Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Tuurlijk heb je de vrijheid om te kiezen om in gebondeheid te leven.... In geval van kleren... meestal dan..
||
Citaat:
![]() Wat is het nut van sexy zijn op straat??? Ik snap jou probleem niet... |
![]() |
||
Citaat:
vraagje, waar denk jij eigenlijk mee? je piemel of je ballen |
![]() |
|
![]() |
Een hoofddoek heeft wel iets sexy-achtigs, ik ben autochtoon en ben een hoofddoek gaan dragen. Net als met mooie lingerie heb ik zoiets van: alleen mijn partner ziet hoe goed ik er echt uitzie. Mijn hoofddoek maakt me niet lelijker, maar bedekt wel.
Iemand zei tegen me: jij hebt iets sado-masochistisch in je, daarom hou je van de onderdanigheid die de hoofddoek uitstraalt. Ik geloof dat ik het met die visie wel gedeeltelijk eens ben. Verder heb ik geen modellenlichaam, dus ik zal de rest van de wereld mijn minirok-perikelen besparen, ik vind het beschaafd om mijn lichaam te bedekken (deden meer mensen dat maar, zie de tippelzonelaars + minirokjestrend ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het is eigenlijk iets speciaals, dus voor de man vrouw die getrouwed zijn mag het onthullen der zeker zijn!! ![]() En tuurlijk is het kijken naar iets bloter misschien wat fijner... het overgaan naar lust is alleen wel wat makkelijker he.. Maar als je niet gelooft in een God zul je misschien wel helemaal niet zien waarom dat niet zo realext is.. en ik zelf heb der soms ook hulp van God bij nodig om het gevaar der van in te zien.....
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() nah, als je zo'n rok nodig hebt om knap te zijn...
|
Nu moet iemand mij toch uit gaan leggen wat al die "Goden" (Allah, Christelijke God, etc.) nou tegen bloot hebben. Staat er niet in de bijbel dat Adam en Eva eerst zelf naakt rond liepen. Maar omdat ze zich ervoor gingen schamen kleren gingen dragen? Voor die tijd maakte God er ook geen problemen van.
![]() Hoe dat met Moslims zit weet ik niet, ik heb de Koran nooit gelezen, maar als bloot "lustopwekkend" is, (en wat ik nu schrijf geld voor zowel Christenen als Moslims) waarom is dat zo erg? God heeft dan toch ook zoiets gecreëerd als "lust"... Of zou "lust" dan toch door onze dierlijke achtergronden komen, dat we net zoals dieren naar de meest geschikte partner kijken. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En waarom ik niet in mijn blote kont rondloop? Omdat de huidige geldende moraal in de maatschappij dat niet accepteerd. ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik heb prachtige benen, draag vaak rokjes, ook mini.
Ik heb niks met hoofddoeken, of het lichaam op een andere manier bedekken. Iedereen mag zich wat mij betreft zo kleden als hij/zij dat wilt, het belangrijkste is toch dat je je prettig voelt met jezelf en hoe je eruit ziet?
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() iedereen zijn eigen waarden, maar ik vind dat er niet overdreven moet worden, want al lees je de hele koran: er staat nergens dat je een hoofddoekje op moet, en al lees je alle mode tijdschriften: nergens staat dat je een minirokje aan moet. Je hebt een vrije wil gekregen dus mensen doe daar iets mee :\ |
![]() |
||
Citaat:
Maar ik geloof niet meteen dat een meid zomaar in een kort rokje stapt en zich daar gelijk heeel zeker bij voelt ofzo, zeker niet de eerste keren, misschien naarmaten van tijd... Maar voor de meeste vrouwen is of lijkt het voor mij een beetje een perfect image waar ze zich aan moeten voldoen... en dat noem ik niet echt vrij...
||
Citaat:
![]() Iedereen heeft zijn eigen waarden, inderdaad, en ook zijn eigen basis waaruit hij zijn waarden haalt zeg maar. Niet iedereen die dan dezelfde 'basis' heeft, heetf ook dezelfde waarden. Neem bijvoorbeeld de Bijbel, de Bijbel zegt dat er onderscheidt moet zijn tussen man en vrouw, in kapsel en kleding. Refo's concluderen hieruit dat de vrouw een rok aan moet en de man een broek, vrouwen hebben meestal lang haar en mannen altijd kort. Dit kun je overdreven vinden, maar respecteer het! Ik zit zelf op zo'n school waar je als meisje verplicht een rokje aan moet (en na school trekken we in het omkleedhok onze broek weer aan ![]() ![]() En nee, er staat nergens in een modetijdschrift dat je een minirokje aanMOET, maar omdat je erbij wil horen en minirokjes dus in de mode zijn koop je er toch een. Ja, doe jij maar lekker iets met jouw vrije wil....
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Zou je mij dan kunnen vertellen waar het precies staat, ben nou wel eens benieuwd waar het is ![]() Citaat:
Waarom zou zo'n rokje aanstoot geven? Het is gewoon een manier van kleden. Citaat:
![]() En die vrije wil is wel erg belangrijk, op doe jij alles wat anderen je opdragen? |
![]() |
||||
Citaat:
Deuteronomium 22:5 1 Corinthiërs 11 Je kunt het ook zo opvatten: ik respecteer de schoolregels en trek op school een rok aan, na schooltijd weer een broek. Wat ik 'slecht' vind als meisjes stiekem een broek aantrekken (ja...het komt voor!)of (ook jongens) stiekem 'popmuziek' luisteren (stel je voor dat je je radio hebt aan staan en je pa komt binnenlopen... ![]() Citaat:
Ik heb het over bij mij op school, dus niet in het algemeen ofzo. Op een protestants-christelijke (dus conservatieve) school geven minirokjes wel degelijk aanstoot(tegen de schoolregels of andere scholieren en leraren natuurlijk). Op een christelijke school ga je toch ook niet met shirts met omgekeerde kruisen of andere satanstekens lopen? Je past je toch meestal aan waar je bent? Naar de kerk gaan met badkleding aan lijkt me ook niet echt slim. Of wat dacht je van naar het strand in een zwart pak? Citaat:
Het was juist andersom bedoeld, hoe jij het nu zegt dus ![]()
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik denk dat je beter gewoon popmuziek of een broek aan kan doen (buiten school om) en niet stiekum, mensen kunnen toch ook proberen te snappen als iemand dat wel aan wil en wil luisteren? Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() En ouders die popmuziek 'verderfelijk' vinden, hun kinderen het dus verbieden om (thuis) te luisteren kun je moeilijk gaan zeggen dat ze het maar moeten snappen dat ze dat gewoon willen...Dat is nou eenmaal de opvoeding, sommige zijn vrij om te luisteren wat ze willen, anderen niet en moeten psalmversjes leren op school.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Beide 'groepen' denken door middel van kleding iets uit te drukken, wat eigenlijk niet klopt.
Vrouwen die een hoofddoek of burka (schrijf ik dat goed?) dragen, zeggen dit vaak te doen omdat ze hun geloof willen uiten. Zij zien het als iets goeds, iets moois, ze vinden het goed dat je je lichaam bedekt. Terwijl wij, 'Westerlingen', dat heel anders zien. Wij zien het als een ontzettende beperking voor die vrouwen, haast als een soort misdaad. Daar hebben wij, vind ik, deels gelijk in: vrouwen krijgen die hoofddoek vaak (maar niet altijd) opgelegd door hun man of andere familie. Maar goed, 'iedereen' draagt er een, voor hun is het een deel van de cultuur. Meisjes/vrouwen met minirokken, denken daar ook iets mee uit te dragen. Ze zien het als een symbool van vrijheid, ze beslissen volledig zelf wat ze dragen en wat niet. 'Vrijheid, blijheid' lijkt het motto, wat je ook kunt vertalen als: 'Hoe bloter hoe beter'. Desondanks zien wij minirokjes vaak als ordinair. Die meiden zouden alleen een minirok dragen voor het mannelijke geslacht, puur voor de lust, voor het mannelijk oog. Een boodschap die toch heel anders is dan de vrijheid. Tja, en wat de waarheid is? Die zal wel in het midden liggen. Een verband is er in ieder geval zeker!
|
eigenlijk beoit het me geen ene fuck meer wat iemand draagt ik heb toch geen oordeelskracht kben god nie. dit zeg ik mede door een smnervaring van gisteren
als iemand ooit christelijke joden heeft ontmoet die voor de webcam masturberen en hun buik showen raise your hand. of als ze wel 50 keer het woord cunt gebruiken en penis en tegelijkertijd alles over je lijken te weten. laten we vooral niet vergeten dat ze wel een beeeeeeetje heeeeeel erg veel lijken op lieden die mij in de bus de stuipen op het lijf gejaagd hebben... en dat staat dan een jar in mijn msn and i dont know. Laatst gewijzigd op 17-04-2004 om 23:12. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Wat heeft dat laatste met dit topic te maken? ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Overigens: Christelijke Joden bestaan niet, dan zijn het Christenen... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
of blind, dat je het zelf niet kan inzien of niet VOOR JEZELF durft uit te maken wat jij goed en slecht vindt. |
![]() |
|||
Citaat:
(dus 144.000) hoogheiligen die in engeland wonen maar die ik in nederland ontmoet heb, krijg je als je geloof groter is als dat van een mosterdzaad. hoogheiligen die mij kennen en dingen zeggen over mij die niemand weet als de atheisten gelijk zouden hebben met hun visie op de wereld. hoogheiligen die van mij houden. hoogheiligen die nog niet corrupt zijn. (als kind masturbeerde ik ook everywhere hoor, maar wel met broek aan) ![]() Citaat:
en in dit geval zijn het dan leden van dat ras volk van god dat bedoeld is de aarde te zegenen die hun beloofde messias geaccepteerd hebben. paulus is er zelf in de bijebl ook duidelijk over. Trouwnes, mag ik je msn hebben? |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En ik wil niet langer lijken omdat ik niet tevreden ben met mezelf ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Hoofddoek op school Sofia. | 500 | 23-09-2009 16:00 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Handweigerende docent krijgt ongelijk Love & Peace | 109 | 18-05-2009 14:47 | |
Lifestyle |
Onthullen of verhullen?! janboring | 35 | 18-04-2004 10:10 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Sexy Hotdog Ieke | 0 | 06-04-2004 21:45 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
sluierverbod (betoog) Nederlands bayirgul | 12 | 26-03-2004 10:59 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Baden-Wurttemberg verbiedt leraren hoofddoek te dragen ThaFox | 196 | 18-11-2003 14:02 |