![]() |
|
Behringer V-Tone (125euro, feedback)
http://www.music123.com/Behringer-V-...8187.music?t=4 Ibanez GRX 40 Jumpstart (219euro, feedback) http://www.music123.com/Ibanez-Jumps...e-i67111.music Iets Expensiver hoef ik niet, Maar welke is het beste om te gebruiken voor de genres als: Top40, Rock, Metal? (echt dat keiharde overdrive geval hoeft ook niet, en kan niet bij zoiets cheaps) En beiden hebben een versterker meegeleverd, Ik neem aan dat die van mindere qualiteit zijn; Maar kunnen 1 v/d 2 wel iets als distorbion/overdrive/clean? |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Waar Behringer eigenlijk voor Deejaying is..begrijp ik dat die dus niet echt goed in gitaren is ofzo? Maar ik las bij de Ibanez-Grx40, Dat die ook vaak gebruikt werd door proffesionals: diegenen die in een band zitten en veel verdienen. |
![]() |
|
![]() |
kijk eens op Harmony Central Daar zal gegarandeerd wel een review staan van de gitaren....ga ik toch wel vaak vanuit
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
maar een startersgitaar van yamaha is gewoon veel beter dan die 2 dingen. en zo'n 30euro duurder dan die ibanez.
||
Citaat:
En dan nog, het ligt altijd nog aan het gevoel van spelen. Er zijn mensen die zweren bij Ibanez modellen, er zijn mensen die zweren bij Fender en je hebt er die spelen alleen nog maar op Gibson. Net zoals je ook mensen hebt die tegenstander zijn van zoiets. Het is gewoon allemaal eigen gevoel en mening. Het beste is gewoon te kijken welke gitaar bij jou past door ze te bespelen. (kan de meerderheid zo'n ding nog zo geweldig vinden, als je een Les Paul kut vind spelen zul je er nooit een voorstander van zijn. Om maar een voorbeeld te geven)
||
Citaat:
ik raadde yamaha aan omdat het een veelzijdig gitaar is (meer dan die ibbie en behringer) zodat hij later beter kan weten wat hij eigenlijk wil. hoe moet hij nou weten welk gitaar bij hem past als hij zijn eerste gitaar wil kopen? een gitaar die lekker aanvoelt hoeft niet per se een goede keus voor je te zijn.
||
Citaat:
Ik bedoel het verschil tussen die gitaren hoor je als je net begint toch niet. Dan kan hij beter eerst leren spelen op gewoon iets waar hij zich lekker bij voelt en dan als hij het eenmaal kan iets duurder een fatsoenlijke gitaar kopen die wel bij zijn muzikale voorkeur past ![]() (en sowieso, voor wat hij opnoemde zijn strat immitaties dan wel telecaster immitaties meer dan voldoende) Wat ik hem wel aanraad is als begin versterker een Marshall MG10 te halen voor zo'n 80 euro bij de feedback. Daar zit best een lekkere scheur (overdrive/gain) in voor zo'n klein begin versterkertje. (overigens zijn de goedkoopste Yamaha die de feedback op de site heeft staan vrijwel gelijk aan de ibanez varianten dus dat maakt ook niks uit ![]()
Laatst gewijzigd op 14-04-2004 om 17:12. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
en om zijn muziekale voorkeur te vinden is t beter om op een veelzijdig gitaar te gaan spelen.
||
Citaat:
![]() Het is dus meer aan ons om hem te adviseren over welke gitaar daarbij past ![]() Maar als we dat doen zou ik hem op dit moment een "Gibson Les Paul 50/60" aanraden omdat daar mooi helder mee te spelen is maar als het moet ook flink wat scheur uit te halen is. Maar ik neem niet aan dat topicstarter daar zoveel geld voor over heeft. Nu kunnen de voorstanders van Ibanez roepen van 'Ibanez is daar het beste voor' de voorstanders van Yamaha (jij ![]() Het geluids verschil zal hij niet (of niet goed) horen. En het probleem blijft dat hij voor dat geld nooit 100% het 'perfecte' geluid zal krijgen en dus beter af is met een goedkope gitaar die voor hem lekker in de hand ligt dan nu al gelijk die extra 100 euro uit te geven om een 'net niet' geluid te hebben. Die 100 euro kan hij dan beter gewoon apart houden en alvast gebruiken om door te sparen tot hij goed genoeg is om de 'geluids-issue' zelf te beoordelen en dan later een gitaar te kopen die perfect past bij wat hij zelf wil hebben ![]() Zeker als hij nu die behringer koopt zal het voor de echte beginner niks uitmaken. Die is al blij dat ie kan rammen. Pedaaltje erbij voor stevige overdrive en gaan met die banaan. Letten op het 'perfecte' geluid moet je pas gaan doen als je het geld er voor hebt. EDIT: Plus wat heeft hij eraan als hij nu voor die 100 euro meer een Yamaha(pakket) haalt als er bij zo'n pakket vaak toch een kutversterker zit... Face it, zolang hij niet aan een fatsoenlijke versterker zit zou hij er inderdaad een Gibson Les Paul aan kunnen hangen en dan blijft het geluid alsnog gaar....
Laatst gewijzigd op 14-04-2004 om 21:21. |
![]() |
||
Citaat:
![]() dat versterkertje van yamaha is zeker niet slecht, en geloof me beter dan die van ibanez en behringer. want ik heb er een gibson les paul aan hangen en t geluid is zeker niet gaar
|
![]() |
||
Citaat:
Ik zeg niet dat ze slecht waren (natuurlijk zitten er enorm slechte tussen) ik zeg dat de marshall beter is ![]()
||
![]() |
Citaat:
Gewoon topklasse Ibanez , zelf met een low budget rg 100+ ben je al een heel eind .... EN dan nog het belangrijkste van al ... Je gitaar maakt niet de man de man maakt de gitaar hoor , tzit zo in mijn vingers ... Vele beseffen dat niet maar iemand die dat wel beseft laat een gitaar gemaakt uit plastiek goed klinken , mijn leerlingen verstaan da ook ni maar is eenmaal zo ! Luister naar Vai , Marcel coenen , Paul Gilbert , Mattias Enghklundh ... Geef die mensen bucht in hun handen en zij maken er weldegelijk kwalitatieve muziek mee ... Tmag zelf handcrafted with axe and chainsaw zijn ... Nick
||
![]() |
Citaat:
Tis gewoon mijn opinion man ! ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() (Dat je Frans Brok niet kent kan ik nog inkomen. Maar als gitarist dien je gewoon Jan Akkerman te kennen ![]() Sterker nog, Jan Akkerman zijn laatste CD is volledig opgenomen met een squire ![]()
||
![]() |
Citaat:
Man toch , besef je nou echt niet dat het 80% in je vingers ligt ? Geef me een Squier en ik laat dat toch gewoon als een goeje gitaar klinken ... Simpel , je wilt overtuigd worden , ik maak filmpje met een Squier en zeg me dan of je iets uit een cheapo gitaar kan halen of niet , deal ? Nick
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |