meetings hier" in de zin plaatste

overigens is het niet de vechtsport die het persoon effectief maakt.
het is de persoon die de vechtsport effectief maakt.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 16:06
Arox
Arox is offline
Ik zou voor judo gaan, maar ik ben bevooroordeeld (12jaar judo)

Handige grepen en klemmen, blokken doe je niet aan, je neemt over Tegen een muur zit je wel een beetje in het nauw, maar daar zijn de tilworpen geschikt voor. Stoten en trappen leer je niet. Je leert iemand zonder veel pijn te overmeesteren en te controleren. Lijkt me uitermate geschikt voor jouw 'stoeipartijen'
Oud 21-04-2004, 16:11
Paul van Shark
Paul van Shark is offline
Ik zou eens kijken naar shotokan-karate. Heb ik zelf een tijdje gedaan. Je werkt er aan je conditie en aan kracht. Ook leer je het maken en incasseren van low-kicks, das wel handig voor op straat. Het trappen is minder dan bij teakwondo, maar daar staat tegen over dat je wel meer stoot technieken hebt, dus niet alleen vuisten maar ook met de open hand, palm van de hand, elleboog en hoofd... Ik denk wel dat het ook een beetje van je trainer of hangt wat er precies allemaal gedaan wordt. Ik heb op les ook veel zelfverdediging gehad, een combinatie van verschillende technieken om bij een (verwachte) aanval de tegenstander uit te schakelen. Maar er werd ook gespart, en dat kun je zelf zo hard/pijnlijk maken als je wil. Of het een beetje bij kuiten blijft, of dat je meer de wedstrijd kant op gaat kun je zelf beslissen uiteraard....

Veel succes.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 16:16
Paul van Shark
Paul van Shark is offline
Wat ik nog was vergeten, ik heb ook een aantal grepen geleerd en geleerd hoe je het makkelijkst mensen tegen de grond krijgt. Dit is misschien niet echt karate, maar wel handig... Vooral bij het sparren aant eind van de training kun je fijn de geleerde dingen in praktijk brengen, zoals bijvoorbeeld de voetveeg...

nogmaals veel succes
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 17:30
Metal
Metal is offline
Oke ff mijn Top 3

1. Combat Ninjutsu/ Close quarter Combat (Bujinkan Ninjutsu kan ook volges mij): allebei met grepen worstelen, boksen/thaiboksen, wapen training en andere gevaarlijke grepen (ook ontwapenen en shit, als je wilt zien wat het ongeveer inhoud moet je ff The Bourne Identity kijken (met mat damon) Wat hij doet is Combat Ninjutsu/Krav Maga, welke van de 2 weet ik niet)
Close quarter combat wordt ook ergens hier in nederland gegeven, waar weet ik niet precies, moet je ff googelen ; Zeer efectieve sport

2. Romeins worstelen: Zeer gevaarlijk, grepen en alles erbij en shit, zéker icm met muay thai(thaiboksen) zeer effectief......

3. Krav Maga: Israelische vecht sport, wordt ook onderwezen aan het leger van israel..... Zeer gevaarlijk, valt een beetje in het straatje van combat ninjutsu etc. etc. ; Grepen, stoten, worstelen, Kickboksen, en wapen training (leren met wapen om te gaan/ontwapenen etc. etc.)

Als ik jou was zou voor 1 of 3 gaan, beter zou zelfs zijn als je echt goed wilt worden 1 én 3 allebei 2 x in de week, of anders 1 óf 3 3x per week.....

Je kunt ook voor romeins worstelen en thaiboksen gaan (dan wel die combinatie he ) en dan word je ook wel een goede vechter, 3 x per week ofzo........
Nadeel is wel dat je geen wapentraining en bepaalde attitude meekrijgt, wat wel heel goed van pas kan komen als er bijv. iemand met een gun tegenover je staat , 1 en 3 word je ook echt hard van

Maar als je meer over 1 en 3 wilt weten zou ik zeker eens the bourne indentity checken, ook zowieso een vette film

Als je nog vragen hebt PM je me maar ff

Laatst gewijzigd op 21-04-2004 om 18:35.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2004, 21:38
gimgamgommetje
heej je doet lijken alsog ninjitsu hetzelfde is ongeveer als krav maga.
wat is jouw achtergrond?
ik heb verschillende lessen bujinkan ninjutsu gevolgd, volg momenteel een opleiding krav maga en die 2 takken van 'sport' lijken in de verste verte niet op elkaar.
Oud 22-04-2004, 14:46
Verwijderd
verschillende filosofieën, gelijke doelstellingen.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 11:42
migyur
migyur is offline
Volgens mii deed die deed die kerel in "the bourne id" escrima hoor...
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 11:49
migyur
migyur is offline
ow!!! het is kali iniedergeval 'bijna' goed

"Damon had to add bulk to his physique and study the Filipino martial arts discipline Kali . "It's very quick, three or four move blocking, trapping, destruction techniques," explained Nick Powell. "You don't see it on film very often, which was exactly its appeal to Doug. Since Jason Bourne is trained as a killing machine, the director wanted him to master a lethal fighting technique different from anything audiences have seen before."

http://www.murphsplace.com/owen/film...professor.html
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten