Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2004, 20:26
Luna
Luna is offline
Wat ik me dus laatst afvroeg is of mensen liever een relatie hebben of liever 'alleen' zijn. Is natuurlijk heel persoonlijk, maar ik was wel benieuwd naar meningen. Sommige mensen hebben heel erg iemand nodig om gelukkig te zijn en anderen zijn juist gelukkiger op zichzelf, kunnen er niet goed tegen om iemand heel dichtbij te laten komen. Sommige mensen voelen zich zielig als ze een aantal maanden single zijn.

Toen ik een relatie had dacht ik zelf altijd dat ik niet zonder zou kunnen, maar sinds het uit is voel ik me eigenlijk veel beter, heb het gevoel dat ik meer uit mn leven haal, me beter ontwikkel, en ik heb gewoon veel meer plezier in mn leven op dit moment.

Ik was dus benieuwd naar hoe mensen hier voor zichzelf over denken? Ben jij een relatie type of ben je meer op jezelf?
Oud 13-04-2004, 20:30
Verwijderd
Oei.. dat is nu een vraag waar ik al een tijdje hard over na aan het denken ben.
Ben er inmiddels achter dat ik, als ik een vriendje heb, wil dat het serieus is. Maar dat ik tegelijk helemaal geen behoefte heb aan een serieuze relatie.
Ben dus eigenlijk meer een typje voor vrijgezel zijn.

Laatst gewijzigd op 13-04-2004 om 20:42.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 20:30
Verwijderd
wel een relatie, maar dat ligt er maar ent aan, ik heb nu een periode dat ik zelf erg aan t veranderen ben en ik t ook nog eens redelijk druk heb, een vriend is dan wel leuk,alstie me maar veel vrijheid zou kunnen geven, want ik heb genoeg aan mezelf om die jongen elke dag te zien ofzo.

op t moment dus eigelijk niet, in zijn algemeenheid wel
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 20:32
hodelahitie
hodelahitie is offline
Wel een relatie... Maar dan ook alleen maar met mijn vriendje... Als het ooit uit zou gaan dan zeker geen relatie meer
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 20:36
Luna
Luna is offline
Citaat:
hodelahitie schreef op 13-04-2004 @ 21:32 :
Als het ooit uit zou gaan dan zeker geen relatie meer
jaja..
Oud 13-04-2004, 20:40
hodelahitie
hodelahitie is offline
Citaat:
vizz schreef op 13-04-2004 @ 21:36 :
jaja..
Dat is serieus eigenlijk. Ik zou echt niemand anders meer willen. En anders zou het ook stom zijn, want hij is en blijft altijd super speciaal voor me en ik ben zo gek op hem en dat gaat ook niet zomaar voorbij
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 20:41
Coral
Coral is offline
Als t een leuke relatie is en als ik me er goed bij voel heb ik liever een relatie.. Nu ben ik sinds 2 maanden vrijgezel en eigenlijk bevalt me dat prima. Ik hoef geen rekening te houden met een vriendje dat wil dat je in t weekend langs komt. Ik hou meer tijd voor mezelf en voor mn vrienden over. Ik kan mezelf prima vermaken. Soms heb ik gewoon geen behoefte aan mensen.. Maar soms denk ik dat t toch wel leuk zou zijn om weer een vriendje te hebben. Maar t bevalt me prima zo, t vrijgezellenleventje
Oud 13-04-2004, 20:41
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Ik heb de laatste jaren doorlopend relaties (nu dus ook) en weet eigenlijk niet meer hoe het is om single te zijn. Ben op zich wel benieuwd naar, maar ik ben tevreden met hoe het nu is. Ik zou niet weten hoe ik me voel als ik single ben.
Oud 13-04-2004, 20:44
Verwijderd
Ik weet van mezelf dat ik me niet makkelijk bind omdat ik eigenlijk bang ben voor verplichtingen - er komen dan namelijk veel dingen bij waar je rekening mee moet houden en die je moet nakomen. In 'nuchtere' toestand ben ik niet zo happig op relaties en verplichtingen. Ik geloof dat de natuurlijke, 'neutrale' toestand van een mens alleenstaand is en ben zelf iemand die eigenlijk geen compromissen sluit over zijn onafhankelijkheid.

Maar ik ken mezelf gelukkig wel goed genoeg om te weten dat áls ik echt verliefd ben, ik ook niets liever wil dan haar leven een deel van het mijne te maken en vice versa. Dan wil ik niets liever dan een serieuze relatie met alles dat erbij hoort. Maar ik moet dus wel echt verliefd zijn voor ik daaraan begin. Ik word dat niet snel maar als ik het ben, ben ik het ook goed, dus dan ben ik bereid om heel veel verplichtingen aan te gaan
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 20:45
DEChengst
DEChengst is offline
Wel een relatie. LMD.
Oud 13-04-2004, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef op 13-04-2004 @ 21:45 :
Wel een relatie. LMD.
Waarom? Neuken kun je ook wel buiten een relatie doen, en goede diepe vriendschap kun je ook wel beleven met iemand waar je geen relatie mee hebt. Dus zo D L't M het niet.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 20:57
Luna
Luna is offline
Citaat:
hodelahitie schreef op 13-04-2004 @ 21:40 :
Dat is serieus eigenlijk. Ik zou echt niemand anders meer willen. En anders zou het ook stom zijn, want hij is en blijft altijd super speciaal voor me en ik ben zo gek op hem en dat gaat ook niet zomaar voorbij
Ja, dat zal wel maar zeg nooit nooit.
Oud 13-04-2004, 21:01
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-04-2004 @ 21:46 :Waarom? Neuken kun je ook wel buiten een relatie doen, en goede diepe vriendschap kun je ook wel beleven met iemand waar je geen relatie mee hebt. Dus zo D L't M het niet.
Okay ik geef het toe, ik ben verslaafd
Oud 13-04-2004, 21:01
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
vizz schreef op 13-04-2004 @ 21:57 :
Doe het zelf dan ook nooit
Oud 13-04-2004, 21:02
hodelahitie
hodelahitie is offline
Citaat:
vizz schreef op 13-04-2004 @ 21:57 :
Niemand zou zijn plaats kunnen vervangen. Dus zou ik me alleen schuldig voelen als ik met iemand anders een relatie zou hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 21:05
Gothic
Gothic is offline
ik heb nu bijna 2 jaar non stop relatie gehad en het bevalt me prima ...
Oud 13-04-2004, 21:10
Verwijderd
Die vraag wordt ook op cu2 gesteld en ik blijf bij mijn antwoord daar: een goeie relatie anders vrijgezel.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 21:10
Charlottetje
Charlottetje is offline
ik moet echt eens wat aan mijn internettaal gaan doen, want wat dat LMD betekend, geen idee!

nou heb ik nog nooit een relatie gehad, dus mag ik er eigenlijk geen antwoord op geven natuurlijk, al denk ik toch, dat ik me in een relatie prettiger zou voelen.
Natuurlijk moet je je dan onwijs aanpassen, maar ook juist dat samenzijn (en ook bij elkaar terecht kunnen) lijkt me geweldig.
maar ja, ik heb geen recht van spreken natuurlijk...
Oud 13-04-2004, 21:13
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 13-04-2004 @ 22:10 :
ik moet echt eens wat aan mijn internettaal gaan doen, want wat dat LMD betekend, geen idee!
Het lijkt me volstrekt duidelijk wat LMD betekent
Oud 13-04-2004, 21:13
Luna
Luna is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 13-04-2004 @ 22:01 :
Doe het zelf dan ook nooit
spreekwoordelijk. nooit nooit zeggen kan nooit.
Oud 13-04-2004, 21:15
Luna
Luna is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 13-04-2004 @ 22:10 :
ach ik weet ook niet wat het is, maar ik ben dan ook geen puter nerd, dus ik zou er niet zo mee zitten.
Oud 13-04-2004, 21:16
Kadaver
Kadaver is offline
Liever niet, tenminste....nog niet
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 21:17
Susanne
Susanne is offline
Liever wel, zolang het maar geen verplichting wordt
Oud 13-04-2004, 21:18
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
vizz schreef op 13-04-2004 @ 22:13 :
nooit nooit zeggen kan nooit.

Dat is niet lief. Je mag Desje's niet in de war breng
Oud 13-04-2004, 21:18
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
Susanne schreef op 13-04-2004 @ 22:17 :
Liever wel, zolang het maar geen verplichting wordt
Wel de lusten, niet de lasten...klinkt ook wel goed
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2004, 21:21
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ligt er aan. Alles heeft zijn voordelen en nadelen.

Voordelen van een relatie:
- Je voelt je lekker verliefd
- Je doet leuke dingen met iemand van het andere geslacht
- Je kan heerlijk zoenen met elkaar en lekker knuffelen

Voordelen van vrijgezel zijn:
- Je bent vrijer, hebt minder verplichtingen
- Je kunt "op jacht", overal een beetje "aanpappen"
- Je hebt meer tijd voor eigen dingen
Oud 13-04-2004, 21:26
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Als het net uit is wil ik nooit meer een relatie, als het net aan is wil ik nooit meer alleen zijn. Het is allemaal relatief

Ik weet het eigenlijk niet. Als ik gewoon alleen ben hoef ik me niet druk te maken om een andere en dat is eigenlijk ook wel fijn. (geen ruzies met je vriend, geen onenigheden etc, meer tijd voor jezelf, meer tijd om zélf van alles te ontdekken) Daarbij komt dat ik mensen absolúut niet dichtbij me laat komen en dat is in een relatie erg lastig (ergernissen dus) En flirten is ook wel erg leuk altijd, hehe

Maar als ik wel een vriend heb, dan ben ik wel weer heel erg blij dat er iemand speciaal voor mij is. En verliefdheid is natuurlijk een geweldig gevoel <3. En ja hij maakt me momenteel gewoon heel gelukkig (wat corney)

Toch zou ik een relatie nooit verkiezen boven een vriendschap met vrienden/vriendinnen, want mijn ervaring is dat een relatie eerder stuk gaat dan vriendschap

Maar ik ben nu nog wel een beetje voorzichtig
Oud 13-04-2004, 21:28
snoopy
snoopy is offline
Ik vind mét relatie veeeel fijner. Tis toch heerlijk als je zo'n speciaal iemand hebt? Ik heb met niemand zo'n band als met m'n vriend, ik vind dat echt onvervangbaar, hoor...
Oud 13-04-2004, 21:44
Luna
Luna is offline
Mensen die single zijn hoor ik vaak zo zielig doen, dat begrijp ik dus echt niet. Ik voel me prima zonder vriend. Het is leuk om verliefd en speciaal te zijn ja maar het kan ook een hoop gedoe met zich mee brengen en ik vind echt niet dat je niet zonder liefdesrelatie kunt. Tuurlijk is het vervangbaar, er is meer in de wereld dan een vriend/vriendin. Dat wil niet zeggen dat ik vind dat een mens zn hele leven zonder liefde kan...
Oud 13-04-2004, 21:46
Balance
Balance is offline
Citaat:
vizz schreef op 13-04-2004 @ 22:44 :
Mensen die single zijn hoor ik vaak zo zielig doen, dat begrijp ik dus echt niet. Ik voel me prima zonder vriend. Het is leuk om verliefd en speciaal te zijn ja maar het kan ook een hoop gedoe met zich mee brengen en ik vind echt niet dat je niet zonder liefdesrelatie kunt. Tuurlijk is het vervangbaar, er is meer in de wereld dan een vriend/vriendin. Dat wil niet zeggen dat ik vind dat een mens zn hele leven zonder liefde kan...
helemaal mee eens. Vooral je eerste zin. Ik zelf heb liever géén relatie. In ieder geval op dit moment. Wat later komt weet ik uiteraard niet, maar voorlopig geen vriend voor mij
Oud 13-04-2004, 22:10
oldt3
oldt3 is offline
geen behoefte toe.Ik amuseer mij anders ook wel, motorijden is nog altijd zo tof, als ik vroeger moest kiezen tussen naar vriendin gaan of tourke doen,ja dan ging ik wel naar haar toe omdat we afgesproken hadden, ma wou ik veel liever tourke gaan doen.
Voort moment wil ik helemaal geen relatie of kids ofzo,vroeger wel maar dat is voorbij, ik wil ook niet meer ouder worden dan 35.bochtjes nemen is wel
Alleen kan je er moeilijk mee stoppen,heb gisteren 6uur gereden.
en ik heb ook gewoon geen tijd voor een vriendin, ik doe
dan zoveel minder
En dan is er nog het geval dat ik mss met een vriendin van mij op reis ga, met een vaste vriendin erbij zou dat niet gaan.
En als je een relatie hebt is die vriendin altijd zo stikjalours op iemand int bijzonder.nee voor mij hoeft het niet meer, mss ooit wel ?
1 goeie relatie gehad,ik was er helemaal weg van, al de rest was nix waard(was eerste lief ook).Met haar kom ik supergoed overeen en dat is mss ook een reden waarom ik geen relatie hoef, vind alles bij haar.*kusje*

Laatst gewijzigd op 13-04-2004 om 22:23.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 22:17
Nebula
Nebula is offline
Ik heb nog nooit verkering gehad en dat hoeft voorlopig van mij ook nog niet. Ik vermaak me prima in mijn eentje. Maar wie weet, als het er een keer van komt vind ik het misschien wel heel leuk.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 04:40
Pixxa
Pixxa is offline
Uiteindelijk wel al moet ik zegge dat toe ik single was, lekker vrij ook niet al teveel te klagen had ... maarehm vriendin hebbe is idd wel prettig zolang et goed gaat met elkaar
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 06:15
miro
miro is offline
Ik ben echt een relatietypje.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 08:36
Sietse Fliegen
Sietse Fliegen is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 13-04-2004 @ 22:21 :
Ligt er aan. Alles heeft zijn voordelen en nadelen.

Voordelen van een relatie:
- Je voelt je lekker verliefd
- Je doet leuke dingen met iemand van het andere geslacht
- Je kan heerlijk zoenen met elkaar en lekker knuffelen

Voordelen van vrijgezel zijn:
- Je bent vrijer, hebt minder verplichtingen
- Je kunt "op jacht", overal een beetje "aanpappen"
- Je hebt meer tijd voor eigen dingen
Hier sluit ik me helemaal bij aan. (Hoewel op dit moment de voordelen van vrijgezel zijn overheersen) Maar dat is allemaal relatief idd.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 09:59
thabomb1986
thabomb1986 is offline
RELATIE!!!!

Ik heb absoluut een hekel aan alleen zijn. Komt ook wel omdat ik wel sociaal ben ingesteld, dus vandaar. Ook heb je dan t gevoel voor wie je t allemaal doet, geeft extra zin aan je leven.

en NEE niet alleen om de seks!!!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 12:42
Verwijderd
Als ik er niemand is op wie ik verliefd ben of van wie ik Hou, dan liever niet. Als er wel zo iemand is, dan liever wel.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 13:39
Verwijderd
Ik heb liever wel een relatie. Ik heb iemand nodig die er altijd voor me is, die me knuffelt, me verdedigt, tegen wie ik alles kan zeggen.. ik wil een soort soulmate.
Verder vind ik dat er geen verplichtingen zijn in een relatie, je spreekt toch met elkaar af omdat je daar zin in hebt en als je daar geen zin in hebt dan spreek je niet af. Alles doe je toch juist op basis van wat je voelt en niet omdat je elkaar moet bellen of moet zien.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 14:44
dark princess
dark princess is offline
Ik denk er vaak over na, maar ben er nog niet helemaal uit.
Ik ben nu al meer dan 7 maanden vrijgezel en dat bevalt me wel, in de zin van: geen verplichtingen en niemand die zich met mijn leven kan bemoeien. Ik doe namelijk graag dingen op mn eigen manier en vind tips van iemand prima, maar ik wil niet dat iemand zijn mening aan mij opdringt, ik heb dat namelijk wel meegemaakt in mn vorige relatie en voelde me daar niet prettig bij. Ook vind ik het fijn dat ik nu gewoon met andere jongens kan praten, zonder dat er een jaloers vriendje oplet of ik niet stiekem sta te flirten ofzo.
Maar ik vind het ook wel fijn als ik een relatie met iemand heb die naar me luistert en het fijn vind om leuke dingen te gaan doen. Met vrienden kan je ook leuke dingen gaan doen, maar dat is toch anders, dus dan is een relatie juist wel weer leuk. Zolang je elkaar maar in zn waarde laat.

Dus ik vind het wel leuk om een relatie te hebben, maar dan niet van dat 'plak en kleef' gebeuren, dus dat je ieder nog wel een eigen leven hebt en dat niet heel je leven uit die ene relatie gaat bestaan.
Oud 14-04-2004, 15:14
Silvie
Silvie is offline
Op zich vind ik het wel fijn om een relatie te hebben. Het is fijn als je een vriendje hebt...Maar het is niet zo dat ik het echt perse een relatie wil...Ik heb net zo graag een hele goeie vriendin of vriend. Er zijn op dit moment ook even wat belangrijkere dingen in mijn leven, zoals mijn school....Daar wil ik eerst nog even mijn aandacht op richten...

Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 15:27
DvoorA
DvoorA is offline
Ik denk dat het aan de persoon ligt. Als ik niet verliefd ben, of wel verliefd ben maar weet dat een relatie geen kans heeft, dan hoef ik er dus ook geeneen.
Maar als ik smoorverliefd ben, dat echter zelden voorkomt, dan wil ik ook niets liever dan bij diegene zijn en heel veel plezier met hem beleven.

Ach, van mij hoeven die verplichtingen niet zo nodig, zolang we het maar leuk hebben samen, zonder de sleur en rompslomp die een relatie met zich meebrengt.

(voordeel: als het niet aan is kan het ook niet uitgaan)
Oud 14-04-2004, 15:41
ssjpan
ssjpan is offline
Ik heb liever wel een relatie, hoewel ik het er soms wel moeilijk mee heb dat ik hierdoor minder vrijheid heb, ik moet me in bepaalde dingen wel wat aanpassen aan m'n vriend, maar dat heb ik er toch wel voor over.
Oud 14-04-2004, 15:58
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik hoef geen relatie. Ik heb nooit problemen gehad met vrijgezel zijn, alleen dat je een beetje buitengesloten wordt door vriendinnen die het allemaal druk hebben met hun vriendjes, maar ach, dat geeft ook weer meer tijd om te doen waar je zelf zin in hebt.
Nu ik echter een relatie heb met mijn vriend, zou ik niet zonder willen. Ik wil mijn vriend voor geen goud kwijt; hij is echt mijn maatje, en ik heb me in geen jaren zo gelukkig gevoeld als nu. Het is alleen wel af en toe wennen, dat ik nu rekening moet houden met verjaardagen in zijn familie, plannen met feestdagen, soms kiezen voor vriendinnen of vriend, etc. Maar toch, de nadelen wegen echt niet op tegen de voordelen.
Stel dat het uitgaat tussen ons, dan zou ik graag weer een tijdje vrijgezel zijn. Misschien niet voor altijd, maar dan heb ik het waarschijnlijk wel even gehad met relaties, en wil ik weer even alleen aan mezelf denken, in plaats van me als een kip zonder kop in de volgende relatie te storten.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 16:04
Snuitermans
Snuitermans is offline
Ben ook pro relatie, mits deze goed is
Oud 14-04-2004, 16:15
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik ben voor een relatie. Het is vaak wel een verademing geweest als het uit was met een bepaalde persoon, maar meestal voelde ik na een paar dagen al een leegte. En die leegte vind ik echt vreselijk. Ik mis dan gewoon een arm om me heen, iemand tegen wie ik lekker aan kan kruipen, etc. Als ik dan zelfs een tijdje vrijgezel was, voelde ik me echt klote.

Maar nu ben ik alweer ruim 15 maanden gelukkig met mn vriend
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 16:32
Verwijderd
Ik vind het vrijgezellenbestaan wel prima eigenlijk Ik zou het alleen anders willen als het echt een 'goeie' relatie is
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 16:33
Verwijderd
ikke liever wel hoor
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 16:57
Cruz
Cruz is offline
Tja het heeft allebei voor- en nadelen.

Ik ben gek op die warmte en gezelligheid en liefde enzo. Ik ben sowieso niet zo graag alleen (naja af en toe wel graag ff alleen, maar dan weet ik tenminste dat er iemand is, voor als ik niet meer alleen wil zijn, snap?) Ik wil iemand om alles mee te delen!

Maar aan de andere kant... Die vrijheid, geen verplichtingen, met niemand rekening hoeven houden... Dat kan allemaal ook wel lekker zijn

Naja.. of een relatie waar ik me 100% goed bij voel of vrijgezel...
Oud 14-04-2004, 18:12
relisys
relisys is offline
Helemaal VOOR de relatie die k nu heb
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 18:21
Luna
Luna is offline
Het is niet zo dat ik tegen een relatie ben ofzo, zo bedoel ik het niet. Als ik verliefd ben en die jongen ook op mij ga ik daar echt niet tegen zeggen dat ik niets met hem wil omdat ik liever geen relatie wil. Het ging er meer om hoe je er over het algemeen tegen aan kijkt, maar dat is misschien moeilijk te zeggen omdat dat per situatie verschilt...
Reageren

Regels voor berichten